| Notaka

«Κάτω το αργό, πάνω οι μετοχές των δύο ελληνικών διυλιστηρίων – Τι συμβαίνει με ΕΛΠΕ, Motor Oil».

Ενώ το αργό βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδά του εδώ και περισσότερο από έξι χρόνια, οι δύο ελληνικοί όμιλοι διύλησης Motor Oil και ΕΛΠΕ τρίβουν τα χέρια τους καθώς βλέπουν τα κέρδη τους να ανακάμπτουν εντυπωσιακά, κάτι που αποτυπώνεται και στο ταμπλό του χρηματιστηρίου.

 

Ενώ το αργό βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδά του εδώ και περισσότερο από έξι χρόνια, οι δύο ελληνικοί όμιλοι διύλησης Motor Oil και ΕΛΠΕ τρίβουν τα χέρια τους καθώς βλέπουν τα κέρδη τους να ανακάμπτουν εντυπωσιακά, κάτι που αποτυπώνεται και στο ταμπλό του χρηματιστηρίου.

Η άνοδος που έχουν γράψει τα “χαρτιά” αυτά τους τελευταίους μήνες είναι εντυπωσιακή. Η μεν μετοχή της Motor Oil βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2010. Χθες η μετοχή της έκανε νέα υψηλά, κλείνοντας στα 10,45 ευρώ, με την αποτίμηση του ομίλου να φτάνει στα 1,1 δισ. ευρώ. Ξεπέρασε δηλαδή το κρίσιμο όριο του 1 δισ. ευρώ, πάνω από το οποίο οι ξένοι επενδυτές αρχίζουν συνήθως να “κοιτάζουν” μια μετοχή.

Στα ΕΛΠΕ πάλι, από τα επίπεδα των 3,35 ευρώ στα οποία είχε καταρρεύσει η μετοχή στις 3 Αυγούστου, χθες έκλεισε στα 5,41 ευρώ. Εχει δηλαδή ανέβει 61% από τις αρχές Αυγούστου, οδηγώντας τη κεφαλαιοποίηση των ΕΛΠΕ στα 1,6 δισ. ευρώ. Σκεφτείτε μόνο ότι από τα υψηλά των περίπου 10 ευρώ όπου είχε φτάσει το 2013, η μετοχή των ΕΛΠΕ έχει χάσει ως σήμερα σχεδόν το 45% της αξίας της.

Φυσικά ΕΛΠΕ και Motor Oil, είναι δύο εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις εταιρειών. Δύσκολα μπορεί κανείς να τις συγκρίνει. Στα ΕΛΠΕ λόγω της συμμετοχής του Δημοσίου δεν μπορεί κανείς να προβλέψει εύκολα ποια θα είναι μελλοντικά η μορφή του ομίλου (τι ακριβώς θα γίνει με την ιδιωτικοποίηση, κ.οκ.), ενώ αντίθετα δεν υπάρχουν παρόμοια ερωτήματα γύρω από τη Motor Oil.

Αλλά παρά τις διαφορές τους, και οι δύο όμιλοι έχουν κάτι κοινό. Την ανάκαμψη. Τα μεν ΕΛΠΕ έχουν επιστρέψει για τα καλά στη κερδοφορία – καθαρά κέρδη 66 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο έναντι ζημιών 91 εκατ. ευρώ πέρυσι- και όλα δείχνουν ότι η εικόνα αυτή θα συνεχιστεί και στο γ’ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του “Energypress”, και με βάση τα στοιχεία για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τα EBITDA των ΕΛΠΕ τρέχουν στο γ’ τρίμηνο του έτους με πάνω από 200 εκατ. ευρώ. Κάποιες μάλιστα εκτιμήσεις μιλούν για φετινά EBITDA της τάξης των 600-650 εκατ. ευρώ.

Κλειδί τι άλλο, τα βελτιωμένα διεθνή περιθώρια διύλισης (σε αυτό έχει συμβάλλει η σημαντική συρρίκνωση της διυλιστικής ικανότητας στην Ευρώπη), το ισχυρό δολάριο, και οι χαμηλές τιμές του αργού που επιτρέπουν σε ένα διυλιστήριο να αγοράζει φθηνά, άρα σε περίπτωση τυχόν αύξησης των τιμών, όπως τις τελευταίες εβδομάδες, να έχει πιθανότητες να εγγράψει σημαντικά κέρδη. Στα υψηλά περιθώρια διύλισης, και στο ισχυρό δολάριο, θα πρέπει κανείς να προσθέσει και τη διαχείριση της τραπεζικής κρίσης στην Ελλάδα, κατά την οποία διασφαλίστηκε χωρίς μεγάλα προβλήματα η απρόσκοπτη λειτουργία των διυλιστηρίων. 

Στο μέτωπο πάλι της Motor Oil, τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν το α΄εξάμηνο σε 287,46 εκατ. ευρώ έναντι 61,49 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο 2014. 

Η ανάκαμψη του κλάδου αποτυπώνεται και στο χρηματιστήριο. Δεν είναι τυχαίο ότι πρόσφατα η UBS έθεσε νέες υψηλότερες τιμές στόχους για τη μετοχή τόσο των ΕΛΠΕ όσο και της Motor Oil. O διεθνής οίκος αύξησε στα 12 ευρώ από 10,5 πριν την τιμή-στόχο για την μετοχή της Motor Oil. Για τα ΕΛΠΕ, η νέα τιμή-στόχος τέθηκε στα 8 ευρώ, από 7 πριν. Στις 31 Αυγούστου, η Alpha Finance έθεσε τον πήχη για τη Motor Oil στα 11 ευρώ (από 9,8 ευρώ), ενώ η IBG έθεσε στόχο για την ίδια πάντα μετοχή τα 13 ευρώ (στις 8/9).

moi

(πορεία μετοχής Μοτορ Οιλ)

Σύμφωνα μάλιστα με την IBG τα υγιή περιθώρια διύλισης σε συνδυασμό με το ισχυρό δολάριο θα ενισχύσουν περαιτέρω την κερδοφορία της Motor Oil. Ως εκ τούτου, η IBG αναβάθμισε τις εκτιμήσεις της, με τη νέα πρόβλεψη να κάνει λόγο για καθαρά EBITDA φέτος από τον κλάδο διύλισης στα 490 εκατ. ευρώ για τη Motor Oil, αυξημένα κατά 235 εκατ. σε σχέση με πέρυσι.

Θυμίζουμε ότι τα χαμηλότερα επίπεδα της τιμής της Motor Oil σημειώθηκαν σε μια από τις χειρότερες στιγμές της 5ετούς ελληνικής κρίσης, όταν το Μάιο του 2012 έπεσε στα 3,6 ευρώ. Αυτός που είχε αγοράσει τότε μετοχές, σήμερα κερδίζει 200%. Επίσης από την αρχή του χρόνου φέτος, η αξία της συγκεκριμένης μετοχής έχει ανέβει κατά 60%.

elpe123

(η πορεία της μετοχής των ΕΛΠΕ)

Με άλλα λόγια, ο μαύρος χρυσός των διυλιστηρίων αρχίζει να λάμπει στο χρηματιστήριο, παρά την πτώση του αργού. Τα πάντα φυσικά θα εξαρτηθούν από τις διακυμάνσεις του πετρελαίου, και του δολαρίου, αλλά και τη στάση που θα τηρήσει η νέα κυβέρνηση στα φλέγοντα θέματα. Η τρόικα ξεκινά τη νέα αξιολόγηση στα μέσα Οκτωβρίου, και μόνο αν ολοκληρωθεί επιτυχώς θα εκταμιευτεί το υπόλοιπο της δόσης και εν συνεχεία θα αρχίσει η διαπραγμάτευση για την ελάφρυνση του χρέους.

Τέλος, όσο για τα περιθώρια διύλησης, η αύξησή τους κάποτε θα σταματήσει. Πόσο μάλλον όταν νέες διυλιστικές μονάδες κυρίως στη Μέση Ανατολή και την Ασία, πρόκειται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέσα στα επόμενα δυο χρόνια.

ΠΗΓΗ:Energy Press

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!