Accessibility Tools

Skip to main content

Κορύφωση της ζήτησης για πετρέλαιο το 2045 προβλέπει ο OPEC

Το πετρέλαιο έχει πολύ μέλλον ακόμη, παρά την πράσινη μετάβαση. Αυτό είναι το σαφές μήνυμα του πετρελαϊκού καρτέλ OPEC, όπως το συμπύκνωσε ο γραμματέας του, Χάιταμ Αλ Γκάις, μιλώντας σε ασιατικό συνέδριο για την ενέργεια στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας. Ο Γκάις υπενθύμισε την εκτίμηση του Οργανισμού ότι η παγκόσμια ζήτηση ενέργειας θα αυξηθεί κατά 23% έως το 2045, καθώς ο πληθυσμός της Γης θα φτάσει τα 9,5 δισ., και δεν υπάρχει άλλος αξιόπιστος τρόπος κάλυψής της από τη χρήση όλων των διαθέσιμων πηγών, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου.

Ο OPEC εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί στα 110 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μέχρι το 2045 και το πετρέλαιο θα συνεχίσει να αποτελεί το 29% του ενεργειακού μείγματος μέχρι τότε. Σύμφωνα με τον Γκάις, μόνο για τη βιομηχανία πετρελαίου απαιτούνται επενδύσεις 12,1 τρισ. δολαρίων ή πάνω από 500 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο από τώρα έως το 2045 για να καλυφθούν οι ανάγκες της ζήτησης.

Ο γενικός γραμματέας του OPEC χαρακτήρισε αντιφατικές τις εκκλήσεις προς τον οργανισμό, από τη μια μεριά να συμβάλει σε ασφαλή και βιώσιμο ενεργειακό εφοδιασμό και από την άλλη να σταματήσει τη χρηματοδότηση πετρελαϊκών εξορύξεων. «Η συζήτηση για μη επένδυση σε πετρελαϊκές εξορύξεις θα οδηγήσει μόνο σε ενεργειακό χάος. Χρειαζόμαστε ενεργειακή διαύγεια, όχι ενεργειακό χάος», είπε ο Γκάις.

Παράταση μέχρι 30 Ιουνίου 2027 για κυκλοφορούντα μικρά βυτιοφόρα έως 4 τόνους για τοπικές μεταφορές πετρελαίου θέρμανσης

Με εγκύκλιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (ΑΔΑ 9ΛΙΔ465ΧΘΞ-ΞΗΗ) γνωστοποιείται η δυνατότητα παράτασης μέχρι τον Ιούνιο του 2027 των παρεκκλίσεων από τον κανονισμό ADR σε εθνικό επίπεδο (απόφαση Ε.Ε. 2023/1198-21.6.2023).

Η απόφαση έχει εφαρμογή μόνο για βυτιοφόρα οχήματα μεικτής μάζας κάτω των 4t, με δεξαμενές πάχους περιβλήματος κάτω των 3 mm, τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 1991 και 31ης Δεκεμβρίου 2002 και διενεργούν τοπικές μεταφορές πετρελαίου θέρμανσης (UN 1202). Η ισχύς της νέας απόφασης λήγει την 30η Ιουνίου 2027.

Προκειμένου τα οχήματα τα οποία εμπίπτουν στο καθεστώς των παρεκκλίσεων να υπαχθούν στην εν λόγω παράταση, θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να προσέλθουν στις αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών ώστε να εκδοθεί νέα άδεια κυκλοφορίας με αναγραφή της ημερομηνίας 30.6.2027 στο πεδίο H «Διάρκεια ισχύος» της άδειας κυκλοφορίας τους. Η έκδοση της νέας άδειας γίνεται ατελώς σύμφωνα με την α.π. οικ. Α 34465/2669/25.6.2014 (ΑΔΑ: 7Θ4Γ1-4Φ5).

Κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο του οχήματος στο ΚΤΕΟ, θα ελέγχεται η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και σε περίπτωση μη αναγραφής της παραπάνω ημερομηνίας λήξης, θα σημειώνεται Σοβαρή Έλλειψη στον κωδικό 1404 «Ελλείψεις που προκύπτουν από την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας» του Παραρτήματος Ι της υ.α. οικ. 19111/192 ( ΦΕΚ Β’ 1003/2019).

Υψηλά κέρδη στο αργό βλέπουν οι Big Oil

Οι πέντε μεγαλύτερες στον κόσμο εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέγραψαν πέρυσι συνολικά κέρδη σχεδόν 200 δισ. δολαρίων.

Και είναι αντιμέτωπες με τρεις στρατηγικές δυνατότητες για το πώς να χρησιμοποιήσουν τις στοίβες μετρητών τους:

-εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου,

-μετακίνηση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και περιουσιακά στοιχεία ενεργειακής μετάβασης

-επιστροφή χρημάτων στους μετόχους. Αυτοί οι κολοσσοί λοιπόν φαίνεται να επιλέγουν σε μεγάλο βαθμό την τρίτη επιλογή τις τελευταίες εβδομάδες.

Με άλλα λόγια, η Exxon Mobil Corp., η Chevron Corp., η BP Plc, η Shell Plc και η TotalEnergies SE «επιλέγουν τα μετρητά έναντι του κλίματος», όπως έγραψε πρόσφατα ο δημοσιογράφος του Bloomberg, Kevin Crowley. Οι μέτοχοι φαίνεται να υποστηρίζουν αυτή τη θέση: Τα ψηφίσματα που θα ανάγκαζαν τις εταιρείες να ευθυγραμμιστούν με τους κλιματικούς στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού απέτυχαν. Η BP και η Shell έχουν επίσης αποσύρει τις στρατηγικές τους για τη μείωση της παραγωγής ορυκτών καυσίμων.

Τι δείχνουν οι αριθμοί

Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια σημαντική αλλαγή στην κατανομή κεφαλαίων για την ενεργειακή μετάβαση, αλλά λέει περισσότερα για τη στρατηγική τους.  Δηλαδή, η αποχώρηση των μεγάλων πετρελαϊκών από επενδύσεις καθαρής ενέργειας σημαίνει περισσότερα για τις ίδιες παρά για την ενεργειακή μετάβαση.

Από το 2015 έως το 2022, οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου – όχι μόνο οι πέντε πρώτες αλλά και εταιρείες όπως η Repsol SA στην Ισπανία και η Petronas στη Μαλαισία – επένδυσαν συνολικά 113 δισ δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία και τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Από αυτά, περισσότερα από τα μισά προήλθαν μόνο το 2021 και το 2022.

Είναι ένα λογικό ποσό, σίγουρα, αλλά χρειάζεται πλαίσιο για να κατανοήσουμε τον ρόλο που έπαιξαν οι εταιρείες στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα. Την ίδια περίοδο από το 2015 έως το 2022, οι επενδύσεις για την ενεργειακή μετάβαση από όλες τις εταιρείες και τους τομείς ανήλθαν σε περισσότερα από 4,8 τρισ. δολάρια. Οι επενδύσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών έχουν προφανώς αυξηθεί σε απόλυτες τιμές, αλλά δύο άλλες μετρήσεις καθιστούν τη σχετική σημασία τους πιο ξεκάθαρη.

Το πρώτο είναι το μερίδιο των κεφαλαιουχικών δαπανών των εταιρειών που έχει διατεθεί για καθαρή ενέργεια. Το 2015, οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου ανέπτυξαν το 0,8% του κεφαλαίου τους σε δραστηριότητες χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Πέρυσι, το ποσοστό αυτό είχε υπερδεκαπλασιαστεί, με τις επενδύσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα να φτάνει το 8,6% του συνολικού κεφαλαίου.

Ωστόσο, αυτή η τάση δεν συμβαδίζει με τη συνολική αύξηση των επενδύσεων στην ενεργειακή μετάβαση. Το 2015, τα 3,2 δισ. δολάρια κεφαλαίων των χαμηλών εκπομπών άνθρακα των Big Oil ήταν λιγότερο από το 1% του συνόλου των επενδύσεων. Πέρυσι, τα 32,3 δισ. δολάρια τους ήταν 10 φορές υψηλότερα σε απόλυτες τιμές, αλλά μόνο τρεισήμισι φορές υψηλότερα ως μερίδιο του συνόλου. Στην πραγματικότητα, μετά το άλμα από το 0,7% των επενδύσεων για την ενεργειακή μετάβαση το 2017 στο 2,5% το 2018, οι δραστηριότητες των εταιρειών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα ήταν περιορισμένες. Η συνεισφορά τους κορυφώθηκε στο 3% το 2021 και μειώθηκε ελαφρά στο 2,9% πέρυσι.

Δεν έκαναν τη διαφορά

Επί της ουσίας, οι επενδύσεις στην ενεργειακή μετάβαση από τους ισχυρούς πετρελαϊκούς ομίλους είναι σίγουρα ευπρόσδεκτες, αλλά δεν έχουν κάνει τη διαφορά. Δηλαδή, οι τάσεις των επενδύσεων καθαρής ενέργειας θα έμοιαζαν σε μεγάλο βαθμό οι ίδιες εάν οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου δεν επένδυαν καθόλου. Και δεν υπάρχει έλλειψη κεφαλαίων αυτή τη στιγμή καθώς σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, έχουν επενδύσει περισσότερα στην καθαρή ενέργεια από τα ορυκτά καύσιμα κάθε χρόνο από το 2016.

Η όρεξη των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών για επενδύσεις στην ενεργειακή μετάβαση έχει έρθει και παρέλθει στο παρελθόν. Επομένως, αν υποθέσουμε ότι ένας ακόμη επενδυτικός κύκλος θα μπορούσε να έρθει ξανά – όχι απλώς η συνέχιση της προτίμησης των μετόχων για επιστρεφόμενα μετρητά – θα πρέπει επίσης να ρωτήσουμε ποια μορφή μπορεί να έχει.

Ίσως δεν θα είναι στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ιδιαίτερα όχι με την αποχώρησή τους που ανοίγει τώρα χώρο για νεοεισερχόμενους.

Focus σε νέους τομείς;

Αντίθετα, θα μπορούσε να είναι σε τομείς όπου υπάρχει μεγαλύτερη συγγένεια με την υπάρχουσα δομή και την τεχνογνωσία των εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, όπως τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα, το υδρογόνο ή η γεωλογική αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα. Προς το παρόν, ωστόσο, η απόσυρση των μεγάλων εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου έχει περιορισμένο αντίκτυπο. Μπορεί να αφαιρέσει ένα ή δύο τοις εκατό των συνολικών επενδύσεων στην ενεργειακή μετάβαση, σε έναν κόσμο όμως όπου οι άλλοι επενδυτές αφθονούν.

(newmoney) energypress.gr

Άλλη μία ισχυρή έκρηξη με 31 νεκρούς από διαρροή φυσικού αερίου σε εστιατόριο στην Κίνα

Οι εκρήξεις από διαρροή αερίου γέμισαν την επικαιρότητα των ημερών, καθώς οδήγσαν σε κάποιες περιπτώσεις σε σημαντικό αριθμό θυμάτων

Διαβάσαμε στο ethnos.gr

Τουλάχιστον 31 άνθρωποι σκοτώθηκαν από ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε το βράδυ της Τετάρτης σε εστιατόριο στην πόλη Γιντσουάν, στη βορειοδυτική Κίνα.

«Διαρροή υγροποιημένου αερίου (…) είχε αποτέλεσμα να προκληθεί έκρηξη κατά τη διάρκεια της λειτουργίας εστιατορίου μπάρμπεκιου», αναφέρει το πρακτορείο Νέα Κίνα, επικαλούμενο την περιφερειακή επιτροπή του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας.

Άλλοι επτά άνθρωποι δέχονται ιατρική βοήθεια και ένας από τους τραυματίες βρίσκεται σε «κρίσιμη κατάσταση», διευκρίνισε το πρακτορείο.

Δυο θύματα έχουν υποστεί πολύ σοβαρά εγκαύματα, άλλα δύο έχουν ελαφριά τραύματα, ακόμα δύο χτυπήθηκαν από θραύσματα γυαλιού, κατά την ίδια πηγή.

Πλάνα που μετέδωσε το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο CCTV εικονίζουν πάνω από δέκα πυροσβέστες καθώς δίνουν μάχη με τις φλόγες και τον καπνό που αναδίδονται από πελώρια τρύπα που προκάλεσε η έκρηξη. Ο δρόμος, όπου βρίσκονται πολλά άλλα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης, είναι σπαρμένος συντρίμμια.

Η έκρηξη έγινε στο εστιατόριο μπάρμπεκιου Fuyang, στο κέντρο της πόλης Γιντσουάν, πρωτεύουσας της αυτόνομης περιφέρειας Νίνγκσια.

Η τραγωδία καταγράφτηκε την παραμονή του φεστιβάλ του δράκου-βάρκας, τριήμερου εορτασμού κατά τον οποίο πολλοί Κινέζοι βρίσκονται με μέλη των οικογενειών τους και φίλους.

Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ κάλεσε να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να «προσφερθούν φροντίδες στους τραυματίες και να ενισχυθεί η επίβλεψη και η ασφάλεια σε βιομηχανίες και τομείς-κλειδιά προκειμένου να προστατευθεί αποτελεσματικά η ζωή και το βίος των πολιτών», μετέδωσε το CCTV.

Το υπουργείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων ανέφερε πως επιχείρησαν πάνω από 100 πυροσβέστες και μέλη σωστικών συνεργείων στον τόπο της καταστροφής.

Έκρηξη στο κέντρο του Παρισιού από διαρροή φυσικού αερίου

Η έκρηξη σημειώθηκε στη rue Saint-Jacques, στο 5ο διαμέρισμα του Παρισιού. Κτίρια τυλίχθηκαν στις φλόγες και όπως όλα δείχνουν η έκρηξη προκλήθηκε από διαρροή αερίου. Στο σημείο έχουν σπεύσει δεκάδες αστυνομικοί και πυροσβέστες. Σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης εθεάθησαν άνθρωποι σε φορεία να μεταφέρονται έξω από ένα φλεγόμενο κτίριο με τις πρώτες πληροφορίες να αναφέρουν πως τουλάχιστον 24 άνθρωποι τραυματίστηκαν εκ των οποίων οι 4 σοβαρά.

Άμεσα εκκενώθηκαν τα γύρω κτίρια και η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο σε σχετικό μικρό χρονικό διάστημα.

Γύρω στις 5 το απόγευμα (6:00 μ.μ. ώρα Ελλάδος) ισχυρή έκρηξη συγκλόνισε την περιοχή. «Ακούσαμε μια μεγάλη έκρηξη. Βλέπαμε μαύρο καπνό και συντρίμμια παντού (…) Νομίζαμε πως έπεσε κεραυνός! Υπήρχε οσμή υγραερίου στον δρόμο», είπε στην εφημερίδα Liberation κάτοικος της περιοχής.

Ώρες μετά την έκρηξη, ένας άνθρωπος θεωρείται ακόμη αγνοούμενος. Πάνω από 35 άνθρωποι τραυματίστηκαν -εκ των οποίων οι τέσσερις σε κρίσιμη- κατάσταση ενώ κατέρρευσε μέρος του κτιρίου και καταστράφηκε η πρόσοψή του.

Οι ερευνητές αναζητούν τις αιτίες της έκρηξης με ένα από τα πιθανά σενάρια να αναφέρουν την πιθανότητα διαρροής αερίου. Αυτόπτες μάρτυρες δήλωσε στο AFP ότι παρατήρησαν μια έντονη οσμή φυσικού αερίου στον δρόμο, αλλά οι αξιωματούχοι επισήμαναν ότι δεν διαθέτουν αρκετά στοιχεία προς το παρόν.

Το γραφείο του εισαγγελέα του Παρισιού ανακοίνωσε ότι είναι πολύ νωρίς για να διαπιστωθεί τι συνέβη στο κτίριο, το οποίο στεγάζει την Αμερικανική Ακαδημία Σχεδίου του Παρισιού, που είναι δημοφιλής στους ξένους φοιτητές.

Η έκρηξη προκάλεσε σκηνές χάους στην ιστορική οδό Σεν Ζακ, η οποία οδηγεί από τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων στο πανεπιστήμιο της Σορβόννης.

Στη γαλλική πρωτεύουσα έχουν σημειωθεί αρκετά περιστατικά με εκρήξεις, που οφείλονται σε διαρροή φυσικού αερίου. Το 2019, τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν και άλλοι 66 τραυματίστηκαν από τέτοια έκρηξη στο ένατο διαμέρισμα του Παρισιού

Πρόστιμο 105.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ, σε πλοίο με σημαία Λιβερίας για λαθραίο πετρέλαιο

Πλοίο με λαθραία καύσιμα εντόπισε το ψηφιακό σύστημα ανάλυσης κινδύνου της ΑΑΔΕ

Μετά από ψηφιακή ανάλυση κινδύνου, εντοπίστηκε πλοίο με σημαία Λιβερίας, καταμετρήθηκαν τα καύσιμα, ελέγχθησαν τα ναυτιλιακά έγγραφα, και, σε συνδυασμό με τα παραστατικά των καυσίμων, διαπιστώθηκε λαθρεμπορία. Συγκεκριμένα, βρέθηκαν 175,13 μετρικοί τόνοι επιπλέον καυσίμων ιδιοκατανάλωσης πετρελαίου εξωτερικής καύσης.

Οι υπόχρεοι παραιτήθηκαν από τα ένδικα μέσα και κατέβαλαν άμεσα πολλαπλό τέλος λαθρεμπορίας, 105.000 ευρώ, σε εφαρμογή του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα.

Οι ελεγκτές ερευνούν το σύνολο της δραστηριότητας του γραφείου, που εκπροσωπεί την πλοιοκτήτρια στην Ελλάδα, για να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν και άλλες τέτοιες προμήθειες πετρελαίου.

Νέα Υόρκη: Τέσσερις νεκροί από ανάφλεξη μπαταριών ηλεκτρικών ποδηλάτων

Είναι η πολλοστή φορά που προκαλείται φωτιά με τέτοιο τρόπο

υρκαγιά οφειλόμενη σε μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά ποδήλατα είχε αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι στη Νέα Υόρκη την Τρίτη, ανακοίνωσε η Πυροσβεστική, κρούοντας εκ νέου τον κώδωνα του κινδύνου για τα συμβάντα του είδους, που έχουν πολλαπλασιαστεί.

Η φωτιά εκδηλώθηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας σε μικρό κατάστημα πώλησης και επισκευής ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών στο ισόγειο κτιρίου, μπροστά στο οποίο υψωνόταν χθες Τρίτη βουνό από καμμένα συντρίμμια, ιδίως ελαστικά, εικονίζει φωτογραφία που μεταφορτώθηκε από την Πυροσβεστική της Νέας Υόρκης στο Twitter.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου επιτόπου, στη συνοικία Τσάιναταουν του Μανχάταν, η επικεφαλής της Πυροσβεστικής στην πόλη, η Λόρα Κάβανο, ανακοίνωσε πως τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι δύο τραυματίστηκαν σοβαρά.

Είναι «καθαρό» πως η φωτιά οφειλόταν σε «μπαταρίες ιόντων λιθίου και ηλεκτρικά ποδήλατα», πρόσθεσε η ίδια, διευκρινίζοντας πως το κατάστημα είχε ήδη επιπληχθεί για παραβιάσεις των κανονισμών ασφαλείας.

Πρόκειται για την 18η πυρκαγιά του τύπου από την αρχή της χρονιάς στη Νέα Υόρκη. Ο απολογισμός των θυμάτων έχει φθάσει τους 66 τραυματίες και τους 13 νεκρούς συνολικά, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχασαν τη ζωή τους την Τρίτη, πάντα σύμφωνα με την Πυροσβεστική.

Τον Απρίλιο, 19χρονη και ο μικρός αδελφός της, 7 ετών, έχασαν τη ζωή τους σε παρόμοια πυρκαγιά στη συνοικία Κουίνς. Τα συμβάντα του είδους έχουν αυξηθεί γεωμετρικά (44 το 2020, 104 το 2021, 220 το 2022), καθώς διευρύνεται η χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών από τους Νεοϋορκέζους, καθώς και η αξιοποίησή τους από διανομείς γευμάτων σε χώρους εργασίας και σπίτια, πανταχού παρόντες στη μεγαλούπολη.

Οι πυρκαγιές γενικά μπορεί να οφείλονται στην κακή ποιότητα των μπαταριών, στη φθορά τους εξαιτίας της χρήσης, στην απροσεξία κατά τη φόρτισή τους. Όταν εκρήγνυνται, ξεσπά «τέτοια φωτιά» που «συχνά» η πυροσβεστική έχει ελάχιστο χρόνο να επέμβει προτού να είναι «πολύ αργά», εξήγησε η επικεφαλής της σώματος.

kathimerini.ge – Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Οδηγός βυτιοφόρου έκλεβε καύσιμα -Πώς τον συνέλαβαν

Για κλοπή καυσίμων κατηγορείται οδηγός βυτιοφόρου που συνελήφθη στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο κατηγορούμενος οδηγός «φόρτωνε» κανονικά τα καύσιμα από τα διυλιστήρια του Καλοχωρίου, αλλά παρέδιδε μικρότερες ποσότητες.

Πώς αποκαλύφθηκε η κλοπή καυσίμων
Είχε προηγηθεί σχετική καταγγελία στην Αστυνομία για τη φερόμενη δράση του, οπότε τέθηκε υπό παρακολούθηση. Ύστερα από αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί, προέκυψε ότι μετά τον ανεφοδιασμό καυσίμων από το διυλιστήρια παρέκκλινε του δρομολογίου του, μεταβαίνοντας σε συνεργείο στην περιοχή της Νεοχωρούδας, με σκοπό την πώληση καυσίμων που είχε αφαιρέσει προηγουμένως παράνομα.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Αστυνομίας, κατά την αποχώρησή του από το σημείο, ο 50χρονος δεν σταμάτησε σε σήμα των αστυνομικών και τελικά ακινητοποιήθηκε στην Εγνατία Οδό.

Από την περαιτέρω αστυνομική έρευνα προέκυψε ότι είχε μεταβεί άλλες πέντε φορές στο παραπάνω συνεργείο όπου παρέδωσε σε 60χρονο, έναντι αμοιβής 50 ευρώ, καύσιμα που είχε αφαιρέσει από το βυτίο.
iefimerida.gr

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παράταση των προθεσμιών για την διασύνδεση ταμειακών μηχανών με POS – Μετά τις εκλογές η απόφαση

Την ανάγκη να δοθεί χρόνος προσαρμογής για την πλήρη προετοιμασία του συνόλου της αγοράς, για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS, διαπίστωσαν σε συνάντηση που είχαν ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλή με υπηρεσιακά στελέχη του οργανισμού με εκπροσώπους επιχειρήσεων που υποστηρίζουν τεχνολογικά ταμειακές μηχανές, φορολογικούς μηχανισμούς και μηχανήματα συναλλαγών με κάρτες (POS), καθώς και με παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Όπως τονίζεται στην σχετική ανακοίνωση ο χρόνος αυτός θα καθοριστεί σε συνεργασία με τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, μετά τις εκλογές.

Στη συνάντηση επιβεβαιώθηκε η στενή συνεργασία μεταξύ όλων των πλευρών και καταγράφηκε η μέχρι στιγμής πρόοδος στο μεγάλο έργο της διασύνδεσης ταμειακών μηχανών και POS. Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα έχουν πιστοποιηθεί τα λογισμικά αναβάθμισης για 50 τύπους ταμειακών μηχανών, που αντιστοιχούν σε 220.000 ταμειακές μηχανές, δηλ. στο 55% των ταμειακών μηχανών που λειτουργούν στην αγορά.

Τέλος, συμφωνήθηκε να συνεχιστούν και να ενταθούν οι τεχνικές συναντήσεις με κλιμάκια από όλες τις πλευρές, υπό το συντονισμό της ΑΑΔΕ.

cnn.gr

Λουκέτο και πρόστιμα 61.000 ευρώ σε βενζινάδικο στη Νάξο

Νέο λουκέτο από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σε βενζινάδικο το οποίο λειτουργούσε ως φάντασμα

Διαβάσαμε στο newmoney.gr

Ο ειδικός αλγόριθμος της ΑΑΔΕ αξιοποίησε στοιχεία από το σύστημα εισροών – εκροών και – σε συνδυασμό με τον επιτόπιο έλεγχο – διαπιστώθηκαν οι εξής παραβάσεις:

  1. Μη εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών
  2. Μη ύπαρξη βαθμονομημένης ορειχάλκινης βέργας φυσικής καταμέτρησης
  3. Μη ογκομέτρηση δεξαμενών από διαπιστευμένο φορέα, μη ύπαρξη ογκομετρικών πινάκων και μη διαπίστευση ορειχάλκινης βέργας
  4. Μη ύπαρξη επικολλημένων πινακιδίων με τους μοναδικούς αριθμούς μητρώου επί των δεξαμενών
  5. Μη δήλωση του ΦΗΜ στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. (παράβαση αρμοδιότητας Φορολογικής Διοίκησης)
  6. Κατοχή φορολογικής ταμειακής μηχανής για πωλήσεις αγαθών, εκτός καυσίμων, όπου δεν αποτυπώνεται το QR Code στις αποδείξεις λιανικής πώλησης

Πλέον του πρατηρίου, σφραγίστηκαν και οι δεξαμενές και οι αντλίες του και δεσμεύθηκε ο μη δηλωμένος Φορολογικός Ηλεκτρονικός Μηχανισμός.

Παράλληλα, επιβλήθηκαν πρόστιμα 61.000 ευρώ, ενώ ο έλεγχος συνεχίζεται σε βάθος, ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν και άλλες φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις.