| Notaka

«FuelsEurope: Πώς επηρεάζονται οι τιμές των καυσίμων από την τιμή του αργού».

Το βλέπεις στην τηλεόραση. Το διαβάζεις στις εφημερίδες και στο internet. Η τιμή του αργού πετρελαίου μπορεί να σημειώνει συχνά μεγάλες διακυμάνσεις.

 

Το βλέπεις στην τηλεόραση. Το διαβάζεις στις εφημερίδες και στο internet. Η τιμή του αργού πετρελαίου μπορεί να σημειώνει συχνά μεγάλες διακυμάνσεις.

Ωστόσο, αν η τιμή του αργού πετρελαίου αλλάζει, γιατί δεν αλλάζει αντίστοιχα και η τιμή που πληρώνουμε για να εφοδιάσουμε  το αυτοκίνητό μας;

Λοιπόν, το κόστος του αργού αποτελεί μόνο ένα μέρος της αξίας που πληρώνουμε κατά μέσο όρο στην αντλία. Σε κάποιες χώρες αυτό δεν είναι παρά μόνο το ένα τέταρτο περίπου της τελικής τιμής. Το ποσό που πληρώνουμε για τη βενζίνη, το ντίζελ και άλλα καύσιμα, εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, πολλοί από τους οποίους είναι σχετικά σταθεροί και δεν αλλάζουν αναλογικά με τις τιμές του αργού πετρελαίου.

Στο μακρύ ταξίδι του αργού από την εξόρυξη έως την αντλία, μια πτώση της τιμής του περνά μέσα από πολλά ενδιάμεσα στάδια.

Πρώτα πρέπει να βρούμε το αργό πετρέλαιο. Για την εξόρυξή του πραγματοποιούνται μια σειρά από δαπάνες, από την κατασκευή και λειτουργία των μηχανημάτων, μέχρι τη μεταφορά και το ανθρώπινο δυναμικό.

Το αργό πετρέλαιο πωλείται σε ανοιχτές και διαφανείς αγορές.

Στη συνέχεια, το αργό πετρέλαιο διυλίζεται, για να μετατραπεί σε καύσιμο για τα αυτοκίνητα μας, τα αεροπλάνα, τα τρένα και τα πλοία, καθώς και σε πολλά άλλα προϊόντα καθημερινής χρήσης. Εξειδικευμένοι μηχανικοί διασφαλίζουν ότι χρησιμοποιείται η πιο σύγχρονη, αποτελεσματική, καθαρή και ασφαλής τεχνολογία.

Τα διυλισμένα προϊόντα πωλούνται, επίσης, σε ανοιχτές και διαφανείς αγορές. Μετά τη διύλιση του αργού πετρελαίου, το καύσιμο που παράγεται πωλείται  και διανέμεται στα πρατήρια καυσίμων.

Το κόστος όλης αυτής της διαδικασίας αποτελεί πάνω από το ένα τρίτο της τιμής της βενζίνης στην ΕΕ. Για το ντίζελ, το ποσό αυτό είναι λίγο μεγαλύτερο, ωστόσο δεν αντιπροσωπεύει ούτε το μισό της τιμής που πληρώνουμε στην αντλία.

Το μεγαλύτερο μέρος αναλογεί σε δασμούς, ειδικό φόρο κατανάλωσης και ΦΠΑ. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης -το μεγαλύτερο ποσό από αυτούς τους φόρους- στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, είναι σταθερός και παραμένει αμετάβλητος ανεξάρτητα από την τιμή του αργού. Επιπλέον, οι φόροι αυτοί διαφέρουν από χώρα σε χώρα, αλλά και ανάλογα με τον τύπο του καυσίμου, γι αυτό και οι τιμές είναι τόσο διαφορετικές στην Ευρώπη από χώρα σε χώρα.

Η αγορά του αργού πετρελαίου πραγματοποιείται σε δολάρια, ενώ τα καύσιμα πωλούνται σε ευρώ, ή σε άλλα εθνικά νομίσματα. Οι διακυμάνσεις στην ισοτιμία επηρεάζουν, επίσης, την τελική τιμή στην αντλία.

Επομένως για να συνοψίσουμε, το αργό πετρέλαιο αντιπροσωπεύει μόνο το ένα τέταρτο περίπου της συνολικής τιμής του καυσίμου, οι φόροι και ο ΦΠΑ περίπου το 60%, και η διύλιση, η εμπορία και η διανομή περίπου το 15%. Για το λόγο αυτό, οι διακυμάνσεις της τιμής του αργού πετρελαίου έχουν περιορισμένο αντίκτυπο επί της τιμής στην αντλία.

Οπότε, ενώ η τιμή του αργού πετρελαίου είναι ένα μόνο στοιχείο του κόστους και κάθε πρατηριούχος καθορίζει ανεξάρτητα την τιμή του στην αντλία, μια μείωση στην τιμή του αργού κατά 50% για παράδειγμα, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση μόνο κατά 15% της τιμής στην αντλία.

Την επόμενη φορά που θα εφοδιάσετε το αυτοκίνητό σας, θυμηθείτε όλη τη δουλειά, την τεχνολογία και τις επενδύσεις που χρειάζονται για την παραγωγή καυσίμων, καθώς και τους φόρους που πληρώνετε έμμεσα.

—————————————-

Η FuelsEurope είναι ο Σύνδεσμος των Ευρωπαϊκών Εταιριών Διύλισης στον οποίο συμμετέχουν οι 42 εταιρείες που λειτουργούν Διυλιστήρια στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΕ, Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία), εκπροσωπώντας το 100% της συνολικής δυναμικότητας διύλισης και το 75% της λιανικής αγοράς καυσίμων. Ο Όμιλος ΕΛΠΕ έχει σταθερή και ενεργό συμμετοχή στο Σύνδεσμο Ευρωπαϊκών Εταιρειών Διύλισης (FuelsEurope & CONCAWE) εδώ και δεκαετίες.

πηγή : energypress.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!