Skip to main content

“Ευκαιρίες στα Βαλκάνια ψάχνουν τα ΕΛΠΕ – Σε πτώση η κατανάλωση καυσίμων”.

Επενδυτικές ευκαιρίες σε ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων, εξετάζει η διοίκηση των ΕΛΠΕ.
Έχοντας ως αφετηρία τα διυλιστήρια  στη Θεσσαλονίκη, στο μικροσκόπιο της εταιρείας έχουν μπει επενδυτικά σχέδια αλλά και εν δυνάμει εξαγορές σχεδόν σε όλες τις γειτονικές χώρες.

 

Στόχος να μετατραπεί σε έναν βασικό περιφερειακό «παίκτη»
Επενδυτικές ευκαιρίες σε ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων, εξετάζει η διοίκηση των ΕΛΠΕ. 
Έχοντας ως αφετηρία τα διυλιστήρια  στη Θεσσαλονίκη, στο μικροσκόπιο της εταιρείας έχουν μπει επενδυτικά σχέδια αλλά και εν δυνάμει εξαγορές σχεδόν σε όλες τις γειτονικές χώρες.
Εντούτοις, όπως αναφέρουν κύκλοι των ΕΛΠΕ, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει βιασύνη από την πλευρά της εταιρείας, καθώς αυτό που αναζητά είναι πραγματικές ευκαιρίες, μέσω των οποίων θα πετύχει ουσιαστική ενδυνάμωση της παρουσίας της στα Βαλκάνια, ώστε να μετατραπεί σε έναν βασικό περιφερειακό «παίκτη».
Ο όμιλος, ο οποίος επιδιώκει να σταθεροποιήσει τη θέση των παραγωγικών μονάδων στο 25% των πλέον ανταγωνιστικών διυλιστηρίων παγκοσμίως καλείται να αντιμετωπίσει τις επερχόμενες αλλαγές στον κλάδο λόγω μείωσης της δομικής ζήτησης και του ανταγωνισμού από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.  
Τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρίσης και του υψηλού ρυθμιστικού κόστους, έκλεισαν τα 22 από τα 127 διυλιστήρια της ΕΕ, απώλεια που αντιστοιχεί στο 13,4% του συνόλου της δυναμικότητας.
Να σημειωθεί ότι τα ΕΛΠΕ εμφάνισαν αύξηση λειτουργικών κερδών κατά 20% στο δεύτερο τρίμηνο του 2016, περίοδο κατά την οποία ο όγκος των εξαγωγών της εταιρείας διπλασιάστηκε σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2015 και διαμορφώθηκε σε ιστορικό υψηλό επίπεδο. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα τα καθαρά κέρδη των ΕΛΠΕ στο εξάμηνο να αυξηθούν κατά 57%, σε 104 εκατ. ευρώ.
Οσον αφορά τη ζήτηση στην εσωτερική αγορά καυσίμων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σημείωσε πτώση 3,9% στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου 2016 έναντι του 2015, ενώ στο δεύτερο τρίμηνο του 2016 η πτώση περιορίστηκε στο 0,4%, με συνολικό όγκο κατανάλωσης 1,6 εκατ. τόνους. 
‘Ανθρωποι της αγοράς πάντως εκτιμούν ότι τα πράγματα στον κλάδο των καυσίμων θα γίνουν πολύ χειρότερα μέσα στους επόμενους μήνες, καθώς η νέα αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ, σε συνδυασμό με οριακή ανοδική τάση των τιμών του πετρελαίου,θα εκτινάξουν την τιμή της λιανικής και φυσικά θα επιβαρύνουν περαιτέρω το πορτοφόλι των ελλήνων καταναλωτών. 
Έτσι από το φθινόπωρο το πετρέλαιο θέρμανσης θα αυξηθεί κατά 5-6 λεπτά, και από τις αρχές του 2017 η βενζίνη θα αυξηθεί κατά 4 λεπτά και το ντίζελ κίνησης κατά 10 λεπτά το λίτρο, λόγω της αύξησης των ειδικών φόρων.
Ενδεικτικό της υπερφορολόγησης του κλάδου είναι ότι οι κάθε είδους φορολογικές επιβαρύνσεις στα καύσιμα αντιπροσωπεύουν το 70% της τελικής τιμής, με το κόστος του προϊόντος να είναι μόλις στο 27% και το περιθώριο εμπορίας (εταιρίες, πρατηριούχοι, μεταφορείς) να αντιπροσωπεύει μόλις το 5,09% της τελικής τιμής του καταναλωτή.

www.bankingnews.gr
 
Ελένη Μπότα

Δημοσιογράφος

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!