| Notaka

«Γιατί το πετρέλαιο κατρακύλησε κάτω από το ψυχολογικό όριο των 40 δολαρίων».

Ο ρόλος του ΟΠΕΚ, το παγκόσμιο απόθεμα, ο ήπιος χειμώνας που προβλέπεται για το βόρειο ημισφαίριο, η Ρωσία και η αδυναμία των παραγωγών δυνάμεων να καταλήξουν σε μία συμφωνία για τη συγκράτηση της τιμής.

 

Η τιμή του πετρελαίου έχει κατρακυλήσει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 40 δολαρίων το βαρέλι, καταγράφοντας το χαμηλότερο επίπεδό του μετά το Φεβρουάριο του 2009, φτάνοντας τη Δευτέρα (7/12) στα 37,65 δολάρια.

Συνολικά δε, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, ο «μαύρος χρυσός» έχει χάσει σχεδόν το 60% της τιμής του, καθώς τότε, η τιμή του βαρελιού ανερχόταν στα 100 δολάρια. Το ερωτηματικό που τίθεται είναι το εξής. Πού οφείλεται η κατρακύλα αυτή;

Οι απόψεις είναι πολλές. Πρακτικά, οφείλεται στο γεγονός ότι οι χώρες που απαρτίζουν τον ΟΠΕΚ, αδυνατούν να καταλήξουν σε μία συμφωνία, προκειμένου να κρατήσουν τις τιμές τουλάχιστον στα σημερινά του επίπεδα. Τα συμφέροντα είναι τεράστια και διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Οι αγορές ανέμεναν από τις ΗΠΑ να ανακοινώσουν την καθοριστική μείωση της ημερήσιας παραγωγής τους. Αντίθετα με τις προβλέψεις, οι Ηνωμένες Πολιτείες αρκέστηκαν στην ελάχιστη δυνατή μείωση της παραγωγής τους. Την ίδια στιγμή, η Σαουδική Αραβία, μία από τις ηγέτιδες δυνάμεις στην παραγωγή πετρελαίου, αρνήθηκε στην τελευταία διάσκεψη του ΟΠΕΚ να συνδράμει στη συμφωνία για μία κοινή γραμμή διατήρησης της τιμής, υποστηρίζοντας ότι δεν προτίθεται να προβεί στη μείωση της παραγωγής της.

Ως εκ τούτου, το παγκόσμιο απόθεμα όχι μόνο δεν μειώθηκε, αλλά αυξήθηκε. Οι διεθνείς αναλυτές πιστεύουν ότι η κατρακύλα της τιμής του πετρελαίου θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες, ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να πέσει ακόμη και στα 20 δολάρια το βαρέλι. Πού στηρίζουν τους φόβους τους; Στις προβλέψεις των μετεωρολόγων για ήπιο χειμώνα στο Βόρειο Ημισφαίριο (στο οποίο περιλαμβάνεται και η Ελλάδα). Σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν, η κατανάλωση θα είναι πολύ μικρότερη, ενώ σημαντικό μερίδιο στη χαμηλή ζήτηση καταλαμβάνει και η οικονομική κρίση σε πολλές περιοχές του πλανήτη, εξαιτίας της οποίας έχει ελαττωθεί η χρησιμοποίηση των αυτοκινήτων.

Μία ακόμη παράμετρος του ζητήματος που έχει προκύψει με την απομείωση της αξίας του πετρελαίου, είναι ο ενδεχόμενος κίνδυνος οικονομικού κραχ των χωρών του βορρά και ιδιαιτέρως της Ρωσίας. Η ρωσική κυβέρνηση έχει λάβει μέτρα για την κάλυψη της οικονομίας της από τις συνέπειας της έως τώρα κατρακύλας στην τιμή του πετρελαίου, ωστόσο αν επιβεβαιωθεί το χειρότερο σενάριο των 20 ή ακόμη και 30 δολαρίων ανά βαρέλι, θεωρείται αδύνατον να βρεθούν εκ νέου μέτρα που θα απορροφήσουν τις αναταράξεις, οδηγώντας σε κραχ τη ρωσική οικονομία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Ρώσοι αφήνουν να εννοηθεί ότι πίσω από την κρίση στην τιμή του πετρελαίου, ενδεχομένως να βρίσκεται ένας ιδιότυπος οικονομικός πόλεμος εναντίον τους από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους. Ωστόσο αποφεύγουν να αναφερθούν επισήμως στο θέμα, αναμένοντας τις κινήσεις της αγοράς, την ίδια στιγμή που οι ίδιοι επιχειρούν με άλλους τρόπους να καλύψουν τις απώλειες.

 
πηγή : protothema.gr
Spyrides ad-blue containers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka sts TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΤΕπ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ιλχάν Αχμέτ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καββαθάς Γ. Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μεθάνιο Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μητσοτάκης Κυριάκος Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Πέτη Πέρκα Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος Τσεχία ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χάρης Δούκας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. άδεια έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο ατύχημα βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επενδύσεις επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο ληστεία λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια ρύποι στάθμη στατιστικά συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνθετικά καύσιμα συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπερκέρδη υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φωτοβολταϊκά φόροι φόρτιση ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!