| Notaka

«Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα ΕΛΠΕ».

Δεύτερο ρεκόρ μέσα στον ίδιο χρόνο επιδιώκει να σπάσει η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων. Στο τρίτο τρίμηνο, για 7η συνεχόμενη φορά βελτιώθηκαν τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου, με τα EBITDA των 746 εκατ. ευρώ να συνιστούν ιστορική υψηλή επίδοση λειτουργικής κερδοφορίας. Το περιβάλλον της αγοράς πετρελαίου σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες για βελτίωση της λειτουργίας της εταιρείας, ωστόσο, προδιαθέτουν για συνέχιση του θετικού σερί.

 

Δεύτερο ρεκόρ μέσα στον ίδιο χρόνο επιδιώκει να σπάσει η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων. Στο τρίτο τρίμηνο, για 7η συνεχόμενη φορά βελτιώθηκαν τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου, με τα EBITDA των 746 εκατ. ευρώ να συνιστούν ιστορική υψηλή επίδοση λειτουργικής κερδοφορίας. Το περιβάλλον της αγοράς πετρελαίου σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες για βελτίωση της λειτουργίας της εταιρείας, ωστόσο, προδιαθέτουν για συνέχιση του θετικού σερί.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που δημιουργούν αισιοδοξία ότι το 2015 θα κλείσει με ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας; Κατ’ αρχάς, το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να υπάρξουν θετικές εξελίξεις στο μέτωπο της προμήθειας. Τα ΕΛΠΕ στο γ’ τρίμηνο προμηθεύτηκαν πετρέλαιο σε ποσοστό 65% αργό από τα Ουράλια (Ρωσία) και από το Ιράκ, έχοντας, μάλιστα, αυξήσει σημαντικά τις ποσότητες σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, έχει περιοριστεί το καζακικό αργό από τον αγωγό CPC, καθώς και οι ποσότητες που αγοράζονται από τρίτους προμηθευτές.

Συμφέρουσες συμφωνίες
 

Η προσδοκία της διοίκησης του ομίλου είναι ότι θα ενισχυθούν οι προμήθειες από τρεις προμηθευτές, τη Λιβύη, το Ιράν και το Ιράκ, με καλύτερους όρους, που θα ενισχύσουν τα περιθώρια διύλισης. Σε πρώτη φάση αναμένεται να καταγραφεί αύξηση των προμηθειών από το Ιράκ, το οποίο έχει ενισχύσει την παραγωγή του, σε βάρος του ακριβότερου ρω¬σικού αργού των Ουραλίων.

Η βελτίωση, ωστόσο, αναμένεται να έχει και συνέχεια, αφού οι συζητήσεις με το Ιράν έχουν προχωρήσει σημαντικά και, μόλις το επιτρέψουν οι διεθνείς συνθήκες, θα ξεκινήσουν οι εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου σε εξαιρετικά ανταγωνιστικούς όρους για τον όμιλο των ΕΛΠΕ.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος, Γρ. Στεργιούλης, σε αναλυτές, η βελτίωση της επίδοσης του ομίλου δεν προήλθε μόνο χάρη στις συνθήκες της αγοράς, αλλά εδράζεται και στην απόδοση των μέτρων και των πρωτοβουλιών σε επίπεδο λειτουργίας.

Ήδη στο τρίτο τρίμηνο υπάρχει τεράστια βελτίωση του συντελεστή χρησιμοποίησης των τριών διυλιστηρίων (97%, από 63% το δεύτερο τρίμηνο).
Επιπλέον, τα διυλιστήρια έχουν επικεντρωθεί στην παραγωγή “λευκών προϊόντων” (87% επί του συνόλου), που εμφανίζουν καλύτερη καλύτερη οικονομική απόδοση. Από την παραγωγή αυτή, το 47,4% κατευθύνεται σε εξαγωγές, χωρίς να υπολογίζονται τα αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα. Το μεγαλύτερο ποσοστό των εξαγωγών αφορά ποσότητες diesel που διατίθενται στην ελλειμματική αγορά της Τουρκίας, ενώ ένα κομμάτι αεροπορικών καυσίμων διατίθεται σε traders της αγοράς. Και δεν είναι μόνο η Τουρκία, αφού η ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου είναι ελλειμματική και εμφανίζει ανάγκες για εισαγωγές που κυμαί¬νονται από 5% έως 10% της συνολικής ζήτησης.

Μείωση δανεισμού

Η ενίσχυση των οικονομικών λύνει τα χέρια στο μέτωπο του δανεισμού. Κατ’ αρχάς, η πτώση των τιμών περιορίζει σημαντικά τις ανάγκες σε κεφάλαια κίνησης και, άρα, απελευθερώνει σημαντικό μέρος των βελτιωμένων χρηματορροών. Η διοίκηση των ΕΛΠΕ έχει δηλώσει ότι θα αξιοποιήσει την αυξημένη ρευστότητα για την αποπληρωμή σημαντι¬κού μέρους του δανεισμού στο πλαίσιο του στόχου για περιο¬ρισμό της μόχλευσης.

Σε πρώτη φάση, το 2016 ωριμάζει ένα εταιρικό ομόλογο 400 εκατ. δολαρίων, το οποίο σε ποσοστό 50% θα αποπληρω¬θεί από τον όμιλο, ενώ περί τα 200 εκατ. δολάρια θα αναχρηματοδοτηθούν, πιθανόν και με νέα έκδοση. Τα ΕΛΠΕ δεν κρύβουν την προτίμησή τους η αναχρηματοδότηση να γί¬νει σε δολάρια, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών της αγοράς πετρελαί¬ου γίνεται σε αμερικανικό νόμισμα.

Οι θετικές εξελίξεις, τέλος, ανοίγουν τον δρόμο και για την ενίσχυση της μερισματικής πολιτικής, εφόσον, βεβαίως, επιβεβαιωθούν τα θετικά σενάρια. Σε αυτό το πλαίσιο, οι τελευταίες εκθέσεις δίνουν τιμές-στόχους στα επίπεδα των 5,30 ευρώ, δηλαδή 10% υψηλότερα από την τιμή στην οποία βρίσκεται σήμερα η μετοχή.

πηγή : capital.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!