| Notaka |

Νέο τρόπο υπολογισμού του δείκτη Brent αναζητά το Platts λόγω της φθίνουσας παραγωγής της Βόρειας Θάλασσας

Να προστατεύσει την αξιοπιστία του δείκτη Brent από την φθίνουσα παραγωγή της Βόρειας Θάλασσας επιχειρεί το Platts.

Να προστατεύσει την αξιοπιστία του δείκτη Brent από την φθίνουσα παραγωγή της Βόρειας Θάλασσας επιχειρεί το Platts. Όπως έγινε γνωστό στις 8 Φεβρουαρίου κατά την έναρξη του InternationalPetroleum Week στο Λονδίνο, μίας από τις μεγαλύτερες ετήσιες διοργανώσεις της παγκόσμιας πετρελαϊκής βιομηχανίας, ο διεθνής οίκος ενημέρωσης για την καθημερινή κίνηση των αγορών εμπορευμάτων παρουσίασε ένα νέο τρόπο υπολογισμού της παραγωγής αργού από τη Βόρεια Θάλασσα που παραδίδεται στο λιμάνι του Ρόττερνταμ της Ολλανδίας, και στον οποίον θα συνεκτιμάται το κόστος φόρτωσης και αποστολής.

Ο δείκτης Brent είναι το σημείο αναφοράς σε όλο τον κόσμο για traders και εταιρείες όσον αφορά την τιμολόγηση του αργού και χρησιμοποιείται περίπου στα δύο τρίτα των αγοραπωλησιών αργού παγκοσμίως. Επίσης, απεικονίζει δισεκατομμύρια δολάρια σε συμβόλαια futures και άλλα χρηματιστηριακά παράγωγα.

Ωστόσο, η παραγωγή στα τέσσερα βασικά πεδία από τα οποία προκύπτει ο δείκτης Brent (Brent, Forties, Oseberg και Ekofisk – BFOE) βαίνει φθίνουσα.

Οι Φθίνουσες Προοπτικές της Παραγωγής στη Βόρεια Θάλασσα και η Κατάρρευση των Διεθνών Τιμών Απειλούν την Αξιοπιστία του Δείκτη

To Platts, το οποίο καταγράφει τη διαδικασία προσφορών των BFOE ώστε να εξαγάγει την τιμή του αργού σε ημερήσιο επίπεδο, υπολογίζει ότι η παραγωγή αργού της Βόρειας Θάλασσας θα μειωθεί από 53 φορτία μηνιαίως, το 2015, σε 38 φορτία το 2020 και σε μόλις 20 το 2025. Έκαστο φορτίο υπολογίζεται σε περίπου 600.000 βαρέλια αργού ημερησίως.

Πάντως, δεν θεωρείται καθόλου απίθανο οι ρυθμοί μείωσης να επιταχυνθούν αν οι χαμηλές τιμές αργού διατηρηθούν. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι 50 πεδία πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα πιθανόν να σταματήσουν την παραγωγή τους εφέτος καθώς η τιμή του αργού καταρρέει στα χαμηλότερα επίπεδα 12ετίας.

Έτσι, οι παράγοντες της αγορές εκφράζουν την ανησυχία ότι η φθίνουσα παραγωγή θα μπορούσε να καταστήσει τον ημερήσιο δείκτη Brent ευάλωτο σε χειραγώγηση καθώς οι φυσικές ποσότητες αργού είναι πολύ πιθανόν να καταλήξουν στα χέρια πολύ λίγων «παικτών».

Το Νέο Σχέδιο Υπολογισμού του BFOE και ο Αυξανόμενος Ανταγωνισμός με το Argus Media

Σε μία προσπάθεια να προστατεύσει την αξιοπιστία του δείκτη, το Plattsαναζητά τρόπους που θα αυξήσουν την ποσότητα αργού η οποία προσμετράται στον υπολογισμό του. Στο παρελθόν είχε προταθεί η προσθήκη ποσοτήτων αργού από κοντινές περιοχές ή ακόμη και από τα Ουράλια, στη Ρωσία. Εξάλλου, τ o Platts έχει ήδη δεχθεί, πρόσφατα, πλήγμα στην αξιοπιστία του, μετά την απόφαση του OPEC να παύσει να προμηθεύεται από αυτό τα στοιχεία για τις τιμές των ενεργειακών προϊόντων και να στραφεί στο εξής στο ArgusMedia. Η σχετική απόφαση του καρτέλ των πετρελαιοπαραγωγών χωρών, στο οποίο αναλογεί το 40% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου, ελήφθη στις 6 Ιανουαρίου 2016 και έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου.

Έτσι, προχθές, Δευτέρα, στο Λονδίνο το Platts παρουσίασε ένα νέο σχέδιο, το οποίο προβλέπει έναν νέο τρόπο υπολογισμού της παραγωγής του BFOE που παραδίδεται στο λιμάνι του Ρόττερνταμ, και ο οποίος θα λαμβάνει υπ’ όψιν και το κόστος φόρτωσης και αποστολής. Με τον τρόπο αυτό, το Platts ελπίζει ότι θα επιτευχθεί η απαραίτητη ευελιξία ώστε να συμπεριληφθούν ποσότητες αργού και από άλλες περιοχές, όπως ελαφρύ γλυκύ αργό από τη Δυτική Αφρική, αν και όταν αυτό είναι απαραίτητο. Το Ρόττερνταμ πιθανόν να αποτελεί την κατάλληλη τοποθεσία για τη συμπερίληψη νέων ποσοτήτων αργού στον δείκτη καθώς αποτελεί μεγάλο κόμβο στον τομέα της διύλισης και αποθήκευσης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ίδιου του Platts, περίπου το 25% των ποσοτήτων που εισρέει στο λιμάνι του Ρόττερνταμ προέρχεται από τη Βόρεια Θάλασσα, άλλο ένα 25% από τη Μέση Ανατολή και περί το 20% από την περιοχή της Βαλτικής.

«Το Brent ίσως χρειαστεί να αποτελέσει τον πρώτο μεγάλο δείκτη αργού πετρελαίου στην πρόσφατη ιστορία που θα επεκταθεί πέραν της άμεσης φυσικής γεωγραφικής του ζώνης με στόχο την κάλυψη εναλλακτικών ροών», σύμφωνα με τον David Ernsberger, τον επικεφαλής του τομέα διακίνησης πετρελαίου του Platts για όλον τον κόσμο.

Παράλληλα, ο Jonty Rushforth, διευθυντής σύνταξης για την Ευρώπη και την Αφρική στο Platts, θεωρεί ότι μπορεί να είναι σημαντικό να προστεθούν κι άλλα ελαφρύτερα είδη πετρελαίου στον υπολογισμό του Brent, καθώς το πετρέλαιο της Βόρειας Θάλασσας πιθανόν να γίνει βαρύτερο μετά την ανάπτυξη του τεράστιου πετρελαϊκού πεδίου Johan Sverdrup από τη νορβηγική Statoil.

Στις 14 Μαρτίου η Τελική ΑξιολόγησηΗ τελική αξιολόγηση για το Ρόττερνταμ αναμένεται να ανακοινωθεί στις 14 Μαρτίου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ίδιου του Platts, στις 8 Φεβρουαρίου, ο διεθνής οίκος ενημέρωσης εμπορευματικών αγορών, αναμένεται να εκδώσει μία αξιολόγηση σχετικά με την αξία του ελαφρού γλυκού αργού της Βόρειας Θάλασσας, όσον αφορά το κόστος, την ασφάλεια και τη φόρτωση στο λιμάνι του Ρόττερνταμ. Η σχετική έκθεση, που θα δημοσιευθεί παράλληλα με την τρέχουσα αξιολόγηση FOB Dated Brent της Βόρειας Θάλασσας (FOB North Sea Dated Brent), θα έχει την ονομασία North Sea Dated Brent. Το Platts καλεί κάθε ενδιαφερόμενο να συνεισφέρει με παρατηρήσεις στη σχετική διαδικασία.Η προσθήκη ποσοτήτων άλλων ειδών αργού έχει πραγματοποιηθεί στο παρελθόν για το πετρέλαιο του Δυτικού Τέξας, στις ΗΠΑ, του γνωστού δείκτη WTI (West Texas Intermediate), χωρίς, ωστόσο, να λείψουν τα προβλήματα.

«Είναι απολύτως νόμιμο, υπό τους υφιστάμενους κανόνες αλλά είναι αρκετά αμφιλεγόμενο – ιδίως ανάμεσα στους διυλιστικούς κύκλους – που θεωρούν ότι κάποιες φορές παραλαμβάνουν ποσότητες WTI χαμηλής ποιότητας, που, όμως, δεν ανταποκρίνονται στα κριτήρια διύλισης», τονίζει ο Sandy Fielden, διευθυντής ενεργειακής ανάλυσης της RBN Energy.

Εξάλλου, το 2010, και η Σαουδική Αραβία υιοθέτησε τον Argus Sour CrudeIndex, αντί του West Texas Intermediate του Platts, για την τιμολόγηση εξαγωγών προς τις ΗΠΑ, καθώς δεν ήταν ευχαριστημένη από τις υποτιμημένες αξιολογήσεις του τελευταίου. Αλλά και ο ΙΕΑ, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, στράφηκε στον Argus από το 2012, όπως και διάφορα κράτη, όπως η Χιλή το 2014, και το Εκουαδόρ, η Κολομβία και η Πορτογαλία το 2015.

πηγή : energia.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!