| Notaka

“Τα «Αυτοκτονικά Σύνδρομα» των Πρατηριούχων”.

Το ασφαλιστικό του Κατρούγκαλου ήταν γνωστό και συζητείτο πολλούς μήνες μέχρι να ψηφισθεί και όλοι γνώριζαν τι πρόκειται να αντιμετωπίσουν. Ανάμεσα τους και οι πρατηριούχοι οι οποίοι όπως πάντα παρακολουθούν τις εξελίξεις και όταν βουλιάξει το καράβι ψάχνουν τα σωσίβια. 

 

Το ασφαλιστικό του Κατρούγκαλου ήταν γνωστό και συζητείτο πολλούς μήνες μέχρι να ψηφισθεί και όλοι γνώριζαν τι πρόκειται να αντιμετωπίσουν. Ανάμεσα τους και οι πρατηριούχοι οι οποίοι όπως πάντα παρακολουθούν τις εξελίξεις και όταν βουλιάξει το καράβι ψάχνουν τα σωσίβια. 

Έτσι και αυτή την φορά συνέβη το ίδιο ακριβώς, αφού πέρασαν δύο χρόνια από τα capital controls και λίγοι μήνες από το νέο ασφαλιστικό και φορολογικό, αποφάσισαν να διαμαρτυθούν και να στείλουν επιστολή στον Πρωθυπουργό. Την επιστολή την έστειλε η ΟΒΕ και την κοινοποίησε χωρίς κανένα επικοινωνιακό κομπλεξισμό η ΠΟΠΕΚ. Ναι οι πρατηριούχοι έχουν την πολυτέλεια να έχουν δύο πανελλαδικές ενώσεις στα λίγα και κοινά αιτήματα. Το γιατί συμβαίνει να έχουν 2 εκπροσώπους για αυτονόητα και κοινά ζητήματα ακόμη και σήμερα είναι επιφανειακά ανεξήγητο, βέβαια για κάποιους που γνωρίζουν πιο βαθιά τα πράγματα υπάρχει εξήγηση που δεν είναι της παρούσης αλλά μοιάζει και με τα παρακάτω.

Πρώτο «Αυτοκτονικό Σύνδρομο»

Η ΠΟΠΕΚ κοινοποίησε την επιστολή της ΟΒΕ ως είχε μέσα από τον ιστότοπο της και αμέσως έκανε τον γύρο του διαδικτύου από ΜΜΕ και από τους ίδιους πρατηριούχους. Σε μόλις λίγα 24ωρα τα ΜΜΕ μίλησαν για κινητοποιήσεις των πρατηριούχων και αναφέροντας ως πηγή το site της ΠΟΠΕΚ. Ακριβώς την επόμενη ημέρα η πρόεδρος της ΟΒΕ μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή διέψευσε ότι η επιστολή αναφερόταν σε κινητοποιήσεις και δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο προς το παρόν. Θα περίμενε κανείς ακόμα και έτσι να ήταν , η πρόεδρος της ΟΒΕ όχι μόνο να μην διαψεύσει τις κινητοποιήσεις αλλά και να τις επιβεβαιώσει, αλλά και μόνο επειδή ως πηγή της πληροφορίας αναφέρθηκε η ΠΟΠΕΚ το άλλο «Αντίπαλο δέος» διαψεύστηκε. 

Δεύτερο «Αυτοκτονικό Σύνδρομο»

Μια από τις διαμαρτυρίες των πρατηριούχων είναι το ασφαλιστικό και φορολογικό, και αναρωτιέται κανείς για πιο λόγο διαμαρτύρονται; Ότι έχουν καταφέρει -γιατί για κατόρθωμα πρόκειται- τα πρατήρια να δουλεύουν με πολύ χαμηλά περιθώρια  κέρδους η αιτία είναι μόνο αυτοί και κανένας άλλος. Έχουν αναλογιστεί αν τα πρατήρια είχαν τα φυσιολογικά περιθώρια κέρδους δεν θα υπήρχε λόγος να στείλουν επιστολή στο πρωθυπουργό; Έχουν αναλογιστεί πως αν τα πρατήρια είχαν φυσιολογικά περιθώρια κέρδους-δηλαδή ίδια με αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης- ίσως επιστολή να τους έστελνε ο ίδιος ο πρωθυπουργός;

Όμως ο κάθε πρατηριούχος λειτουργεί ως πιστολέρο, με την διαφορά ότι σημαδεύει όχι ευθεία αλλά στα πόδια του. Ο κάθε πιστολέρο έχει στο μυαλό του ότι πρέπει να πουλάει «τιμή»  γιατί ως απαίδευτος επαγγελματίας  που παρέμεινε τόσα χρόνια είναι το μόνο εύκολο που ξέρει να κάνει και θεωρεί ότι είναι και ο τρόπος που μπορεί να ανταγωνιστεί και να τιμωρήσει τον ανταγωνιστή του, ξεχνώντας ότι αυτός έχει νεροπίστολο και οι πραγματικοί ανταγωνιστές του (οι εταιρίες) έχουν τανκς και μπαζούκας.

Ναι καλά διαβάσατε, να τιμωρήσει τον υποτιθέμενο ανταγωνιστή του γιατί το ζητούμενο δεν είναι το κέρδος αλλά το  τι «μαγκιά»  θα δείξει. Πολλοί από αυτούς σήμερα ζητάνε σωτηρία κάτω από το σήμα μεγάλων εταιριών δηλαδή μόνοι τους θέλουν να μπούνε στη φωλιά του λύκου χωρίς ακόμη να έχουν καταλάβει το γιατί έγινε αυτό. Αν απαντούσε ο πρωθυπουργός θα τους ρωτούσε μαθηματικά ξέρετε; Διότι εάν γνωρίζεις απλά μαθηματικά θα βγάλεις πόσο περιθώριο πρέπει να έχεις. Τώρα, εάν δεν γνωρίζεις μείνε πλύντης να πλένεις μέσα έξω με 7 ευρώ και αφού σφουγγαρίσεις 20 αυτοκίνητα να σου μείνουν μαύρα ( δεν θα πληρώνεις ΕΦΚΑ) 70 ευρώ μεροκάματο.    

Μια απλή πράξη με αφετηρία την πρόσθεση θα αποδείξει σε όλους τους πρατηριούχους ότι η αύξηση του κέρδους στα αυτονόητα φυσιολογικά περιθώρια θα τους λύσει το πρόβλημα ασφαλιστικού και φορολογικού, αλλά κυρίως θα τους λύσει και το πρόβλημα με τους προμηθευτές – ανταγωνιστές τους. Όμως το «Αυτοκτονικό Σύνδρομο» του εγώ και άλλος κανένας δεν τους αφήνει να  δούνε το  λίγο μετά το σήμερα, επειδή  δεν διδάχτηκαν ούτε από το παρελθόν μη βλέποντας σε ποια χέρια και με ποιο τρόπο  κατέληξαν τα πρατήρια των συναδέλφων τους. Πως θα πυροβολήσεις κύριε βενζινοπώλη τον προμηθευτή σου που εκτός όλων των άλλων είναι και νομοθέτης;

Τρίτο «Αυτοκτονικό Σύνδρομο»

Ενώ μια τράπεζα μπορεί σε κάποιο πρατηριούχο να δίνει ένα ποσοστό στις κάρτες πολύ χαμηλό λόγω του όγκου εργασίας του, η ίδια τράπεζα θα πάει σε ένα άλλο πρατήριο, στο αμέσως επόμενο και θα δώσει ένα ποσοστό πολύ πιο ακριβό. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους, η τράπεζα από την μια βλέπει τα πρατήρια ως ξεχωριστή επιχείρηση και όχι ως κλάδο, και ο δεύτερος λόγος είναι ότι ο πρατηριούχος που πήρε το καλό ποσοστό το θεωρεί ως προσωπική του επιτυχία και δεν θέλει να την μοιραστεί μη γνωρίζοντας ότι θα έπαιρνε ακόμη καλύτερο ποσοστό εάν πήγαινε συλλογικά και αγνοώντας ότι ο πραγματικός ανταγωνιστής του (οι εταιρίες) όχι μόνο παίρνουν καλύτερο ποσοστό αλλά παίρνουν ενίοτε και προμήθεια από τις δικές του συναλλαγές γιατί τους παρέχουν το σήμα τους. Αυτό το «Αυτοκτονικό Σύνδρομο» είναι και ο λόγος που στα πρατήρια δεν υπάρχει συναδελφική αλληλεγγύη.

ΠΗΓΗ: http://www.thessalonikipress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!