Accessibility Tools

Skip to main content

Κλιμάκιο της ΔΙΜΕΑ με επικεφαλής τον Άδωνι Γεωργιάδη, σε διυλιστήρια στον Ασπρόπυργο και στους Αγίους Θεόδωρους

Kλιμάκιο ελέγχου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), με επικεφαλής τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο και τον Διοικητή της ΔΙΜΕΑ, Χαράλαμπο Μελισσινό μετέβη την Τρίτη 17 Μαΐου, στο χώρο των διυλιστηρίων των ΕΛ.ΠΕ. στον Ασπρόπυργο Αττικής και της Motor Oil στους Αγίους Θεόδωρους Κορινθίας, προκειμένου να πραγματοποιηθούν έλεγχοι βάσει των διατάξεων για την καταπολέμηση της αθέμιτης κερδοφορίας.

Στο πλαίσιο της διενέργειας του ελέγχου, πραγματοποιήθηκαν συσκέψεις με τους επικεφαλής των δύο διυλιστηρίων στις οποίες αναλύθηκαν τα ζητήματα της εξέλιξης των τιμών, της τιμολόγησης των προϊόντων διύλισης καθώς και της ανάγκης για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας σε όλα τα στάδια της αλυσίδας διακίνησης των υγρών καυσίμων. Από όλες τις πλευρές εκφράστηκε η βούληση να γίνει ό,τι είναι δυνατό, στο πλαίσιο της διεθνούς δυσμενούς συγκυρίας, για να προστατευτεί η αγοραστική δύναμη και η ευημερία του καταναλωτή.

Σε κάθε περίπτωση, επισημάνθηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ότι ο έλεγχος για την πάταξη των φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας θα είναι διαρκής και χωρίς καμία ανοχή, από την εισαγωγή των πετρελαιοειδών, τη διύλιση έως και τη διάθεση τους μέσω των εταιριών εμπορίας στα πρατήρια καυσίμων.

Το υπουργείο Οικονομικών ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει νέο περιθώριο ενίσχυσης στα καύσιμα

διαβάσαμε στο capital.gr / από τον Τάσο Δασόπουλο

Διπλή αύξηση έχουν πλέον τα υγρά καύσιμα -και ιδιαίτερα η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης- λόγω της διολίσθησης της ισοτιμίας του ευρώ κοντά στο 1:1 σε σχέση με το δολάριο και της ανόδου των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου, όπως ομολογούν αρμόδιες πηγές του ΥΠΟΙΚ.

Παραδέχονται πάντως ότι μετά την μεγάλη παρέμβαση ύψους 3,2 δισ. ευρώ που ανακοινώθηκε πρόσφατα δεν υπάρχουν προς το παρόν περιθώρια για νέες παρεμβάσεις για την ανάσχεση του κύματος ακρίβειας κυρίως στα υγρά καύσιμα, παρά το γεγονός ότι η μέση τιμή της βενζίνης έφτασε σήμερα τα 2,2 ευρώ. Παρά την καλή πορεία των εσόδων για το πρώτο τετράμηνο, τα οποία υπερέβησαν κατά 1,8 δισ. ευρώ τον στόχο του προϋπολογισμού, οι ίδιες πηγές τόνιζαν ότι δεν μπορεί να γίνει παρέμβαση χωρίς να αυξηθεί περαιτέρω το έλλειμμα για φέτος. 

Ξεκαθαρίζουν επίσης ότι τα μόνα μέτρα που μπορεί να πάρει το Υπουργείο Οικονομικών και να έχουν αποτέλεσμα στις τιμές έχουν δημοσιονομικό κόστος και αυτό προς το παρόν δεν μπορεί να γίνει, ενώ δεν υπάρχει πρόθεση για την επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων όπως είχε συμβεί κατά το παρελθόν.

Μάλιστα στο επίπεδο περαιτέρω παρεμβάσεων δείχνουν το Υπουργείο Ανάπτυξης υπονοώντας εντατικότερους ελέγχους για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αισχροκέρδιας.

Αφήνουν μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο η διολίσθηση του ευρώ να συνεχιστεί λόγω της διαφοράς νομισματικής πολιτικής που ασκείται στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Τονίζουν ότι υπάρχει διαφορετική προσέγγιση στον πληθωρισμό που έχουν η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Αμερικανική Ομοσπονδιακή Τράπεζα (Fed). Ειδικότερα σημειώνουν ότι η FED θεωρεί ότι ο υψηλός πληθωρισμός στις ΗΠΑ δεν είναι μόνο αποτέλεσμα των διεθνών τιμών αλλά και ενδογενών προβλημάτων της οικονομία της χώρας. Γι’ αυτό έχει πιο επιθετική πολιτική στην αύξηση των επιτοκίων. Αντίθετα η EKT θεωρεί ότι το πρόβλημα του πληθωρισμού είναι εξωγενές και για αυτό θα έχει και πιο ήπια πολιτική στην αύξηση των επιτοκίων της 

Υπεύθυνη δήλωση διαγνωστικού ελέγχου COVID-19

Από Δευτέρα 16 Μαΐου 2022 οι επιχειρήσεις υποβάλλουν την υπεύθυνη δήλωση για τους εργαζομένους τους που έχουν την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου για τον κορονοϊό για τις εβδομάδες αναφοράς από 07.02.2022 και μετά.

Σημειώνεται ότι η Υπεύθυνη Δήλωση επιχειρήσεων για τους εργαζομένους τους, που έχουν την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου, κατά τα οριζόμενα στην υπ΄ αριθμόν. Δ1α/Γ.Π.οικ.64232/15.10.2021 (ΦΕΚ Β΄4766/16.10.2021) ΚΥΑ, όπως έχει τροποποιηθεί με την υπ΄ αριθμόν Δ1α/Γ.Π.οικ.69459/5.11.2021 (ΦΕΚ Β΄ 5165/05.11.2021) ΚΥΑ και δη για τις εβδομάδες αναφοράς από 07/02/2022 και μετά, θα υποβάλλεται από τους εργοδότες μόνο για τους εργαζόμενους που πραγματοποίησαν λιγότερους εβδομαδιαίους ελέγχους από τους προβλεπόμενους στην κείμενη νομοθεσία, χωρίς αιτιολογία.

Δεν θα συμπεριλαμβάνονται στις ανωτέρω δηλώσεις:

α) εργαζόμενοι που πραγματοποίησαν τους προβλεπόμενους από το νόμο εβδομαδιαίους ελέγχους και

β) εργαζόμενοι που πραγματοποίησαν λιγότερους εβδομαδιαίους ελέγχους από τους προβλεπόμενους, αλλά είχαν νόμιμη αιτιολογία («Παροχή της Εργασίας αποκλειστικά μέσω τηλεργασίας», «Απουσία με άδεια μετ’ αποδοχών ή με άδεια ασθενείας ή οποιαδήποτε άλλη άδεια», «Κατοχή ισοδύναμου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης άλλης χώρας», «Μη έγκαιρη έκδοση «Βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου κορωνοϊού COVID-19 μέσω της πλατφόρμας gov.gr» και «Μη παροχή εργασίας με φυσική παρουσία για άλλους λόγους»).

AΠΟΚΑΛΥΨΗ: Έτσι δρουν τα κυκλώματα της νοθευμένης βενζίνης – Μυστικά δρομολόγια από Βουλγαρία και Αλβανία

διαβάσαμε στο THESS-TODAY

Μυστικά δρομολόγια φορτηγών από Ελλάδα προς Βαλκάνια και αντιστρόφως, χημικοί διαλύτες και «μονοπώλιο» στην αγορά της βενζίνης είναι μερικά μόνο από τα κομμάτια που συνθέτουν το παζλ των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας καυσίμων που κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, Θέμης Κιουρτζής, μετά την επίθεση με καλάσνικοφ στο κατάστημα που διατηρεί, στη Θεσσαλονίκη.

Η διοχέτευση νοθευμένων καυσίμων για χρόνια αποτελεί σοβαρό πονοκέφαλο για την Οικονομική Αστυνομία, η οποία κατά καιρούς έχει εξαρθρώσει παράνομα κυκλώματα σε μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Στη Θεσσαλονίκη ωστόσο το υπόγειο «βασίλειο» της νοθευμένης βενζίνης φρόντισε από νωρίς να στείλει… μήνυμα στον Θέμη Κιουρτζή, εκτοξεύοντας χειροβομβίδες στο βενζινάδικό του, τον Δεκέμβριο του 2020. Ενάμιση χρόνο αργότερα -και με ενδιάμεσες απειλές- σημειώθηκε νέα επίθεση με καλάσνικοφ, με στόχο πάλι το κατάστημά του. Ο λόγος όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο κ. Κιουρτζής είναι η τεράστια δράση τόσο της Ομοσπονδίας όσο και του ίδιου προσωπικά για την πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων, η οποία έχει προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζημιές στις νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ThessToday.gr, τα πλοκάμια της μαφίας της νοθευμένης βενζίνης εκτείνονται από την Τουρκία και τα Βαλκάνια και κυρίως στη Βουλγαρία και στην Αλβανία. Πρόκειται για ένα καλά οργανωμένο κύκλωμα με τη συμμετοχή δεκάδων ατόμων που σχεδιάζει προσεκτικά κάθε ειδικό δρομολόγιο με βυτία γεμάτα που μεταφέρουν από τη Βουλγαρία σε βενζινάδικα της Θεσσαλονίκης και άλλων νομών χημικούς διαλύτες για τη νόθευση καυσίμων.

Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, μεταφέρεται ακόμη και νοθευμένη βενζίνη, η οποία κατακλύζει την ελληνική αγορά και οδηγεί σε λουκέτο δεκάδες νόμιμες επιχειρήσεις. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις -έχουν γίνει γνωστές στους κύκλους των ντόπιων βενζινοπωλών και στην ΕΛΑΣ- που χρησιμοποιείται το σιτάρι και άλλα προϊόντα ως καμουφλάζ στο μεγαλύτερο μέρος του βυτίου – φορτηγού και την ίδια στιγμή στο κάτω μέρος του οχήματος έχει τοποθετηθεί το παράνομο καύσιμο με προορισμό τα εγχώρια πρατήρια. Παράλληλα τα μέλη του κυκλώματος έχουν φροντίσει να υπάρχουν οχήματα-«συνοδοί» για την ασφαλή διακίνηση και μακριά από τα βλέμματα των αρχών.

Αρμόδιες πηγές αναφέρουν στο ThessToday ότι η νοθευμένη βενζίνη στα εντός συνόρων καταστήματα έχει ματώσει σε γενικευμένη εικόνα τον κλάδο, καθώς ένα πρατήριο με νόμιμη λειτουργικότητα πουλάει το καύσιμο ανάλογα με τις αυξομειώσεις της αγοράς, ενώ εκείνο που διαθέτει το προϊόν από Βουλγαρία πουλάει σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Έτσι, στη «σκακιέρα» του λαθρεμπορίου καυσίμων το κύκλωμα βρίσκεται διαρκώς σε πλεονεκτική θέση, έναντι των νόμιμων επιχειρηματιών.

Εντύπωση άλλωστε προκάλεσε το γεγονός ότι ο κ. Κιουρτζής στις δηλώσεις του αμέσως μετά το χτύπημα που δέχθηκε από τη μαφία των καυσίμων «έδειξε» την Ελληνική Αστυνομία ως κύρια υπαίτια -μαζί με το κράτος- για την ολιγωρία στις κινήσεις για την αντιμετώπιση του ζητήματος.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ThessToday, ενδεικτικό παράδειγμα για την έλλειψη εμπιστοσύνης στην ΕΛΑΣ αποτέλεσε ενέδρα σε φορτηγό με νοθευμένο καύσιμο που πριν καιρό πέρασε τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα με προορισμό την Κομοτηνή. Αντί το στοπ να γίνει ακριβώς στο κατάστημα του παραλήπτη ώστε να διαπιστωθεί ποιος μπορεί να κρύβεται πίσω από την παράνομη διακίνηση, οι άνδρες της ΕΛΑΣ επέλεξαν να σταματήσουν το φορτηγό στη μέση του δρομολογίου, προκαλώντας σοβαρές αντιδράσεις από τους ντόπιους βενζινοπώλες που αναζητούσαν μέσω εγγράφων στοιχεία -όπως εικονικά τιμολόγια για παραλήπτριες εταιρείες- που θα οδηγούσαν στον εντοπισμό των δραστών του κυκλώματος.

Εκτός λειτουργίας Taxisnet, ψηφιακές υπηρεσίες ΑΑΔΕ, ΓΓΠΣΔΔ, αυθεντικοποίηση χρηστών κ.ά. το βράδυ της Παρασκευής 20 Μαΐου

Με ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ ενημερώνει ότι λόγω των τακτικών εργασιών αναβάθμισης των υποδομών Ιδιωτικού Υπολογιστικού Νέφους Βάσεων Δεδομένων (Exadata Cloud@Customer) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κατά το χρονικό διάστημα από Παρασκευή 20 Μαΐου 2022 και ώρα 23:00 έως και Σάββατο 21 Μαΐου 2022 και ώρα 09:00 δεν θα είναι διαθέσιμες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχει η ΓΓΠΣΔΔ μέσω των υποδομών της, και πιο συγκεκριμένα:

  • Υπηρεσίες αυθεντικοποίησης χρηστών μέσω κωδικών TAXISnet (όπως υπηρεσίες Gov.gr, ΗΔΙΚΑ, e-ΕΦΚΑ κ.α.),
  • Υπηρεσίες όπως Πόθεν Έσχες, Ενιαία Αρχή Πληρωμής, e-Παράβολο, και web services από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ σε φορείς της Δημόσιας Διοίκησης,
  • Υπηρεσίες φορολογικής διοίκησης ΑΑΔΕ και Υπ. Οικονομικών, όπως TAXISnet, ICISnet, TAXIS, Elenxis, MIS, ΨΥΔΗΠΕΕΚ κ.ά..
  • Υπηρεσίες σχετικές με COVID-19.

ΠΡΟΣΟΧΗ: οι εργασίες αφορούν το σύνολο της υποδομής της ΓΓΠΣ, τόσο σε επίπεδο βάσεων όσο και σε επίπεδο εφαρμογών.

Η ΑΑΔΕ παρακαλεί να μην προγραμματίσετε οποιεσδήποτε χρονοπρογραμματισμένες εργασίες στις βάσεις (CENTRAL, BANKS, DEVTEST, ICISNET, ELNDEV) από το απόγευμα της Παρασκευής 20/05 και μετά μέχρι το πρωί του Σαββάτου 21/5.

Σημειώνεται ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι εργασίες να ολοκληρωθούν νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα, προκειμένου να είναι μικρότερη η επίπτωση από τη μη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών.

Ανακάλυψαν βακτήριο σε ρεζερβουάρ αυτοκινήτων που «τρώει» βενζίνη και πετρέλαιο

διαβάσαμε στο newsauto.gr και στην αγγλική έκδοση της Εl Pais

Ο μικροοργανισμός συνυπάρχει με άλλους του είδους και επιβιώσουν σε ακραία περιβάλλοντα υποβαθμίζοντας έως και 60% την ποιότητα της βενζίνης ή του diesel.

Άγνωστο παραμένει το 99% των μικροβίων των τρισεκατομμυρίων ειδών βακτηρίων, πρωτόζωων και μυκήτων (χωρίς τους ιούς) που κατοικούν στη Γη, σύμφωνα με έρευνα με επικεφαλής τον Kenneth J. Locey του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Rush (Σικάγο) η οποία δημοσιεύτηκε σε Διεθνή Οργανισμό πριν από έξι χρόνια.

Οποιαδήποτε έρευνα σε ένα μη μελετημένο περιβάλλον έχει καλές πιθανότητες να βρει ένα νέο κομμάτι αυτού του τεράστιου βιολογικού παζλ. Αυτό συνέβη με μια έρευνα του Ινστιτούτου Ολοκληρωμένης Βιολογίας (I²SysBio), από το CSIC και το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια, το οποίο έχει βρει μια «συγκεκριμένη μικροσκοπική για μικροβιακή ζωή» στα καπάκια των δεξαμενών καυσίμων αυτοκινήτων που διαφέρει από αυτή που εντοπίζεται σε εδάφη μολυσμένα με πετρέλαιο και με την ικανότητα να επιβιώνουν σε ακραίο περιβάλλον.

Σε εκείνο το διάστημα βρήκαν επίσης ένα άγνωστο είδος βακτηρίων, του γένους Isoptericola και ακόμη αβάπτιστο, «με μεγάλες δυνατότητες βιοαποικοδόμησης καυσίμων από περιβάλλοντα μολυσμένα με diesel ή βενζίνη».

Η ικανότητα βιοαποκατάστασης (διόρθωση μόλυνσης με φυσικά στοιχεία) βακτηρίων αυτού του γένους είχε περιγραφεί, μεταξύ άλλων, από τον Erko Stackebrandt, από μικροβιολόγο στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Αλλά μέχρι τώρα τα στελέχη είχαν μελετηθεί σε μέρη όπου είχαν συμβεί διαρροές καυσίμων ή πετρελαίου.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στη Npj Biofilms and Microbiomes, έχει αναζητήσει καταναλωτές καυσίμων που κινούνται καθημερινά με τα αυτοκίνητά τους όπου η παρουσία βενζίνης και diesel είναι μόνιμη.

Στόχος ήταν να βρεθούν μικροοργανισμοί που δεν εμφανίζουν τη δραστηριότητά τους σε τυχαία σενάρια, αλλά που έχουν προσαρμοστεί σε αυτό το περιβάλλον και το οικοσύστημά του, ώστε να έχουν καλύτερη συμπεριφορά στα έργα απορρύπανσης.

Ο βιολόγος Manuel Porcar Miralles, συν-συγγραφέας του έργου και συνδεδεμένος με την ερευνητική ομάδα και την εταιρεία Darwin Bioprospecting Excellence, εξηγεί πως όλα έδειξαν ένα σαφές μοτίβο υποβάθμισης του καυσίμου. «Καλλιεργούμε διάφορα μικροβιακά στελέχη που αποδομούν μεταξύ 50% και 60% του καυσίμου σε λίγες εβδομάδες». Ανάμεσα σε όλα τα βακτήρια, ένα άγνωστο είδος του γένους Isoptericola με μεγάλη ικανότητα να απομακρύνει τη ρύπανση.

Η μελέτη υποστηρίζει ότι «οι διαρροές καυσίμου είναι μία από τις κύριες αιτίες της ρύπανσης του εδάφους και των υδάτων». Αντιμέτωπη με αυτό το πρόβλημα, η ομάδα, με διάφορες δημοσιεύσεις για τα μικρόβια, θεώρησε ότι «τα βακτήρια έχουν εξελιχθεί σε δισεκατομμύρια χρόνια και, ως αποτέλεσμα, έχουν αναπτύξει ένα πολύ διαφορετικό φάσμα μεταβολικών οδών που τα καθιστούν ικανά να λαμβάνουν ενέργεια από σχεδόν όλα τα οργανικά ενώσεις. «Η πανταχού παρουσία τους στη φύση, η μεταβολική ποικιλομορφία, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και η ικανότητά τους για οριζόντια μεταφορά γονιδίων τα καθιστούν τέλειους υποψήφιους για τη βιοαποκατάσταση των ρύπων».

Τα «αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», σύμφωνα με τη μελέτη, «εξακολουθούν να είναι τα πιο χρησιμοποιούμενα, αλλά δεν είχαν προηγουμένως θεωρηθεί ως πηγή βιοτεχνολογικά σχετικών βακτηρίων». Με αυτόν τον στόχο, κοίταξαν την τρύπα που στεγάζει το καπάκι του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου επειδή έρχεται σε επαφή με το καύσιμο, υπόκειται σε τεράστιες διακυμάνσεις στη θερμοκρασία, στεγνό και σε επαφή με το εξωτερικό: «Είναι μια ιδανική ρύθμιση για να βρούμε και να απομονώσουμε βακτήρια προσαρμοσμένα σε συνθήκες όπου η μόνη άμεση πηγή άνθρακα που λαμβάνουν είναι οι υδρογονάνθρακες».

Η ανακάλυψη μιας αποτελεσματικής μικροβιακής κοινότητας στην υποβάθμιση των καυσίμων σε ένα τόσο εχθρικό περιβάλλον και ο εντοπισμός ενός άγνωστου βακτηρίου με υψηλές χωρητικότητες στον τομέα αυτό έχουν εφαρμογές στη βιοαποκατάσταση. Όπως συνοψίζει ο Manuel Porcar, «υπάρχουν δύο θεμελιώδεις βιολογικές στρατηγικές: είτε περιμένεις να δράσουν οι μικροοργανισμοί από μόνοι τους είτε μπορείς να επέμβεις, εμβολιάζοντας αυτούς που έχουν επιλεγεί επειδή διασπούν τους υδρογονάνθρακες ιδιαίτερα καλά».

διαβάστε εδώ τη σχετική μελέτη του Nature

Σύσκεψη του Υπουργείου Ανάπτυξης με εκπροσώπους της αγοράς υγρών καυσίμων

Την Παρασκευή 13/05/2022 διενεργήθηκε τηλεδιάσκεψη της ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τους εκπροσώπους των παραγόντων της αγοράς υγρών καυσίμων στην Ελλάδα.

Την τηλεδιάσκεψη συντόνισε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης και σε αυτήν συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο Διοικητής της ΔΙΜΕΑ Χαράλαμπος Μελισσινός, οι εκπρόσωποι των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) Κωνσταντίνος Πανάς και Γεώργιος Γεωργίου, οι εκπρόσωποι της Motoroil Σπύρος Σβορώνος και Π. Πολυμερόπουλος, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) Ιωάννης Αλιγηζάκης, οι Αντιπρόεδροι του ΣΕΕΠΕ Δημήτρης Κονταξής και Χρήστος Τζιόλας, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Θέμης Κιουρτζής και ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) Μιχάλης Κιούσης.

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, στην εξέλιξη των τιμών στην αγορά υγρών καυσίμων, στην επίπτωση που έχει στην αγορά η αύξηση των διεθνών τιμών πετρελαίου με την παράλληλη διολίσθηση της ισοτιμίας ευρώ – δολαρίου αλλά και της κρατικής επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης, στην αντιμετώπιση κρουσμάτων αισχροκέρδειας και στο αυξημένο λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων εμπορίας καυσίμων.

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά καυσίμων διαβεβαίωσαν ότι λαμβάνουν κάθε δυνατό μέτρο για τη συγκράτηση των τιμών των καυσίμων έναντι των ισχυρών πιέσεων που οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες όπως οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου και η δυσμενής συγκυρία της πτώσης της αξίας του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Από την άλλη πλευρά η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων διαβεβαίωσε ότι οι έλεγχοι για κρούσματα αισχροκέρδειας στην αγορά είναι και θα παραμείνουν εντατικοί το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς και ότι η Κυβέρνηση θα εξαντλήσει κάθε μέσο που μπορεί να αξιοποιήσει, εντός των ορίων του διαθέσιμου δημοσιονομικού χώρου, ώστε να ελαφρύνει την επιβάρυνση που επωμίζεται ο καταναλωτής.

Τι έδειξαν οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ στο πρώτο τρίμηνο 2022 για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων

Εκτελώντας τον στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, οι διωκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ συνεχίζουν τους εκτεταμένους και στοχευμένους ελέγχους σε ολόκληρη τη χώρα, με σημαντικά αποτελέσματα και για το πρώτο τρίμηνο του 2022.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ, παρατίθενται σημαντικές περιπτώσεις κατασχέσεων-δεσμεύσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022. Από τους ελέγχους σε δίκτυα με βάση το ΑΦΜ, προέκυψαν 132 εμπλεκόμενα ΑΦΜ, ελέγχθηκαν 49, βρέθηκαν 22 ανύπαρκτα και χωρίς συναλλακτική δραστηριότητα.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ:

• Στην Αιτωλοακαρνανία, πρατήριο υγραερίου δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία ύψους 155.642,95 ευρώ.

• Στη Λακωνία, πρατήριο υγραερίου δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία ύψους 93.047,06 ευρώ.

• Στην Αττική, εταιρεία εμπορίας υγραερίου διαπιστώθηκε ότι δεν είχε προβεί σε σύνδεση του ΦΗΜ, με αποτέλεσμα να της επιβληθεί πρόστιμο ύψους 146.800 ευρώ.

• Στην Αττική, σε άλλη περίπτωση, διαπιστώθηκε λαθρεμπορία για 495.325 λίτρα βενζίνης και 210.373 λίτρα diesel.

• Στην Αττική, σε διαφορετική περίπτωση, διαπιστώθηκε λαθρεμπορία για 91.790 λίτρα βενζίνης και 97.164 λίτρα diesel.

• Ύστερα από έλεγχο σε δύο πρατήρια υγρών καυσίμων που είχαν διαχειριστή το ίδιο πρόσωπο διαπιστώθηκε κατοχή και εμπορία υγρών καυσίμων για τα οποία δεν είχαν καταβληθεί οι αναλογούντες δασμοί και λοιποί φόροι. Η επιχείρηση χρησιμοποίησε 30.000 λίτρα χύμα χημικού προϊόντος με εμπορική ονομασία «SOLVENT» για νοθεία βενζίνης αμόλυβδης στην εγχώρια αγορά και 5.000 λίτρα χύμα ορυκτελαίων για νοθεία του πετρελαίου κίνησης. Συνέπεια αυτών ήταν να διαφύγουν την καταβολή των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων ύψους 151.303,75 ευρώ.

• Ύστερα από έλεγχο σε πρατήριο υγρών καυσίμων, που βρέθηκε κλειστό, και με παρουσία εισαγγελικού λειτουργού, παραλήφθηκαν δείγματα καυσίμων, μεταξύ των οποίων και δείγμα ποσότητας 4.774 λίτρων, που βρέθηκαν σε υπόγεια δεξαμενή, μη συνδεδεμένη με το σύστημα εισροών-εκροών. Η εν λόγω ποσότητα, σύμφωνα με τη σχετική χημική ανάλυση, ήταν νοθευμένη και δεν βρέθηκε κανένα φορολογικό στοιχείο που να αποδεικνύει τη νόμιμη κατοχή της. Οι διαφυγούσες της καταβολής δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις, με την καταβολή των πολλαπλών τελών, θα ανέλθουν κατ’ ελάχιστον στο ποσό των 20.000 ευρώ. Η έρευνα συνεχίζεται και ως προς τη νομιμότητα κατοχής και διάθεσης καυσίμων μέσω του συστήματος εισροών-εκροών για το χρονικό διάστημα από την έναρξη λειτουργίας του πρατηρίου μέχρι την ημέρα του ελέγχου. Οι εκτιμώμενες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις ανέρχονται στο ποσό περίπου των 700.000 ευρώ.

ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΕ ΠΛΟΙΑ

• Σε πλοίο εντοπίστηκε λαθρεμπορία 8.412 λίτρων καυσίμων.

• Σε άλλο πλοίο διαπιστώθηκε λαθρεμπορία πετρελαίου εξωτερικής καύσης 22,3 Μ/Τ και πετρελαίου ναυτιλίας 48,87 Μ/Τ.

• Σε φορτηγό πλοίο με ελληνική σημαία ελέγχθηκαν τα ναυτιλιακά έγγραφα και λοιπά φορολογικά-τελωνειακά παραστατικά σε συνδυασμό με τη διενέργεια ποσοτικής καταμέτρησης καυσίμων με τη μέθοδο της κλειστής αποθήκης και διαπιστώθηκε πλεονάζουσα διαφορά πετρελαίου ναυτιλίας (D.O.) 8.412 λίτρα για τα οποία δεν επιδείχθηκαν τα απαιτούμενα παραστατικά που αποδείκνυαν τη νόμιμη κατοχή καθώς και την καταβολή του αναλογούντος Ε.Φ.Κ. και λοιπών επιβαρύνσεων, αλλά και κατανάλωση επιπλέον ποσότητας πετρελαίου ναυτιλίας (D.O.) 2.300 λίτρων στα καύσιμα ιδιοκατανάλωσης χωρίς να το δικαιούται. Οι παραπάνω πράξεις συνιστούν τέλεση του αδικήματος της λαθρεμπορίας, κατά παράβαση των διατάξεων «περί Ε.Τ.Κ.». Ο ελεγχόμενος κατέβαλε άμεσα το αναλογούν ποσό των 24.012,14 ευρώ.

• Σε πλοίο με σημαία Λιβερίας ελέγχθηκαν τα ναυτιλιακά έγγραφα και λοιπά φορολογικά-τελωνειακά παραστατικά σε συνδυασμό με τη διενέργεια ποσοτικής καταμέτρησης καυσίμων με τη μέθοδο της κλειστής αποθήκης και διαπιστώθηκε πλεονάζουσα διαφορά στα καύσιμα ιδιοκατανάλωσης πετρελαίου εξωτερικής καύσης (Fuel Oil), συνολικής ποσότητας 22,3 Μ/Τ.Β. πετρελαίου ναυτιλίας (MGO), συνολικής ποσότητας 48,46 Μ/Τ. Οι παραπάνω πράξεις συνιστούν τέλεση του αδικήματος της λαθρεμπορίας, κατά παράβαση των διατάξεων «περί Ε.Τ.Κ.». Ο ελεγχόμενος κατέβαλε το ποσό των 145.146,59 ευρώ.

ΥΓΡΑΕΡΙΟ

• Ύστερα από έλεγχο σε εταιρεία εμπορίας υγραερίου διαπιστώθηκε ότι δεν είχε προβεί στη διασύνδεση των φορολογικών της μηχανισμών ως όφειλε και δεν απέστειλε δεδομένα στη Δ.Α.Τ.Ε. για το χρονικό διάστημα από 01.03.2019 έως 31.12.2021, ήτοι για χίλιες τετρακόσιες εξήντα οκτώ (1.468) ημέρες. Το σχετικό πρόστιμο ανέρχεται σε 146.800 ευρώ.

• Σε έλεγχο σε εταιρεία εμπορίας υγραερίου προς πρατήρια υγρών καυσίμων, σε διαφορετικά σημεία του Νομού Θεσσαλονίκης, προέκυψε ότι η εν λόγω εταιρεία φόρτωσε σε βυτιοφόρο όχημα ιδιοκτησίας της 10.180 κιλά υγραέριο άγνωστης προέλευσης, από το οποίο διέθεσε για χρήση ως υγραέριο κίνησης, σε δύο πρατήρια υγρών καυσίμων, 3.980 και 4.200 κιλά αντίστοιχα. Ποσότητα 2.000 κιλών δεν διατέθηκε αλλά παρέμεινε εντός του βυτιοφόρου.

Λήφθηκε δείγμα από το εν λόγω υγραέριο και στάλθηκε στη Χημική Υπηρεσία Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, η οποία γνωμάτευσε ότι δεν πληρούσε τις προδιαγραφές του υγραερίου κίνησης οχημάτων και ως εκ τούτου διατέθηκε χωρίς να έχουν τηρηθεί οι τελωνειακές διατυπώσεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, πράξη που συνιστά παράβαση-λαθρεμπορία ενεργειακών προϊόντων. Οι φορολογικές και λοιπές επιβαρύνσεις που δεν καταβλήθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο ανέρχονται στο ποσό των 7.638,49 ευρώ.

Κατασχέθηκαν 6.200 κιλά υγραέριο (τα 3.980 κιλά διέφυγαν της κατάσχεσης) καθώς και το ανωτέρω βυτιοφόρο όχημα ως μέσο μεταφοράς λαθρεμπορεύματος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα.

«Γάζωσαν» με σφαίρες τη νύχτα το πρατήριο καυσίμων του προέδρου της ΠΟΠΕΚ, Θέμη Κιουρτζή, στην Περαία Θεσσαλονίκης

Στο βίντεο του εσωτερικού κυκλώματος, είδε ο ίδιος ένα άτομο που πυροβόλησε αρκετές φορές – άφησαν έξω από το πρατήριο ένα Kalashnikov

Στόχος ένοπλης επίθεσης έγινε στις 3 τα ξημερώματα, το πρατήριο υγρών καυσίμων του προέδρου των Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης και προέδρου της ΠΟΠΕΚ, Θέμη Κιουρτζή, στο 18ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέας Μηχανιώνας, στην Περαία.

Ο ίδιος κατήγγειλε ότι άγνωστος «γάζωσε» με τουλάχιστον έξι σφαίρες την τζαμαρία της επιχείρησης. Το περιστατικό καταγράφηκε από τις κάμερες ασφαλείας της επιχείρησης, που εκείνη την ώρα ήταν κλειστή.

Αστυνομικές δυνάμεις εντόπισαν στον περιβάλλοντα χώρο του βενζινάδικου ένα όπλο, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες είναι καλάζνικοφ. Την έρευνα έχει αναλάβει η Ασφάλεια Θεσσαλονίκης.

Στα τζάμια είναι ορατά τα σημάδια από τις σφαίρες. «Γάζωσαν το κατάστημα», ήταν τα πρώτα λόγια του κ. Κιουρτζή στο συνεργείο του ΣΚΑΙ στη Θεσσαλονίκη -δεν ήταν η πρώτη φορά που είχε δεχθεί επίθεση στο κατάστημά του. Πριν λίγο καιρό, είχε σημειωθεί και άλλη επίθεση από αγνώστους, με χειροβομβίδες!

Το ράλι στις τιμές πετρελαίου «έκαψε» την επιδότηση

διαβάσαμε στο euro2day.gr (από την Έλενα Λάσκαρη)

Καπνός έγιναν τα 15 λεπτά της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης από την άνοδο των τιμών. Οι ανησυχίες για ακρίβεια διαρκείας παρά την προσδοκόμενη κάμψη του ρυθμού αύξησης του πληθωρισμού. Tο «στοίχημα» στο ηλεκτρικό ρεύμα

Ο πληθωρισμός είναι πιθανό να έχει αγγίξει ή να βρίσκεται κοντά στο να αγγίξει το υψηλότερο σημείο της εκρηκτικής τροχιάς ανόδου το τελευταίο δωδεκάμηνο καθώς ο Απρίλιος ήταν ο τελευταίος μήνας σύγκρισης, με αρνητική μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή σε δωδεκάμηνη βάση (-0,3% τον Απρίλιο του 2021).

Η εκτίμηση αυτή, στον βαθμό που επιβεβαιωθεί στην πράξη, ουδόλως σημαίνει πως θα «ξεφουσκώσει» αντίστοιχα και το επίπεδο ακρίβειας. Ο πληθωρισμός μπορεί να κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα τους προσεχείς μήνες, η ακρίβεια όμως θα μείνει, διατηρώντας το κυβερνητικό στρατόπεδο σε κατάσταση συναγερμού.

Το σκηνικό εντός του οποίου θα πορευθεί (και) η ελληνική οικονομία τους επόμενους μήνες είναι ομιχλώδες και ακραία ευμετάβλητο. Μόλις χθες, η μέρα ξεκίνησε με την προσδοκία εκτόνωσης της απειλής διακοπής της τροφοδοσίας φυσικού αερίου στην Ε.Ε, με πρόσχημα την απαίτηση της Μόσχας για πληρωμές σε ρούβλια μετά από δημοσίευμα του Bloomberg για νέο διάταγμα Πούτιν, το οποίο θα άνοιγε τον δρόμο για πληρωμές από τις λεγόμενες «μη φιλικές χώρες», με τρόπο που δεν θα παραβιάζονται οι κυρώσεις. Η εξέλιξη αυτή συμπίεσε τις τιμές έως τα 89 ευρώ η μεγαβατώρα. Ώρες αργότερα, η επίκληση force majeure από την Ουκρανία σε σημείο εισαγωγής ρωσικού αερίου στον δρόμο προς την Ευρώπη ήταν ικανή συνθήκη να στείλει τις τιμές στη ζώνη των 100 ευρώ, για να υποχωρήσουν οριακά στα 97 ευρώ στο τέλος της διαπραγμάτευσης.

Έντονη μεταβλητότητα άλλωστε σημειώνεται και στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, όπου η προοπτική ευρωπαϊκού εμπάργκο έστειλε τις τιμές την περασμένη εβδομάδα στα 114 δολάρια το βαρέλι, τα πισωγυρίσματα της Ε.Ε και τα νέα από την Κίνα (ο χαμηλότερος ρυθμός εξαγωγών την τελευταία διετία τον Απρίλιο) «μάζεψαν» τις τιμές, αλλά κανείς δεν μπορεί να ξέρει με ασφάλεια τι ξημερώνει όσο ο πόλεμος συνεχίζεται.

Στην Αθήνα, ήδη η παρέμβαση της κυβέρνησης στο πετρέλαιο κίνησης «χάθηκε» στην αντλία, με τους βενζινοπώλες να παραπέμπουν σε αύξηση των τιμών διυλιστηρίου, η οποία στο μεσοδιάστημα εξουδετέρωσε τη μείωση κατά 15 λεπτά το λίτρο. Πρακτικά, εκεί που η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης είχε υποχωρήσει στο 1,827 ευρώ στις 10 Απριλίου, χθες ήταν στο 1,911 ευρώ, με την κατοστάρα αμόλυβδη στα 2,323 ευρώ και την απλή αμόλυβδη να ξεπερνά ακόμα και 2,6 ευρώ στην Αμοργό.

Το στοίχημα της κυβέρνησης είναι τώρα να τιθασεύσει τις αυξήσεις στα τιμολόγια του ρεύματος, φέροντας τους λογαριασμούς σε ανεκτά επίπεδα, τέτοια που να μπορούν να πληρωθούν από τους καταναλωτές. Η διεύρυνση των επιδοτήσεων και πάνω από τις 300 κιλοβατώρες τον Μάιο και τον Ιούνιο είναι το πρώτο βήμα, πριν τεθεί σε εφαρμογή το εθνικό σχέδιο διπλής παρέμβασης στη χονδρική και τη λιανική, με στόχο την απορρόφηση του 70%-80% των επιβαρύνσεων.

Για την υλοποίηση του σχεδίου, εντός των προσεχών ημερών αναμένεται νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή για τη φορολόγηση των λεγόμενων «ουρανοκατέβατων κερδών» των εταιρειών ενέργειας, με το υπουργείο Οικονομικών να προσδοκά την είσπραξη εσόδων μεταξύ 500 και 600 εκατ. ευρώ από την επιβολή ειδικού τέλους 90%.

Μετά την ανακοίνωση του πορίσματος της ΡΑΕ, σύμφωνα με την οποία τα υπερέσοδα είναι 541 εκατ. ευρώ, ποσό από το οποίο θα αφαιρεθούν οι «ζημιές» από τα σταθερά τιμολόγια, αρμόδιες πηγές σημειώνουν με νόημα πως αυτά τα μεγέθη αφορούν την περίοδο έως τον Μάρτιο. Η παρέμβαση φορολόγησης των υπερεσόδων θα αφορά έως κα τον Ιούνιο, με αποτέλεσμα στον προϋπολογισμό να υπολογίζεται πως θα εισρεύσουν 500 με 600 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτώντας μέρος της συνολικής παρέμβασης των 3,2 δισ. ευρώ (μαζί με τις επιδοτήσεις Μαΐου – Ιουνίου).