Skip to main content
| Notaka

“Ακριβότερη η βενζίνη κατά 25 λεπτά το λίτρο στα νησιά”.

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των Κυκλάδων όπου η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι στα 1,655 ευρώ το λίτρο, δηλαδή 25 λεπτά υψηλότερη από την πανελλαδική.

 

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των Κυκλάδων όπου η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι στα 1,655 ευρώ το λίτρο, δηλαδή 25 λεπτά υψηλότερη από την πανελλαδική.

Τρί, 02/08/2016 
του Χρήστου Κολώνα

Με “καπέλο” έως και 25 λεπτά το λίτρο πωλείται η αμόλυβδη βενζίνη στα νησιά, όπως δείχνει έρευνα του “Business Energy”, προκαλώντας τεράστια οικονομική επιβάρυνση στους παραθεριστές. 

Το “Business Energy” επεξεργάστηκε τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων και προκύπτουν οι μεγάλες διαφορές ανάμεσα στη μέση πανελλαδική τιμή με εκείνη των νησιών. Έτσι, ενώ ο μέσος όρος είναι στα 1,406 ευρώ το λίτρο, εντούτοις σε νησιά και περιοχές με υψηλή τουριστική κίνηση η βενζίνη πωλείται σε αδικαιολόγητα υψηλά επίπεδα. 

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των Κυκλάδων όπου η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι στα 1,655 ευρώ το λίτρο, δηλαδή 25 λεπτά υψηλότερη από την πανελλαδική. 

Η αντίστοιχη διαφορά στα Δωδεκάνησα είναι 15 λεπτά το λίτρο αφού εκεί η βενζίνη βρίσκεται στα 1,556 ευρώ το λίτρο.

Στα 14,4 λεπτά το λίτρο είναι το “καπέλο” στην τιμή της αμόλυβδης στη Σάμο, όπου εκεί πωλείται προς 1,55 ευρώ το λίτρο. 

Και στο Ιόνιο Πέλαγος, όμως συναντάται μεγάλο άνοιγμα της “ψαλίδας”, με την Κεφαλλονιά να αναδεικνύεται πρωταθλήτρια στην ακρίβεια. Η τιμή είναι στα 1,512 ευρώ και είναι υψηλότερη κατά 10,6 λεπτά από τη μέση πανελλαδική των 1,406 ευρώ το λίτρο.

Στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο η διαφορά από τη μέση πανελλαδική τιμή ανέρχεται στα 8,6 λεπτά το λίτρο. Όσοι παραθερίζουν στην περιοχή γεμίζουν το όχημά τους με 1,486 ευρώ το λίτρο. Παρόμοια είναι και η εικόνα λίγο πιο δίπλα στο Λασίθι όπου η αμόλυβδη βενζίνη έχει τιμή 1,484 ευρώ το λίτρο.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι υψηλές τιμές στα νησιά αποδίδονται αφενός στην αύξηση της έμμεσης φορολογίας, στο υψηλό μεταφορικό κόστος, στην εκπτωτική πολιτική των εταιριών εμπορίας αλλά και στην προσπάθεια των νησιωτών πρατηριούχων να πετύχουν κέρδη σε περιόδους κατά τις οποίες αυξάνονται οι οδικές μεταφορές. Άρα το καλοκαίρι κρατούν υψηλά τα περιθώρια, όπως βέβαια και τις υπόλοιπες εποχές του χρόνου, οπότε και η κίνηση είναι υποτονική. 

Επίσης, σε νησιά δεν υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι με αποτέλεσμα το μεταφορικό κόστος να είναι ιδιαίτερα “τσιμπημένο”. 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!