| Notaka

«Τα ΕΛΠΕ θέλουν την έκταση της Πυρκάλ στην Ελευσίνα».

Στο πλαίσιο μείωσης των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν δρομολογηθεί η διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου της Πυρκάλ που βρίσκεται στην Ελευσίνα και η μεταφορά ορισμένων γραμμών παραγωγής σε αυτό του Λαυρίου.

 

Στο πλαίσιο μείωσης των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν δρομολογηθεί η διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου της Πυρκάλ που βρίσκεται στην Ελευσίνα και η μεταφορά ορισμένων γραμμών παραγωγής σε αυτό του Λαυρίου.

Ηδη έχει ολοκληρωθεί το 80% της μετεγκατάστασης και απομένει ένα 20%, το οποίο εκτιμάται ότι θα τελειώσει εντός μηνός.

Και τα δύο εργοστάσια ήταν γομωτήρια της Πυρκάλ με πολλές επικαλύψεις, γι’ αυτό εδώ και καιρό είχε αποφασιστεί η συνένωσή τους, καθώς η ιστορική βιομηχανία εμφανίζει δυσανάλογα έξοδα σε σχέση με έσοδα.

Ετσι άνοιξε ο δρόμος για την αξιοποίηση της έκτασης των 350 στρεμμάτων όπου εκτείνεται στην Ελευσίνα το εργοστάσιο της Πυρκάλ από τη διοίκηση της ΕΑΣ, που αποτελεί το διάδοχο σχήμα μετά τη συνένωση της Πυρκάλ με την Ελληνική Βιομηχανία Οπλων (ΕΒΟ).

Aμεσα ενδιαφερόμενος για την απόκτηση της έκτασης είναι τα Ελληνικά Πετρέλαια, καθώς το διυλιστήριο της Ελευσίνας γειτνιάζει με την έκταση της Πυρκάλ και η εισηγμένη εταιρεία χρειάζεται το οικόπεδο για να δημιουργήσει μια νεκρή ζώνη μεταξύ του διυλιστηρίου και του αστικού ιστού.

Οι συζητήσεις μεταξύ των διοικήσεων των δύο εταιρειών είναι σε πολύ προχωρημένο επίπεδο και γι’ αυτόν τον λόγο έχουν ορίσει από κοινού ανεξάρτητο εκτιμητή για να αποφανθεί για την αξία της έκτασης.

Νεκρή ζώνη

Σύμφωνα με πληροφορίες, η έκταση έχει πολλούς περιορισμούς για δόμηση και μόνο ως χώρος πρασίνου θα μπορούσε να αξιοποιηθεί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν τα ελπεαποκτήσουν την έκταση, ενδεχομένως να αξιοποιήσουν ένα κομμάτι ως πάρκο και να το δώσουν προς χρήση στην τοπική κοινωνία, αλλά ο κεντρικός σχεδιασμός είναι η δημιουργία μιας νεκρής ζώνης.

Για τους κατοίκους της Ελευσίνας δεν αλλάζει κάτι δραστικά, αφού έτσι κι αλλιώς η έκταση δεν ανήκει στον δήμο. Απλώς, ενώ ως τώρα είχαν δύο «βόμβες» στα πόδια τους, η μία φεύγει και για τη δεύτερη λαμβάνονται επιπλέον μέτρα ασφαλείας.

Η συμφωνία – αν επιτευχθεί – θα είναι μια win-win συμφωνία, αφού και τα ελπε θα αποκτήσουν την έκταση που επιθυμούν, αλλά και η ΕΑΣ θα ενισχύσει το ταμείο της, το οποίο δυστυχώς είναι άδειο.

Βεβαίως η διοίκηση της ΕΑΣ θα πρέπει να ικανοποιηθεί με το τίμημα για να προχωρήσει η αγοραπωλησία. Επίσης θα πρέπει, εκτός από την έγκριση του ΔΣ, η σύμβαση να περάσει και από τη γενική συνέλευση, δηλαδή το Δημόσιο, αφού βασικός μέτοχος της ΕΑΣ είναι το υπουργείο Οικονομικών και εποπτεύεται και από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας.

Σχετικά με το τίμημα, ακούγεται ότι θα είναι διψήφιο νούμερο σε εκατομμύρια ευρώ, το οποίο όμως δύσκολα θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ.

Αυτή την περίοδο οι δύο διοικήσεις αναζητούν μια νομική φόρμουλα έτσι ώστε οι περίπου 19 εργαζόμενοι που έχουν απομείνει στο εργοστάσιο της Πυρκάλ στην Ελευσίνα να απορροφηθούν από τα Ελληνικά Πετρέλαια.

Ανάσα ρευστότητας

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα έσοδα από την αγοραπωλησία – αν αυτή επιτευχθεί – θα έρθουν ως μάννα εξ ουρανού για την ΕΑΣ, η οποία αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα ρευστότητας. Πρόσφατα οι εργαζόμενοι σε ένδειξη διαμαρτυρίας έκαναν κατάληψη στα γραφεία της διοίκησης, καθώς υπάρχει καθυστέρηση στην καταβολή των δεδουλευμένων τους.

Αιτία είναι η αδυναμία έγκαιρης υλοποίησης του business plan που συμφωνήθηκε το 2013 μεταξύ της τότε κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο προέβλεπε τη μείωση των εργαζομένων σε 500, το κλείσιμο εργοστασίων, την αξιοποίηση των υπολοίπων, κεφαλαιοποίηση χρεών και χρηματοδότηση με 35 εκατ. ευρώ – τα οποία ήδη κάηκαν – ώστε να εκλείψουν οι ελλειμματικοί ισολογισμοί. 

Εν τω μεταξύ τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι εμφανίστηκε και δεύτερος ενδιαφερόμενος για την έκταση – με επιχειρηματικά κίνητρα, όπως διαβεβαιώνουν πηγές του πωλητή -, γεγονός που ενισχύει τη διαπραγματευτική ικανότητα της ΕΑΣ.

(του Βασίλη Κώτση, το Βήμα)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!