| Notaka

«Το Πετρέλαιο σε Χαμηλό 12ετίας: Τι Σημαίνει για την Τιμή στην Αντλία».

Την ώρα που οι αναλυτές της διεθνούς αγοράς πετρελαίου συναγωνίζονται στα στοιχήματα για την πορεία της τιμής του μαύρου χρυσού, το βέβαιο για τους καταναλωτές είναι ότι αυτή τη στιγμή το προϊόν βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με το 2004, έχοντας καταγράψει στις αρχές της εβδομάδας χαμηλό 12ετίας στα 35,98 δολάρια (Brent). Από τα υψηλά του Μαΐου όταν το brent βρέθηκε ακόμη και πάνω από τα 65 δολάρια, η πτώση είναι της τάξης του 45%.

 

Την ώρα που οι αναλυτές της διεθνούς αγοράς πετρελαίου συναγωνίζονται στα στοιχήματα για την πορεία της τιμής του μαύρου χρυσού, το βέβαιο για τους καταναλωτές είναι ότι αυτή τη στιγμή το προϊόν βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με το 2004, έχοντας καταγράψει στις αρχές της εβδομάδας χαμηλό 12ετίας στα 35,98 δολάρια (Brent). Από τα υψηλά του Μαΐου όταν το brent βρέθηκε ακόμη και πάνω από τα 65 δολάρια, η πτώση είναι της τάξης του 45%.

Στα τέλη Μαΐου, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν στο 1,559 ευρώ το λίτρο ενώ το diesel κίνησης στο 1,247 ευρώ το λίτρο (πανελλαδικοί μέσοι όροι). Την περασμένη εβδομάδα η τιμή της αμόλυβδης ήταν 1,384 ευρώ το λίτρο και η τιμή του diesel κίνησης 1,065 ευρώ το λίτρο. Έχουμε δηλαδή στην αντλία μια μείωση της τάξης του 10 -15%.

Πως εξηγείται λοιπόν το φαινόμενο και τι έχουν να ωφεληθούν στην τελική οι καταναλωτές από την πτώση των τιμών. 

Καταρχάς να υπογραμμίσουμε ότι η σύγκριση λιανικής τιμής βενζίνης με την τιμή του brent είναι αυθαίρετη και γίνεται ενδεικτικά για να αποτυπώσουμε τη γενικότερη τάση. Και αυτό διότι η τιμή της βενζίνης συναρτάται όχι με την τιμή brent αλλά από την τιμή που επικρατεί στην περιοχή της Μεσογείου για το προϊόν. Ακόμη και έτσι λοιπόν, το κόστος του πετρελαίου, σε σχέση με το τελικό προϊόν που αγοράζουμε εμείς ως καταναλωτές στα πρατήρια βενζίνης, είναι ένα μόνο κλάσμα. Το μεγαλύτερο μέρος της τελικής τιμής που πληρώνουμε αναλογεί σε δασμούς, ΕΦΚ και ΦΠΑ. Μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος της φορολογίας δηλαδή ο ΕΦΚ είναι σταθερός, όπως συμβαίνει και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, με αποτέλεσμα ακόμη και εάν το πετρέλαιο κόστιζε μηδέν και διυλιστήρια, εταιρείες, πρατήρια δεν έβγαζαν ούτε ένα σεντ, και πάλι περίπου 80 σεντς το λίτρο, μόνο από τον ΕΦΚ και τον ΦΠΑ επί του ΕΦΚ!

Επίσης ένας σημαντικός παράγοντας που δεν αποτυπώνεται στην τιμή του πετρελαίου είναι η ισοτιμία ευρώ δολαρίου, η οποία έχει διαφοροποιηθεί με το δολάριο να ενδυναμώνεται σε σχέση με το Μάιο (όπου η ισοτιμία ευρώ δολαρίου είχε φτάσει και το 1,14).

Εν κατακλείδι μια μείωση της τάξης του 50% στην τιμή του πετρελαίου, είναι απολύτως λογικό να φτάνει στην αντλία του πρατηρίου βενζίνης αρκετά “κουτσουρεμένη” και να οδηγεί σε πτώση της λιανικής τιμής της τάξης του 15%. 

Σημειώνεται τέλος ότι με βάση τις αναρτημένες τιμές στο παρατηρητήριο τιμών, όποιος θελήσει σήμερα να βάλει καύσιμο στο αυτοκίνητό του θα πληρώσει ένα εύρος τιμής από το 1,25 έως 1,36 ευρώ το λίτρο για την αμόλυβδη βενζίνη (έως 1,49 ευρώ το λίτρο για τις ενισχυμένες με πρόσθετα βενζίνες) ενώ το diesel κίνησης κυμαίνεται από 0,89 ευρώ το λίτρο μέχρι 0,99 ευρώ το λίτρο (που μπορεί να φτάσει μέχρι και το 1,19 ευρώ το λίτρο για τα πετρέλαια με πρόσθετα). Τέλος το υγραέριο ξεκινά από το 0,615 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 0,769 ευρώ (σύμφωνα με τις τιμές που αναρτώνται στο παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου ανάπτυξης).

πηγή : capital.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!