Skip to main content
| Notaka

«Η υψηλή κερδοφορία των ΕΛΠΕ ανοίγει δρόμο για ανάπτυξη του δικτύου τους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

Κινήσεις για την ισχυροποίηση της θέσης που έχουν ήδη σε αγορές εκτός Ελλάδος στον τομέα της εμπορίας καυσίμων, αλλά και για περεταίρω ανάπτυξη σε αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μελετά ο Όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν, μιλώντας στο energypress, πηγές της διοίκησης του Ομίλου.

 

Κινήσεις για την ισχυροποίηση της θέσης που έχουν ήδη σε αγορές εκτός Ελλάδος στον τομέα της εμπορίας καυσίμων, αλλά και για περεταίρω ανάπτυξη σε αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μελετά ο Όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν, μιλώντας στο energypress, πηγές της διοίκησης του Ομίλου.

Το δίδυμο Τσοτσορού –  Στεργιούλη αλλά και τα στελέχη του Ομίλου των ΕΛΠΕ έχουν εστιάσει στο γεγονός ότι υπάρχει θεαματική βελτίωση των περιθωρίων κέρδους για τον Όμιλο, όταν διαθέτει τα προϊόντα των διυλιστηρίων του στο δικό του δίκτυο πρατηρίων στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες.

Με δεδομένη την πολύ ισχυρή και επιτυχημένη παρουσία των ΕΛΠΕ σε Κύπρο, Μαυροβούνιο και Σκόπια, αλλά και την παρουσία σε Βουλγαρία και Σερβία, η διοίκηση των ΕΛΠΕ διερευνά όρους και προϋποθέσεις για την παραπέρα ανάπτυξη των δικτύων, κυρίως σε Βουλγαρία και Σερβία, αλλά και συνολικά στην ευρύτερη αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος βρίσκεται σε μια φάση κατά την οποία μπορεί να χρηματοδοτήσει με μεγαλύτερη ευκολία αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, καθώς το 2015 αναμένεται να καταγράψει ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου και – ανεπίσημα – του τρίτου τριμήνου.

Συγκεκριμένα τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 66 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο έναντι ζημιών 91 εκατ. ευρώ πέρυσι- και όλα δείχνουν ότι η εικόνα αυτή συνεχίστηκε και στο γ’ τρίμηνο του έτους, όπου, όπως έχει γράψει ήδη το energypress, τα EBITDA των ΕΛΠΕ φαίνεται ότι θα κινηθούν σε επίπεδα πάνω από 200 εκατ. ευρώ.

Πέρα από τα βελτιωμένα διεθνή περιθώρια διύλισης (σε αυτό έχει συμβάλλει η σημαντική συρρίκνωση της διυλιστικής ικανότητας στην Ευρώπη), το ισχυρό δολάριο και τις χαμηλές τιμές του αργού, τα κερδοφόρα αποτελέσματα οφείλονται και στο γεγονός ότι ο Όμιλος κατάφερε το 2015 να επιτύχει καλύτερη μέση τιμή αγοράς του αργού (με μέτρο όχι βεβαίως τις απόλυτες τιμές οι οποίες καθορίζονται από τις διεθνείς χρηματιστηριακές τιμές, αλλά την απόκλιση από τις μέσες τιμέςplatts), αξιοποιώντας το «μάχιμο» τμήμα που έχει δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό.

Με δεδομένη την υψηλή κερδοφορία, η διοίκηση των ΕΛΠΕ θα κληθεί να αποφασίσει για το αν θα αξιοποιήσει τα διαθέσιμά της για την αποπληρωμή μέρους των υψηλών δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου, για τη χρηματοδότηση κινήσεων ανάπτυξης του δικτύου, άλλων αναπτυξιακών επενδύσεων ή ενός συνδυασμού των εναλλακτικών αυτών δυνατοτήτων.

Όσον αφορά τον τομέα έρευνας υδρογονανθράκων στον οποίο έχουν επανέλθει το τελευταίο διάστημα τα ΕΛΠΕ έχοντας αναλάβει τις έρευνες στον Πατραϊκό και συμμετέχοντας στο διαγωνισμό για τα χερσαία οικόπεδα της Δυτικής Ελλάδας και τα θαλάσσια οικόπεδα του Ιονίου, η διοίκηση του Ομίλου φέρεται να θεωρεί χρήσιμη και απαραίτητη την συμμετοχή των ΕΛΠΕ. Ωστόσο, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, «με προσοχή και με συμμαχίες, ώστε να μην διακυβευθεί η ομαλή χρηματοδότηση των βασικών δραστηριοτήτων του Ομίλου, δεδομένου ότι η έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων απαιτεί μεγάλα κεφάλαια και έχει υψηλά ρίσκα». 

Η σημερινή παρουσία των ΕΛΠΕ στο εξωτερικό

Εκτός Ελλάδας ο Όμιλος των ΕΛΠΕ δραστηριοποιείται στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης κατέχοντας σημαντική θέση στην εμπορία καυσίμων σε Κύπρο, Βουλγαρία, Σερβία, Μαυροβούνιο και Σκόπια, με συνολικό δίκτυο 287 πρατηρίων και τις εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ στα Σκόπια. Ειδικότερα:

·         Στην Κύπρο είναι ο leader της αγοράς κατέχοντας μερίδιο 32,5%, μετά την εξαγορά το 2002 του δικτύου της BP στο νησί.

·         Στο Μαυροβούνιο κατέχει το μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων της χώρας μετά την εξαγορά το 2002 της Jugo Petrol.

·         Στα Σκόπια είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής καυσίμων μέσω της ΟΚΤΑ που αποκτήθηκε το 1999 και περιλαμβάνει και το διυλιστήριο.

·         Στη Βουλγαρία έχει παρουσία με 84 πρατήρια της ΕΚΟ.

·         Στη Σερβία έχει παρουσία με 50 πρατήρια ΕΚΟ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!