| Notaka

“Χουντής: Ερωτηματικά από σημερινή απάντηση Moscovici για τα καύσιμα και το λαθρεμπόριο”.

Στο θέμα του λαθρεμπορίου καυσίμων αναφέρεται η σημερινή απάντηση του κ. Π. Μοσκοβισί, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή.

 

Στο θέμα του λαθρεμπορίου καυσίμων αναφέρεται η σημερινή απάντηση του κ. Π. Μοσκοβισί, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή.

Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής, στην ερώτησή του προς τον κ. Μοσκοβισί, σχετικά με την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, επικαλείτο δήλωση της Κομισιόν (28.07.2016) ότι, στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεννόησης του 2015, περιλαμβάνονται «i) η έγκαιρη εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, καθώς και των σχετικών μέτρων για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης και για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών που αποφασίστηκαν το φθινόπωρο του 2015 ως προαπαιτούμενο για την εκταμίευση επιμέρους δόσης του δανείου του ΕΜΣ, ii) η έγκριση στρατηγικής κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού έως τον Μάιο του 2016 και iii) η αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων έως τον Ιανουάριο του 2017 και η πλήρης θέση τους σε λειτουργία έως τον Σεπτέμβριο του 2017 (ως βασικό παραδοτέο)» και ζητούσε από τον κ. Μοσκοβισί να διευκρινίσει αν τα ανωτέρω μέτρα έχουν υλοποιηθεί και αν όχι, γιατί.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος, στην νέα του απάντηση, μία μέρα μετά τις δηλώσεις Σταθάκη για το θέμα, σημειώνει ότι, «Η εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, που περιλαμβάνει δράσεις έως τον Ιούνιο του 2018, βρίσκεται σε εξέλιξη. Η στρατηγική κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού που καλύπτει τα έτη 2017-2021 είναι επίσης στο στάδιο της εφαρμογής. Τέλος, η αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων βρίσκεται επί του παρόντος στο τελικό της στάδιο».

Συνεχίζοντας στην απάντησή του, ο κ. Μοσκοβισί, διευκρινίζει ότι, «όπως ισχύει για όλες τις δράσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, η εφαρμογή τους εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών, ενώ η Επιτροπή είναι επιφορτισμένη με την παρακολούθηση της εφαρμογής και την αξιολόγηση της συμμόρφωσης προς τις προϋποθέσεις του προγράμματος που καθορίζονται στο μνημόνιο συνεννόησης/συμπληρωματικό μνημόνιο συνεννόησης» και καταλήγει: «Οι δράσεις που έχουν ως στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων αποτελούν μέρος της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος που βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη»..

Όπως αναφέρει σχετικά ο κ. Χουντής, “το ερώτημα τελικά που προκύπτει είναι: Ποιος κοροϊδεύει ποιον;

Ενώ η κυβέρνηση έχει καλύψει ένα σωρό προαπαιτούμενα που αφορούν στη μείωση μισθών και συντάξεων, στην αύξηση της φορολογίας μισθωτών και επαγγελματιών, είναι δυνατόν να μην μπορεί να εφαρμόσει το προαπαιτούμενο για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, για την οποία είχε δεσμευθεί ότι θα εισπράξει 1 δις ευρώ;

Είναι δυνατόν η Κομισιόν που είναι επιφορτισμένη με την παρακολούθηση του προγράμματος συμμόρφωσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου, να θεωρεί ότι το πρόγραμμα «βρίσκεται σε εξέλιξη»;

Είναι δυνατόν η Κομισιόν να μη γνωρίζει ότι έλεγχοι δε γίνονται, ότι το σύστημα εισροών-εκροών δεν εφαρμόζεται, και ότι οι λαθρέμποροι, αντί να διώκονται, πολλαπλασιάζουν τα κέρδη τους;”

Ακολουθούν η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή και η πλήρης απάντηση του κ. Μοσκοβισί:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-000630/2017

προς την Επιτροπή

Άρθρο 130 του Κανονισμού

Nikolaos Chountis (GUE/NGL)

Θέμα:    Λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ελλάδα

Σε ερώτησή μου (Ε-002592/2016) αναφορικά με την ανάγκη πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων στην Ελλάδα, σημείωνα ότι «Ο σχετικός νόμος 4093/2012 εκδόθηκε με βάση το Μνημόνιο Συνεννόησης αλλά, τέσσερα χρόνια μετά την ψήφισή του, εκκρεμούν υπουργικές αποφάσεις και, ως εκ τούτου, δεν υλοποιήθηκε ποτέ, ενώ απορρόφησε πάνω από 100 εκατ. δημόσιων και ιδιωτικών πόρων».

Αυτό το αναγνώρισε η Επιτροπή, σημειώνοντας στην απάντησή της ότι τα ίδια μέτρα που είχαν προβλεφθεί στο πρώτο Μνημόνιο, καθώς ποτέ δεν υλοποιήθηκαν, μεταφέρθηκαν και στα Μνημόνια Συνεννόησης του Αυγούστου 2015 και Ιουνίου 2016.

Τα μέτρα αυτά περιλάμβαναν:

α. την «έγκαιρη εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, καθώς και των σχετικών μέτρων για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης και για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών»·

β. την «έγκριση στρατηγικής κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού έως τον Μάιο του 2016»·

γ. την «αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων έως τον Ιανουάριο του 2017».

Με βάση τα ανωτέρω, και ένα σχεδόν έτος μετά την ερώτησή μου, ερωτάται η Επιτροπή:

1.    Έχουν υλοποιηθεί τα μέτρα που αναφέρονται στα σημεία (α), (β) και (γ); Αν όχι, γιατί;

2.    Γιατί πιέζει ασφυκτικά όταν πρόκειται για μειώσεις μισθών και συντάξεων, για αύξηση της τιμής των καυσίμων και επιβάλλει τεράστια φορολογικά βάρη, αλλά δεν ενεργεί με τον ίδιο ζήλο στο τεράστιο πρόβλημα της πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων;

E-000630/2017

Απάντηση του κ. Μοσκοβισί  εξ ονόματος της Επιτροπής (30.5.2017)  

Όπως ορθώς ανέφερε ο κ. βουλευτής, το συμπληρωματικό μνημόνιο συνεννόησης του Ιουνίου 2016 που υπεγράφη μεταξύ των ελληνικών αρχών και της Επιτροπής εξ ονόματος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ), περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων για την «ενίσχυση της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου».  Όσον αφορά τα ειδικά ερωτήματα που θέτει ο κ. βουλευτής, η Επιτροπή θα ήθελε να τονίσει ότι:

1. Η εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, που περιλαμβάνει δράσεις έως τον Ιούνιο του 2018, βρίσκεται σε εξέλιξη. Η στρατηγική κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού που καλύπτει τα έτη 2017-2021 είναι επίσης στο στάδιο της εφαρμογής. Τέλος, η αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων βρίσκεται επί του παρόντος στο τελικό της στάδιο.

2. Η πάταξη του λαθρεμπορίου αποτελεί βασικό άξονα της ευρύτερης καταπολέμησης της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα, η οποία είναι από μόνη της ζωτικής σημασίας για την δημιουργία των απαραίτητων εσόδων και τη διασφάλιση της οικονομικής και κοινωνικής βιωσιμότητας της δημοσιονομικής εξυγίανσης που επιδιώκεται βάσει του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας της Ελλάδας. Κατόπιν αιτήματος των ελληνικών αρχών, παρέχεται επίσης στην Ελλάδα τεχνική στήριξη στον τομέα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής που συντονίζεται από την Υπηρεσία Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ωστόσο, όπως ισχύει για όλες τις δράσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, η εφαρμογή τους εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών, ενώ η Επιτροπή είναι επιφορτισμένη με την παρακολούθηση της εφαρμογής και την αξιολόγηση της συμμόρφωσης προς τις προϋποθέσεις του προγράμματος που καθορίζονται στο μνημόνιο συνεννόησης/συμπληρωματικό μνημόνιο συνεννόησης. Οι δράσεις που έχουν ως στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων αποτελούν μέρος της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος που βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!