| Notaka

«Υψηλή Κερδοφορία και το 2016 για τα ΕΛΠΕ και την Motor Oil».

Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν στο εννέαμηνο τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσαν τα Ελληνικά Πετρέλαια και η Motor Oil, καθώς ευνοούνται από το διεθνές περιβάλλον των χαμηλών τιμών του αργού, καθώς και την ενίσχυση της ισοτιμίας του δολαρίου.

 

Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν στο εννέαμηνο τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσαν τα Ελληνικά Πετρέλαια και η Motor Oil, καθώς ευνοούνται από το διεθνές περιβάλλον των χαμηλών τιμών του αργού, καθώς και την ενίσχυση της ισοτιμίας του δολαρίου.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι δύο όμιλοι θα συνεχίσουν και το επόμενο έτος να σημειώνουν θετικά αποτελέσματα, την ίδια ώρα που οι περισσότερες επιχειρήσεις της χώρας λειτουργούν σε ένα ιδιαίτερα «προκλητικό» περιβάλλον, λόγω της ύφεσης και των κεφαλαιακών ελέγχων που επιβλήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι, καθώς και των δυσκολιών που θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει ο τραπεζικός κλάδος και μετά την ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης.

Εκτός από τη διεθνή συγκυρία (χαμηλές τιμές του πετρελαίου), σημαντικός παράγοντας για τα ικανοποιητικά αποτελέσματα των δύο ομίλων είναι και τα επενδυτικά προγράμματα που έχουν υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας τους.  

Η καλή πορεία των οικονομικών μεγεθών των δύο ομίλων αποτυπώνεται εν μέρει (κυρίως στην περίπτωση της Motor Oil) και στην πορεία των μετοχών τους, σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά. Σημειώνεται επίσης ότι και οι δύο εταιρείες προσφέρουν στους μετόχους τους ικανοποιητικές μερισματικές αποδόσεις.

Τα ΕΛΠΕ ανακοίνωσαν πριν από δύο εβδομάδες ότι τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη, δηλαδή τα καθαρά κέρδη αναπροσαρμοσμένα για τις επιπτώσεις από την αποτίμηση των αποθεμάτων και μη λειτουργικών κερδών/εξόδων) ανήλθαν στα 203 εκατ. ευρώ, ενώ η συγκρίσιμη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) στα 575 εκατ. Οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθανστα 5,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Στο γ΄ τρίμηνο, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν στα 111 εκατ. ευρώ σε επίπεδο EBITDA σε 240 εκατ. ευρώ, έναντι 146 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 105 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο και στα 38 εκατ. ευρώ στο γ΄τρίμηνο.

Όπως είχε πει μάλιστα, ο πρόεδρος του ομίλου, Στάθης Τσοτσορός, μιλώντας στο 20ο Εθνικό Συνέδριο «Ενέργεια και Ανάπτυξη 2015» του ΙΕΝΕ, στο σύνολο της φετινής χρήσης τα EBITDA αναμένεται να φτάσουν τα 750 εκατ. ευρώ.

Η Motor Oil ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι στο εννεάμηνο τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 175,6 εκατ. ευρώ, από οριακά κέρδη την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και ότι ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 5,37 δισ. ευρώ.

Στο γ΄τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη διπλασιάστηκαν στα 33,64 εκατ. ευρώ, από 16,86 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014 και ο τζίρος ανήλθε στα 1,71 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε τη διανομή προσωρινού μερίσματος ποσού ύψους 0,15 ευρώ ανά μετοχή, έναντι του καταβλητέου μερίσματος για την φετινή χρήση. 

Αισιοδοξία και για το 2016

Ο αναλυτής της Επενδυτικής Τράπεζας Ελλάδος, Βασίλειος Ρουμαντζής, μιλώντας στο energia.gr, εμφανίστηκε «συγκρατημένα αισιόδοξος» για την πορεία των δύο εταιρειών και την επόμενη χρονιά.

Σχολιάζοντας τις επιδόσεις του γ΄τριμήνου, ο κ. Ρουμαντζής σημειώνει ότι οι δύο όμιλοι επηρεάζονται θετικά από τα περιθώρια διύλισης και προσθέτει ότι τα margins ήταν ευνοϊκά, ειδικά στη βενζίνη.

ΕΛΠΕ και Motor Oil κράτησαν ψηλά τα περιθώρια, επισημαίνει και προσθέτει ότι επιπλέον ευνοήθηκαν και από το ισχυρό δολάριο.

Η διολίσθηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου είχε ως αποτέλεσμα να καταγράψουν ζημίες στην αποτίμηση των αποθεμάτων τους, γεγονός που, όπως λέει, μετρίασε κάπως τις καλές επιδόσεις που σημειώθηκαν στη διύλιση.

Επιπλέον, αρνητικός παράγοντας ήταν η επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων (capital controls) στις τραπεζικές συναλλαγές και η μείωση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά καυσίμων κατά 7% συνολικά στα καύσιμα κίνησης και 6% ειδικότερα στη βενζίνη και το ντίζελ. Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων στο γ΄τρίμηνο οφείλεται εν μέρει και στις νέες συνθήκες που επικρατούν στις τραπεζικές συναλλαγές.

Ωστόσο, αυτό το κενό, προσθέτει, καλύφθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις θετικές εξαγωγικές επιδόσεις των δύο εταιρειών.

Σε γενικές γραμμές, σημειώνει ο κ. Ρουμαντζής, ήταν ένα καλό τρίμηνο, σε συνέχεια του πρώτου και του δεύτερου τριμήνου, λόγω του θετικού περιβάλλοντος διύλισης και του ισχυρού δολαρίου.

Όπως επισημαίνει, η ζήτηση για τελικά προϊόντα είναι πολύ ικανοποιητική, ενώ τα ελληνικά διυλιστήρια βρίσκουν καλές τιμές, λόγω της υψηλής προσφοράς στις διεθνείς αγορές, χωρίς, μάλιστα, να συνυπολογίζεται ο παράγοντας του Ιράν και η αναμενόμενη περαιτέρω αύξηση της διεθνούς προσφοράς πετρελαίου μετά την άρση των δυτικών κυρώσεων.

Τα ελληνικά διυλιστήρια, υπογραμμίζει ο αναλυτής της Επενδυτικής Τράπεζας Ελλάδος, καταφέρνουν και βρίσκουν καλές εκπτώσεις (discounts) στις τιμές του αργού.

Στο τέταρτο τρίμηνο, το discount έναντι της τιμής αναφοράς του Μπρεντ, ανέρχεται σε 2 δολάρια/βαρέλι περίπου στην ποικιλία Urals από τη Ρωσία, ενώ σε ό,τι αφορά τις ποικιλίες από τις χώρες της Μέσης Ανατολής η έκπτωση διευρύνεται στα 4 με 5 δολάρια/βαρέλι. 

Αυτή η διαφορά οφείλεται στον «πόλεμο τιμών» που υπάρχει μεταξύ των βασικών «παικτών» της πετρελαϊκής αγοράς, γεγονός που ευνοεί, βεβαίως, τις ευρωπαϊκές χώρες.

Για το δ΄τρίμηνο, ο κ. Ρουμαντζής σημειώνει ακόμα ότι αν και υπήρχαν ανησυχίες ότι θα μειωθούν αρκετά τα περιθώρια διύλισης, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται και τελικώς η πτώση θα μετριασθεί.

Σημειώνεται ότι φέτος τα περιθώρια εμφανίζονται αυξημένα κατά 2 με 2,5 δολάρια το βαρέλι, έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Για το 2016, εκτιμά ότι ίσως υποχωρήσουν ελαφρά, κατά 1,5 δολάριο περίπου σε σύγκριση με τα φετινα επίπεδα, ωστόσο και πάλι θα είναι υψηλά.

Για το 2016, τέλος, εκτιμά ότι θα είναι επίσης μία καλή χρονιά για τα ελληνικά διυλιστήρια, με καλές ταμειακές ροές (cash flows) και ικανοποιητικά μερίσματα για τους μετόχους των δύο εταιρειών. Το περιθώριο διύλισης θα παραμείνει σχετικά υψηλό, ενώ θετικός παράγοντας θα είναι και το ισχυρό δολάριο.

Επίσης, αναμένεται ότι μέσα στο νέο έτος οι δύο όμιλοι θα έχουν τη δυνατότητα να εγγράψουν καλά κέρδη από την αποτίμηση των αποθεμάτων τους, καθώς λόγω της μεγάλης πτώσης των τιμών του πετρελαίου, η βάση υπολογισμού θα είναι χαμηλή και ενδεχομένως η αποτίμηση να μετατραπεί σε κερδοφόρα από ζημιογόνος που είναι μέχρι σήμερα, οδηγώντας και σε θετικό τελικό -οικονομικό- αποτέλεσμα.

Από την άλλη πλευρά, προσθέτει, ενδέχεται να υπάρξει μία επιβράδυνση ή και σταθεροποίηση της διεθνούς ζήτησης, ενώ σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, πρέπει να συνυπολογισθεί και η αρνητική επίπτωση από το καθεστώς των capital controls.

 
πηγή : Energia.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!