Accessibility Tools

Skip to main content

Πάρτυ μεταφόρτωσης παράνομου πετρελαίου μεταξύ τάνκερ και στα ανοιχτά της Ισπανίας

Μεγάλες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου εξακολουθούν να μεταφορτώνονται από το ένα τάνκερ στο άλλο μόλις λίγα μίλια ανοιχτά των ισπανικών ακτών – και μόλις λίγες εβδομάδες αφού οι αρχές της χώρας υπενθύμισαν γραπτώς στις τοπικές εταιρείες ότι η εν λόγω δραστηριότητα απαγορεύεται.

Τέσσερα VLCC, δηλαδή πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου, βρίσκονται τώρα αγκυροβολημένα στα ανοιχτά της Θέουτα, ισπανικού θύλακα στη βόρεια Αφρική, σύμφωνα με τη Vortexa και τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg. Αθροιστικά μπορούν να χωρέσουν περίπου 8 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου.

Το ένα δεξαμενόπλοιο εξ αυτών, το Veronica, έλαβε ήδη φορτία από δύο μικρότερα πλοία και τώρα παίρνει πετρέλαιο από ένα τρίτο. Το δεύτερο, το Anshun II, μόλις παρέλαβε ένα φορτίο από ένα μικρότερο σκάφος, ενώ τα άλλα δύο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα.

Στις αρχές Φεβρουαρίου, οι ισπανικές αρχές έστειλαν επιστολή σε εγχώριες εταιρείες ναυτιλιακών υπηρεσιών υπενθυμίζοντάς τους ότι απαγορεύεται η παροχή βοηθητικών-προστατευτικών fenders εφόσον πραγματοποιούνται μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου έστω και καθ’ υποψία, ακόμη και σε διεθνή ύδατα.

Αλλά από τα τέλη Φεβρουαρίου, μετά από παύση δραστηριότητας για δύο εβδομάδες, οι θαλάσσιες μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου Ουραλίων ξαναξεκίνησαν.

Οι εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγορεύεται να παρέχουν ναυτιλιακές και ναυτασφαλιστικές υπηρεσίες εφόσον το φορτίο επί του πλοίου δεν αγοράζεται στα όρια του πλαφόν 60 δολ./βαρέλι που έχει επιβάλει η G7. Δεν είναι σαφές εάν αυτό το όριο έχει παραβιαστεί ή όχι για το πετρέλαιο που μεταφορτώνεται στη Θέουτα.

Οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο έχουν γίνει σημαντικός τρόπος εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας ρωσικού πετρελαίου στην αγορά. Περίπου το ένα τρίτο των εξαγωγών πετρελαίου Ουραλίων μεταφορτώθηκε στη θάλασσα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τη Vortexa.

Οι κύριοι κόμβοι της εν λόγω δραστηριότητας από τον Δεκέμβριο, όταν η ΕΕ απαγόρευσε σχεδόν όλες τις θαλάσσιες εισαγωγές και υιοθέτησε το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού αργού, είναι η Θέουτα και η Καλαμάτα, υπενθυμίζει το Bloomberg.

Σχεδόν 30 εκατομμύρια βαρέλια αργού Ουραλίων έχουν μετακινηθεί μεταξύ δεξαμενόπλοιων μέχρι στιγμής φέτος. Η Θέουτα αντιπροσωπεύει περίπου το 43% αυτής της δραστηριότητας και η Καλαμάτα σχεδόν το υπόλοιπο ποσοστό. Στη συνέχεια, τα φορτία κατευθύνονται προς την Ασία.

Συμμαχία για συνθετικά καύσιμα

Η Τσεχία, μαζί με την Γερμανία, δεν θα υποστηρίξουν την απαγόρευση της ΕΕ για την πώληση νέων βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035, εάν δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνθετικά καύσιμα, δήλωσε ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Μάρτιν Κούπκα μετά από συνάντηση με τον Γερμανό ομόλογό του Φόλκερ Βίσινγκ στο Βερολίνο.

Οι πρέσβεις των κρατών μελών αποφάσισαν να αναβάλουν την τελική έγκριση της πρότασης που θα καταστήσει αδύνατη την αγορά νέων βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035, ανακοίνωσε την Παρασκευή η σουηδική Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ.

«Πρόκειται για μια εξέλιξη την οποία χαιρετίζουμε απερίφραστα και υποστηρίζουμε», δήλωσε ο Κούπκα.

Πρόσθεσε ότι μέχρι να τεθεί επί τάπητος μια δεσμευτική εξαίρεση για τα συνθετικά καύσιμα, η Τσεχία δεν θα υποστηρίξει την τελική έγκριση.

Όσον αφορά τις επικείμενες εκπομπές ρύπων Euro 7 της ΕΕ, οι οποίες επικρίνονται ευρέως από τη γερμανική κυβέρνηση, την αυτοκινητοβιομηχανία και τις λέσχες αυτοκινήτων, η Τσεχία και η Γερμανία «συμφώνησαν να αντιταχθούν και να επικρίνουν το τρέχον σχέδιο του προτύπου Euro 7», δήλωσε ο Κούπκα, δηλώνοντας ότι οι δύο χώρες θεωρούν την πρόταση μη ρεαλιστική και απαράδεκτη.

Επιπλέον, Κούπκα και Βίσινγκ αποφάσισαν ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα προετοιμάσουν ένα μνημόνιο για την επιτάχυνση του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του Plzen, στη δυτική Βοημία, και του Μονάχου

Αύξηση στις πωλήσεις καυσίμων το 2022 με μόλις +2% στη βενζίνης και άλμα 13% στο πετρέλαιο θέρμανσης 

Παρά την ενεργειακή κρίση, η εγχώρια αγορά καυσίμων πέτυχε πέρυσι την «ολική επαναφορά» στο 2019, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται κατά μόλις 1% χαμηλότερα από ό,τι πριν από μία 3ετία, έπειτα από δύο χρόνια μειωμένων καταναλώσεων.

Το 2022 έκλεισε με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται στους 6,805 εκατ. μετρικούς τόνους, αυξημένες κατά 6% σε σχέση με το 2021, όταν είχαν κινηθεί στα 6,402 εκατ. Με θετικό πρόσημο έκλεισαν όλες οι επιμέρους κατηγορίες καυσίμων, καθώς ακόμη και η βενζίνη παρουσίασε έστω και οριακή ενίσχυση κατά 2% σε σχέση με το 2021, παρά τον συνδυασμό της αυξημένης τιμής του καυσίμου και της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών, που είχε ως συνέπεια να περιορίσουν τις μετακινήσεις. 

Οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης άγγιξαν τους 1,17 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας αύξηση κατά 13% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος. Κοντά σε διψήφιο ποσοστό, στο 8%, κινείται η ενίσχυση των πωλήσεων σε σχέση με το 2019. 

Όσον αφορά το ντίζελ κίνησης, η διάθεσή του ήταν αυξημένη κατά 6% σε σχέση με το 2021 (και 2% σε σχέση με το 2019), αγγίζοντας τα 2,697 εκατ.  

> διαβάστε περισσότερα στο energypress.gr (Κώστας Δεληγιάννης)

Σούπερ μάρκετ και πρατήρια καυσίμων αύξησαν τον τζίρο του λιανεμπορίου το 2022

διαβάσαμε στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Τα 62 δισ. ευρώ πλησίασε το 2022 ο τζίρος του λιανεμπορίου, εξέλιξη η οποία οφείλεται, βεβαίως, στην πλήρη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων το 2022, στην απουσία περιορισμών στις μετακινήσεις, στην αυξημένη τουριστική κίνηση, αλλά, βεβαίως, και στον πληθωρισμό. Οι δύο κλάδοι, άλλωστε, που είχαν τη μεγαλύτερη συμμετοχή στον συνολικό τζίρο του λιανεμπορίου το 2022 είναι αυτός των σούπερ μάρκετ (26,9%) και των πρατηρίων καυσίμων (13,9%), κλάδοι οι οποίοι χαρακτηρίστηκαν τη χρονιά που πέρασε από πολύ μεγάλες αυξήσεις τιμών.

Πληθωριστικός τζίρος

Και εάν στην περίπτωση των πρατηρίων καυσίμων η αύξηση του τζίρου σχετίζεται με τις πολύ περισσότερες μετακινήσεις σε σύγκριση με το 2021, καθώς δεν υπήρχε lockdown ούτε απαγόρευση μετακινήσεων από νομό σε νομό, στην περίπτωση των σούπερ μάρκετ η αύξηση του τζίρου είναι σχεδόν αποκλειστικά πληθωριστική, καθώς o όγκος πωλήσεων παρουσίασε οριακά μείωση με τους καταναλωτές να περικόπτουν δαπάνες ακόμη και για την αγορά τροφίμων. Συναφές με αυτό, αλλά και με τη γενικότερη τάση που υπάρχει κυρίως στη νεολαία, είναι το γεγονός άλλωστε ότι ο κλάδος που σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τζίρου το 2022 σε σύγκριση με το 2021 (41%), παρά τη μικρή συμμετοχή του στον συνολικό κύκλο εργασιών του λιανεμπορίου, ήταν αυτός του λιανικού εμπορίου μεταχειρισμένων ειδών (17,28 εκατ. ευρώ).

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο συνολικός κύκλος εργασιών του λιανεμπορίου διαμορφώθηκε το 2022 σε 61,99 δισ. ευρώ, έναντι 55,23 δισ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 12,2%. Εάν, ωστόσο, εξαιρεθούν οι κλάδοι των τροφίμων, των καυσίμων και των οχημάτων, τότε ο τζίρος διαμορφώθηκε σε 22,65 δισ. ευρώ, έναντι 20,58 δισ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 10,05%. Ο τζίρος στον κλάδο των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε σε 16,7 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 7% σε σύγκριση με το 2021, ενώ στα πρατήρια καυσίμων σημείωσε αύξηση 28,4% και διαμορφώθηκε σε 8,63 δισ. ευρώ.

Διψήφια ανάπτυξη σημείωσαν οι παραδοσιακοί κλάδοι του λιανεμπορίου, οι οποίοι ευνοήθηκαν από την πλήρη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, όπως είναι ο κλάδος της ένδυσης (αύξηση τζίρου 18,4%) και της υπόδησης (18,7%), ενώ κοντά στα 700 εκατ. ευρώ έφτασε ο τζίρος των καταστημάτων αθλητικού εξοπλισμού (ανάπτυξη 9%), κλάδος που βρίσκεται σε ανοδική πορεία από την εποχή των lockdowns. Η επιστροφή στους φυσικούς χώρους εργασίας και η κανονική λειτουργία των χώρων διασκέδασης είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση, κατά 29,7%, του κλάδου καλλυντικών, όπως επίσης και του λιανεμπορίου ρολογιών και κοσμημάτων (26,7%).

Ειδικά το τέταρτο τρίμηνο του 2022, τρίμηνο που παραδοσιακά πραγματοποιείται πάνω από το 25% του συνολικού ετήσιου τζίρου, ο κύκλος εργασιών στο λιανεμπόριο διαμορφώθηκε σε 17,01 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 10,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Εξαιρουμένων των κλάδων τροφίμων, καυσίμων και οχημάτων, ο τζίρος του τελευταίου τετραμήνου του 2022 διαμορφώθηκε σε 6,58 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 8,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2021.

Ανακατατάξεις στην αγορά

Τα νέα δεδομένα, πάντως, που προκάλεσε η πληθωριστική κρίση και οι νέες τάσεις που αναπτύχθηκαν μετά την πανδημία, προκαλούν με τη σειρά τους νέες ανακατατάξεις στον λιανεμπορικό χάρτη της χώρας, με τη σταθερά του τουρισμού, την ίδια ώρα, να παίζει τον δικό της καθοριστικό ρόλο. Ο ερχομός πολυτελών, αλλά και εκπτωτικών αλυσίδων, η έντονη δραστηριότητα στα αθλητικά είδη, καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη των marketplaces είναι μερικές από αυτές τις αλλαγές.

Έκρηξη σε βενζινάδικο στον Αλμυρό Βόλου – τραυματισμένος 52χρονος εργάτης νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του «Αχιλλοπούλειου»

Διασωληνωμένος στη ΜΕΘ του «Αχιλλοπούλειου» είναι 52χρονος που τραυματίστηκε σε βενζινάδικο του Αλμυρού, στον Βόλο, μετά από έκρηξη στη δεξαμενή κατά τη διάρκεια εργασιών.

Η έκρηξη έγινε λίγο πριν τις 12:00 το πρωί της Παρασκευής 3 Μαρτίου, κατά τη διάρκεια εργασιών σε κλειστό βενζινάδικο στην ευρύτερη περιοχή του Αλμυρού, κατά τη διάρκεια εργασιών ανακαίνισης, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο 52χρονος εργάτης του συνεργείου που επιχείρησε να ανοίξει τη δεξαμενή.

Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μετέφερε τον τραυματία στο Κέντρο Υγείας, με τραύματα στα χέρια και στο πρόσωπο. Λίγο αργότερα οι διασώστες μετέφεραν τον τραυματία στο Νοσοκομείο Βόλου. Η Αστυνομία διενεργεί προανάκριση για τα αίτια του συμβάντος.

Ένοπλη ληστεία με καραμπίνα σε βενζινάδικο στη Νέα Αρτάκη Εύβοιας – Στο νοσοκομείο ένας εργαζόμενος

Ένοπλη ληστεία σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 26 Φεβρουαρίου σε πρατήριο υγρών καυσίμων στον Βατώντα Νέας Αρτάκης, στην Εύβοια. Όπως γράφουν τοπικά μέσα ενημέρωσης, υπάλληλος του βενζινάδικου ήρθε αντιμέτωπος με ληστή.

Ο δράστης φορούσε κουκούλα -έχοντας καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου του- και εισέβαλε στο μαγαζί από τα χωράφια, απείλησε τον υπάλληλο με την καραμπίνα να του δώσει τα χρήματα, στην προσπαθειά του ο δεύτερος υπάλληλος να τον αποτρέψει και να το διώξει από το κατάστημα, τραυματίστηκε στο κεφάλι από τον ληστή. Στην συνέχεια άνοιξε το ταμείο, άρπαξε όσα χρήματα υπήρχαν και τράπηκε σε φυγή από τα χωράφια.

Ο τραυματισμένος υπάλληλος παρελήφθη από ασθενοφόρο και μεταφέρθηκε άμεσα στο Νοσοκομείο της Χαλκίδας με σοβαρά τραύματα στο κεφάλι (με πληροφορίες από eviathema και evima)

ΣΕΕΝ-ΑΒΕΚ: Ανακοίνωση για 48ωρη απεργία σε πετρέλαια, φυσικό αέριο, υγραέριο

Το απερχόμενο Δ.Σ. του Κλαδικού Σωματείου Εργαζομένων στην Ενέργεια (ΣΕΕΝ-ΑΒΕΚ) στηρίζει την απεργία που έχει προκηρυχθεί για την Τετάρτη 1/3 και Πέμπτη 2/3 από ώρα 7 π.μ. από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενέργειας και καλεί τα μέλη του, στους χώρους που καλύπτει η απόφαση, να συμμετέχουν μαζικά.

Στην ανακοίνωσή του σημειώνει: «Εκφράζουμε τη συμπαράσταση και αλληλεγγύη μας στους απολυμένους συναδέλφους στη ΔΕΠΑ Υποδομών και καταγγέλλουμε την εργοδοσία της Italgas που προχωράει σε αυτήν την ενέργεια έχοντας φυσικά τις πλάτες της κυβέρνησης. Συμμετέχουμε στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που θα καλέσουν τα πρωτοβάθμια σωματεία και συμβάλλουμε αποφασιστικά στην περιφρούρηση της απεργίας σε πετρέλαια, φυσικό αέριο, υγραέριο.

Η πώληση του ΔΕΣΦΑ το 2018 στην κοινοπραξία SNAM, η πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών το 2022 στην Italgas, αλλά και ο πρόσφατος μετασχηματισμός των ΕΛΠΕ σε Helleniq Energy που είναι σε εξέλιξη για την ταχύτερη διείσδυση στις ΑΠΕ και είσοδο σε νέες αγορές και προϊόντα, αποτελούν ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα αλλαγών στα πλαίσια της πολιτικής της “απελευθέρωσης” και της “πράσινης μετάβασης”.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιδράσουν απέναντι στην επιδείνωση της θέσης τους, η οποία έρχεται με την απώλεια εισοδήματος εξαιτίας του πληθωρισμού, αλλά και με την επίθεση σε εργατικά δικαιώματα και κεκτημένα, ακόμα και με απολύσεις.

Οι εργατικές, μαζικές αντιδράσεις σε όλη την Ευρώπη το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπως η μεγάλη απεργία των εργαζομένων στα διυλιστήρια της Γαλλίας, δείχνουν ότι οι αιτίες των προβλημάτων είναι κοινές, γεννιούνται από την ίδια πολιτική. Δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι έχουν τη δύναμη να απαντήσουν στα αντεργατικά αυτά σχέδια.

Τώρα πρέπει να φέρουμε στο προσκήνιο τις διεκδικήσεις μας! Να μη γίνουμε θεατές της εκμετάλλευσής μας! Τώρα να δώσουμε μία δυναμική απάντηση. Σε κάθε επίθεση που εξαπολύει η εργοδοσία απέναντι στους εργαζόμενους, θα μας βρίσκει απέναντι, θα έχει κόστος για την ίδια. Δε θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Θα απαντάμε κάθε μέρα με όλες μας τις δυνάμεις μέσα από νέους αγώνες.»

Το ΣΕΕΝ-ΑΒΕΚ απαιτεί:

• Να ανακληθούν οι παράνομες και καταχρηστικές απολύσεις στη ΔΕΠΑ Υποδομών (Italgas).

• Να καταργηθεί το σύγχρονο σκλαβοπάζαρο με τις εργολαβίες σε ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΕΛΠΕ κ.α. Σταθερή και μόνιμη δουλειά με πλήρη και ισότιμα δικαιώματα για όλους. Προσλήψεις για την κάλυψη των κενών.

• Μέτρα για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας στην εργασία. Δεν διαπραγματευόμαστε αν θα γυρνάμε όρθιοι από τις δουλειές μας.

• Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των εργαζομένων στους σταθμούς CNG ΣΑΛΦΑ της ΔΕΠΑ Εμπορίας.

• Ασφάλεια στη μεταφορά και τη διανομή του φυσικού αερίου.

και διεκδικεί:

• Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που θα καλύπτουν όλους τους εργαζόμενους, με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, επιδόματα και συνολικά δουλειά με συγκροτημένα δικαιώματα.

• Φτηνή τιμή ενέργειας στη λαϊκή κατανάλωση. Κατάργηση φόρων. Κατάργηση του χρηματιστηρίου ενέργειας.

• Απεμπλοκή της χώρα μας από τα ιμπεριαλιστικά σχέδια και ανταγωνισμούς.

Ρεκόρ λειτουργικών κερδών στα 1,6 δισ. ευρώ το 2022 για τη Helleniq Energy

Διαβάσαμε στο mononews.gr (από τη Μαρίνα Πρωτονοταρίου)

Το στόχο για μια εξίσου καλή χρονιά και το 2023 όπως ήταν το 2022, επεσήμανε η διοίκηση HELLENiQ ENERGY, παρουσίαζοντας τους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς της και  τις καλές επιδόσεις του 2022, κατά την τηλεδιάσκεψη των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2022.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Ανδρέας Σιάμισιης, τόνισε ότι το 2022 σημειώθηκε η καλύτερη επίδοση του ομίλου στην ιστορία του, αλλά και ότι αναμένονται ακόμη καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον. Στρατηγική του ομίλου είναι να προχωρήσει ο μετασχηματισμός του σύμφωνα με το Vision 2025, και η ανάπτυξη στις ΑΠΕ αλλά και να διατηρηθεί η αποδοτικότητα της κύριας δραστηριότητάς του που εξασφαλίζει σημαντικές υπεραξίες.

Όπως αναφέρθηκε, δεν αναμένεται να επιβαρυνθούν οι εταιρείες του κλάδου των διυλιστηρίων με συνεισφορά αλληλεγγύης του 2023.

Όσον αφορά το τελικό ποσό που θα επιβαρύνει την εταιρεία από τη συνεισφορά αλληλεγγύης  για το 2022, τονίστηκε ότι  αναμένεται να οριστικοποιηθεί τους επόμενους μήνες και να δοθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2023. Η εταιρεία έχει κάνει σχετική πρόβλεψη 304 εκ. ευρώ που επιβαρύνει την κερδοφορία του 2022.

Τα δημοσιευμένα Καθαρά Κέρδη της HELLENiQ ENERGY διαμορφώθηκαν στα € 890 εκατ., επιβαρυμένα από την  λόγω της πρόβλεψη άνω των € 304 εκατ. για τη Συνεισφορά Αλληλεγγύης, αλλά και ενισχυμένα από την αποτίμηση αποθεμάτων, κατά €100 εκατ..

Το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει στη Γενική Συνέλευση τη διανομή τελικού μερίσματος € 0,50/μετοχή, διαμορφώνοντας το συνολικό μέρισμα στα € 1,15/μετοχή, αθροίζοντας τη διανομή € 0,40/μετοχή σε σχέση με την πώληση της συμμετοχής στη ΔΕΠΑ Υποδομών, αλλά και το προσωρινό μέρισμα € 0,25/μετοχή, που έχουν ήδη διανεμηθεί.

Τονίστηκαν, κατά την τηλεδιάσκεψη,  οι πολύ καλές επιδόσεις του ομίλου στη διαχείριση της κρίσης, στην αντικατάσταση του προμηθευόμενου αργού από την Ρωσία με άλλες πηγές, αλλά και σε όλες τις δραστηριότητες του ομίλου. Όπως είπε ο κ. Σιάμισιης η εταιρεία απομακρύνθηκε από το ρωσικό αργό από την αρχή του 2022 ακόμη κι αν δεν ήταν υποχρεωμένη να το κάνει και πέτυχε να το αντικαταστήσει από την αγορά.

Σημείωσε ότι έγινε σημαντική πρόοδος στο μετασχηματισμό του ομίλου στο πλαίσιο της υλοποίησης του Vision2025 , αν και τα καλά αποτελέσματα δεν προκύπτουν από το μετασχηματισμό. Οι πρωτοβουλίες όμως αυτές είναι στη σωστή κατεύθυνση ώστε η εταιρεία να είναι σε καλύτερη θέση στο μέλλον.

Όσον αφορά το 2023, εκφράστηκε η εκτίμηση ότι αν τα περιθώρια διύλισης συνεχίσουν στα σημερινά επίπεδα, οι επιδόσεις του ομίλου θα είναι εξίσου καλές.

Επιπλέον 600 MW στις ΑΠΕ σε 18 μήνες

Στο επίκεντρο του αναπτυξιακού σχεδιασμού της εταιρείας, είναι η ανάπτυξη των ΑΠΕ. Η εγκατεστημένη ισχύς των ΑΠΕ της HELLENiQ ENERGY, είναι 341 εκατ. ευρώ, και πρόκειται να ενισχυθεί κατά 600MW μέσα στους επόμενους 18 μήνες. Το συνολικό χαρτοφυλάκιο αδειών ΑΠΕ του ομίλου φτάνει τα 2,5 GW από τα οποία το 1 GW θα έχει υλοποιηθεί το 2025 και 2 GW μέχρι το 2030.

Όπως τόνισε ο κ. Σιάμισιης, ο όμιλος είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ενέργειας από φωτοβολταϊκά.

…διαβάστε περισσότερα στο mononews.gr

Χ. Δούκας (ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ): Δεν εκτρέπονταν τα έσοδα του προϋπολογισμού από την μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα

Στην ακόλουθη δήλωση προχώρησε ο γραμματέας ενέργειας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Χάρης Δούκας, αναφορικά με τα καύσιμα και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης:

Η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις (μαζί με Φιλανδία και Δανία) με την ακριβότερη βενζίνη στην αντλία στην Ευρώπη.

Παρόλα αυτά, δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα καμία μείωση της φορολογίας στα καύσιμα, που είναι επίσης από τις υψηλότερες σε όλη την Ευρώπη.

Όποτε έχουμε βάλει το θέμα της λελογισμένης μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα, η απάντηση της κυβέρνησης είναι ότι δεν μπορεί να το κάνει γιατί θα εκτραπούν τα έσοδα του προϋπολογισμού.

Ευσταθεί αυτή η δικαιολογία; Η απάντηση είναι αρνητική.

Το 2008 ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη ήταν 350 € / 1000 lt και το κράτος εισέπραξε 1,863 δισεκ. ευρώ.

Το 2021 ο ΕΦΚ ήταν διπλάσιος, στα 700 €/ 1000 lt με εισπράξεις 1,905 δισεκ. ευρώ.

Συνεπώς, ο διπλασιασμός του ΕΦΚ κράτησε εν πολλοίς σταθερά τα κρατικά έσοδα.

Αυτή την φορολογική αποτυχία πρέπει να αλλάξει η επόμενη Κυβέρνηση, συγκρουόμενη με τα κυκλώματα που ευνοούνται από τη σημερινή κατάσταση.

* Αναλυτικά νούμερα παρουσιάζονται στην μελέτη των Λιαργκόβα και Σαραβάκου, με τίτλο «Το κόστος διαβίωσης στην Ελλάδα τις περιόδους των κρίσεων 2008-2022», από το Ινστιτούτο Φιλελεύθερων Μελετών

(διαβάστε περισσότερα: Kostos-diaviosis-stin-krisi_Final.pdf από το kefim.org)

Καταβλήθηκαν 54,8 εκατ. ευρώ για αναλογία επιδόματος θέρμανσης σε 404.157 δικαιούχους

Συνολικά 54,8 εκατ. ευρώ καταβλήθηκαν την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου σε 404.157 δικαιούχους του επιδόματος θέρμανσης από αγορές πετρελαίου. Η επόμενη καταβολή θα γίνει πριν το τέλος Απριλίου.

Στην καταβολή ποσού συνολικού ύψους 54,8 εκατ. ευρώ σε 404.157 δικαιούχους του επιδόματος θέρμανσης, προχώρησε το Υπουργείο Οικονομικών.

Έτσι, το συνολικό ποσό που έχει διατεθεί, μέχρι σήμερα, για το επίδομα θέρμανσης της χειμερινής περιόδου 2022-2023 φθάνει τα 242,8 εκατ. ευρώ, ενώ θα ακολουθήσει και νέα καταβολή έως τις 28 Απριλίου.

Την τρέχουσα περίοδο, το επίδομα θέρμανσης, μετά την αύξηση του χορηγούμενου ποσού και της περιμέτρου των δικαιούχων, καλύπτει την πλειοψηφία των νοικοκυριών που θα καταναλώσουν πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο και τις άλλες επιδοτούμενες μορφές καυσίμου.

Παράλληλα, το κόστος του πετρελαίου θέρμανσης είναι μειωμένο για τους καταναλωτές, χάρη στην επιδότηση στα διυλιστήρια, η οποία συνεχίζεται έως τις 31 Μαρτίου 2023 και ανέρχεται στα 12 λεπτά ανά λίτρο (15 λεπτά, με ΦΠΑ).

«Με τα δύο αυτά, στοχευμένα, μέτρα, συνολικού δημοσιονομικού κόστους 520 εκατ. ευρώ, η Κυβέρνηση επιβεβαιώνει, έμπρακτα, για ακόμα μία φορά ότι στηρίζει αποτελεσματικά και γενναία τους πολίτες – ιδιαίτερα τους πιο ευάλωτους – έναντι των δυσκολιών που έχουν προκαλέσει, διεθνώς, οι πολυ-επίπεδες, εξωγενείς κρίσεις» σημειώνει σε ανακοίνωσή του το ΥΠΟΙΚ.