| Notaka

“Σχετικά με δημοσιεύματα για την μείωση κατανάλωσης καυσίμων τον Απρίλιο”.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναλύσεις από τους συνήθεις παράγοντες της αγοράς για την πορεία της κατανάλωσης καυσίμων με τελευταία αναφορά δημοσίευμα της Καθημερινής με τίτλο «Αιφνιδιαστικά μεγάλη μείωση στη ζήτηση για καύσιμα τον Απρίλιο»

 

Το τελευταίο χρονικό διάστημα βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναλύσεις από τους συνήθεις παράγοντες της αγοράς για την πορεία της κατανάλωσης καυσίμων με τελευταία αναφορά δημοσίευμα της Καθημερινής με τίτλο «Αιφνιδιαστικά μεγάλη μείωση στη ζήτηση για καύσιμα τον Απρίλιο»

Η άποψη μας είναι ότι η αποσπασματική εκμετάλλευση αριθμών οδηγεί σε λανθασμένα συμπεράσματα όπως άλλωστε έχουμε δει να συμβαίνει και για τη πορεία των τιμών. Στο μέρος που αφορά τη πορεία των καταναλώσεων με τη δική μας γνώση έπρεπε να ληφθούν σημαντικά στοιχεία ώστε να εξαχθούνε συμπεράσματα περισσότερο στην πραγματικότητα της αγοράς παρά από εικασίες. Μία σοβαρή παράμετρος είναι το γεγονός ότι υπάρχουν περίοδοι κατά τις  οποίες υπάρχει μεγάλη αποθεματοποίηση με κατά κύρια αιτία την αυξητική πορεία  των τιμών  πράγμα που έγινε κατά τις τελευταίες ημέρες του Δεκεμβρίου 2016.

Το ίδιο συνέβη και τις τελευταίες ημέρες του Απριλίου 2016 όταν οι διυλιστηριακές τιμές είχαν αυξητικές τάσεις σε αντίθεση με το ίδιο διάστημα του Απριλίου 2017 οι οποίες τιμές είχαν πτωτική πορεία και άρα υπήρξε η όσο δυνατόν μικρότερη αποθεματοποίηση. Το τελευταίο γεγονός είναι η βασικότερη αιτία της εμφανιζόμενης μεγάλης πτώσης η οποία όμως είναι σε επίπεδο χονδρικής και όχι της λιανικής.

Στο επίπεδο της λιανικής έχουμε το φαινόμενο της μη απορρόφησης της αύξησης του κόστους του ΕΦΚ από τους καταναλωτές, δηλαδή οι καταναλωτές βάζουν σχεδόν το ίδιο χρηματικό ποσό καυσίμων (κατά τι αυξημένο) που σημαίνει λιγότερα λίτρα με τα δικά μας στοιχεία να λένε ότι η μείωση των λίτρων ανά παράδοση είναι 13-15% λιγότερο σε βενζίνη και υγραέριο και 8-10% λιγότερο σε πετρέλαιο κίνησης.

Αυτό σημαίνει ότι εμφανίζεται το φαινόμενο σε ορισμένες των περιπτώσεων  να περνούν περισσότερα οχήματα από το πρατήριο και να αγοράζουν τελικά  λιγότερα λίτρα έστω και εάν πληρώνουν περισσότερα χρήματα. Η εικασία ότι μπορεί να υπάρχει αποθεματοποίηση πετρελαίου θέρμανσης σε βάρος της κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης για παράνομη χρήση (λαθρεμπόριο) και μάλιστα συγκριτικά με πέρυσι είναι επιεικώς ανεδαφική, διότι η ίδια ανάγκη από τους εικαζόμενους παραβάτες υπήρχε και την αντίστοιχη περυσινή  χρονική περίοδο και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό δεδομένου ότι αφενός το πετρέλαιο θέρμανσης ήταν πάρα πολύ φθηνό  και αφετέρου υπήρχε η έντονη  φημολογία ότι θα αυξηθεί ο ΕΦΚ κάτι που τελικά έγινε επιβαρύνοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό το προϊόν.

 Όμως πρέπει να τονίσουμε το γεγονός ότι σε περιπτώσεις ύποπτων  αγορών μεγάλων ποσοτήτων πετρελαίου θέρμανσης τις τελευταίες ημέρες του Απριλίου επειδή είναι  σε γνώση των εταιριών εμπορίας, αυτές πρέπει να ενημερώσουν τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές.  Τον Ιανουάριο 2017 είχαμε τη πρωτοφανή κακοκαιρία ψύχους η οποία κράτησε τα αυτοκίνητα παρκαρισμένα με αποτέλεσμα τις ημέρες του χιονιά να έχουμε πτώση στη κατανάλωση καυσίμων 60-70%, αιτία που οδήγησε σε πτώση των μεγεθών.

Η κατανάλωση της βενζίνης είναι ένα γεγονός το οποίο όπως φαίνετε θα συνεχιστεί αφού τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε υγραεριοκίνητα έστω και με μικρότερο ρυθμό, αντικαθιστώνται με πετρελαιοκίνητα αλλά και τα καινούργια βενζινοκίνητα έχουν σαφέστατα μικρότερη κατανάλωση όπως γενικότερα και όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να ζητηθούν τα στοιχεία των συνολικών πωλήσεων του υγραερίου κίνησης οχημάτων (autogas) το οποίο έχει αντικαταστήσει τη βενζίνη. Η συνεχής μείωση των διαθέσιμων εισοδημάτων των Ελλήνων πολιτών από όλες τις γνωστές αιτίες οι οποίες δυστυχώς τείνουν να γίνουν συνήθεια επηρέασαν  και θα επηρεάζουν τις καταναλώσεις των καυσίμων κάνοντας ορατό το πρόβλημα βιωσιμότητας ιδιαίτερα των οικογενειαρχών πρατηριούχων- μαζί με το προσωπικό των πρατηρίων αυτών-  οι οποίοι μέσα στην απελπισία τους όταν βλέπουν να μειώνονται οι καταναλώσεις μειώνουν και τα περιθώρια κέρδους τους νομίζοντας ότι έτσι θα προσελκύσουν καταναλωτές κάνοντας το τέλος τους κοντινότερο προς τέρψη της καθετοποιημένης  αγοράς.    

ΠΗΓΗ: ΕΝΒΕΘ 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!