| Notaka

«Το σοκ στην JetΟil με την αυτοκτονία Μαμιδάκη και η επόμενη μέρα στην αγορά».

Όταν στη διάρκεια της κρίσης, η αγορά καυσίμων αποδείχθηκε διαχρονικά ο βολικός εύκολος στόχος για την είσπραξη φόρων προκειμένου να καλυφθούν κάθε είδους δημοσιονομικές τρύπες, οι παράγοντες του κλάδου τόνιζαν διαρκώς ότι οι αντοχές είναι περιορισμένες.

 

Όταν στη διάρκεια της κρίσης, η αγορά καυσίμων αποδείχθηκε διαχρονικά ο βολικός εύκολος στόχος για την είσπραξη φόρων προκειμένου να καλυφθούν κάθε είδους δημοσιονομικές τρύπες, οι παράγοντες του κλάδου τόνιζαν διαρκώς ότι οι αντοχές είναι περιορισμένες. Οι τραγικές εξελίξεις γύρω από τη Jetoil Mamidoil, ο επίλογος των οποίων γράφτηκε με την αυτοκτονία του ισχυρού άνδρα της εταιρείας Κυριάκου Μαμιδάκη, ήρθε ως επιβεβαίωση. Ο κλυδωνισμός για την αγορά είναι σοβαρός, αν και σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία έχει σταματήσει ουσιαστικά να λειτουργεί τροφοδοτώντας το “εξαερωμένο” δίκτυό της εδώ και αρκετές εβδομάδες. Οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιώνονται από το γεγονός ότι ενώ η αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 έγινε στις αρχές Ιουνίου, γνωστοποιήθηκε μόλις την περασμένη Παρασκευή. Εκτιμάται δε ότι το διάστημα που μεσολάβησε αξιοποιήθηκε ώστε να γίνουν κινήσεις ελέγχου των επιπτώσεων από τις εξελίξεις. 

Άλλωστε μπορεί οι υποχρεώσεις και ο δανεισμός της εταιρείας να εμφανίζεται στις οικονομικές καταστάσεις υψηλός, η Mamidoil – Jetoil ωστόσο δεν παύει να διαθέτει σημαντικά περιουσιακά στοιχεία. Το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου πρατηρίων που ήλεγχε έχει ήδη περάσει σε σημαντικό ποσοστό σε άλλες εταιρείες, οι οποίες και καλύπτουν τις ανάγκες τροφοδοσίας σε καύσιμα. Σε ορισμένες μεμονωμένες περιπτώσεις υπάρχουν πρατήρια της Jet τα οποία συνεχίζουν να κρατούν το σήμα και συνεχίζουν να τροφοδοτούνται απευθείας από τα διυλιστήρια. Για το δίκτυο της λιανικής, η εικόνα που υπήρχε σε κύκλους της αγοράς ήταν ότι ο μεγαλύτερος όγκος των πρατηρίων θα συνεχίσει τη λειτουργία του κάτω από άλλα σήματα (Coral, Aegean, Elinoil, ΕΚΟ). Πάντως για την ίδια την εταιρεία, τα δεδομένα εμφανίζονται αρκετά δύσκολα,  παρότι διαθέτει σημαντικής αξίας πάγια, όπως οι αποθηκευτικοί χώροι στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, που αποτελούν και τη βάση για τις διεθνείς δραστηριότητες της πετρελαϊκής εταιρείας. Θυμίζουμε η Jetoil Mamidoil έχει δραστηριότητα σε Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Κόσοβο. 

Είδηση σοκ
Χθες το απόγευμα πάντως, κανείς από όσους γνώριζαν τον Κυριάκο Μαμιδάκη, δεν ήθελε να πιστέψει την τραγική είδηση της αυτοκτονίας του. Ο 84χρονος Κρητικός επικεφαλής της Jetoil θεωρείτο από πολλούς ως ο Νέστορας της αγοράς πετρελαιοειδών στην Ελλάδα και ο ίδιος μαζί με τον αδελφό του Νίκο, ήταν επί χρόνια η ψυχή και ο νους της εταιρείας. Τα προβλήματα που επιδεινώθηκαν από την οικονομική κρίση, το δραστικό περιορισμό των πιστώσεων αλλά και την υπερφορολόγηση, είχαν καταβάλει τον επιχειρηματία, αν και ο ίδιος είχε περιορίσει την ενασχόλησή του με την εταιρεία παραχωρώντας μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης στα παιδιά και τα ανίψια του. Θυμίζουμε ότι στον ισολογισμό του 2014 η εταιρεία εμφάνιζε επισφάλειες 82,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι ληξιπρόθεσμες μακροπρόθεσμες οφειλές προς τράπεζες έφταναν τα 107 εκατ. ευρώ για τις οποίες η εταιρεία δεν είχε προβεί σε ρύθμιση. Αντίστοιχα οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις υπερέβαιναν κατά 143 εκατ. ευρώ το ενεργητικό.  Με βάση την αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 η Jetoil εμφανίζει καλυμμένο με εγγυήσεις τραπεζικό δανεισμό ύψους 206.39 εκατ.

Εντείνονται οι φόβοι στην αγορά
Η νέα αύξηση των ειδικών φόρων, οι αυξήσεις στη φορολογία των επιχειρήσεων και στις ασφαλιστικές εισφορές, συνθέτουν μία ακόμη στενωπό την οποία καλείται να ξεπεράσει η αγορά καυσίμων το επόμενο διάστημα. Εάν στην εξίσωση μπουν η νέα πτώση της κατανάλωσης αλλά και η κατάργηση των επιδομάτων για το πετρέλαιο θέρμανσης (από το οποίο εξαρτάται μεγάλος αριθμός εταιρειών και επαγγελματιών) τότε εκφράζονται φόβοι ότι η περίπτωση της Jetoil απλά άνοιξε το χορό για ένα νέο κύκλο κλυδωνισμών στην αγορά. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που έγιναν γνωστά για τις πωλήσεις καυσίμων τον Ιούνιο, έναν μήνα που λόγω έναρξης της τουριστικής σεζόν παραδοσιακά “ζεσταίνει” τον κλάδο. Όχι όμως και φέτος, αφού η πτώση στις πωλήσεις βενζίνης φτάνει το ιστορικό υψηλό του 14% ενώ αντίστοιχα το diesel υποχώρησε κατά 7%.

πηγή : capital.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!