Skip to main content
| Notaka

Για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της παράνομης διακίνησης καυσίμων

Για πολλοστή φορά χθες η κυβέρνηση, δια του αρμόδιου υπουργού, έδωσε υποσχέσεις για αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της παράνομης διακίνησης καυσίμων.Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Παντελής Οικονόμου, που επισκέφθηκε χθες το τελωνείο στο Κερατσίνι και τα διυλιστήρια Ασπροπύργου, έδωσε εντολές για ενίσχυση των ελέγχων, επίσπευση είσπραξης των προστίμων, παρακολούθηση του πετρελαίου θέρμανσης και ναυτιλίας, κ.α.Χωρίς να θέλουμε να αμφισβητήσουμε την ειλικρίνεια και τη διάθεση του κ. αναπληρωτή υπουργού, είμαστε υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι ο κλάδος έχει κουραστεί από την επανάληψη των υποσχέσεων για πάταξη του λαθρεμπορίου, χωρίς αντίκρυσμα. Την ώρα που γίνονται αυτές οι δηλώσεις, η «τεχνολογία» των κυκλωμάτων νοθείας  – λαθρεμπορίας και μέγιστης παραβατικότητας εξελίσσεται  ραγδαία. Η τελευταία «μόδα», μετά τις ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων από πειραγμένες αντλίες,  είναι η νοθεία της αμόλυβδης με αιθανόλη ενώ είναι γνωστές από παλιά οι «τεχνικές» της ανάμιξης σούπερ αμόλυβδης με απλή, πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης ή ναυτιλίας, το οποίο αποχρωματίζεται σε αυτοσχέδια «διυλιστήρια», η επανεισαγωγή αδασμολόγητων καυσίμων ή ακόμη και η ανάμιξη πετρελαίου με χρησιμοποιημένα λιπαντικά.Εδώ και χρόνια οι νομοταγείς πρατηριούχοι εισπράττουν υποσχέσεις για πάταξη της παρανομίας στη διακίνηση καυσίμων ενώ τα παρακυκλώματα εισπράττουν υπερκέρδη. Οι τίμιοι πρατηριούχοι υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό και οδηγούνται στο λουκέτο ενώ το κράτος με την διαπιστωμένη αδυναμία ή αδιαφορία να ελέγξει τα κυκλώματα αυτά, στην πράξη ενισχύει την παρανομία.Η μεγάλη αύξηση των φόρων στα καύσιμα το 2010, δημιουργεί ιδανικές προϋποθέσεις για παράνομη διακίνηση καυσίμων, όταν για κάθε ένα λίτρο αμόλυβδης οι φορολογικές επιβαρύνσεις είναι  κάτι παραπάνω από 1€. Η απώλεια των δημοσίων εσόδων από τις παράνομες δραστηριότητες των κυκλωμάτων με συντηρητικούς υπολογισμούς ανέρχεται πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.  Και αν το υπουργείο Οικονομικών επαναφέρει το ζήτημα της νοθείας και του λαθρεμπορίου κατά καιρούς στην επικαιρότητα (συνήθως όταν η τρύπα στο δημόσιο ταμείο μεγαλώνει), ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Μ. Χρυσοχοίδης που έχει την ευθύνη για την εποπτεία της αγοράς αρνείται ακόμη και να συναντηθεί με τους εκπροσώπους του κλάδου. Για να μας εξηγήσει, τουλάχιστον, που έχει χαθεί η υπουργική απόφαση για την εγκατάσταση των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών στην αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς με καύσιμα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!