| Notaka

«Πώς επιβιώνει ο Putin από τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου».

Αξιολογώντας την ικανότητα του Ρώσου Προέδρου, Vladimir Putin, να παραμείνει στην εξουσία και να αψηφήσει τη Δύση, ένα από τα κρίσιμα ερωτήματα που γεννώνται έχει να κάνει με το πόσο μπορούν τα δημοσιονομικά της χώρας του να αντέξουν τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές του πετρελαίου. Βάσει ανάλυσης των οικονομολόγων της Deutsche Bank, η απάντηση είναι πως πιθανώς ο Putin να μπορεί να μείνει στη θέση του για περισσότερο καιρό από ό,τι θα πίστευε κανείς.

 

Αξιολογώντας την ικανότητα του Ρώσου Προέδρου, Vladimir Putin, να παραμείνει στην εξουσία και να αψηφήσει τη Δύση, ένα από τα κρίσιμα ερωτήματα που γεννώνται έχει να κάνει με το πόσο μπορούν τα δημοσιονομικά της χώρας του να αντέξουν τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές του πετρελαίου. Βάσει ανάλυσης των οικονομολόγων της Deutsche Bank, η απάντηση είναι πως πιθανώς ο Putin να μπορεί να μείνει στη θέση του για περισσότερο καιρό από ό,τι θα πίστευε κανείς.

Η Ρωσία παρουσιάζει ιδιαίτερη ευαισθησία στις τιμές της ενέργειας και ένας λόγος είναι επειδή περίπου το ήμισυ των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού της προέρχεται από τους φόρους που εισπράττονται από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Ως εκ τούτου, αφότου οι τιμές ξεκίνησαν να “βυθίζονται” το 2014, μερίδα οικονομολόγων άρχισε να ανησυχεί ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να ξεμείνει από χρήματα -παρά την ύπαρξη ενός ταμείου έκτακτης ανάγκης αξίας περίπου 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων – αλλά και ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η χώρα θα εξωθούνταν σε πρακτικές αυστηρής λιτότητας.

Από τότε, έχουν αλλάξει πολλά. Η κατακόρυφη πτώση της συναλλαγματικής ισοτιμίας του ρουβλιού έχει ενισχύσει την αξία των ενεργειακών εσόδων, υπολογισμένη σε τοπικό νόμισμα. Παράλληλα, ο Putin έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να συγκρατήσει τις δαπάνες, χωρίς να δει τη δημοτικότητα του να πλήττεται σοβαρά. Συνεπώς, οι οικονομολόγοι της Deutsche Bank εκτιμούν πως τα επίπεδα, στα οποία πρέπει να διαμορφωθεί η τιμή του πετρελαίου, προκειμένου να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός κατά το τρέχον έτος, είναι περί τα 66 δολάρια το βαρέλι, ήτοι πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα άνω των 103 δολαρίων που είχαν καταγραφεί το 2014. Ιδού το σχετικό γράφημα:

-1x-1

Μέχρι την Παρασκευή, η τιμή του Brent κυμαινόταν γύρω στα 33 δολάρια, επομένως η Ρωσία καλείται να διαχειριστεί ένα αρκετά μεγάλο έλλειμμα στον προϋπολογισμό της. Παρολ’αυτά, βάσει των υφιστάμενων προβλέψεων για τα επίπεδα των δαπανών και των εσόδων, η Deutsche Bank συμπεραίνει πως θα χρειαστούν περισσότερα από τρία χρόνια μέχρις ότου η κυβέρνηση να εξαντλήσει τα αποθεματικά της, δηλαδή πιο σύντομα από ό,τι παραδείγματος χάρη η Σαουδική Αραβία ή το Ιράν, αλλά πιο αργά συγκριτικά με χώρες όπως η Κολομβία, το Ομάν και η Νιγηρία. Παρακάτω παρατίθεται το σχετικό γράφημα:

-1x-1 1

Για να λέμα τα πράγματα με το όνομά τους, η δημοσιονομική πειθαρχία που απαιτείται για να διασφαλιστεί ότι η Ρωσία θα συνεχίσει να έχει πόρους, θα μπορούσε να υπονομεύσει τη στήριξη που λαμβάνει ο Putin, καθώς οι συνταξιούχοι, οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι στρατιωτικοί βιώνουν τις επιπτώσεις των περικοπών στις δαπάνες. Επίσης, οι επίμονα χαμηλές τιμές θα βαθύνουν την ύφεση στη χώρα. Όπως έχει επισημάνει το Bloomberg View, η απολυταρχική διακυβέρνηση του Putin ενδεχομένως έχει καταστρέψει την ικανότητα της οικονομίας να ανακάμπτει από τέτοιου είδους κρίσεις – κάτι που, εν τέλει, μπορεί να διαπιστώσει μαζικά και ο ρωσικός λαός.

Τούτου λεχθέντος, όσον αφορά στον προϋπολογισμό της Ρωσίας, ο Putin μοιάζει λίγο περισσότερο με επιβιώσαντα.

πηγή : capital.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!