| Notaka

«Γιατί δεν βγαίνει ο “λογαριασμός”».

Το διπλό πακέτο-λαιμητόμο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για το ασφαλιστικό και για τη φορολογία εισοδήματος φέρνει καίριο –και για κάποιους το καθοριστικό– πλήγμα στις επιχειρήσεις, στους μισθωτούς, αλλά και στο σύνολο της οικονομίας.

 

Το διπλό πακέτο-λαιμητόμο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για το ασφαλιστικό και για τη φορολογία εισοδήματος φέρνει καίριο –και για κάποιους το καθοριστικό– πλήγμα στις επιχειρήσεις, στους μισθωτούς, αλλά και στο σύνολο της οικονομίας.

Με διατάξεις που “δημεύουν” την περιουσία και την εργασία, εξουθενώνοντας οικονομικά από “μπλοκάκια” και μισθωτούς έως ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρήσεις, ασφαλισμένους και συνταξιούχους, επιχειρείται από την κυβέρνηση να έρθουν στα κρατικά ταμεία 3,6 δισ. ευρώ. Και τούτο, εφόσον θεωρηθούν “επαρκή” τα μέτρα από τους δανειστές.

Και, παρ’ όλα αυτά, τα μέτρα δεν φτάνουν. Δεν καλύπτουν ούτε το ήμισυ της αξίας των παρεμβάσεων που αναζητούνται, από κοινού με τους “θεσμούς”, προκειμένου να αποφύγει η Ελλάδα στο παρά… πέντε τα χειρότερα: μια επανάληψη του εφιάλτη του 2015.

Και το νέο, δεύτερο κατά σειρά, κύμα μέτρων… ετοιμάζεται. Θα επιβαρύνει στο σύνολό της την οικονομία, μέσω νέου κύκλου αυξήσεων έμμεσων φόρων, με πρώτο πλήγμα την αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24%. Και μετά ακολουθεί το τρίτο “προληπτικό” πακέτο…

Συνολικά αναζητούνται, για να κλείσει η συμφωνία, περίπου 9 δισ. ευρώ: 5,4 δισ. ευρώ μέτρων έως το 2018, στα οποία ζητούν οι δανειστές επιπλέον 3,6 δισ. ευρώ παρεμβάσεων που θα πρέπει να νομοθετηθούν “προληπτικά” για να εφαρμοστούν αν υπάρξουν αστοχίες.

Στο απυρόβλητο το κράτος

Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στο δυσθεώρητο ύψος των μέτρων που ανακοινώθηκαν και όσων θα ακολουθήσουν (όταν/αν υπάρξει συμφωνία). Συνδέεται και με τις επιλογές του “μείγματος” που έγιναν από την κυβέρνησηΣΥΡΙΖΑ– ΑΝΕΛ, επιλογές που αποδέχτηκαν οι δανειστές, ζητώντας παράλληλα πρωτόγνωρης αυστηρότητας “ρήτρες” πρόσθετων μέτρων/διασφαλίσεων, όπως έγραφε το “Κεφάλαιο” του προηγούμενου Σαββάτου.

Μένει –και πάλι– στο απυρόβλητο το “κράτος” και τα 90 δισ. ευρώ δαπανών, αλλά και μεταφέρονται στο μέλλον παρεμβάσεις για την πάταξη φοροδιαφυγής, εισφοροδιαφυγής και σπατάλης. Τουλάχιστον προς το… παρόν, γιατί στα “προληπτικά μέτρα” των 3,6 δισ. ευρώ οι δανειστές πιέζουν να ενταχθούν οι “κόκκινες γραμμές” της εκλογικής πελατείας της κυβέρνησης.

Και κάθε ώρα που περνά χωρίς συμφωνία σε αυτόν τον νέο μαραθώνιο διαπραγμάτευσης 6 μηνών ο λογαριασμός μεγαλώνει, η διαπραγματευτική δύναμη της κυβέρνησης φθίνει, το ίδιο και οι δυνατότητες που έχει η οικονομία να ορθοποδήσει από τη νέα φορολαίλαπα.

“Ειδικά αν η συμφωνία δεν είναι ξεκάθαρη, τότε οι πιθανότητες αλλαγής σελίδας μειώνονται”, αναφέρουν πηγές κοντά στη διαπραγμάτευση, θυμίζοντας τη ρήση του ΥΠΟΙΚ, Ευκλείδη Τσακαλώτου, ότι “χαθήκαμε” αν πιάσει Μάιος.

Οι ίδιες πηγές μοιράζουν τις “ευθύνες” ανάμεσα στην κυβέρνηση και τις πολιτικές της επιλογές που οδήγησαν… εδώ, αλλά και στους “θεσμούς”, για “την αδυναμία εύρεσης κοινής θέσης, την ατολμία στο πεδίο του χρέους, την ανυπαρξία αναπτυξιακών αντίβαρων, αλλά κυρίως για την επιλογή τους να πιέζουν και οι ίδιοι για νέα αύξηση των φορολογικών εσόδων πέρα από κάθε οικονομική λογική”.

Επιστροφή στο 2015

“Η κυβέρνηση δεν έμαθε από το πάθημά της το 2015 και άφησε ξανά τον χρόνο να περνά, τις εκκρεμότητες να πολλαπλασιάζονται αλλά και τα απαιτούμενα μέτρα να σωρεύονται. Πλέον, με την πλάτη στον τοίχο επιχειρεί συμφωνία η οποία είναι βέβαιο ότι δεν θα έχει κερδισμένους”, αναφέρει διπλωματική πηγή από τις Βρυξέλλες. Εξηγεί ότι οι δανειστές έχουν κάθε λόγο να κλείσουν ή έστω να “κουκουλώσουν” το θέμα “Ελλάδα” όσο πλησιάζει η ώρα του Brexit και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε συμφωνία. Αλλά το ζήτημα είναι πώς η Ελλάδα θα την υλοποιήσει και αν θα αποδειχθεί -ξανά- λάθος η συνταγή που θα οδηγήσει σε νέο σπιράλ ύφεσης, αποεπένδυσης, ανεργίας, αλλά και νέων μέτρων.

Η μόνη λύση

“Μόνο ένα εντυπωσιακό “comeback” επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων μαζί με μια συνολική συμφωνία μπορεί να σώσει την “παρτίδα””, αναφέρουν αρμόδιες πηγές, διατηρώντας, όμως, χαμηλά τον πήχη προσδοκιών, δεδομένων των πρότερων επιδόσεων της κυβέρνησης…

Εξηγούν ότι το εγχείρημα δεν θα είναι εύκολο. Η καθυστέρηση στη διαπραγμάτευση έχει ήδη προκαλέσει ζημιά στην οικονομία. Η ρευστότητα είναι στο “κόκκινο”, το πακέτο Γιούνκερ στα σπάργανα και το νέο ΕΣΠΑ στη γραμμή εκκίνησης.

Παράλληλα, τα προαπαιτούμενα που θα προβλέπει η συμφωνία διαμορφώνουν έναν πολύ δύσκολο εφαρμοστικό όγκο έργου που θα κρίνει αν θα μείνει η συμφωνία σε “τροχιά εφαρμογής” τους επόμενους μήνες. 

*Αναδημοσίευση από το “Κεφάλαιο” που κυκλοφορεί

πηγή : capital.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!