Skip to main content
| Notaka

“ΤΕΝ: Συμφωνία με Κινέζους για ναύλωση πλοίου μεταφοράς LNG”.

Ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κίνα θα αξιοποιηθεί από τον κινεζικό ενεργειακό κολοσσό CNOOC το μοναδικό πλοίο μεταφοράς LNG της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας Tsakos Energy Navigation (TEN), το χωρητικότητας 149.700 cbm Neo Energy (έτος κατασκευής 2007), μετά τη σχετική συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών.

 

Ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κίνα θα αξιοποιηθεί από τον κινεζικό ενεργειακό κολοσσό CNOOC το μοναδικό πλοίο μεταφοράς LNG της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας Tsakos Energy Navigation (TEN), το χωρητικότητας 149.700 cbm Neo Energy (έτος κατασκευής 2007), μετά τη σχετική συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών.

Tο Neo Energy, που στα τέλη Μαρτίου επέστρεψε στην TEN μετά την ολοκλήρωση της προηγούμενης χρονοναύλωσής του, σύμφωνα με πηγές της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds, επελέγη από την CNOOC για να χρησιμοποιηθεί ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης LNG. Εξάλλου, ήδη από τον περασμένο Μάρτιο φημολογείται ότι ο κινεζικός ενεργειακός κολοσσός αναζητούσε δύο νέες πλωτές μονάδες αποθήκευσης LNG για να αντικαταστήσει το GDF Suez Cape Ann (έτος κατασκευής 2010), που χρησιμοποιείτο ως τερματικό εισαγωγών στο κινεζικό λιμάνι της Τιαντζίν, με δυνατότητα αποθήκευσης αλλά και επαναεριοποίησης LNG.

Το GDF Suez Cape Ann, που ανήκει στις Hoegh LNG, Mitsui OSK Lines (MOL) και Tokyo LNG Tanker Co και έχει ναυλωθεί από τη γαλλική Engie, βρισκόταν ανοιχτά της Τιαντζίν από τον Νοέμβριο του 2013 και έναν χρόνο αργότερα παρέλαβε το πρώτο του φορτίο. Ωστόσο, η μονάδα κατά διαστήματα παρουσίαζε χαμηλή αξιοποίηση χωρητικότητας, κι έτσι η ναύλωσή του από την CNOOC δεν ανανεώθηκε στο τέλος του 2015.

Η CNOOC, όπως ακουγόταν τους τελευταίους μήνες, αναζητούσε δύο πλοία LNG που να μπορούν να ναυλωθούν για δύο χρόνια, με οψιόν επέκτασης της ναύλωσης για έξι ακόμα μήνες. Πρόθεση της κινεζικής εταιρείας φαίνεται πως είναι να εγκαταστήσει εξοπλισμό επαναεριοποίησης στην ξηρά, υπολογίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό θα μειώσει σημαντικά το κόστος, σε σχέση με το κόστος λειτουργίας της προηγούμενης διαρρύθμισης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Neo Energy είναι αυτή τη στιγμή το μοναδικό πλοίο LNG της Tsakos Energy Navigation, η οποία όμως έχει στα σκαριά και ένα ακόμα νεότευκτο πλοίο LNG, το χωρητικότητας 174.000 cbm Maria Energy, το οποίο επρόκειτο αρχικά να παραλάβει τον Μάρτιο του 2015, όμως καθυστέρησε την παραλαβή του λόγω της «αδύναμης αγοράς» και ακόμη δεν έχει εξασφαλίσει τη ναύλωσή του. Η πιο πρόσφατη ανακοίνωση της TEN αναφέρει ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη ναύλωση του πλοίου, το οποίο προγραμματίζεται για παράδοση από τη Hyundai Heavy Industries εντός του Αυγούστου.

Η TEN δεν έχει αποκλείσει εξάλλου το ενδεχόμενο να μπει στην αγορά FSRU, μετατρέποντας ένα από τα δύο πλοία της σε μονάδα επαναεριοποίησης.

ΠΗΓΗ: Energyin.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!