Την 1η Ιανουαρίου 2020 όρισε ως ημερομηνία εφαρμογής για τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός IMO.
H Eπιτροπή Προστασία Περιβάλλοντος (MEPC) του IMO που συνεδρίασε στο Λονδίνο την Παρασκευή 28/10, με βάση μελέτη που παρουσιάστηκε για αν στη συγκεκριμένη ημερομηνία θα υπάρχει επάρκεια στο συγκεκριμένο τύπο καυσίμου, ανέφερε ότι θα μπορούν να καλυφθούν πλήρως όλες οι ανάγκες.
Ο IMO έκανε λόγο για απόφαση-ορόσημο, τόσο για το περιβάλλον όσο και την ανθρώπινη υγεία, ενώ ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Kitack Lim ανέφερε ότι αυτή οφείλεται στη βούληση του Οργανισμού να διασφαλίσει ότι η διεθνής ναυτιλία παραμένει πιο φιλική προς το περιβάλλον.
«Οι μειώσεις των εκπομπών οξειδίων του θείου αναμένεται να έχει σημαντικές ευεργετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία, ιδιαίτερα εκείνη των ανθρώπων που ζουν στα λιμάνια και στις παράκτιες κοινότητες, πέρα από τις υπάρχουσες περιοχές ελέγχου των εκπομπών» ανέφερε ο κ.Lim.
Σημειώνεται ότι σε ορισμένα πολύ ευαίσθητα οικοσυστήματα όπως η Βαλτική και η Βόρεια Θάλασσα συμπεριλβανομένης και της Μάγχης η μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο έχει ήδη μειωθεί ήδη από το 2015 σε 0,1%
Σύμφωνα με στελέχη του IMO η χρήση καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% από το 2020 μπορεί να επηρεάσει μέχρι και 70.000 πλοία. Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών ανέφεραν ότι πλοιοκτήτριες εταιρείες που δεν θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν ως χρήση το συγκεκριμένο καύσιμο, θα πρέπει να τοποθετήσουν ειδικούς καταλύτες στις εξόδους καυσαερίων των πλοίων η να προχωρήσουν σε μετατροπές για τη χρήση LNG.
Σε αυτή την περίπτωση το κόστος των αλλαγών θα ανέβει σημαντικά ενώ για τις νέες κατασκευές εξετάζεται και η χρήση μεθανόλης. Πάντως και στην περίπτωση της χρήσης καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% αναμένεται να ανέβει σημαντικά το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου κατά 25% περίπου.
Σε πρόσφατο συνέδριο της capital link στη Νέα Υόρκη επικεφαλής σχεδιασμού πετρελαϊκής εταιρείας ανέφερε ότι η εφαρμογή της απόφαση για τη χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου θα υπερδιπλασιάσει τις τιμές των καυσίμων και το κόστος μεταφοράς.
Ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο στα Χανιά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο αυξήσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω των κατασκευαστικών αλλαγών για τα ropax (σσ είδος πλοίου που μεταφέρει ταυτόχρονα αυτοκίνητα και επιβάτες) και των νέων κανονισμών για την προστασία του περιβάλλοντος από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας «IMO».
Είχε αναφέρει ότι από τα νέα μέτρα η αναμενόμενη δαπάνη ανά επιβάτη θα είναι 5,4 ευρώ (από 2,2 ευρώ που είναι σήμερα) ενώ η αύξηση του μέσου ναύλου ακτοπλοΐας 27%.
ΠΗΓΗ: Energy Press