| Notaka

«Πώς η ΜΟΗ πήρε την πρωτιά των αποδόσεων στο FTSE25».

Με μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο, η μετοχή της Motor Oil Ελλάς αποχαιρετά τη χρονιά στο +55% από την αρχή του έτους, κερδίζοντας την πρωτιά σε επίπεδο αποδόσεων μεταξύ των μετοχών του FTSE25.

 

Με μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο, η μετοχή της Motor Oil Ελλάς αποχαιρετά τη χρονιά στο +55% από την αρχή του έτους, κερδίζοντας την πρωτιά σε επίπεδο αποδόσεων μεταξύ των μετοχών του FTSE25.

Σε μια ομολογουμένως εξαιρετικά αντίξοη χρηματιστηριακά χρονιά, η ΜΟΗ αποτέλεσε όαση για όσα θεσμικά κεφάλαια και επενδυτές τοποθετήθηκαν στη μετοχή, λειτουργώντας ως αντιστάθμισμα στις μεγάλες πιέσεις που δέχθηκαν οι περισσότεροι τίτλοι του δείκτη μεγάλης κεφαλαιοποίησης. Η χρονιά για τον όμιλο ήταν εξαιρετικά θετική καθώς λειτούργησε ένας συνδυασμός ευνοϊκών παραγόντων: οι χαμηλότερες τιμές πώλησης των καυσίμων βοήθησαν στην βελτίωση των περιθωρίων εμπορίας, τα περιθώρια διύλισης ενισχύθηκαν περαιτέρω λόγω των συναλλαγματικών ισοτιμιών και, σε εγχώριο επίπεδο, η ζήτηση από τις τουριστικές εισροές ήταν ισχυρή συγκρατώντας την μείωση από τις επιπτώσεις των περιορισμών στις κινήσεις κεφαλαίων, οι εξαγωγές παρέμεινα στιβαρές και ως αποτέλεσμα επήλθε ιστορικό ρεκόρ σε επίπεδο οργανικής αλλά και καθαρής κερδοφορίας.

Παράλληλα, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εννεαμήνου του ομίλου της Motor Oil Hellas άφησε τους επενδυτές διπλά ικανοποιημένους: τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων των 173 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας την πολύ καλή πορεία των προηγούμενων δύο τριμήνων ενώ ανακοινώθηκε η διανομή προσωρινού μερίσματος 0,15 ευρώ. Ως αποτέλεσμα, η μετοχή από τα 5,66 ευρώ (χαμηλά Ιανουαρίου) μέσα σε 9 μήνες είχε σχεδόν διπλασιάσει την αξία της ξεπερνώντας τα 11 ευρώ (υψηλό 53 εβδομάδων στα 11,60 ευρώ) και πλέον κινείται στα επίπεδα των 10 ευρώ.

Η συνέχεια

Με τις τάσεις στο κομμάτι της διύλισης να παραμένουν θετικές και να επιστρέφουν σε υγιή περιθώρια, οι αναλυτές σημειώνουν πως ο όμιλος συνεχίζει να ευνοείται από την ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ.

Η Beta Securities σημειώνει πως ο κλάδος των διυλιστηρίων ήταν ο πρωταγωνιστής και των τριών τριμήνων που έως τώρα έχουν δημοσιευτεί. Η χρονιά θα κινηθεί σε ρεκόρ όλων των εποχών, καθώς η συγκυρία των διεθνών περιθωρίων έχει επανέλθει σε υγιή επίπεδα, καθιστώντας τον κλάδο επενδυτική επιλογή παντός καιρού.

Αντίστοιχα, η Axia Ventures που ξεκίνησε στις αρχές του μήνα την κάλυψη της ΜΟΗ, δίνει τιμή – στόχο τα 13,60 ευρώ με σύσταση “αγορά” και σημειώνει πως το investment case της εταιρείας, του πλέον σύνθετου διυλιστηρίου στην περιοχή, ξεχωρίζει. Η εταιρεία αναφέρει πως από την απαρχή μείωσης των τιμών του πετρελαίου διεθνώς και την αποδυνάμωση του ευρώ έναντι του δολάρια, τα διυλιστήρια έχουν μπει σε έναν ανοδικό κύκλο.

Η ΜΟΗ, σημειώνει η Axia, αναμένεται να κλείσει τη χρονιά σε επίπεδα ρεκόρ με ώθηση από την άνοδο των περιθωρίων διύλισης και το ευνοϊκό συναλλαγματικό περιβάλλον. Η παρουσία του ομίλου στις ξένες αγορές θα παραμείνει έντονη, ενώ οι κινήσεις της διοίκησης στο εσωτερικό συνέβαλαν στην αύξηση του μεριδίου αγοράς. Ακόμη περισσότερο, η ΜΟΗ αναμένεται να ευνοηθεί από την αυξανόμενη προσφορά αργού από περιφερειακούς προμηθευτές καθώς οι πάροχοι ανταγωνίζονται για μερίδια αγοράς. Τέλος, τονίζει η Axia, η ΜΟΗ διαθέτει έναν ισχυρό ισολογισμό ενώ η μετοχή διαπραγματεύεται σε discount έναντι των Ευρωπαίων ανταγωνιστών της, με προσαρμοσμένο Ρ/Ε για το 2015-16 μεταξύ 4,6x-6,5x και EV/EBITDA στο 3,9x-4,9x.

Τέλος, η UBS σε έκθεσή της διατηρεί σύσταση “αγορά” για τη μετοχή της Motor Oil υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος αξιοποιεί στο μέγιστο το ευνοϊκό περιβάλλον. Όπως αναφέρει η UBS, οι επιπτώσεις των capital controls ήταν μηδαμινές για την εταιρία, η οποία εμφάνισε ταμειακές ροές ύψους 160 εκατ. ευρώ, μειώνοντας το χρέος της στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2009, στα 702 εκατ. ευρώ, με την εισηγμένη να ανακοινώνει και τη διανομή προμερίσματος ύψους 0,15 ευρώ ανά μετοχή. Ο οίκος αυξάνει τις προβλέψεις του για τα EBITDA της ΜΟΗ το 2015 και το 2016 κατά περίπου 6% και τονίζει ότι συνεχίζει να θεωρεί ελκυστική τη μετοχή παρά την άνοδο της μετοχής κατά 75% μέχρι στιγμής στο έτος.

(Capital.gr, 20/12/2015)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!