Accessibility Tools

Skip to main content

Μέχρι τις 8 Ιουλίου παρατείνει η Ιταλία τη μείωση φόρων στα καύσιμα

Μέχρι τις 8 Ιουλίου παρατείνει η κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι στην Ιταλία, τη μείωση των φόρων καυσίμων, επεκτείνοντας τη μείωση και στο φυσικό αέριο.

Συνολικά, οι πολίτες πληρώνουν 30,5 λεπτά του ευρώ λιγότερο για κάθε λίτρο βενζίνης και ντίζελ και 10,4 λεπτά του ευρώ λιγότερο για υγραέριο κίνησης (LPG) ή φυσικό αέριο (CNG). Το μέτρο άρχισε να εφαρμόζεται στις 22 Μαρτίου και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τις πρώτες τριάντα ημέρες εφαρμογής του οι πολίτες εξοικονόμησαν συνολικά 600 εκατομμύρια ευρώ.

Αναμένεται να ανακοινωθούν και νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της αύξησης της τιμής της ενέργειας και για τη στήριξη των εργαζομένων.

Τη Δευτέρα 2/5 οι υπουργοί Ενέργειας της Ε.Ε. συζητούν την σταδιακή απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσανατολίζεται προς μια απαγόρευση στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσαν δύο Ευρωπαίοι διπλωμάτες, μετά από συνομιλίες μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κρατών μελών της Ε.Ε. αυτό το Σαββατοκύριακο.

Οι Βρυξέλλες ετοιμάζουν ένα έκτο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία.

Το πακέτο θα στοχεύει το ρωσικό πετρέλαιο, ρωσικές και λευκορωσικές τράπεζες, καθώς και περισσότερα άτομα και εταιρείες.

Η Κομισιόν είχε συνομιλίες με μικρές ομάδες κρατών μελών της Ε.Ε. και θα επιδιώξει να οριστικοποιήσει εγκαίρως το σχέδιο κυρώσεων ενόψει της συνάντησης των πρεσβευτών της ΕΕ στις Βρυξέλλες την Τετάρτη.

Οι υπουργοί Ενέργειας των κρατών μελών της Ε.Ε. πρόκειται επίσης να συναντηθούν στις Βρυξέλλες τη Δευτέρα για να συζητήσουν το θέμα.

Οι διπλωμάτες της Ε.Ε. δήλωσαν ότι ορισμένες χώρες της Ε.Ε. κατόρθωσαν να τερματίσουν τη χρήση πετρελαίου πριν από το τέλος του 2022, ωστόσο άλλες, κυρίως κράτη μέλη του ευρπωαϊκού νότου, εκφράζουν ανησυχίες για τον αντίκτυπο στις τιμές.

Η Γερμανία, ένας από τους μεγαλύτερους αγοραστές ρωσικού πετρελαίου, εμφανίζεται πρόθυμη να ακολουθήσει την προθεσμία αυτή στο τέλος του 2022, είπαν οι διπλωμάτες, εντούτοις χώρες όπως η Αυστρία, η Ουγγαρία, η Ιταλία και η Σλοβακία εξακολουθούν να έχουν επιφυλάξεις.

Ορισμένες χώρες της Ε.Ε. έχουν προτείνει την επιλογή καθορισμού ενός ανώτατου ορίου τιμών που είναι διατεθειμένες να πληρώσουν για ρωσικό πετρέλαιο. Ωστόσο, αυτό θα εξακολουθούσε να τους αφήνει αναγκασμένους να πληρώνουν υψηλότερες τιμές για προμήθειες από αλλού.

+37,26% τα Κέρδη προ Φόρων της Revoil για το 2021

Μεγάλη άνοδο κατά 37,26% κατέγραψαν τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου REVOIL το 2021 κλείνοντας σε ιστορικά υψηλά στα 5,01 εκατ. ευρώ έναντι 3,65 εκατ. ευρώ το 2020.

Όπως αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, «Η κερδοφορία ενισχύθηκε από την προώθηση προϊόντων με υψηλότερα περιθώρια, τη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους, τη βελτίωση του μεικτού κέρδους λόγω των εμπορικών συμφωνιών που πέτυχε ο Όμιλος με τους προμηθευτές του και δευτερευόντως την άνοδο των τιμών των αποθεμάτων κατά τη διάρκεια του έτους».

Οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν στα 674,25 εκατ. ευρώ το 2021 από 560,50 εκατ. ευρώ το 2020 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 20,3% λόγω της μεγάλης ανόδου των διεθνών τιμών των καυσίμων, καθώς οι συνολικές πωλούμενες ποσότητες των προϊόντων του Ομίλου έκλεισαν με μικρή πτώση.

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση καταγράφονται ενδιαφέροντα στοιχεία:

Οι συνολικές πωλούμενες ποσότητες των καυσίμων της μητρικής Εταιρίας ανήλθαν στα 708,1 εκατ. λίτρα, έναντι 719,8 εκατ. λίτρα το 2020, εμφανίζοντας μικρή πτώση 1,63%.

Οι πωλούμενες ποσότητες πετρελαίου κίνησης κατέγραψαν άνοδο 3% περίπου, οι πωλήσεις marine 7%, ενώ απώλειες 2,16% εμφάνισαν οι πωλήσεις βενζινών και 14% οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης.

Tα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) έκλεισαν υψηλότερα στα 12,29 εκατ. ευρώ έναντι 10,61 εκατ. ευρώ το 2020.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων μετά από φόρους, ο Όμιλος έκλεισε με κέρδη 4,7 εκατ. ευρώ από κέρδη 3,24 εκατ. ευρώ τη χρήση του 2020. Παράλληλα, ο Όμιλος μέσα στο 2021 προχώρησε σε καθαρή αποπληρωμή Τραπεζικών Δανείων ύψους 9,7 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι τα βασικά οικονομικά μεγέθη του Ομίλου δεν διαφέρουν ουσιωδώς από αυτά της μητρικής Εταιρίας.

Το 2021 ήταν μία ακόμα χρονιά που η πορεία της εγχώριας αγοράς πετρελαιοειδών όπως και πολλών άλλων εμπορικών κλάδων επηρεάστηκε από τα περιοριστικά μέτρα που εφάρμοσε η Ελληνική Πολιτεία για την καλύτερη αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19. Η απαγόρευση/περιορισμός των μετακινήσεων μέχρι σχεδόν τα μέσα Μαΐου του έτους αναπόφευκτα οδήγησε σε μείωση της ζήτησης σε καύσιμα κίνησης με την κατάσταση να βελτιώνεται αρκετά τους επόμενους μήνες του έτους. Επίσης και η ζήτηση στο πετρέλαιο θέρμανσης κινήθηκε σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με το 2020 που είχε καταγράψει ρεκόρ πωλήσεων λόγω των χαμηλών τιμών και της παράτασης της περιόδου εμπορίας του προϊόντος.

Ο Όμιλος REVOILσυνέχισε απερίσπαστα το επιχειρηματικό του πλάνο, μειώνοντας περαιτέρω το συνολικό του δανεισμό καταφέρνοντας όχι μόνο να διατηρήσει αλλά και να αυξήσει σημαντικά την κερδοφορία του. Παράλληλα στα πλαίσια της επέκτασής του στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας έκανε τις πρώτες του ουσιαστικές κινήσεις με την συμμετοχή του σε έργα ΑΠΕ για τη δημιουργία των πρώτων Αιολικών και Φωτοβολταικών πάρκων. Σε πιο ώριμο στάδιο είναι ένα φωτοβολταϊκό πάρκο 3,34 MW στην Αρκαδία το οποίο έχει αδειοδοτηθεί πλήρως και αναμένεται η κατασκευή του να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022. Επίσης δύο αιολικά πάρκα 18MW και 13,2MW στα οποία ο Όμιλος συμμετέχει με 75% και 50% αντίστοιχα, βρίσκονται στη διαδικασία περιβαλλοντικής αξιολόγησης/αδειοδότησης.

Τέλος εντός του πρώτου τετράμηνου του 2022 ο Όμιλος προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας για την εξαγορά ενός Αιολικού πάρκου 41,4 MW στη Βοιωτία το οποίο διαθέτει άδεια παραγωγής από την ΡΑΕ και βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.
Το 2022 για τον Όμιλο έχει ξεκινήσει πολύ ενθαρρυντικά με αυξημένη ζήτηση σε καύσιμα κίνησης και πετρέλαιο θέρμανσης λόγω και του βαρύ χειμώνα τους πρώτους μήνες αλλά και τα οφέλη από την αποτίμηση των αποθεμάτων λόγω των υψηλών τιμών.

Η εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία που έχει προκαλέσει εκτίναξη του ενεργειακού κόστους και ένα ευρύ κύμα ακρίβειας είναι ο αστάθμητος παράγοντας που δεν γνωρίζουμε που θα καταλήξει, ποιες θα είναι οι τελικές συνέπειες του πολέμου και πόσο θα επηρεαστεί η ζήτηση σε προϊόντα του Ομίλου. Σε αυτό το ευμετάβλητο περιβάλλον και για το υπόλοιπο της χρονιάς καθοριστική θα είναι η πορεία του τουρισμού τους καλοκαιρινούς-φθινοπωρινούς μήνες που αναμένονταν πριν τον πόλεμο και μετά την άρση των περισσότερων περιοριστικών μέτρων λόγω COVID-19 εξαιρετική.

Ο Όμιλος REVOIL υλοποιεί το επιχειρηματικό του πλάνο και στοχεύει στην αύξηση των μεριδίων του στο σύνολο των καταναλώσεων της αγοράς με την προσέλκυση νέων πρατηρίων στο δίκτυό του με ποιοτικότερα χαρακτηριστικά, στην περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων των premium καυσίμων και των καυσίμων για τη βιομηχανία και τη ναυτιλία καθώς και στη συνέχιση της επέκτασής του σε έργα ΑΠΕ.

Άνοιξε η πλατφόρμα του FUEL PASS – Πώς λειτουργεί – Πότε και… POS θα πληρωθούν οι πρατηριούχοι

Τα φυσικά πρόσωπα και οι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης για την αντιμετώπιση της αύξησης κόστους καυσίμων των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.

Δείτε ΕΔΩ το σχετικό ΦΕΚ

Απαραίτητες προϋποθέσεις:

  • το δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 να μην ξεπερνά τις τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ
  • να διαθέτουν όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο που είναι σε κυκλοφορία, είναι ασφαλισμένο και δεν οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.

Θα χρειαστούν:

  • οι προσωπικοί κωδικοί πρόσβασης στο TAXISnet
  • να συμπληρωθούν τα στοιχεία επικοινωνίας και, ειδικότερα, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου
  • εφόσον επιλεγεί ως μέθοδος χορήγησης η «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού που ο αιτών είναι συνδικαιούχος.

Οι αιτήσεις γίνονται τμηματικά ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ. Για σήμερα 28/4/2022 αίτηση μπορούν να καταθέσουν πολίτες που ο ΑΦΜ τους λήγει σε 6 και 7.

Είμαι επιχειρηματίας-πρατηριούχος; Πως λειτουργεί ως προς την επιχείρησή μου το Fuel Pass και πότε θα λάβω τα χρήματα;

Η χρήση της άυλης κάρτας Fuel Pass είναι πανομοιότυπη με οποιαδήποτε άλλη κάρτα χρησιμοποιείται μέσω POS.

Τι είναι το Fuel Pass;

Το Fuel Pass αποτελεί μέτρο ενίσχυσης φυσικών προσώπων και ελεύθερων επαγγελματιών για την αντιμετώπιση της αύξησης κόστους καυσίμων κίνησης.

Ποιοι είναι δικαιούχοι;

Κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, με σκοπό την συμβολή στην κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.

Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα- μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο, να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας, και να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας ή να είναι σε leasing (πχ. από τον εργοδότη σας).

Πώς εκδίδω το Fuel Pass;

Οι δικαιούχοι του προγράμματος υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά στον παρακάτω σύνδεσμο, με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet). Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου. Εφόσον επιλεγεί ως μέθοδος χορήγησης η «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού που ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος. Οι αιτήσεις των φυσικών προσώπων στην ειδική εφαρμογή γίνονται τμηματικά ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ τους.

Επίσης, οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους από τα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.)

Πώς γίνεται η καταβολή του ποσού;

H καταβολή του ποσού γίνεται μέσω δύο (2) μεθόδων:

Μέσω έκδοσης άυλης ψηφιακής κάρτας που χρησιμοποιείται με κατάλληλο smartphone.
Μέσω κατάθεσης σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό που κατέχει ο δικαιούχος ή σε λογαριασμό που ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος.

Ποιο είναι το ποσό της ενίσχυσης;

Το ποσό ενίσχυσης καθορίζεται βάσει του άρθρου 81 του ν. 4916/2022. Ειδικότερα, για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο 2022, η πίστωση ανέρχεται στα ακόλουθα ποσά :

  • Πενήντα (50) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη Νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη Νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
  • Σαράντα (40) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,
  • Τριάντα πέντε (35) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
  • Τριάντα (30) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.
  • Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της παραπάνω οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά πέντε (5) ευρώ.

Πότε γίνεται η κατάθεση της ενίσχυσης;

Η πίστωση της ενίσχυσης, είτε στην άυλη ψηφιακή κάρτα, είτε στον επιλεγμένο τραπεζικό λογαριασμό, γίνεται εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την ημ/νία έγκρισης της αίτησης του δικαιούχου.

Πού και πως το χρησιμοποιώ;

H άυλη ψηφιακή κάρτα χρησιμοποιείται (μέσω του smartphone στο οποίο θα εγκατασταθεί) σε όλα τα πρατήρια καυσίμων της χώρας, μέσω των POS, όπως οποιαδήποτε κάρτα.
Το ποσό κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό χρησιμοποιείται μέσω συνδεδεμένων χρεωστικών καρτών με τον λογαριασμό ή μέσω ανάληψης σε μετρητά.

Το Fuel Pass δεν υποστηρίζει ανάληψη του ποσού ή συναλλαγές σε εμπόρους του εξωτερικού.
Θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το διαθέσιμο υπόλοιπο σας μέχρι την 31/07/2022.

Η ενίσχυση αφορά μόνο ΙΧ οχήματα;

Ναι, η δράση αφορά μόνο οχήματα ιδιωτικής χρήσης.

Σε περίπτωση που ένα ζευγάρι πληροί τα κριτήρια με την κοινή φορολογική του δήλωση, δικαιούνται και οι δύο την ενίσχυση σε περίπτωση κατοχής δύο ξεχωριστών οχημάτων από τον καθένα εξ’ αυτών;

Ναι, το κάθε μέλος θα πρέπει να κάνει χωριστή αίτηση και να αναφέρει το δικό του όχημα στην αίτησή του. Το μέλος που κάνει το αίτημα θα πρέπει να έχει την ιδιοκτησία ή την συνιδιοκτησία του οχήματος.

Που μπορώ να απευθυνθώ για ερωτήματα ή διευκρινήσεις για την λειτουργία της πλατφόρμας;

Για τυχόν ερωτήματα ή διευκρινήσεις μπορείτε να απευθυνθείτε στο 215 560 5150.

Από την Τρίτη του Πάσχα ξεκινούν σταδιακά (βάσει λήγοντα ΑΦΜ) οι αιτήσεις για κάρτα επιδότησης καυσίμων κίνησης

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2030 B/21-4-2022, η απόφαση για την επιδότηση των καυσίμων κίνησης, «σχετικά για τον καθορισμό του χρόνου έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας, των τεχνικών και οργανωτικών μέτρων για τη λειτουργία της ειδικής εφαρμογής της παρ. 4 του άρθρου 81 του ν. 4916/2022 (Α’ 65), των απαραίτητων διαλειτουργικοτήτων, της διαδικασίας έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, της πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης, των προϋποθέσεων της προσαύξησης του ποσού της ενίσχυσης και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας».

Αναλυτικά η απόφαση προβλέπει:

Άρθρο 1
Λειτουργία της ειδικής εφαρμογής της παρ. 4 του άρθρου 81 του ν. 4916/2022

  1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής της παρ. 4 του άρθρου 81 του ν. 4916/2022, κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, δύναται να αιτείται τη χορήγηση σε αυτό οικονομικής ενίσχυσης προς το σκοπό συμβολής στην κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022. Ειδικότερα για τους μήνες του προηγούμενου εδαφίου η πίστωση ανέρχεται στα ακόλουθα ποσά:

α) Πενήντα (50) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών- μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη Νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη Νήσο Αμ-μουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

β) σαράντα (40) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,

γ) τριάντα πέντε (35) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών -μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

δ) τριάντα (30) ευρώ για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

  1. Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας- μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα- μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.
  2. Η είσοδος του φυσικού προσώπου δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr-ΕΨΠ), πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου. Επίσης, συμπληρώνει και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του.
  3. Για τον σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων της παρ. 1, το πληροφοριακό σύστημα της εφαρμογής αντλεί πληροφορίες για το όχημα και μοτοσυκλέτα- μοτοποδήλατο και τον ιδιοκτήτη του με την χρήση των εξής διαδικτυακών υπηρεσιών:
    α) Στοιχεία οχήματος και προφίλ κατόχου από την Α.Α.Δ.Ε.,
    β) Στοιχεία Τελών Κυκλοφορίας από την Α.Α.Δ.Ε.,
    γ) Εύρεση ασφάλισης οχημάτων (Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης),
    δ) Στοιχεία εισοδήματος και κατοικίας για την επιδότηση καυσίμων από την Α.Α.Δ.Ε., για τον έλεγχο ιδιοκτησίας ιδιωτικής χρήσης οχήματος, μοτοσικλέτας-μοτοποδηλάτου, ασφάλισης, πληρωμής τελών κυκλοφορίας και τον έλεγχο του δηλωθέντος οικογενειακού εισοδήματος.

Οι παραπάνω διαδικτυακές υπηρεσίες διατίθενται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4623/2019 (Α’ 134) και το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α’ 184).

  1. Η ΚτΠ Μ.Α.Ε. αναλαμβάνει τον τεχνικό σχεδιασμό, την υλοποίηση της ειδικής εφαρμογής, καθώς και την οργάνωση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και άλλων δεδομένων από κάθε πηγή, την τήρηση υπό συνθήκες που διασφαλίζουν την ακεραιότητα, την εμπιστευτικότητα και τη διαθεσιμότητα των δεδομένων και κάθε άλλο θέμα που αφορά στην ομαλή λειτουργία της εφαρμογής, τηρώντας τις διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που καταχωρίζονται στην ανωτέρω εφαρμογή, συλλέγονται, τηρούνται και τυγχάνουν περαιτέρω επεξεργασίας αποκλειστικά για τον αναφερόμενο στην παρ. 1 σκοπό, περιορίζονται δε στα απολύτως απαραίτητα για την επίτευξη του σκοπού αυτού. Η νομική βάση επεξεργασίας των δεδομένων είναι οι περ. γ και ε της παρ. 1 του άρθρου 6 του ΓΚΠΔ. Τα ανωτέρω δεδομένα τηρούνται για τον ως άνω σκοπό για περίοδο δύο (2) ετών και στη συνέχεια διαγράφονται.
  2. Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης η ΚτΠ Μ.Α.Ε. ενεργεί υπό την ιδιότητα του Υπευθύνου επεξεργασίας σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (ΕΕ L 119) (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων Γ.Κ.Π.Δ), τηρώντας όλες τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από αυτόν καθώς και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137).

Άρθρο 2
Ημερομηνία υποβολής αιτήσεων

Οι αιτήσεις των φυσικών προσώπων στην ειδική εφαρμογή γίνονται τμηματικά ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ τους, ως εξής (με πιο γρήγορο ρυθμό από την πρόβλεψη του ΦΕΚ):

Τρίτη 26.4.2022 για ΑΦΜ που λήγουν σε 0, 1 και 2

Τετάρτη 27.4.2022 για ΑΦΜ που λήγουν σε 3, 4 και 5

Πέμπτη 28.4.2022 για ΑΦΜ που λήγουν σε 6 και 7

Παρασκευή 29.4.2022 για ΑΦΜ που λήγουν σε 8 και 9

Από το Σάββατο 30.4.2022 και εξής, είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων, ανεξαρτήτως του λήγοντος αριθμού του Α.Φ.Μ. των φυσικών προσώπων.

Άρθρο 3
Τρόποι πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης

Η οικονομική ενίσχυση της παρ. 1 του άρθρου 1 πιστώνεται από την ανώνυμη εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε».(ΚτΠ Μ.Α.Ε.) στον δικαιούχο μέσω της ειδικής εφαρμογής παρ. 4 του άρθρου 81 του ν. 4916/2022 είτε
α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), αντίστοιχα, είτε
β) σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.

Άρθρο 4
Διαδικασία πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα

  1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής, κάθε φυσικό πρόσωπο του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1, δύναται να αιτείται την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας στην οποία πιστώνεται από την Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε το σχετικό ποσό της οικονομικής ενίσχυσης. Η ανωτέρω κάρτα εκδίδεται ειδικά για το σκοπό του του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1 από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), αντίστοιχα.
  2. Η είσοδος του φυσικού προσώπου- δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr-ΕΨΠ), πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184).
  3. Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού σε αυτήν.
  4. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου, για τον σκοπό της έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εμβάζει αμελλητί στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο.
  5. Ακολούθως, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας: α) γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένες οδηγίες και β) μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας. Μετά την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης, με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα του.
  6. Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του.
  7. Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει.
  8. Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά πέντε (5) ευρώ.
  9. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών του πληροφοριακού συστήματος, διατίθεται εγχειρίδιο χρήσης της ηλεκτρονικής εφαρμογής καθώς και υπηρεσία εξυπηρέτησης των χρηστών (help desk) για την αναφορά και επίλυση προβλημάτων και την παροχή οδηγιών.

Άρθρο 5
Διαδικασία πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης σε τραπεζικό λογαριασμό

  1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής, κάθε φυσικό πρόσωπο του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1, δύναται να αιτείται την πίστωση της οικονομικής ενίσχυσης της παρ. 1 του άρθρου 1 σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής του.
  2. Η είσοδος του φυσικού προσώπου δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184).
  3. Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, συμπληρώνει τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του και αιτείται την πίστωση του σχετικού ποσού στον λογαριασμό αυτόν.
  4. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του για τον σκοπό της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εν συνεχεία εμβάζει, στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο.

Άρθρο 6
Διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας
ή πίστωσης στον τραπεζικό λογαριασμό από τα Κ.Ε.Π.

  1. Η περιγραφόμενη στα άρθρα 4 και 5 διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Κ.Ε.Π., από πιστοποιημένο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής αίτησης του φυσικού προσώπου- δικαιούχου, χωρίς την τήρηση των προθεσμιών του άρθρου 2.
  2. Ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εισέρχεται στην ειδική εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησής του με χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της ΓΓΠΣΔΔ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 2020 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας (Β’ 4798. Στη συνέχεια, ο υπάλληλος καταχωρίζει στα πεδία που εμφανίζονται στο σύστημα:
    α) τον ΑΦΜ του φυσικού προσώπου,
    β) τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, μοτοσυκλέτας-μοτοποδηλάτου, επιβεβαιώνοντας ότι το δηλούμενο είναι ιδιοκτησίας του ή συνιδιοκτησίας του, ή μισθωμένο όχημα που του έχει παραχωρηθεί προς χρήση (leasing), καταχωριζομένου στην τελευταία περίπτωση και του ΑΦΜ της εκμισθώτριας εταιρείας,
    γ) τα στοιχεία επικοινωνίας του φυσικού προσώπου, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται για λογαριασμό του φυσικού προσώπου είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού για είτε την πίστωση του σχετικού ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό του αιτούντος φυσικού προσώπου), το οποίο και δηλώνει στον υπάλληλο.
  3. H ανωτέρω διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή δήλωσης του επιθυμητού τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου δύναται να πραγματοποιείται και με εξουσιοδότηση του εκπροσώπου του φυσικού προσώπου.

Άρθρο 7
Διαδικασία εκκαθάρισης της οικονομικής ενίσχυσης

  1. Μετά την ημερομηνία απενεργοποίησης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 3, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει την Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. σχετικά με το συνολικό ποσό το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, δεν έχει πιστωθεί στους δικαιούχους ή δεν έχει χρησιμοποιηθεί από αυτούς και επιστρέφει το ανωτέρω ποσό στην Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε., προκειμένου να αποδοθεί, εν τέλει, στο Ελληνικό Δημόσιο.
  2. Η περαιτέρω αναζήτηση των ανωτέρω ποσών από τον δικαιούχο αποκλείεται.

Άρθρο 8
Έναρξη παραγωγικής λειτουργίας

Η παραγωγική λειτουργία της ειδικής εφαρμογής της παρ. 4 του άρθρου 81 του ν. 4916/2022 εκκινεί την 26.4.2022.

Υποσχέθηκε άνοιγμα της πλατφόρμας για τα καύσιμα εντός της εβδομάδας, αλλά όλα δείχνουν… Μάιο

διαβάσαμε στην «Εφημερίδα των Συντακτών»

Αυτή την εβδομάδα θα ανοίξει η πλατφόρμα για την επιδότηση στα καύσιμα, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου. Ωστόσο να σημειωθεί ότι την ίδια «υπόσχεση» έδινε η κυβέρνηση και την προηγούμενη εβδομάδα και τελικά δεν υλοποιήθηκε.

Κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, έπειτα από ερώτηση δημοσιογράφου, ο Γιάννης Οικονόμου είπε: «Όπως πληροφορούμαι θα ανοίξει αυτή την εβδομάδα».

Να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα είχε ανακοινωθεί ότι επρόκειτο να εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση που θα ορίζει τα κριτήρια, τους δικαιούχους και τη διαδικασία χορήγησης του επιδόματος καυσίμων, για να ανοίξει αμέσως μετά η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων. Το μέτρο αφορά μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες με οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ και για το χρονικό διάστημα Απριλίου-Ιουνίου.

Στο μεταξύ, το Σάββατο 16 Απριλίου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, είχε πει ότι «υπάρχουν τεχνικά ζητήματα» σχετικά με την ενεργοποποίηση της πλατφόρμας για τα καύσιμα, αλλά «είμαστε πάρα πολύ κοντά την επόμενη εβδομάδα να ανοίξει».

UPDATE: Τη Μεγάλη Τετάρτη 20 Απριλίου έγινε πλέον εμφανές ότι το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει πριν από το Πάσχα -η καθυστέρηση αποδίδεται αυτή τη φορά στην πανευρωπαϊκή διατραπεζική αργία λόγω των ημερών (ίσχυε το ίδιο και την προηγούμενη εβδομάδα). Στόχος είναι πλέον να λειτουργήσει η πλατφόρμα την Τρίτη ή την Τετάρτη μετά το Πάσχα, ή έστω έως τις αρχές Μαΐου, προφανώς για το τρίμηνο Μαΐου – Ιουνίου – Ιουλίου.

Πρόθεση συνεργασίας ΔΕΣΦΑ και ΕΛΙΝΟΙΛ στον τομέα του υδρογόνου

Ο ΔΕΣΦΑ και η ΕΛΙΝΟΙΛ ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) στο πλαίσιο του Σημαντικού Έργου Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος για το «Υδρογόνο» (IPCEI Hydrogen).

Oι δύο εταιρείες θα διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας τους στο έργο, καθώς και άλλες σχετικές πρωτοβουλίες στην αλυσίδα αξίας του υδρογόνου που ενσωματώνουν ή δημιουργούν συνέργειες σχετικές με το IPCEI Hydrogen, στη βάση της κοινής τους κατανόησης για τη σημασία ανάπτυξης υποδομών υδρογόνου και τη γενικότερη προώθηση της χρήσης του στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.

Σημειώνεται πως ο ΔΕΣΦΑ υπέβαλε πρόσφατα πρόταση για το έργο EL24 – H2 Hellenic Network, που αφορά στην κατασκευή ενός περιφερειακού, ανοικτής πρόσβασης, υψηλής πίεσης δικτύου μεταφοράς καθαρού υδρογόνου κατά μήκος της ελληνικής επικράτειας. Σκοπός του H2 Hellenic Network, το οποίο έχει προεπιλεγεί από την Ελλάδα στο πλαίσιο του IPCEI Hydrogen, είναι η σύνδεση της προσφοράς με τη ζήτηση σε όλη τη χώρα και ειδικότερα των σημείων παραγωγής που σήμερα βρίσκονται κυρίως στο νότιο τμήμα της χώρας – μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και την περιοχή από τη Θεσσαλονίκη έως την Καβάλα, όπου υπάρχουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης, καθώς και ορισμένες βιομηχανίες εντάσεως υδρογόνου. Το έργο θα αποτελέσει την αφετηρία ενός αναπτυσσόμενου δικτύου υδρογόνου – τόσο σε εμβέλεια όσο και σε όγκο – που θα συνδέεται με πιθανούς εταίρους, οι οποίοι είτε παράγουν είτε καταναλώνουν υδρογόνο, στην Ελλάδα αλλά και σε γειτονικές χώρες, συνιστώντας το ΝΑ τμήμα του European Hydrogen Backbone (EHB), της πρωτοβουλίας 23 ευρωπαϊκών Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς για την ανάπτυξη ενός δικτύου μεταφοράς υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη.

Από την πλευρά της, η ΕΛΙΝΟΙΛ, προμηθεύοντας με καύσιμα ένα εκτεταμένο δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού και έχοντας ηγετική παρουσία στον εφοδιασμό της ελληνικής βιομηχανίας με υγρά και στερεά καύσιμα και λιπαντικά, στοχεύει να επεκτείνει την επιχειρηματική της δραστηριότητα και στην παραγωγή και διανομή «πράσινου» υδρογόνου για οδικές μεταφορές και βιομηχανική κατανάλωση μέσω πρατηρίων καυσίμων ή αγωγών.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΔΕΣΦΑ και η ΕΛΙΝΟΙΛ εξετάζουν την εκπόνηση τεχνικών μελετών και μελετών σκοπιμότητας σε σχέση με το έργο, ενώ εξέφρασαν την πρόθεσή τους να ανταλλάξουν πληροφορίες σε τομείς που περιλαμβάνουν:

• Τις προβλέψεις ζήτησης και προσφοράς υδρογόνου, ιδίως όσον αφορά τους σχεδιαζόμενους σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο της ΕΛΙΝΟΙΛ
• Τις απαιτήσεις προδιαγραφών ποιότητας υδρογόνου από την ΕΛΙΝΟΙΛ.
• Το πιθανό σημείο σύνδεσης και τεχνικές απαιτήσεις μεταξύ των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της ΕΛΙΝΟΙΛ και του αγωγού υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ.
• Τους κανόνες και τον σχεδιασμό της αγοράς υδρογόνου.

Η αμοιβαία πρόθεσή των δύο εταιρειών για συνεργασία βασίζεται στην κοινή κατανόηση για τη σημασία της ανάπτυξης της αλυσίδας αξίας του υδρογόνου στην Ελλάδα, καθώς αυτή θα επιταχύνει την πορεία προς την απανθρακοποίηση και θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για οικονομική ανάπτυξη και απασχόληση.

Σχετικά με το Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) Α.Ε.: Ο ΔΕΣΦΑ είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία, διαχείριση, συντήρηση και ανάπτυξη του Ελληνικού Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ). Με εκτεταμένη εμπειρία και διαθέτοντας ένα υψηλότατης τεχνικής κατάρτισης ανθρώπινο δυναμικό, ο ΔΕΣΦΑ αποτελεί ταυτόχρονα τον πλέον κατάλληλο και αξιόπιστο εταίρο στο πλαίσιο των εν εξελίξει διεθνών ενεργειακών έργων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ είναι 34% το Ελληνικό Δημόσιο και 66% η Senfluga S.A (κοινή εταιρεία των Snam, Enagás, Fluxys και Damco).
Περισσότερες πληροφορίες για τον ΔΕΣΦΑ μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του www.desfa.gr.

Σχετικά με την ΕΛΙΝΟΙΛ: Η ΕΛΙΝΟΙΛ ιδρύθηκε το 1954 και αποτελεί σήμερα έναν από τους πλέον δυναμικούς ενεργειακούς ομίλους στην Ελλάδα, με ένα πανελλαδικό δίκτυο 600 πρατηρίων. Συγχρόνως εδώ και δεκαετίες κατέχει ηγετικό ρόλο στον χώρο του εφοδιασμού των βιομηχανικών μονάδων με καύσιμα και λιπαντικά. Παράλληλα, δραστηριοποιείται με σημαντικές επενδύσεις σε όλες τις μαρίνες της Ελλάδος στον εφοδιασμό σκαφών αναψυχής, αλλά και στην εξυπηρέτηση της ποντοπόρου ναυτιλίας με λιπαντικά. Εξυπηρετεί έναν μεγάλο αριθμό οικιών και κτηρίων με πετρέλαιο θέρμανσης, διαθέτοντας στόλο ελεγχόμενων βυτιοφόρων για τον σκοπό αυτό. Τα τελευταία χρόνια, η ΕΛΙΝΟΙΛ έχει αναπτύξει μια πολύ έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, πουλώντας πετρελαιοειδή προϊόντα σε 4 Ηπείρους και σήμερα συγκαταλέγεται σε έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς της χώρας. Προετοιμάζεται έγκαιρα για τις τεράστιες αλλαγές στον ενεργειακό χώρο, προχωρώντας με πολύ δυναμικά βήματα στην ανάπτυξη πωλήσεων στην αγορά του ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου.
Περισσότερες πληροφορίες για την ΕΛΙΝΟΙΛ μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του www.elin.gr

Πρατήριο με λαθραία καύσιμα εντοπίστηκε στον Δυτικό Τομέα της Αθήνας

Από τη Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας, εντοπίστηκε πρωινές ώρες της Δευτέρας 11 Απριλίου 2022, σε περιοχή της Αττικής, πρατήριο υγρών καυσίμων, το οποίο διοχέτευε στην αγορά λαθραία καύσιμα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αστυνομίας, το συγκεκριμένο πρατήριο διατηρούσε δύο κρυφές υπόγειες δεξαμενές με λαθραία καύσιμα, καθώς και ειδικό μηχανισμό παραβίασης του συστήματος εισροών και εκροών, με σκοπό την εξαγωγή των καυσίμων από αυτές και την πώλησή τους σε ανυποψίαστους καταναλωτές.

Για την υπόθεση συνελήφθησαν τρία άτομα (δύο ημεδαποί και αλλοδαπός) για τις, κατά περίπτωση, παραβάσεις των νομοθεσιών του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, Οργάνωσης της Αγοράς Πετρελαιοειδών και Ανταγωνισμού, ενώ στη δικογραφία που σχηματίστηκε περιλαμβάνονται ακόμα ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου καθώς και ιδιοκτήτρια βυτιοφόρου οχήματος.

Κατά τον έλεγχο, που πραγματοποιήθηκε από κοινού με το Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου σε προϊόντα που υπόκεινται σε ειδικό φόρο κατανάλωσης (Σ.Ε.Κ.), εντοπίστηκε βυτιοφόρο όχημα να εφοδιάζει με λαθραία καύσιμα, μέσω ειδικού ακροσωληνίου, που ήταν επιμελώς κρυμμένο στο έδαφος, τις δύο παράνομες υπόγειες δεξαμενές.

Στον χώρο του πρατηρίου, βρέθηκε ειδικό τηλεχειριστήριο, μέσω του οποίου επιτυγχάνονταν η εναλλαγή μεταξύ των νόμιμων και παράνομων δεξαμενών που τροφοδοτούσαν τις αντλίες του πρατηρίου καθώς και υπολογιστής, ο οποίος ήταν συνδεδεμένος και παρακολουθούσε τη διακίνηση καυσίμων από τις δυο παράνομες κρυφές υπόγειες δεξαμενές.

Συνολικά, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 14.800 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων,
  • 76.120 ευρώ,
  • τηλεχειριστήριο-μπουτόν και usb stick,
  • σκληρός δίσκος,
  • ρελέ αυτοματισμού διπλό,
  • διακόπτης για ηλεκτρονικό πινάκα (μονό),
  • βυτιοφόρο όχημα,
  • μπλοκάκι σημειώσεων και 3 κινητά τηλέφωνα.

Συνδρομή στον έλεγχο παρείχαν κλιμάκια της Διεύθυνσης Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (Δ.Ε.Δ.Α.Κ.), της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών του Δυτικού Τομέα της Αθήνας, της Διεύθυνσης Πολιτικής Ποιότητας και Μετρολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας.

Λήφθηκαν τα απαραίτητα φορολογικά στοιχεία για να πραγματοποιήθηκαν οι σχετικές ελεγκτικές επαληθεύσεις και να διαπιστωθεί η ποσότητα λαθραίων καυσίμων που διακινήθηκε εκτός συστήματος εισροών – εκροών, ενώ επιπλέον σφραγίστηκαν οι αντλίες του πρατηρίου.

Η Αστυνομία ανακοίνωσε ότι το τηλεχειριστήριο, το usb stick και ο σκληρός δίσκος θα αποσταλούν στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για εργαστηριακή εξέταση, ενώ το χρηματικό ποσό θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

«Hydrogen ready» οι νέες υποδομές της ΔΕΣΦΑ

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Θωμαδάκη, Διευθυντής Στρατηγικής και Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, οι νέες υποδομές που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από τον Διαχειριστή είναι ικανές να υποδεχτούν την «επόμενη μέρα» του κλάδου, όπου τα ανανεώσιμα αέρια θα πάρουν την θέση του φυσικού αερίου προοδευτικά.

Μιλώντας στο συνέδριο Power & Gas Forum (energypress), ο κ. Θωμαδάκης σημείωσε ότι εξετάζεται η επέκταση του τερματικού σταθμού LNG στη Ρεβυθούσα με την προσθήκη μιας 4ης δεξαμενής, καθώς, επίσης, εξετάζεται το ενδεχόμενο δέσμευσης ποσοτήτων σε αποθήκη της Ιταλίας.

Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε εκτενώς στο φιλόδοξο πρόγραμμα επενδύσεων του ΔΕΣΦΑ, το οποίο πληροί όλες τις προϋποθέσεις και τους «όρους» του μέλλοντος. Δηλαδή, στο σύνολό τους, οι νέες υποδομές που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από τον Διαχειριστή είναι «hydrogen ready», ικανές να υποδεχτούν την «επόμενη μέρα» του κλάδου, όπου τα ανανεώσιμα αέρια θα πάρουν την θέση του φυσικού αερίου προοδευτικά.

Ο κ. Θωμαδάκης στάθηκε ιδιαίτερα στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται στην αγορά αερίου και αυτό σχετίζεται με την εν μέρει αλλαγή των ροών φυσικού αερίου, όπου πλέον η ροή πηγαίνει από Νότο προς Βορρά και από Δύση προς Ανατολή, γεγονός που αναβαθμίζει εντυπωσιακά την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών που έρχονται να «υπηρετήσουν» ακριβώς τις νέες αυτές κατευθύνσεις.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η υπόγεια αποθήκη της Ν. Καβάλας που έχει καταλήξει «σαν το γεφύρι της Άρτας», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα έργο κρίσιμης σημασίας, όντας η Ελλάδα η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν διαθέτει τέτοια υποδομή. Συνοδεύεται από 74 έργα με συνολικό προϋπολογισμό να φτάνει περί τα 800 εκατ. ευρώ.

Επενδύσεις

Ο νέος ρόλος της χώρας, ειδικά μετά την ευρωπαϊκή απόφαση για απεξάρτηση από τη Μόσχα, που απαιτεί τη διαμετακόμιση μεγάλων ποσοτήτων αερίου, οδηγεί αναπόφευκτα, σύμφωνα με τον Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, στην πραγματοποίηση ευρείας έκτασης επενδύσεων για την ενίσχυση του υφιστάμενου δικτύου, τέτοιων μάλιστα που γίνεται λόγος για «διπλασιασμό του δικτύου». Οι επενδύσεις αυτές, σύμφωνα με πρόταση που έχει καταθέσει ο ΔΕΣΦΑ στη Ρυθμιστική Αρχή, πρέπει να γίνουν με αξιοποίηση γνωστών στην Ευρώπη «εργαλείων» όπως οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Οι αλλαγές στις ροές φυσικού αερίου από Νότο προς Βορρά και από Δύση σε Ανατολή, ακριβώς αντίστροφα σε σχέση με ότι ίσχυε μέχρι πρότινος, πέραν των σημαντικών γεωπολιτικών εξελίξεων που επιφέρουν, «επιβάλλουν» νέους όρους και δεδομένα για την ίδια την αγορά αερίου τόσο στο κομμάτι της εμπορίας όσο και στο εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι των υποδομών.

Σε αυτό το πλαίσιο ο ΔΕΣΦΑ εξετάζει την ανάπτυξη νέου συστήματος αγωγών καθώς και μια σειρά άλλες παρεμβάσεις στο σύστημα που θα επιτρέψουν την ροή μεγαλύτερων ποσοτήτων προς τις ευρωπαϊκές αγορές.

Μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο Power & Gas Forum, o Διευθυντής Στρατηγικής και Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, Μιχάλης Θωμαδάκης, ανέφερε χαρακτηριστικά πως «Υπάρχουν έργα που πρέπει να γίνουν, ώστε να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε πλήρως το νέο ρόλο που καλείται να έχει το ελληνικό σύστημα μεταφοράς αερίου και στην ευρύτερη περιοχή. Αυτό δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο με επενδύσεις. Στην ουσία σημαίνει ότι πρέπει να διπλασιαστεί το σύστημα».

Ενδιαφέρον έχει η επισήμανση του κ. Θωμαδάκη στο ίδιο συνέδριο πως σε πρόσφατο φόρουμ της Κομισιόν «όλοι οι μεγάλοι προμηθευτές της Ευρώπης μας ρωτούσαν πως θα ενισχυθεί η δυναμικότητα του ελληνικού συστήματος ώστε να πάει αέριο προς τον Βορρά».

Μοντέλο ΣΔΙΤ προκρίνει ο ΔΕΣΦΑ

Για την υλοποίηση ενός τέτοιου επενδυτικού «project» ο ΔΕΣΦΑ προκρίνει το μοντέλο των «ΣΔΙΤ», συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ως ένα μοντέλο win-win για όλους, αλλά και ως ένα μοντέλο που συναντάται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ως τρόπος ανάπτυξης των δικτύων.

Επιταχύνει ο πληθωρισμός προς το 9% – προειδοποιήσεις από Regling για μεταρρυθμίσεις

διαβάσαμε στην «Εφημερίδα των Συντακτών», από τον Μάριο Χριστοδούλου

Μήνυμα στους οίκους αξιολόγησης, «ότι η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και η δημοσιονομική σύνεση είναι σημαντικές για την εμπιστοσύνη των αγορών και για να διασφαλίσει η Ελλάδα ότι το χρέος της θα παραμένει βιώσιμο μακροπρόθεσμα» έστειλε ο εκτελεστικός διευθυντής του ΕΣΜ, Κλάους Ρέγκλινγκ, μετά τη συνάντησή του με τον Χρήστο Σταϊκούρα

Στο υπουργείο Οικονομικών εμφανίζονται αισιόδοξοι για τον εξορθολογισμό των δημοσιονομικών κανόνων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι «γραμμένοι σε πέτρα», όμως ο υπουργός Οικονομικών σημειώνει ότι «η χώρα θα πρέπει να γυρίσει σε ρεαλιστικά πρωτογενή πλεονάσματα από το 2023».

Ισορροπία του τρόμου διαμορφώνεται για το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, που καλείται να περάσει από το ναρκοπέδιο του πληθωρισμού, καθώς αναμένεται το μεγάλο «μπαμ», με την επιτάχυνση του δείκτη κοντά στο 9% που ανακοινώνει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τον Μάρτιο, αλλά και από τις Συμπληγάδες των θεσμών, για να φτάσει στην «Ιθάκη» με τα ρεαλιστικά πλεονάσματα από το 2023.

Το τοπίο με τους νέους δημοσιονομικούς στόχους θα ξεκαθαρίσει μετά το Eurogroup της 16ης Ιουνίου, που θα δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα για την αναθεώρηση των κανόνων του Συμφώνου Σταθερότητας και η Ελλάδα θα μπει «σφήνα» σε αυτές τις συζητήσεις.

Στο υπουργείο Οικονομικών εμφανίζονται αισιόδοξοι για τον εξορθολογισμό των δημοσιονομικών κανόνων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι «γραμμένοι σε πέτρα», ενώ υπάρχει και το εκτόπισμα που δημιούργησαν οι κοινές θέσεις Ολλανδίας – Ισπανίας. Στο φόρουμ των Δελφών, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας έδωσε το στίγμα των όρων που θα πρέπει να πληρούν οι νέοι κανόνες και επανέλαβε τις ελληνικές θέσεις για την εξαίρεση συγκεκριμένων δαπανών, όπως αυτές για την άμυνα. Ωστόσο, επεσήμανε την ανάγκη ότι «η χώρα θα πρέπει να γυρίσει σε ρεαλιστικά πρωτογενή πλεονάσματα από το 2023» και η μάχη με τους θεσμούς πάνω σε αυτό το θέμα θα είναι εξαιρετικά δύσκολη.about:blank

Επισημαίνεται ότι, με βάση τη συμφωνία του 2018, η χώρα θα πρέπει να παράγει πρωτογενή πλεονάσματα 2,2% του ΑΕΠ, κατά μέσο όρο, έως το 2060, κάτι το οποίο επιδιώκεται να ανατραπεί, καθώς για την ελληνική οικονομία ισοδυναμεί με έναν στόχο – θηλιά. Επί ΣΥΡΙΖΑ, τα πλεονάσματα ήταν ακόμη πιο ψηλά, στο 3,5% του ΑΕΠ, αλλά η ελληνική επιχειρηματολογία δεν είχε καμία τύχη και έπεφτε μονίμως στο κενό. Πάντως, ακόμη και τώρα οι θεσμοί δε διαφαίνεται ότι θα προβούν σε κάποια γενναία έκπτωση, ενώ πάγια θέση τους είναι ότι η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις και να μην το παρακάνει με τον λογαριασμό των μέτρων στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και το μήνυμα από τον εκτελεστικό διευθυντή του ESM, Κλάους Ρέγκλινγκ, δηλώνοντας, μετά το πέρας της συνάντησης με τον Χρήστο Σταϊκούρα, «ότι η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και η δημοσιονομική σύνεση είναι σημαντικές για την εμπιστοσύνη των αγορών και για να διασφαλίσει η Ελλάδα ότι το χρέος της θα παραμένει βιώσιμο μακροπρόθεσμα. Είναι επίσης σημαντικό στοιχείο, το οποίο θα λάβουν υπόψη οι οίκοι αξιολόγησης, όταν θα αποφασίσουν αν θα αναβαθμίσουν την αξιολόγηση της Ελλάδας στην επενδυτική βαθμίδα. Και αυτό είναι σημαντικό για να ενισχύσει την ανθεκτικότητα της χώρας στις αγορές».

Σχετικά με τον χρόνο κατά τον οποίο η Ελλάδα θα ανακτήσει επενδυτική βαθμίδα, ο Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε ότι ο στόχος δεν έχει αλλάξει και παραμένει εντός του επόμενου έτους. «Εάν αυτό θα γίνει στην αρχή, στη μέση ή στο τέλος του 2023, θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα μειωθεί η αβεβαιότητα που έχει δημιουργήσει η διεθνής ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος στην Ουκρανία», ανέφερε ο υπουργός.

Για την άνοδο του πληθωρισμού, ο κ. Σταϊκούρας είπε πως το πρόβλημα επιτάθηκε με την εισβολή της Ρωσίας και ότι ο πληθωρισμός, σε ετήσια βάση, θα είναι χαμηλότερος από το 8%. Το δυσμενές σενάριο της Τράπεζας της Ελλάδος προσγειώνει την ανάπτυξη στο 2,8% και απογειώνει στο 7% τον πληθωρισμό για το 2022. Στο βασικό, οι στόχοι είναι 3,8% και 5,2% αντίστοιχα. Σήμερα, η ΕΛ.ΣΤΑΤ. ανακοινώνει επιτάχυνση του δείκτη του τιμάριθμου στην περιοχή του 9% για τον μήνα Μάρτιο.