| Notaka

«Η Σημασία του Ιρανικού Πετρελαίου για τα Ελληνικά Διυλιστήρια».

Η επιστροφή του Ιράν, εδώ και μερικές εβδομάδες, στις διεθνείς πετρελαιαγορές είναι γεγονός.

 

Η επιστροφή του Ιράν, εδώ και μερικές εβδομάδες, στις διεθνείς πετρελαιαγορές είναι γεγονός. Όχι ότι αυτό, μέσω της κρατικής του εταιρείας πετρελαίων,της NIOC, αποχώρησε ποτέ από αυτές. Αλλά λόγω των κυρώσεων που επεβλήθησαν στις αρχές του 2012 είχε μειώσει σημαντικά τις εξαγωγές του και κατ’ επέκταση την παραγωγή του. Από τα 3.5 με 3.8 εκατ βαρέλια την ημέρα που ήταν το 2011 αυτή το 2012, μειώθηκε κάτω από τα 2.5 εκατ. βαρέλια με το 1.0 εκατ. να εξάγεται σε Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία και Ν.Κορέα και το υπόλοιπο να καταναλώνεται από την εγχώρια αγορό.

Στις χώρες της ΕΕ , στις οποίες και ίσχυσε κυρίως το πετρελαϊκό embargo, η NIOC πριν το 2012 προμήθευε περί τα 800 χιλ. βαρέλια ημερησίως από τα οποία τα δυο Ελληνικά διυλιστηριακά συγκροτήματα (ΕΛΠΕ και Motoroil) ελάμβαναν μεταξύ τους περί τα 80.000 με 120.000 βαρέλια την μητέρα ανάλογα με τις ανάγκες τους. Η συμφωνία που πρόσφατα επετεύχθη μεταξυ NIOC και ΕΛΠΕ (βλέπε συνέντευξη του πρόεδρου των ΕΛΠΕ κου Στάθη Τσοτσορού στο ΑΠΕ στις 5/2) θα επιτρέψει στην δεύτερη, από το Β εξάμηνο του έτους να αποκαταστήσει εν μέρει την ροή του Ιρανικού πετρελαίου προς τις τρεις λειτουργούσες μονάδες των (Θεσσαλονίκη, Ελευσίνα και Ασπρόπυργος).

 
Εάν λάβουμε υπόψη ότι ο Όμιλος έχει μία παραγωγή κατά μέσο όρο 250-300 χιλ. βαρ. την ημέρα, τότε εκτιμάται ότι θα αποκαταστήσει την προμήθεια του απο την ΝΙΟC σ´ενα επίπεδο που μπορεί να φθάσει και τα 75,000 βαρ/ημέρα με την Motoroil, σύμφωνα με πληροφορίες,να αποβλέπει και αυτή σε επανάληψη των εισαγωγών με στόχο τα 40.000 βαρ. ημερησίως. Άρα συνολικά τα δύο συγκροτήματα μεταξύ τους μπορεί να φθάσουν να προμηθεύονται περι τα 110 με 120 χιλ. βαρέλια Ιρανικού πετρελαίου, καθιστώντας την Ελλάδα ένα αξιόλογο πελάτη για την NIOC.Πέρα από τους διπλωματικούς και γεωπολιτικούς λόγους που μια συνεργασία μεταξυ Ιράν και Ελλάδος έχει ενδιαφέρον, και οι οποίοι επ´ευκαιρία της τρέχουσας επίσκεψης στην Τεχεράνη του Έλληνα πρωθυπουργού έχουν προβληθεί κατά κόρο από τα Ελληνικά Μέσα, το ενδιαφέρον από πετρελαϊκής πλευράς εστιάζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Ιρανικού αργού.Με δυο βασικές ποικιλίες, το Iranian light και το Iranian heavy, έχει καλό περιεχόμενο σε νάφθα ενώ περιέχει πολλά “αρωματικά”, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να αποδώσει, κατά την διύλιση, περισσότερα οκτάνια συγκρινόμενο με άλλους τύπους αργού (λχ. Arabian light, Nigerian boni κλπ.). Επιπλέον, το Ιρανικό αργό χαρακτηρίζεται από χαμηλή περιεκτικότητα σε θειάφι, παρουσιάζει χαμηλή οξύτητα και κυρίως έχει μικρή περιεκτικότητα σε νερό και άλατα και άρα είναι ποιό εύκολο απο πλευράς επεξεργασίας. 
 
Γενικά το Ιρανικό αργό θεωρείται ότι διαθέτει ένα καλό net back value για τις Ελληνικές διυλιστηριακές μονάδες οι οποίες, λόγω της παραγωγικής τους διάταξης, μπορούν και παράγουν καλύτερης ποιότητας και μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων, με επίκεντρο τις βενζίνες, το μαζούτ και την άσφαλτο. Με άλλα λόγια το Ιρανικό αργό θεωρείται ένας πολύ καλός τύπος πετρελαίου αφού συνδυάζει άριστα τεχνικά χαρακτηριστικά με ανταγωνιστικό κόστος, το οποίο επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά από την πρόσφατη συμφωνία προμήθειας μεταξύ NIOC και ΕΛΠΕ.Τέλος, όπως παρατηρούν παράγοντες της αγοράς πετρελαίου η επανάληψη προμηθειών Ιρανικού αργού από τα δυο Ελληνικά δυιλιστηριακά συγκροτήματα αναμένεται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω τα θετικά τους αποτελέσματα των τελευταίων τριμήνων, τα οποία ως γνωστό έχουν βελτιωθεί θεαματικά συνεπεία των χαμηλών τιμών αργού (κάτι που επέδρασε θετικά στα περιθώρια τους) αλλά και των σημαντικών εξαγωγών που έχουν πετύχει τα τελευταία χρόνια (εξάγουν περίπου το 50% της παραγωγής τους).
 
πηγή : energia.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!