| Notaka

“Τι βλέπει ο Δ. Μελισσανίδης και Πούλησε τις Μετοχές του στην Aegean Marine Petroleum;”.

Η είδηση ότι η Aegean Marine Petroleum Network (AMPN) συμφώνησε για την επαναγορά 11.303.031 μετοχών που κατείχε ο ιδρυτής της εταιρείας Δημήτρης Μελισσανίδης τάραξε τα νερά της αγοράς.

Του Χάρη Φλουδόπουλου, 

Η είδηση ότι η Aegean Marine Petroleum Network (AMPN) συμφώνησε για την επαναγορά 11.303.031 μετοχών που κατείχε ο ιδρυτής της εταιρείας Δημήτρης Μελισσανίδης τάραξε τα νερά της αγοράς.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυτιλιακών κύκλων η απόφαση Μελισσανίδη πιθανότατα αποδίδεται στο ότι ο μέχρι προχθές μεγαλομέτοχος της AMPN έκρινε ως κατάλληλη την τρέχουσα συγκυρία προκειμένου να αποεπενδύσει από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο κλίμα που φαίνεται να διαμορφώνεται την τρέχουσα περίοδο στον κλάδο της ναυτιλίας και στο γεγονός ότι η κρίση της ναυλαγοράς δείχνει σήματα επέκτασης και στον κλάδο των τάνκερ. Θυμίζουμε ότι η AMPN είναι ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος φυσικός προμηθευτής bunkering στον κόσμο με στόλο που αποτελείται από συνολικά 57 πλοία (ένας από τους μεγαλύτερους και νεότερους σε ηλικία στόλους bunkering).

Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα αρκετοί αναλυτές με αφορμή και με την εποχική (λόγω καλοκαιριού) πτώση της ναυλαγοράς στον κλάδο των τάνκερ, έχουν επισημάνει τον κίνδυνο, η υπερπροσφορά τονάζ λόγω των νέων ναυπηγήσεων, σε συνδυασμό με πιθανή επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης της ζήτησης, να επηρεάσει τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων. Βεβαίως αυτή είναι μια από τις ερμηνείες που δίνει η αγορά στην κίνηση Μελισσανίδη.

Σε κάθε περίπτωση o επιχειρηματίας δεν απομακρύνεται από τον κλάδο της ναυτιλίας, καθώς μέσω της Aegean Shipping Managemenet διατηρεί υπό τον έλεγχοτου στόλο 11 σύγχρονων δεξαμενόπλοιων που παραλήφθηκαν τα τελευταία χρόνια ενώ 4 πλοία τελούν υπό ναυπήγηση σε ναυπηγεία της Ασίας. Ταυτόχρονα ο εφοπλιστής έχει υπό τον έλεγχό του την εταιρεία διαχείρισης υγρών ναυτιλιακών αποβλήτων HEC, που αποτελεί έναν μεγάλο διεθνή παίκτη για τη συγκεκριμένη αγορά της διαχείρισης αποβλήτων, ενώ ο ίδιος διατηρεί και άλλα συμφέροντα στην ποντοπόρο ναυτιλία.

Εύλογα λοιπόν μετά τη γνωστοποίηση του deal το κύριο ερώτημα που επικρατεί στην αγορά είναι ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του εφοπλιστή και επιχειρηματία με δεδομένη την επιπλέον ρευστότητα που πλέον διαθέτει. Εάν δηλαδή θα επιλέξει κάποια διεθνή επένδυση μέσω των δραστηριοτήτων που συνεχίζει να διατηρεί στο εξωτερικό και στον τομέα της ναυτιλίας ή εάν θα διερευνήσει επενδυτικά project στην ελληνική αγορά. Άλλωστε η τρέχουσα συγκυρία προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες και στον τομέα του real estate αλλά και στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων για τους έχοντες αξιοσημείωτη ρευστότητα.

Σε ό,τι αφορά την Aegean Marine Petroleum, Αμερικανοί αναλυτές που παρακολουθούν την πορεία της εταιρείας σχολίασαν ευμενώς την απόφαση καθώς όπως σημείωσαν σε σχετικές αναλύσεις που ακολούθησαν την είδηση, το γεγονός ότι η εισηγμένη αύξησε το ποσοστό των ίδιων μετοχών που διακρατεί αναμένεται να λειτουργήσει θετικά και προς όφελος των μετόχων σε σχέση με τις μερισματικές αποδόσεις αλλά και την αξία της μετοχής.

Σημειώνεται ότι η συναλλαγή για την οποία ο κ. Μελισσανίδης έλαβε το ποσό των 99.579.703,11 δολαρίων, έγινε με την τιμή κλεισίματος της Τετάρτης, δηλαδή στα 8,81 δολάρια ανά μετοχή, ενώ χθες η AMPN έκλεισε στα 10,28 δολάρια ανά μετοχή έχοντας κάνει ένα διήμερο ράλι ανόδου 16,6%.

Οίκοι όπως η Stiefel και η Jefferies υποδέχθηκαν την είδηση της απόκτησης των μετοχών Μελισσανίδη από την AMPN αυξάνοντας τις τιμές στόχους καθώς όπως εκτίμησαν η επαναγορά θα αυξήσει σημαντικά τα κέρδη ανά μετοχή στο μέλλον και δυνητικά θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία να κυνηγήσει νέες ευκαιρίες.

Σημειώνεται ότι ο Δ. Μελίσσανίδης εισήγαγε την Aegean Marine Petroleum Network στο αμερικανικό χρηματιστήριο το 2006 αντλώντας από την αμερικανική αγορά 175 εκατ. δολάρια, ενώ η μέχρι σήμερα πορεία της διακρίνεται από αξιοσημείωτες μερισματικές αποδόσεις.

Πλέον με την μετοχική αποχώρηση Μελισσανίδη, ο οποίος βεβαίως σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις παραμένει ως σύμβουλος στην εταιρεία, οι μεγαλύτεροι μέτοχοι της ναυτιλιακής είναι ο Peter Georgiopoulos με 10,8%, η Sencest Management με 9,6% και η 12 West Capital Μanagement με 8,9%.

Τέλος να θυμίσουμε ότι στα αποτελέσματα δεύτερου τριμήνου που ανακοινώθηκαν πρόσφατα η AMPN είδε τα κέρδη της να αυξάνονται σε ποσοστό 29.9%, σε όγκο και την κερδοφορία της να φτάνει τα 13,5 εκατ. Δολάρια.

(Πηγή: capital.gr)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!