ΕΛΠΕ: Η αγορά βλέπει τον πήχη της αποκρατικοποίησης πάνω από τα 2 δισ. ευρώ – Η έκθεση – ορόσημο της HSBC
Χαρακτηριστική των τάσεων της αγοράς είναι η πρόσφατη έκθεση της HSBC για τα διυλιστήρια της περιοχής της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EMEA) η οποία έθεσε νέα τιμή στα 11,7 ευρώ, δηλαδή πάνω από 50% σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα (7,57 ευρώ την Παρασκευή).
Η εκτίμηση της HSBC στηρίζεται πρωτίστως στο γεγονός ότι τα ΕΛΠΕ έχουν χαμηλή έκθεση στο μαζούτ ενώ ο οίκος εκτιμά ότι θα ωφεληθεί με σημαντικές ελεύθερες χρηματοροές. Η τιμή στόχος των 11,7 ευρώ ανά μετοχή μεταφράζεται σε αποτίμηση για το 50,1% των ΕΛΠΕ που βρίσκεται υπό πώληση στο 1,78 δις ευρώ.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι εκτός από τους λόγους που επικαλούνται οι αναλυτές της HSBC, τα ΕΛΠΕ που διαθέτουν στο χαρτοφυλάκιό τους το διυλιστήριο της Ελευσίνας, περιλαμβάνονται μεταξύ των λίγων διυλιστηρίων της περιοχής, που με ελάχιστες προσαρμογές θα μπορούν να παράξουν το 2020 τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα σύγχρονων περιβαλλοντικών προδιαγραφών (περιεκτικότητας σε θείο 0,5% από 3,5% που είναι σήμερα). Η προοπτική αυτή, που είναι σε γνώση των υποψήφιων αγοραστών, καθιστά ακόμη πιο θετικές τις προοπτικές για την κερδοφορία των ΕΛΠΕ τα επόμενα χρόνια.
Και βέβαια στην τιμή των 11,7 ευρώ (δηλαδή στο 1,8 δις) θα πρέπει να προστεθεί και το premium 20% για το μάνατζμεντ που παραχωρείται μέσω του διαγωνισμού. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι προβλέψεις της αγοράς για την αξία των ΕΛΠΕ, οδηγούν σε αποτίμηση της τάξης των 2,1 δις για το 50,1% του ομίλου που τελεί υπό πώληση.
Διεργασίες
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις από πλευράς πωλητών, οι δεσμευτικές προσφορές θα ζητηθούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ στο μεσοδιάστημα εντείνονται οι διεργασίες για το σχηματισμό κοινοπραξιών μεταξύ των εταιρειών που έχουν προκριθεί στην τελική φάση του διαγωνισμού και τρίτων εταιρειών που θα μπορούσαν από κοινού να σηκώσουν το βάρος της συναλλαγής.
Ως γνωστόν τα δύο ονόματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας είναι το αμερικανικό fund Carlyle και η αλγερινή Sonatrach. Οι συζητήσεις τελούν σε γνώση και του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο πάντως δεν έχει ενημερωθεί επισήμως, καθώς ακόμη δεν υπάρχει οριστική συμφωνία για το σχηματισμό κάποιας κοινοπραξίας. Να σημειωθεί τέλος ότι η Carlyle φέρεται να συζητά με τη Glencore ενώ η Sonatrach με τη Vitol.
πηγή: Energy PressΕπιτροπή Ανταγωνισμού: Ενέκρινε το deal ΔΕΠΑ – Shell για τις ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής – Ανοίγει ο δρόμος για την αποκρατικοποίηση της δημόσιας επιχείρησης φυσικού αερίου
Red Alert στο ΥΠΕΝ ενόψει απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού για ΔΕΠΑ – Shell
Τα νέα μέτρα από 1η Ιανουαρίου 2019 για συναλλαγές, έκπτωση φόρου, χρήση POS
Μειώνεται το όριο συναλλαγής με μετρητά
και αυξάνεται αυτό των δαπανών με ηλεκτρονικές πληρωμές
για κατοχύρωση του αφορολόγητου
Μέτρα για την περαιτέρω ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και τη δραστική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, μέσω του πολυνομοσχεδίου που θα έρθει στη Βουλή και θα ψηφιστεί εντός του Νοεμβρίου, με τις νέες ρυθμίσεις να τίθενται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Συγκεκριμένα, προωθείται ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο, με την οποία μειώνεται το όριο μιας οικονομικής συναλλαγής με μετρητά για αγορά προϊόντων ή παροχή υπηρεσιών, από τα 500 ευρώ που είναι σήμερα, στα 400 ή και τα 300 ευρώ ευρώ ανά συναλλαγή. Με την τροποποίηση αυτή τα φορολογικά στοιχεία αξίας άνω του νέου ορίου που εκδίδονται για πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες, θα πρέπει να εξοφλούνται αποκλειστικώς με τη χρήση κάρτας ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής.
Με άλλη ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο, μισθωτοί, συνταξιούχοι και κατ’ επάγγελμα αγρότες θα πρέπει να αυξήσουν το ύψος των ετησίων δαπανών τους με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (e-banking, κάρτες κ.α.), προκειμένου να κατοχυρώνουν την ετήσια έκπτωση φόρου, που φθάνει μέχρι τα 1.900-2.100 ευρώ και ισοδυναμεί με αφορολόγητο όριο εισοδήματος ύψους έως 8.636-9.545 ευρώ. Ειδικότερα, για να διασφαλίσουν δικαίωμα έκπτωσης φόρου, θα απαιτείται για τα πρώτα 10.000 ευρώ του ετησίου εισοδήματος, το ποσοστό που θα καλύπτεται με ηλεκτρονικές πληρωμές, να αυξηθεί από 10% σε 15%. Δηλαδή, φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 9.800 ευρώ θα πρέπει πλέον να εξοφλεί με πλαστικό χρήμα ποσό ετήσιας δαπάνης για αγορές αγαθών και παροχές υπηρεσιών, συνολικού ύψους 1.470 ευρώ για να δικαιούται έκπτωσης φόρου εισοδήματος 1.900-2.100 ευρώ.
Για ετήσιο εισόδημα έως 30.000 ευρώ, το απαιτούμενο ποσοστό κάλυψης με ηλεκτρονικές πληρωμές θα αυξηθεί στο 20%, για το εισόδημα πάνω από τα πρώτα 10.000 ευρώ, από 15% που είναι σήμερα. Έτσι, ένας φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ, θα πρέπει πλέον να εξοφλεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ποσό ετησίων δαπανών αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών συνολικού ύψους 5.500 ευρώ, από 4.000 ευρώ που είναι σήμερα, για να κατοχυρώσει ετήσια την έκπτωση φόρου των 1.800-2.000 ευρώ, που ισχύει γι’ αυτόν. Για ετήσιο εισόδημα άνω των 30.000 ευρώ, το απαιτούμενο ποσοστό κάλυψης με ηλεκτρονικές πληρωμές θα αυξηθεί στο 25%, από 20% που ανέρχεται σήμερα.
Επίσης, το υπουργείο Οικονομικών προωθεί την επέκταση της υποχρεωτικής αποδοχής πληρωμών με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες μέσω μηχανημάτων POS σε δεκάδες άλλες κατηγορίες επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Εντός δε των προσεχών εβδομάδων αναμένεται να εκδοθεί νέα Υπουργική Απόφαση, με την οποία θα δίνεται συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο στις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες, που ασκούν τις δραστηριότητες στις οποίες θα επεκταθεί η συγκεκριμένη υποχρέωση, προκειμένου να εγκαταστήσουν μηχανήματα POS για αποδοχή πληρωμών με κάρτες.
popek.gr / news.gr
Η Platts αναθεωρεί τη διαδικασία αξιολόγησης για τις τιμές LNG στην Ασία
Στο κόκκινο ξανά η αγορά καυσίμων – Τι έδειξαν τα στοιχεία ΕΛΠΕ και Motor Oil – Έπεσαν οι τιμές στα πρατήρια
Τον Οκτώβριο ξεκινά η λειτουργία του διυλιστηρίου Star στην Τουρκία
Η Socar Turkey πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία του νέου διϋλιστηρίου Star στη Σμύρνη τον Οκτώβριο, όπως ανακοινώθηκε.
Το διϋλιστήριο στοίχισε 6,3 δις. δολάρια και αναμένεται να βελτιώσει το εμπορικό έλλειμμα της Τουρκίας κατά 1,5 δις. δολάρια απομειώνοντας την ανάγκη εισαγωγής καυσίμων.
Η μονάδα θα επεξεργάζεται έως 10 εκατ. τόνους αργού ετησίως και θα παράγει 5 εκατ. Τόνους ντίζελ.
Energy Press
Εντοπίστηκαν βακτήρια που τρέφονται από το πετρέλαιο ή τη… ραδιενέργεια
Οι προβλεπόμενες αλλαγές για τα Πρατήρια στο Σ/Ν του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ στο σχέδιό νόµου
«Ρυθµίσεις θεµάτων µεταφορών και άλλες διατάξεις»
Άρθρο 68
Η προτεινόµενη ρύθµιση αποτελεί µία νοµοτεχνική βελτίωση των σχετικών ρυθµίσεων του ν. 4439/2016, ώστε να ευθυγραµµίζεται µε τις λοιπές διατάξεις. Συγκεκριµένα, δεν προβλέφθηκε η διαδικασία που ακολουθεί την παρέλευση των δεκαπέντε (15) εργασίµων ηµερών χωρίς να έχει εκδοθεί η άδεια λειτουργίας πρατηρίου υγρών καυσίµων και πρατηρίου υγραερίου ή µικτού πρατηρίου αντίστοιχα, όπως ανάλογα ισχύει στις περιπτώσεις χορήγησης άδειας ίδρυσης και της διαδικασίας αλλαγής δικαιούχου των ανωτέρω πρατηρίων. Υπάρχει δε ειδικότερα η πρόβλεψη ότι η µη έγκαιρη διεκπεραίωση εντός των παραπάνω προθεσµιών συνιστά αυτοτελές πειθαρχικό παράπτωµα κατά των υπαίτιων προϊσταµένων και υπαλλήλων, το οποίο επιφέρει πειθαρχική ποινή προστίµου ποσού αντίστοιχου αποδοχών τριών (3) µηνών.
Άρθρο 69
Με την παράγραφο 1 παρατείνεται η προθεσµία προσαρµογής των υφισταµένων και πρατηρίων υγρών καυσίµων και σταθµών αυτοκινήτων µε αντλίες υγρών καυσίµων σε ισόγεια κτιρίων µε ορόφους έως την 10η Ιουνίου 2018, υλοποιώντας τα προβλεπόµενα στο άρθρο 25 του ν. 4439/2016. Με την παράγραφο 2, µε την οποία τροποποιείται το άρθρο 25 του ν. 4439/2016, διαχωρίζονται οι περιπτώσεις των νέων πρατηρίων από τα υφιστάµενα. Για περιπτώσεις νέων πρατηρίων ή σταθµών αυτοκινήτων µε αντλίες καυσίµων καθώς και ολικών ανακατασκευών υφισταµένων πρατηρίων ή σταθµών οι αντιεκρηκτικές ζώνες υποχρεωτικά περιορίζονται εντός του οικοπέδου ή του γηπέδου του πρατηρίου ή του σταθµού. Ειδικά για τα υφιστάµενα πρατήρια ή σταθµούς αυτοκινήτων µε αντλίες καυσίµων είναι υποχρεωτική η εφαρµογή της µελέτης ζωνών αντιεκρηκτικότητας µόνο για τις περιοχές που εκτείνονται εντός του οικοπέδου ή γηπέδου του πρατηρίου ή του σταθµού Σκοπός της ρύθµισης της παραγράφου 4 είναι η κάλυψη ενός νοµοθετικού «κενού» που υφίσταται στην εθνική νοµοθεσία και πιο συγκεκριµένα τη µη ύπαρξη νοµοθετικής ρύθµισης, η οποία να προβλέπει την έκδοση δευτερογενούς νοµοθεσίας στην οποία να καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και κάθε άλλη τεχνική λεπτοµέρεια, για την σφράγιση των εγκαταστάσεων: α) λειτουργούντων πρατηρίων αµιγώς υγραερίου και πρατηρίων αµιγώς πεπιεσµένου φυσικού αερίου (CNG), καθώς και β) λειτουργούντων µικτών πρατηρίων υγρών καυσίµων, υγραερίου (LPG) και πεπιεσµένου φυσικού αερίου (CNG), υπό οποιονδήποτε συνδυασµό αυτών αναφορικά µε τις εγκαταστάσεις υγραερίου (LPG) και πεπιεσµένου φυσικού αερίου (CNG), στις περιπτώσεις που τα ανωτέρω αναφερόµενα πρατήρια, είτε δεν τηρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις σύµφωνα µε τις οποίες χορηγήθηκε η άδεια λειτουργίας τους, είτε δεν τηρούν τα προβλεπόµενα προληπτικά ή κατασταλτικά µέσα και µέτρα πυροπροστασίας τους. Ειδικότερα, µε την υπόψη ρύθµιση προβλέπεται η έκδοση απόφασης του Υπουργού Υποδοµών και Μεταφορών, µε την οποία θα καθορίζεται η διαδικασία, οι λοιπές προϋποθέσεις, καθώς και κάθε άλλη τεχνική λεπτοµέρεια για την σφράγιση των εγκαταστάσεων των πρατηρίων αµιγώς υγραερίου (LPG), αµιγώς πεπιεσµένου φυσικού αερίου (CNG), καθώς και των µικτών πρατηρίων υγρών καυσίµων, υγραερίου (LPG) και πεπιεσµένου φυσικού αερίου (CNG), υπό οποιονδήποτε συνδυασµό αυτών. Τέλος, σηµειώνεται ότι, µε αντίστοιχη νοµοθετική ρύθ- µιση έχει εκδοθεί και εφαρµόζεται αντίστοιχη υπουργική απόφαση, στην οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, καθώς και κάθε άλλη τεχνική λεπτοµέρεια για την σφράγιση των εγκαταστάσεων λειτουργούντων πρατηρίων υγρών καυσίµων.
Άρθρο 70
Ρυθµίσεις για τις αποστάσεις από χώρους συνάθροισης κοινού Με την παράγραφο 1 προβλέπεται η δυνατότητα κα- τάργησης της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας των τριάντα (30) µέτρων, από το πλησιέστερο σηµείο των κτιρίων ή χώρων µε χρήσεις µιας εξ αυτών που αναφέρονται στο εδάφιο α΄ της παρ. 1 του άρθρου 185 του ν. 4070/2012, για τη διατήρηση λειτουργίας και την ίδρυση νέων πρατηρίων υγρών καυσίµων και σταθµών αυτοκινήτων εξοπλισµένων µε αντλίες καυσίµων. Για την κατάργηση των αποστάσεων τα υπόψη πρατήρια ή σταθµοί αυτοκινήτων µε αντλίες καυσίµων πρέπει να υλοποιήσουν την εφαρµογή και εγκατάσταση των ειδικών µέτρων και συσκευών, σύµφωνα µε τις υποδείξεις α΄ έως και στ΄ του άρθρου 25 του ν. 4439/2016, όπως ισχύει. Τέλος, ορίζεται ότι τα λειτουργούντα πρατήρια και οι αντλίες καυσίµων των σταθµών αυτοκινήτων που χωροθετούνται σε απόσταση µικρότερη των τριάντα (30) µέτρων αλλά δεν λαµβάνουν τα ανωτέρω µέτρα, θα αποµακρυνθούν εντός οκταετίας από την ισχύ του ν. 3897/2010 (Α΄208). Με την παράγραφο 2 προβλέπεται η δυνατότητα κα- τάργησης της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας από κτίρια και χώρους των εδαφίων δ, ε και στ της παραγράφου 2 του άρθρου 4 του π.δ. 595/1984, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, είτε για τη διατήρηση υφισταµένων πρατη- ρίων αµιγώς υγραερίου (LPG) και µικτών πρατηρίων, ή για την ίδρυση νέων πρατηρίων αµιγώς υγραερίου (LPG) και µικτών πρατηρίων, ή για τη µετατροπή υφισταµένων πρατηρίων υγρών καυσίµων σε µικτά πρατήρια, εφόσον τα υπόψη πρατήρια υλοποιήσουν την εφαρµογή και εγκατάσταση των ειδικών µέτρων και συσκευών, για την ενίσχυση της ασφαλούς λειτουργίας τους και την ελαχιστοποίηση των κινδύνων που απορρέουν από τη λει- τουργία τους, σύµφωνα µε τις υποδείξεις που θα καθοριστούν µε απόφαση του Υπουργού Υποδοµών και Μεταφορών, η οποία θα εκδοθεί εντός δύο (2) µηνών από την δηµοσίευση του παρόντος. Με την παράγραφο 3 θεσπίζεται για λόγους ασφαλείας ότι στους χώρους στέγασης ή στάθµευσης και συντή- ρησης των λεωφορείων των ΚΤΕΛ Α.Ε. και τους χώρους στέγασης ή στάθµευσης και συντήρησης των τουριστικών λεωφορείων, επιτρέπεται η τοποθέτηση δεξαµενών αποθήκευσης καυσίµων αποκλειστικά για τον εφοδιασµό των ιδιόκτητων ή µισθωµένων λεωφορείων εφόσον και στην περίπτωση αυτή εκδίδεται άδεια λειτουργίας αορίστου χρόνου –αντί του πιστοποιητικού πυρασφάλειας που απαιτείται σήµερα- πρατηρίου υγρών καυσίµων ιδιωτικής χρήσης από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοι- νωνιών της Περιφέρειας σύµφωνα µε τις γενικώς ισχύουσες διατάξεις. Με την παράγραφο 4 επίσης θεσπίζονται αντίστοιχες προϋποθέσεις για την αδειοδότηση δεξαµενών αποθήκευσης καυσίµων από εταιρείες φορτηγών οχηµάτων δηµοσίας χρήσης. Με την παράγραφο 5 προβλέπεται η απαγόρευση προσθήκης δεξαµενής LPG στις περιπτώσεις πρατηρίων υ- γρών καυσίµων, αµιγώς υπόγειων σταθµών αυτοκινήτων, ανεξαρτήτου µεγέθους και σε λειτουργούντες στεγασµένους Σταθµούς Αυτοκινήτων που χωροθετούνται στα ισόγεια πολυώροφων κτισµάτων, όπου οι επιτρεπόµενες χρήσεις των υπερκείµενων ορόφων είναι αυτές που αναφέρονται στη παράγραφο 1 του άρθρου 4 του ν. 2801/2000.