| Notaka

«Με την πτώση του πετρελαίου στο 70%, η τιμή στην αντλία μειώθηκε 19%».

“Ψαλιδισμένες” φτάνουν οι μειώσεις του αργού πετρελαίου στην αντλία της βενζίνης και των λοιπών υγρών καυσίμων λόγω της υψηλής φορολόγησης αλλά και των υψηλών περιθωρίων κέρδους στην αλυσίδα της διύλισης, εμπορίας και πώλησης.

 

του Χρήστου Κολώνα

“Ψαλιδισμένες” φτάνουν οι μειώσεις του αργού πετρελαίου στην αντλία της βενζίνης και των λοιπών υγρών καυσίμων λόγω της υψηλής φορολόγησης αλλά και των υψηλών περιθωρίων κέρδους στην αλυσίδα της διύλισης, εμπορίας και πώλησης.

Αυτό προκύπτει από την επεξεργασία των τιμών που έκανε το “Business Energy”, ενώ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, υπαινίσσεται στρεβλή λειτουργία του ανταγωνισμού.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων προκύπτει ότι το αργό πετρέλαιο από τις 20 Ιουνίου του 2014 μέχρι και τις 8 Ιανουαρίου έχει πέσει κατά 70%, ενώ η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε μόλις κατά 19%. Η αμόλυβδη είναι στα 1,371 ευρώ το λίτρο και το αργό πετρέλαιο στα 33,55 δολάρια το βαρέλι ή στα 30,71 ευρώ το βαρέλι. Στις 20 Ιουνίου του 2014 η τιμή του Μπρεντ ήταν στα 114,81 δολάρια το βαρέλι ή στα 84,36 ευρώ το βαρέλι. Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι οι μετατροπές έγιναν με βάση τις ισοτιμίες του ευρώ/δολαρίου της 8ης Ιανουαρίου του 2016 και της 20ης Ιουνίου του 2014. Τότε, επίσης, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης βρισκόταν στα 1,696 ευρώ το λίτρο.

Από την περαιτέρω επεξεργασία των στοιχείων προκύπτει ότι η τιμή των διυλιστηρίων μειώθηκε για την ίδια περίοδο κατά 44,85%. Από τα 0,615 ευρώ που ήταν στις 20 Ιουνίου του 2014 υποχώρησε στις 8 Ιανουαρίου του 2016 στα 0,339 ευρώ το λίτρο.

Ωστόσο, ανέβηκαν κατά 20% το μικτό περιθώριο κέρδους των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και των βενζινάδικων. Από τα 0,08 ευρώ αυξήθηκε κοντά στα 0,10 ευρώ το λίτρο.

Σε ό,τι αφορά τους φόρους αυτοί παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητοι. Στις 20 Ιουνίου του 2014 ήταν στο 1 ευρώ το λίτρο και στις 8 Ιανουαρίου στα 0,935 ευρώ το λίτρο. Η μεταβολή είναι μικρή καθώς στο σύνολο των φόρων και των τελών το μεγαλύτερο μερίδιο αντιστοιχεί στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης που είναι σταθερό στα 0,670 ευρώ το λίτρο.

Σημειώνεται ότι οι φόροι διαμορφώνουν το περίπου 68% της τελικής τιμής της βενζίνης, το 25% καθορίζεται από τα διυλιστήρια και περίπου 7% από το περιθώριο κέρδους των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και των πρατηρίων υγρών καυσίμων.

ΠΟΠΕΚ

Την ίδια στιγμή η ΠΟΠΕΚ με επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιώργο Σταθάκη και τον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού Δημήτρη Κυριτσάκη τους μεταφέρει “το μόνιμο ερώτημα χιλιάδων καταναλωτών που είναι: Γιατί ενώ η τιμή του αργού βρίσκεται σε πτώση, η τελική τιμή των καυσίμων δεν ακολουθεί αντίστοιχη πορεία;”

Οι βενζινοπώλες ζητούν την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών καλώντας τους να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα :

1.Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα οι τιμές του αργού πετρελαίου (BRENT), μειώθηκαν περισσότερο από 70%, αλλά δεν είχαμε ανάλογη μείωση στις προ φόρων τιμές των διυλιστηρίων. Γιατί;;

2.Ποιος είναι ο βαθμός ανταγωνισμού στην διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα στάδια διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων;

3.Με ποια αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας), χορηγούνται
-αν χορηγούνται – σχετικές εκπτώσεις προς τους πρατηριούχους;

4.Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, πού έχει προτείνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;

5.Πως ασκείται η εποπτεία της αγοράς πετρελαιοειδών για περιπτώσεις αντιανταγωνιστικών πρακτικών και αθέμιτου ανταγωνισμού, από επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. με τον καθορισμό των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά), σε βάρος των καταναλωτών, ζημιώνοντας παράλληλα και όλες τις επιχειρήσεις που σέβονται τους σχετικούς κανόνες;

πηγή : businessenergy.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!