Accessibility Tools

Skip to main content

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Καλοδεχούμενη η νέα επιδότηση στα καύσιμα, όμως δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στη ρίζα του»

Δήλωση του προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, μετά τις ανακοινώσεις της Κυβέρνησης για την επιδότηση των καυσίμων

Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα επιδότησης στα καύσιμα, για το επόμενο τρίμηνο θα δοθεί στους δικαιούχους το ποσό των 80 ευρώ, ως ένα αντιστάθμισμα στις πολύ μεγάλες αυξήσεις της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα για τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας το ποσό της επιδότησης θα φτάσει στα 100 ευρώ καθώς, όπως είναι γνωστό, η τιμή της βενζίνης είναι ακριβότερη στα νησιά μας, συγκριτικά με την ηπειρωτική χώρα.

Πρόκειται για ένα μέτρο αναμφίβολα θετικό, καθώς θα δώσει μία «ανάσα» σε περίπου 3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι λύνει ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί για μήνες την ελληνική κοινωνία και που θα συνεχιστεί καθώς δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την αποκλιμάκωση της κρίσης στην ενέργεια και βέβαια στις τιμές των καυσίμων.

Με επιδοματική πολιτική δεν μπορούμε ως οικονομία να πάμε μακριά. Θεωρώ επιβεβλημένο να κινηθούμε σε μία πιο δραστική λύση και αυτή δεν μπορεί να είναι άλλη από τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα. Και συγκεκριμένα η μείωση αυτή να γίνει στο ποσοστό της αύξησης που σημειώθηκε τους τελευταίους μήνες, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο και η εκτέλεση του προϋπολογισμού. Εκτιμώ ότι αυτή η κίνηση θα συμβάλει καθοριστικά στην συγκράτηση των τιμών που για την ώρα ανεβαίνουν διαρκώς και θα ανακουφιστεί περισσότερο το καταναλωτικό κοινό.

Σε διαφορετική περίπτωση θα συζητάμε πάλι στα μέσα Σεπτεμβρίου για το Fuel Pass 3, με στόχο να γεμίσουμε μία φορά -και αν- το ντεπόζιτο μας, όπως θα γίνει δηλαδή με την παρέμβαση που ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση.

Με τον πληθωρισμό να «τρέχει», να έχουν ανατιμηθεί τα πάντα στην αγορά και με την τιμή της βενζίνης να αγγίζει σε λίγο τα 3 ευρώ το λίτρο, νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν τις αντοχές για να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες υποχρεώσεις τους.

Εφ. Αχτσιόγλου: Το κουπόνι βενζίνης δεν έσωσε κανέναν – χρειάζεται σοβαρή παρέμβαση στη ρίζα του προβλήματος και οπωσδήποτε μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα

«Η κυβέρνηση ακολουθεί μία εντελώς αλυσιτελή πολιτική για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, η οποία δεν μπορεί να βγάλει τους πολίτες από την οικονομική ασφυξία» δήλωσε η τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Έφη Αχτσιόγλου.

«Η ΝΔ επιμένει σε μία λογική επιδοτήσεων που “ταΐζουν” τον μηχανισμό αισχροκέρδειας, ο οποίος λειτουργεί στην αγορά ενέργειας εδώ και πάνω από έναν χρόνο. Δεν χτυπάει το πρόβλημα στη ρίζα του. Δεν βάζει – όπως θα έπρεπε εδώ και καιρό – πλαφόν στην τιμή της χονδρικής και τη λιανικής για να έχουμε σοβαρή μείωση των λογαριασμών», προσέθεσε.

Για τον μηχανισμό που περιγράφει η κυβέρνηση από τον Ιούλιο, τόνισε ότι “είναι μία εξαιρετικά θολή παρέμβαση που δεν ξέρουμε ακόμα τι αποτύπωση θα έχει στους λογαριασμούς, ενώ ο κ. Μητσοτάκης έχει αφήσει έναν χρόνο να περάσει, είτε αρνούμενος το πρόβλημα, είτε λέγοντας ότι δεν μπορεί να γίνει παρέμβαση”.

Η κ. Αχτσιόγλου σημείωσε πως “τα 13 ευρώ που δόθηκαν για κουπόνι βενζίνης δεν έσωσαν κανέναν” και υπογράμμισε ότι “χρειάζεται σοβαρή παρέμβαση στη ρίζα του προβλήματος και οπωσδήποτε μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα και του ΦΠΑ στα τρόφιμα, τα οποία η κυβέρνηση δεν απαντά γιατί δεν κάνει, ενώ όλοι γνωρίζουν ότι αυτό θα ευνοούσε πρωτίστως τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα“.

διαβάστε περισσότερα, στον ιστότοπο imerisia.gr

Νίκος Παπαγεωργίου: Το 30% των πρατηρίων υγρών καυσίμων κινδυνεύουν με κλείσιμο

«Απαιτείται οριζόντια μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα και ύπαρξη ηγετών με ανάστημα ώστε να βάλουν ανάχωμα στην ακρίβεια»

«Μπαίνουμε σε τρίτη εβδομάδα αυξήσεων στα καύσιμα και πολλά πρατήρια έχουν σταματήσει τη λειτουργία τους τις νυχτερινές ώρες γιατί δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος, ενώ ένα 30% των επιχειρήσεων θα κλείσει ή θα κινδυνεύσει να κλείσει μετά το καλοκαίρι», τόνισε Στο Κόκκινο και στον Γιώργο Τραπεζιώτη, ο πρόεδρος των  πρατηριούχων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου.

«Δυστυχώς είμαστε στο μάτι του κυκλώνα σε ότι αφορά την ακρίβεια. Αναλογιστείτε ότι μπαίνουμε σε τρίτη εβδομάδα αυξήσεων και σήμερα που ξεκίνησε η εβδομάδα της αγοράς καυσίμων πάλι μπήκαμε με μία άνοδο της τάξης του ενός λεπτού το λίτρο. Άρα λοιπόν τώρα βρισκόμαστε στο σημείο που τα διυλιστήρια πωλούν 2,41 την αμόλυβδη βενζίνη και 1,93 το πετρέλαιο κίνησης. Έτσι η πραγματική τιμή με ένα 5% που παίρνουν όλοι οι ενδιάμεσοι κρίκοι, δηλαδή η εταιρεία εμπορίας, το μεταφορικό βυτίο και το πρατήριο ειδών υγρών καυσίμων, η τιμή διαμορφώνεται γύρω στα 2,57 ευρώ κατά μέσο όρο.  

Ήδη η ακρίβεια έχει ως συνέπεια πάρα πολλά πρατήρια να έχουν σταματήσει τη λειτουργία τους κατά τις νυχτερινές ώρες γιατί δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος του ρεύματος. Από την άλλη μόλις περάσει το καλοκαίρι ένα 30% των επιχειρήσεων του κλάδου ή θα κλείσει ή θα κινδυνεύει να κλείσει.

Μετά από τέσσερις μήνες συνεχούς αύξησης στα υγρά καύσιμα, συμπερασματικά δύο είναι τα σημαντικά σημεία που προτείνουμε για την εξομάλυνση της κατάστασης. Το ένα έχει να κάνει με τις διεθνείς σχέσεις, με τις οικονομικές πολιτικές και τα λόμπι του εξωτερικού, όπου εκεί θα πρέπει να υπάρχει μία αντιμετώπιση από πολιτικούς με οντότητα. Χρειαζόμαστε δηλαδή ηγέτες που να μπορούν να λειτουργούν σαν ανάχωμα σε όλο αυτό το κύμα ακρίβειας, να διαπραγματεύονται και να μας εκπροσωπούν σωστά. Και το δεύτερο είναι μία οριζόντια μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης».

Ρ. Σβίγκου: «Είναι επιλογή της κυβέρνησης να μην παίρνει μέτρα για την ακρίβεια»

«Η κοινωνία και η οικονομία δεν αντέχουν άλλο. Οι πολίτες καθημερινά βρίσκονται μπροστά σε ακόμα πιο δύσκολες καταστάσεις, εξαιτίας της ακρίβειας και του πληθωρισμού» , αναφέρει η γραμματέας της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Ράνια Σβίγκου, σε συνέντευξή της στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ. Τόνισε ακόμη ότι «η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων συνεχώς μειώνεται», ενώ «ακόμα και αυτή η μικρή αύξηση του κατώτατου μισθού, εξανεμίζεται από την τεράστια ακρίβεια και από τα ανεπαρκή οικονομικά μέτρα στήριξης τα οποία δεν φτάνουν για να αναπληρώσουν τις απώλειες».

«Έχουμε την πιο ακριβή τιμή καυσίμων σε σχέση με το εισόδημα, τον μεγαλύτερο πληθωρισμό στην Δυτική Ευρώπη, ενώ είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που ο βασικός μισθός είναι χαμηλότερος συγκριτικά με αυτόν του 2010», ανέφερε η κα. Σβίγκου υπογραμμίζοντας πως την ίδια στιγμή, « η κυβέρνηση κλείνει τα αυτιά της σε όλες τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει, ενώ αγνόησε και την εργαλειοθήκη της Κομισιόν, που εδώ και μήνες προέβλεπε συγκεκριμένα μέτρα».

Στη συνέχεια, η Ράνια Σβίγκου αναφέρθηκε σε μια σειρά συγκεκριμένων, κοστολογημένων προτάσεων και τροπολογιών που έχει καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, όπως «η αύξηση του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ, ο καθορισμός πλαφόν στη χονδρεμπορική τιμή του ρεύματος, η φορολόγηση των υπερκερδών των εταιρειών παροχής ενέργειας, η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, και του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής». Πρόκειται για μέτρα που «έχουν δείξει στην πράξη, από την εφαρμογή τους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ότι μπορούν να λειτουργήσουν πολύ ευνοϊκά τόσο για τους πολίτες, όσο και για την ίδια την οικονομία», αναφέροντας και το πρόσφατο παράδειγμα της Γερμανίας. Επιπροσθέτως, υπογράμμισε ότι «πρέπει να μπει ένα τέλος στις αποκοπές ρεύματος στα ευάλωτα νοικοκυριά, να ρυθμιστεί και να υπάρξει μια διαγραφή σημαντικού μέρους του ιδιωτικού χρέους που δημιουργήθηκε μέσα στην πανδημία».

Η άρνηση της κυβέρνησης, να εφαρμόσει τέτοια μέτρα, τόνισε η Ράνια Σβίγκου, «είναι ζήτημα νεοφιλελεύθερων επιλογών, δεν είναι ζήτημα δυνατοτήτων. Γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη στηρίζει τους λίγους, τα επιχειρηματικά και τα οικονομικά συμφέροντα που τη στηρίζουν. Η μείωση ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, κοστίζει 1,5 δισ, όσο δηλαδή κοστίζει η επιλογή της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει την επικουρική ασφάλιση».

* διαβάστε περισσότερα στην «Ημερησία»

Όργιο παραβατικότητας και νοθείας στα καύσιμα καταγγέλλει ο Πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ

Για όργιο παραβατικότητας και νοθείας στα καύσιμα κάνει λόγο ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Θέμης Κιουρτζής, ο οποίος καταγγέλλει πως πρατήρια που έχουν πιαστεί “στα πράσα” να πωλούν λαθραία καύσιμα ή να τα νοθεύουν, εξακολουθούν να λειτουργούν κανονικά και να μην υπάρχουν τιμωρίες σε όσους αισχροκερδούν. Όπως λέει, το “μάρμαρο” το πληρώνει το Κράτος που χάνει σημαντικά έσοδα, αλλά και ο απλός καταναλωτής, ο οποίος δεν παίρνει την ποιότητα του καυσίμου που θα έπρεπε.

Νέα επιδότηση με Fuel Pass σε περισσότερους πολίτες προαναγγέλει ο Θ. Σκυλακάκης – «Δεν είναι επιλογή η μείωση του ΕΦΚ»

Η κάρτα καυσίμων (Fuel Pass) και όχι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αποτελεί την επιλογή της κυβέρνησης για την ενίσχυση των πολιτών, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης μιλώντας στον ΣΚΑΙ και σημείωσε ότι η κυβέρνηση μελετά τη διεύρυνση των κριτηρίων ώστε να ενισχυθούν περισσότεροι πολίτες.

Για το φόρο στα καύσιμα, εξήγησε ότι αν μειωθεί «θα πρέπει να δούμε τι θα φτάσει και σε ποιους καταναλωτές, ενώ με την κάρτα καυσίμων,δίδονται ευθέως τα χρήματα στο πορτοφόλι των καταναλωτών».

Το Fuel Pass χρησιμοποίησαν πάνω από 2 εκατ. πολίτες και σήμερα τα μεσάνυχτα (10 Ιουνίου) κλείνει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων στην πρώτη επιδότηση βενζίνης και πετρελαίου.

Θ. Κιουρτζής: Όργιο νοθείας στα καύσιμα- Αφήνουν… ταυτότητες στα βενζινάδικα γιατί δεν έχουν να πληρώσουν!

Στα κυκλώματα που δρουν στον κλάδο των καυσίμων και στις δηλώσεις του βουλευτή της ΝΔ Μπάμπη Παπαδημητρίου που προκάλεσαν την αντίδραση της ΠΟΠΕΚ, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), Θέμης Κιουρτζής μιλώντας το απόγευμα της Τετάρτης στη Μαρία Σαμολαδά και στην εκπομπή «Θεσσαλονίκη μου, καλησπέρα», στον Real Fm 107,1

«Ατόπημα» είναι ο πιο επιεικής χαρακτηρισμός για τις δηλώσεις Παπαδημητρίου είπε ο κ. Κιουρτζής, καθώς -όπως τόνισε- δεν είναι δυνατό να υποκαθίσταται το κράτος από τους πολίτες και αυτοί να παρακινούνται ώστε να πάρουν τον νόμο στα χέρια τους για τον εντοπισμό των εγκληματικών πρακτικών που εφαρμόζονται από κάποιους στον κλάδο των καυσίμων.

Επίσης, ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ αναφέρθηκε στην πρώτη επίθεση που δέχτηκε η επιχείρησή του με χειροβομβίδες τον Δεκέμβριο του 2020, ενώ αποκάλυψε πως δεν υπήρξε παρέμβαση από τους αρμόδιους φορείς μετά και την πρόσφατη δεύτερη επίθεση με πυροβολισμούς στο πρατήριό του.

Νοθεία με λάδι και μη ανιχνεύσιμοι διαλύτες

Ο κ. Κιουρτζής αναφέρθηκε εκτενώς στα φαινόμενα παραβατικότητας στον κλάδο κάνοντας λόγο για «όργιο νοθείας στα καύσιμα και κυρίως στο υγραέριο» που πέραν των τεράστιων επιπτώσεων στα έσοδα του δημοσίου και στην «τσέπη» του καταναλωτή προκαλεί σημαντικές μηχανικές βλάβες και στα οχήματα.

«Το πετρέλαιο νοθεύεται εδώ και χρόνια με… λάδι», είπε χαρακτηριστικά, ενώ υπογράμμισε ότι η νοθεία των καυσίμων με διαλύτες δύσκολα εντοπίζεται, καθώς η χρήση τους εφαρμόζεται σε ποσοστό έως 40%, ποσότητα που είναι μη ανιχνεύσιμη από τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται κατά τους ελέγχους.

Σε δεινή θέση βενζινοπώλες και καταναλωτές

Ο κ. Κιουρτζής αναφέρθηκε, επίσης, στη δεινή οικονομική θέση στην οποία έχουν περιέλθει τα πρατήρια υγρών καυσίμων. «Μπορεί να μην έκλεισαν μέχρι στιγμής, αλλά έχουν υπερδανειστεί από τις εταιρίες», είπε.

Τέλος, ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ μίλησε και για τους καταναλωτές οι οποίοι δυσκολεύονται να πληρώσουν τα καύσιμα που αγοράζουν. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η απομάκρυνση των πελατών χωρίς να πληρώσουν αφορά σε δυο μεμονωμένες περιπτώσεις που αναφέρθηκαν τις τελευταίες μέρες. Όμως, το πιο σύνηθες φαινόμενο -πρόσθεσε ο ίδιος- αφορά στη δυσκολία καταβολής του ποσού για την αγορά καυσίμων. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται πως η κάρτα η οποία χρησιμοποιείται για πληρωμή «δεν έχει λεφτά», τόνισε ο κ. Κιουρτζής. Και τότε οι πελάτες «αφήνουν τις ταυτότητες στο βενζινάδικο», οι οποίες -προφανώς- θα τους επιστραφούν με την εξόφληση του ποσού…

Οικονόμου: Σχέδια για επέκταση του fuel pass και αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων

διαβάσαμε στην «Εφημερίδα των Συντακτών»

Με τις τιμές των καυσίμων να αυξάνονται σε δυσθεώρητα ύψη καθημερινά, και την πίεση από την κοινωνία για παρεμβάσεις να μεγαλώνει, η κυβέρνηση φαίνεται πως ετοιμάζεται να παρατείνει το ημίμετρο του fuel pass, αυξάνοντας και τα εισοδηματικά κριτήρια, χωρίς ωστόσο να προβαίνει σε ουσιαστική ελάφρυνση του βάρους προς τους πολίτες, που πλήττονται από μεγάλες αυξήσεις παντού.

Μιλώντας στη τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, προανήγγειλε ανακοινώσεις για την επέκταση του fuel pass και μετά την 30ή Ιουνίου, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να διευρυνθούν οι δικαιούχοι της κάρτας καυσίμων με την αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων, με στόχο να επωφεληθούν περισσότεροι πολίτες.

Επανέλαβε αυτό που όλοι ξέρουν, ότι «με τις τιμές των καυσίμων αντιμετωπίζουμε μια πολύ δύσκολη κατάσταση», χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τις ευθύνες της κυβέρνησης, που ακολουθεί τις εξελίξεις και σε αυτό το θέμα. 

https://player.glomex.com/integration/1.736.0/iframe-player.html?origin=fullpage&pageUrl=https%3A%2F%2Fplayer.glomex.com%2Fintegration%2F1.736.0%2Fiframe-player.html%3FintegrationId%3D4059a11hkelc8h9r%26playlistId%3Dv-ckkjd7jgfl09&integrationId=4059a11hkelc8h9r&playlistId=v-ckkjd7jgfl09&playlistIndex=0

Περιορίστηκε να πει ότι «ήδη τρέχει ένα πρόγραμμα στήριξης και προφανώς οι ανατιμήσεις καθιστούν αναγκαία την περαιτέρω παρέμβαση στο κομμάτι αυτό. Η κατεύθυνση είναι να αξιοποιήσουμε και τα τελευταία δημοσιονομικά περιθώρια που έχουμε για να σταθούμε στο πλευρό των πολιτών. Όπως και στο ρεύμα, έτσι και στα καύσιμα, ό,τι καλύτερο μπορεί να γίνει, θα γίνει». 

Ανέφερε ότι εξετάζεται η αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων, «όπως συνέβη και με την επιδότηση του ρεύματος», προαναγγέλλοντας «συγκεκριμένες ανακοινώσεις» μέσα στον Ιούνιο. 

Και παρά τις πιέσεις τόσο από τους επαγγελματίες του κλάδου, όσο και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ο Γιάννης Οικονόμου απέκλεισε το ενδεχόμενο μείωσης του ΕΦΚ στα καύσιμα: «Η αξιοποίηση των φορολογικών εργαλείων δεν προκρίνεται από την κυβέρνηση για να πέσουν οι τιμές στα καύσιμα. Αν αυτά τα χρήματα λείψουν, είτε θα πρέπει να βάλουμε νέους φόρους ή να δανειστούμε με πολύ υψηλά επιτόκια», είπε.