| Notaka

«Στα 85 Λεπτά το Λίτρο Αναμένεται Φέτος η Τιμή του Πετρελαίου Θέρμανσης».

Στα 85 λεπτά το λίτρο εκτιμούν οι εταιρίες εμπορίας καυσίμων ότι θα κυμανθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κατά την έναρξη της χειμερινής περιόδου, στις 15 Οκτωβρίου, εφόσον ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης παραμείνει στα περυσινά επίπεδα (23 λεπτά ανά λίτρο). Δηλαδή η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι, οπότε στην έναρξη της περιόδου θέρμανσης κυμάνθηκε στο 1-1,1 ευρώ το λίτρο, μείωση που οφείλεται στην αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.

 

Στα 85 λεπτά το λίτρο εκτιμούν οι εταιρίες εμπορίας καυσίμων ότι θα κυμανθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κατά την έναρξη της χειμερινής περιόδου, στις 15 Οκτωβρίου, εφόσον ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης παραμείνει στα περυσινά επίπεδα (23 λεπτά ανά λίτρο). Δηλαδή η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι, οπότε στην έναρξη της περιόδου θέρμανσης κυμάνθηκε στο 1-1,1 ευρώ το λίτρο, μείωση που οφείλεται στην αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.

Ανοιχτό παραμένει ωστόσο το καθεστώς που θα ισχύσει εφέτος για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης το οποίο κατά την περυσινή περίοδο ήταν 35 λεπτά ανά λίτρο πετρελαίου για τους δικαιούχους όλης της χώρας, με διαφοροποίηση της επιδοτούμενης ποσότητας ανάλογα με την κλιματική ζώνη. Η συμφωνία με τους πιστωτές προβλέπει περιορισμό του σχετικού κονδυλίου κατά 50% και τα σενάρια είναι τα εξής:

– Αν το επίδομα παραμείνει στα 35 λεπτά και περιοριστούν οι δικαιούχοι με την εφαρμογή αυστηρότερων εισοδηματικών, περιουσιακών κριτηρίων τότε η τιμή του πετρελαίου με την επιδότηση πέφτει στα 50 λεπτά το λίτρο.

-Αν μειωθεί κατά 50% το ύψος της επιδότησης χωρίς να αλλάξουν τα κριτήρια για τους δικαιούχους, τότε η τιμή με την επιδότηση πέφτει στα 68 λεπτά.

Σε χθεσινή εκδήλωση ο Σύνδεσμος των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών παρουσίασε και το σενάριο της κατάργησης του επιδόματος θέρμανσης σε συνδυασμό με μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα 6 λεπτά το λίτρο. Στην περίπτωση αυτή η λιανική τιμή του πετρελαίου για όλους τους καταναλωτές πέφτει στα 64 λεπτά το λίτρο.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αλυγιζάκης παρουσίασε εκτιμήσεις του Συνδέσμου σύμφωνα με τις οποίες τα διαφυγόντα έσοδα από το λαθρεμπόριο καυσίμων κυμαίνονται από 125 εκατ. στο πιο συντηρητικό σενάριο, έως 300 εκατ. ευρώ στο πιο ακραίο σενάριο με πιο λογική εκτίμηση την απώλεια 225 εκατ. ευρώ. Οι βασικές μέθοδοι νοθείας και λαθρεμπορίου περιλαμβάνουν τη χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί για κίνησης, τη διακίνηση αφορολόγητου ναυτιλιακού πετρελαίου στην εσωτερική αγορά, εικονικές εξαγωγές, νοθεία βενζίνης και πετρελαίου με διαλύτες (τολουόλιο κλπ), μεθανόλη, κ.α.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου το 98% των πρατηρίων (4943 από 5062) έχουν εγκαταστήσει σύστημα ελέγχου εισροών – εκροών και το 94% (4759) έχουν συνδεθεί με το υπουργείο Οικονομικών (ΓΓΠΣ) και μεταδίδουν στοιχεία. Ωστόσο δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των συστημάτων στους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης, στις φορολογικές αποθήκες, τους σταθμούς ανεφοδιασμού αεροσκαφών ενώ εκκρεμεί η έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων για την επέκτασή τους και στις λοιπές εγκαταστάσεις διακίνησης καυσίμων και χημικών. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ ανέφερε ωστόσο ότι τα στοιχεία που μεταδίδονται από τα πρατήρια στην ΓΓΠΣ δεν αξιολογούνται, ούτε διασταυρώνονται λόγω έλλειψης προσωπικού με αποτέλεσμα να μη γίνεται ο αναγκαίος έλεγχος.

Ο ΣΕΕΠΕ επισημαίνει ακόμη ότι η κατάργηση της επιδότησης στη μεταφορά καυσίμων στα νησιά μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στον εφοδιασμό καθώς και σε εισαγωγές καυσίμων από την Τουρκία στα νησιά του Αιγαίου, ενώ σε συνδυασμό με την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ αναμένεται να πιέσει τις τιμές προς τα πάνω.

Η αγορά καυσίμων αναμένεται να κλείσει εφέτος με πτώση για έκτη συνεχόμενη χρονιά, που φθάνει σωρευτικά στο 42 % στις βενζίνες, 15 % στο πετρέλαιο κίνησης και 60 % στο πετρέλαιο θέρμανσης. Ο ΣΕΕΠΕ επισημαίνει ωστόσο ότι η ελληνική αγορά, λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας, αλλά και με δεδομένο ότι η εθνική οικονομία έχει φτάσει στο ναδίρ, παρουσιάζει ενδιαφέρον και δυνητικά θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ισχυρό πεδίο ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Αρκεί, τονίζει, να υπάρχει ένα υγιές περιβάλλον ανταγωνισμού, που θα έπειθε σημαντικούς ομίλους του εξωτερικού να ξαναδούν την Ελλάδα ως προορισμό επενδύσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να ξεπεράσουν σε αξία ακόμη και το ύψος των εσόδων του κράτους από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.

ΠΗΓΗ: Energy Press

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!