| Notaka

«Ρήγας: Οι Έξυπνοι Παίκτες Αναζητούν Ήδη Ευκαιρίες στην Αγορά Πετρελαίου».

Οι έξυπνοι παίκτες του κλάδου αναζητούν ήδη ευκαιρίες προκειμένου να εκμεταλλευτούν την ανάκαμψη μιας αγοράς που βρίσκεται σε κατάσταση «σοκ και δέους» για δύο συνεχόμενα χρόνια, επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της Energean Oil $ Gas, Μαθιός Ρήγας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Caspian Energy.

 

Οι έξυπνοι παίκτες του κλάδου αναζητούν ήδη ευκαιρίες προκειμένου να εκμεταλλευτούν την ανάκαμψη μιας αγοράς που βρίσκεται σε κατάσταση «σοκ και δέους» για δύο συνεχόμενα χρόνια, επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της Energean Oil $ Gas, Μαθιός Ρήγας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Caspian Energy.

Όπως σημειώνει, η Energean εφάρμοσε πολύ πριν την πετρελαϊκή κρίση ένα πρόγραμμα μείωσης του κόστους που είχε ως αποτέλεσμα να μπορεί να παράγει πετρέλαιο επικερδώς με βάση μια τιμή στα 30 δολάρια το βαρέλι.

Στυ συνέντευξη του ο κ. Ρήγας αναφέρεται στην κατάσταση που επικρατεί στη διεθνή αγορά πετρελαίου, στις προοπτικές νέων ανακαλύψεων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Ελλάδα, καθώς και στη σημασία των υποδομών φυσικού αερίου για τη χώρα μας και για την περιοχή.

Αναλυτικά:

– Κ. Ρήγα, η Energean είναι μια μικρή, αλλά ευέλικτη πετρελαϊκή εταιρεία. Πως επιβιώνει η εταιρεία εν μέσω κρίσης σε μια περίοδο που τα επενδυτικά ταμεία αποσύρουν χρήματα από τον κλάδο, ενώ οι μεγάλες πετρελαϊκές έχασαν έως και το 90% των κερδών τους πέρυσι; Θα πραγματοποιηθεί το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας σας ως το 2018;

– Η Energean εφάρμοσε πολύ πριν την πετρελαϊκή κρίση ένα πρόγραμμα μείωσης του κόστους που είχε ως αποτέλεσμα να μπορεί να παράγει πετρέλαιο επικερδώς με βάση μια τιμή στα 30 δολάρια το βαρέλι. Σε συνδυασμό με την λειτουργική μόχλευση και τη χρήση εγκαταστάσεων που μπορούν να αναλάβουν παραγωγή 30.000 βαρελιών ανά ημέρα δίχως πρόσθετες επενδύσεις, σημαίνει ότι η Energean μπορεί να συνεχίσει να επενδύει στον Πρίνο παρά την πτώση των τιμών. Επιπλέον, καταφέραμε να μειώσουμε τα κόστη εξόρυξης κατά 30% σε σύγκριση με τα επίπεδα προ της κρίσης. Από κοινού με το ιδιόκτητο γεωτρύπανο που λειτουργεί στον Πρίνο, μας προσφέρει την ευελιξία ώστε να διενεργούμε φθηνές γεωτρήσεις και να κρατάμε χαμηλά τα κόστη. Καταλήγοντας, η προετοιμασία πριν την κρίση, η αντίδραση στην κρίση μέσω της μείωσης του κόστους και η μακροπρόθεσμη στάση των μετόχων επιτρέπουν στην Energean να είναι η μόνη εταιρεία στην περιοχή που έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει 15 γεωτρήσεις μέσα στην επόμενη διετία.

– Συμφωνείτε ότι η κρίση πλέον πέρασε το χειρότερο σημείο της και ποια σενάρια βλέπετε για την ανάπτυξη της παραγωγής; Αναμένετε θετικές εξελίξεις στον κλάδο φέτος;

– Έτσι φαίνεται, αλλά δεν είναι εύκολο να κρίνει κανείς. Η πτώση της τιμής κάτω από τα 40 ή ακόμα και τα 30 δολάρια θέτει υπό απειλή σειρά έργων και θέτει υπό αμφισβήτηση την βιωσιμότητα των περισσότερων κοιτασμάτων παγκοσμίως. Οι μεγάλοι παραγωγοί εμφανίζονται θετικοί στο πάγωμα της παραγωγής, παρόλο που μια τέτοια κίνηση δεν θα είναι αρκετή για να προκαλέσει μια σημαντική αύξηση της τιμής. Πιστεύω ακράδαντα ότι οι έξυπνοι παίκτες του κλάδου αναζητούν ήδη ευκαιρίες προκειμένου να εκμεταλλευτούν την ανάκαμψη μιας αγοράς που βρίσκεται σε κατάσταση «σοκ και δέους» για δύο συνεχόμενα χρόνια.

– Η Energean διαθέτει δραστηριότητες στο Αιγαίο, στην Ανατολική Αδριατική, στην Αίγυπτο και στο Ισραήλ. Είναι βιώσιμες οι ανακαλύψεις στην περιοχή της Αν. Μεσογείουμε βάση την δεδομένη κατάσταση στην παγκόσμια αγορά αερίου; Θα είναι επαρκείς για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης στην Ευρώπη; Πως εκτιμάτε την παραγωγή σε αυτά τα περιφερειακά σχέδια;

– Τα τελευταία χρόνια ανακοινώθηκαν μεγάλες ανακαλύψεις αερίου στην Αν. Μεσόγειο. Κοιτάσματα όπως το Ζορ στην Αίγυπτο, το Λεβιάθαν και το Ταμάρ στο Ισραήλ και το Αφροδίτη στην Κύπρο, αλλά και χερσαία κοιτάσματα πετρελαίου και αερίου στην Αλβανία, υποδεικνύουν ένα τεράστιο πετρελαϊκό δυναμικό, η ανάπτυξη του οποίου θα ενισχύσει την διαφοροποίηση και την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης. Επίσης, πιστεύουμε ότι η Δυτική Ελλάδα, η οποία διαθέτει την ίδια γεωλογία με την Αν. Αδριατική, έχει σημαντικά περιθώρια στην εξερεύνηση. Είναι, πάντως, προφανές ότι χρειάζονται τεράστιες επενδύσεις για την εκμετάλλευση των υφιστάμενων ανακαλύψεων σε ένα περιβάλλον χαμηλών τιμών πετρελαίου και αερίου. Οι κυβερνήσεις πρέπει να προσφέρουν ξεκάθαρη, σταθερή και ελκυστική νομοθεσία ώστε να εξασφαλίσουν πως ο κλάδος θα πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες επενδύσεις. Επιπλέον, όλες οι χώρες πρέπει να εργαστούν για να εξασφαλίσουν τη σταθερότητα και την ειρήνη σε μια περιοχή γεωστρατηγικής σημασίας που φιλοξενεί παρατεταμένες εντάσεις παραδοσιακά. Τέλος, είναι εμφανές ότι η άφιξη του αμερικανικού αερίου στην Ευρώπη μέσω φορτίων LNG θα ασκήσει σημαντική πίεση στις τιμές του αερίου που θα οδηγήσει κάποια σχέδια σε προβλήματα δίχως κίνητρα και ελκυστικούς όρους από τις κυβερνήσεις.

– Σε συνέντευξή του στο Caspian Energy, ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ, κ. Γιώργος Σπανούδης, είπε ότι η ζήτηση για αέριο στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί έως και στα 8 δις. κ.μ. ετησίως μέσα σε μια 15ετία. Συμμερίζεστε την εκτίμηση αυτή; Θα είναι επαρκές το υφιστάμενο επίπεδο επενδύσεων για να καλύψει αυτή τη ζήτηση;

– Όταν η ελληνική οικονομία επιστρέψει στην ανάπτυξη, δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα αυξηθεί η ενεργειακή κατανάλωση, αν και η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι ένας μικρός καταναλωτής διεθνώς. Η επένδυση στην παραγωγή υδρογονανθράκων στην περιοχή έχει τις προοπτικές να καλύψει τις ανάγκες της Ελλάδας και να προσφέρει διαφοροποίηση των προμηθειών πέραν των συμβολαίων, αλλά η εξερεύνηση εγκυμονεί σημαντικό ρίσκο και η εμπορικότητα των νέων ανακαλύψεων εξαρτάται από ένα αριθμό παραγόντων με πιο σημαντικούς τις τιμές και τους οικονομικούς όρους. Η Ελλάδα και οι γειτονικές χώρες πρέπει να προσφέρουν το κατάλληλο οικονομικό περιβάλλον για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της εξερεύνησης και της ανάπτυξης των υδρογονανθράκων στην περιοχή και ταυτόχρονα απαιτείται περιφερειακή συνεργασία για να δομηθούν οι υποδομές που θα επιτρέψουν την εμπορική αξιοποίηση των ανακαλύψεων. Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει κόμβος φυσικού αερίου και να προωθήσει όλα τα μεγάλα σχέδια υποδομών όπως ο TAP, ο IGB, τα νέα τερματικά LNG, το CNG, οι νέοι χερσαίοι αγωγοί και η υπόγεια αποθήκευση.

Η Energean έχει προτείνει από το 2011 στην ελληνική κυβέρνηση την μετατροπή του εξαντληθέντος κοιτάσματος της Νοτίου Καβάλας σε πρώτη αποθήκη αερίου της χώρας, η οποία θα βρίσκεται στο σταυροδρόμι αγωγών όπως ο TAP και ο IGB και θα μπορεί να φιλοξενήσει έως 1 δις. κ.μ. αερίου ετησίως. Αυτό θα προσφέρει ασφάλεια εφοδιασμού στη χώρα, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει τη στρατηγική της θέση στην ευρύτερη περιοχή. Η Ελλάδα και η Αν. Μεσόγειος θα λάβουν ποσότητες αερίου καθώς διάφορες οδοί θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά του από τα κοιτάσματα προς τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Οι νέες υποδομές, όπως οι αγωγοί, το LNG, το CNG και η αποθήκευση, πρέπει να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν εγκαίρως και είναι βέβαιο πως δεν θα καταφέρουν να χρηματοδοτηθούν όλα τα έργα.

– Πως θα αντιμετωπίσει η Energean το πρόβλημα της μεταφοράς των υδρογονανθράκων από τα κοιτάσματα της Μεσογείου; Πόσο εφικτή είναι η σύνδεσή τους με το Νότιο Διάδρομο;

Όπως προανέφερα, η Energean έχει υπογράψει συμφωνία με την ΒΡ, η οποία αγοράζει όλη την παραγωγή του Πρίνου – το μόνο παραγωγικό κοίτασμα της Ελλάδας. Η υποδομή μας βρίσκεται στο σταυροδρόμι του Νοτίου Διαδρόμου, άρα είμαι βέβαιος πως οι μελλοντικές ανακαλύψεις θα συμβάλουν στη δημιουργία του.

– Υπάρχουν αρκετές υποσχόμενες δομές που εξερευνήθηκαν από ξένες εταιρείες στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Η Energean ενδιαφέρεται να δραστηριοποιηθεί στην Κασπία;

– Η Energean είναι ένας ανερχόμενος περιφερειακός παίκτης στην ευρύτερη περιοχή της Αν. Μεσογείου και της Β. Αφρικής, όπου ήδη κατέχει πέντε άδειες έρευνας και παραγωγής σε Ελλάδα και Αίγυπτο. Η εταιρεία μας περιμένει τα αποτελέσματα διαγωνισμών στην Ελλάδα και το Μαυροβούνιο, αλλά επίσης αναζητά ευκαιρίες στο Ισραήλ, στην Αλβανία και άλλες χώρες. Η Κασπία είναι μια παραδοσιακή πετρελαϊκή ζώνη που δεν μπορεί να αγνοήσει καμία πετρελαϊκή στην περιοχή. Είναι βέβαιο ότι ένα πιθανό ενδιαφέρον για την Κασπία θα απαιτήσει συνεργασίες με άλλες εταιρείες ώστε να εξασφαλιστεί η επιτυχία. Θεωρούμε ότι η Energean βρίσκεται σε ιδανική θέση για να προσελκύσει τέτοιους εταίρους, αλλά είναι πρώιμο το να πούμε ότι θα στοχεύσουμε την περιοχή εκείνη για μελλοντικά σχέδια.

πηγή : energia.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!