Skip to main content

Κινδυνεύουν τα πάρκινγκ από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Το βάρος των ηλεκτρικών είναι το μεγαλύτερο πρόβλημά τους. Και αυτό δεν αφορά μόνο τα οδηγικά τους χαρακτηριστικά. Αυτή η παράμετρος πλέον προκαλεί και ένα νέο λόγο ανησυχίας.

Πρόκειται για την αντοχή των δημόσιων χώρων στάθμευσης στο ενδεχόμενο της καθιέρωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της αύξησης του πληθυσμού τους.

Τα κτίρια για πάρκινγκ, ιδίως τα παλαιότερα, έχουν χτιστεί με βάση τα δεδομένα των συμβατικών αυτοκινήτων. Και οι στατικές τους μελέτες έχουν γίνει με αυτό ως βασική προϋπόθεση.


Ένα νέο πρόβλημα έχει έρθει πρόσφατα στην επιφάνεια σχετικά με την ασφάλεια των κλειστών χώρων στάθμευσης
, δημιουργώντας νέα προβλήματα από εκεί που δεν υπήρχαν.

Το βάρος των ηλεκτρικών είναι το μεγαλύτερο πρόβλημά τους. Και αυτό δεν αφορά μόνο τα οδηγικά τους χαρακτηριστικά. Αυτή η παράμετρος πλέον προκαλεί και ένα νέο λόγο ανησυχίας.

Πρόκειται για την αντοχή των δημόσιων χώρων στάθμευσης στο ενδεχόμενο της καθιέρωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της αύξησης του πληθυσμού τους.

Τα κτίρια για πάρκινγκ, ιδίως τα παλαιότερα, έχουν χτιστεί με βάση τα δεδομένα των συμβατικών αυτοκινήτων. Και οι στατικές τους μελέτες έχουν γίνει με αυτό ως βασική προϋπόθεση.

Υπάρχουν χώροι σε αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και βεβαίως στην Αθήνα που έχουν κατασκευαστεί στην δεκαετία του 1960 και του 1970, όταν τα αυτοκίνητα ήταν κατά πολύ ελαφρύτερα από τα σημερινά. Πολύ λίγα από αυτά έχουν συντηρηθεί σωστά όλα αυτά τα χρόνια.

Στην Βρετανία για παράδειγμα έχει ήδη χτυπήσει κόκκινος συναγερμός για τα παλιά κτίρια των χώρων στάθμευσης. Μάλιστα ειδικοί μελετητές υποστηρίζουν ότι υπάρχει διάχυτη η ανησυχία ότι κάποια μεγάλα πάρκινγκ μπορεί και να καταρρεύσουν.

Οι ειδικές υπηρεσίες υποστηρίζουν ότι οι ιδιοκτήτες των χώρων αυτών θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση. Και να επεμβαίνουν όταν δουν ότι το βάρος που έχει συγκεντρωθεί σε κάποιο όροφο είναι αρκετά μεγαλύτερο από ότι συνήθως.

Ένα μέσο σημερινό ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πάνω από τους 2 τόνους, με κάποια από αυτά να πλησιάζουν και τους 3 τόνους. Στις δεκαετίες του 60 και του 70, μόνο τα ακριβά αυτοκίνητα ξεπερνούσαν τα 1.000 κιλά.

Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και εν δυνάμει ικανό να προκαλέσει μεγάλη ζημιά και θύματα.

ΘΡΙΑΣΙΟ


Ο νέος χάρτης στις θαλάσσιες ροές ρωσικού πετρελαίου προς την Ευρώπη

Το διευρυμένο εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα που τέθηκε σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου 2023, αναβάθμισε το ρόλο της Τουρκίας, της Αιγύπτου και της Κίνας

διαβάσαμε στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» (από τον Λάμπρο Καραγεώργο)

Τα πάνω κάτω στις θαλάσσιες ροές του πετρελαίου έφεραν οι κυρώσεις της Δύσης στο ρωσικό αργό πετρέλαιο, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Signal Ocean, μέλους της Signal Group του Γιάννη Μαρτίνου.

Το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ενωσης στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα τέθηκε σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου. Το πρώτο τρίμηνο του 2023, η Κίνα, η Ινδία και η Τουρκία αύξησαν τις αγορές τους αντισταθμίζοντας εν μέρει τη μείωση των εξαγωγών ρωσικού αργού πετρελαίου στην Ευρώπη, αναφέρει η Signal Ocean. Η εταιρεία υπενθυμίζει ωστόσο ότι το ρωσικό πετρέλαιο συνεχίζει να εισέρχεται στην Ευρώπη μέσω του βασικού αγωγού Druzhba και μέσω δεξαμενόπλοιων από τη Μαύρη Θάλασσα που έχουν ρότα προς τη Βουλγαρία, η οποία εξαιρείται από το εμπάργκο της ΕΕ.

Τα στοιχεία της Signal δείχνουν ότι τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο η Ρωσία έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αργού πετρελαίου στην Κίνα, ξεπερνώντας τη Σαουδική Αραβία.

Η έρευνα της Signal δείχνει ότι συνολικά οι θαλάσσιες ροές πετρελαίου προς ευρωπαϊκούς προορισμούς (Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ελλάδα και Γερμανία) παρουσίασαν σταθερό ρυθμό ανάπτυξης το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενώ η σταδιακή επιβράδυνση προς την Ευρώπη εντάθηκε τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο. Μετά την επιβολή της απαγόρευσης των εξαγωγών πετρελαίου από τη Ρωσία οι ΗΠΑ ή άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής, όπως η Σαουδική Αραβία, πρωτοστατούν στις εισαγωγές προς την ΕΕ. Τα δεξαμενόπλοια Suezmax και Aframax έχουν σημαντικό μερίδιο των πετρελαϊκών επιχειρήσεων στην Ευρώπη, 38% και 25% αντίστοιχα, ενώ το αργό πετρέλαιο αντιπροσωπεύει το 64% του εμπορίου πετρελαίου και το ντίζελ το 14%.

Οι ασιατικές χώρες

Σε αντίθεση με τις κύριες ευρωπαϊκές χώρες εισαγωγής πετρελαίου, όπου σημειώθηκε σταθερή πτώση το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ροές πετρελαίου, μαζί και ρωσικού, προς τις κύριες ασιατικές χώρες, Ινδία, Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία και άλλες, παρουσίασαν σαφή ανοδική τάση τον Μάρτιο. Οι τρεις κορυφαίοι ασιατικοί προορισμοί ήταν η Κίνα, η Ινδία και η Ιαπωνία, με ποσοστό 46%, 23% και 14% αντίστοιχα, ενώ η Σαουδική Αραβία ήταν η πρώτη χώρα προέλευσης. Ωστόσο, η Ρωσία αναμένεται να ξεπεράσει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας προς την Κίνα και την Ινδία τους επόμενους μήνες, με τα δεξαμενόπλοια VLCC να καλύπτουν το 60% του εμπορίου.

Επίσης, τονίζει η Signal Ocean, το τρέχον έτος, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά περίπου 60% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενώ οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Ινδίας από τη Ρωσία είναι τώρα 600% υψηλότερες από ό,τι ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2022, με τα ινδικά διυλιστήρια να σκοπεύουν να συνεχίσουν τις αγορές όσο επωφελούνται από το φθηνότερο ρωσικό πετρέλαιο.

Επίσης η έρευνα αναφέρει ότι καταγράφονται ακόμη σημαντικές εισαγωγές ρωσικού αργού από χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μεσογείου. Τον Μάρτιο το Μαρόκο και η Αίγυπτος αγόρασαν σχεδόν επταπλάσιες ποσότητες πετρελαίου από τη Ρωσία από ό,τι το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους και η Τουρκία διπλάσιες. Τα δεξαμενόπλοια τύπου MR1 φαινόταν να καλύπτουν το ήμισυ των μεταφερόμενων ποσοτήτων.

Οι ευρωπαϊκές ανάγκες

Τώρα, όσον αφορά τις ευρωπαϊκές ενεργειακές ανάγκες, η Signal Ocean επισημαίνει ότι αλλάζουν οι χώρες εισαγωγής. Στην περίπτωση της Ολλανδίας, οι εισαγωγές από τη Σαουδική Αραβία αυξήθηκαν κατά περίπου 50% το πρώτο τρίμηνο του έτους και ο Μάρτιος έκλεισε με τον υψηλότερο όγκο εισαγωγών από τις αρχές του 2022, με τα δεξαμενόπλοια VLCC να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 80% του εμπορίου. Επίσης το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου των ΗΠΑ προς την Ολλανδία αυξήθηκαν κατά περίπου 60% και προς τη Γερμανία περισσότερο από 100% (εικόνα 7) σε σύγκριση με παρόμοια περίοδο το 2022.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ένα σημείο της έρευνας της Signal Ocean που αναφέρεται στην αύξηση της ταχύτητας των VLCC σε κατάσταση έρματος. Το πρώτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με την υψηλότερη θαλάσσια ταχύτητα που έχει καταγραφεί ποτέ για δεξαμενόπλοια VLCC από τις αρχές του 2021. Τις τελευταίες ημέρες του Μαρτίου, η ταχύτητα δεξαμενόπλοιων VLCC σε κατάσταση έρματος υπερέβη το ανώτατο όριο των 12 κόμβων.

πηγή: Έντυπη Έκδοση εφημερίδα «Τα Νέα»

Το λαθρεμπόριο στο στόχαστρο του νέου επιχειρησιακού σχεδιασμού της ΑΑΔΕ για το 2023

Νέες υπηρεσίες, καθώς και νέες υποχρεώσεις για τους φορολογούμενους προβλέπει ο νέος σχεδιασμός της ΑΑΔΕ για το 2023 – Υποχρεωτικό ΑΦΜ σε όλους και ομοβροντία ελέγχων σε ύποπτες υποθέσεις για φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο

Στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της ΑΑΔΕ για το 2023 περιλαμβάνονται έλεγχοι κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, με τουλάχιστον 179.000 φορολογικούς και τελωνειακούς ελέγχους, 25.000 σημειώματα με έξτρα φόρους και πρόστιμα, τουλάχιστον 80.000 τηλεφωνικές κλήσεις σε φορολογούμενους που ξεχνούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους και σε όσους εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Την ίδια ώρα, ενεργοποιούνται νέα ηλεκτρονικά εργαλεία όπως το «ΕΛΕΓΧΟΣLive» το οποίο από τον επόμενο μήνα θα επιτρέπει στους φοροελεγκτές που θα διενεργούν επιτόπιους ελέγχους με tablet να έχουν πρόσβαση στο προφίλ του επαγγελματία ή της επιχείρησης, να προχωρούν επί τόπου και με ταχείς διαδικασίες σε διασταυρώσεις στοιχείων και να εκδίδουν επιτόπου σημείωμα με τα αποτελέσματα του ελέγχου.

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2023 προβλέπει μεταξύ άλλων τις εξής δράσεις:

  • Εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών στα Πλωτά Εφοδιαστικά – Μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου
  • Ηλεκτρονική απογραφή των δεξαμενών των πλωτών μέσων
  • Ηλεκτρονική Υποβολή Δελτίων Διακίνησης Αγαθών (Δελτία Αποστολής)
  • Εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας.
  • Εντοπισμός αδήλωτων εισοδημάτων από βραχυχρόνιες μισθώσεις φυσικών προσώπων.
  • Αποδοχή καρτών εξωτερικού στις πληρωμές φορολογικών και τελωνειακών υποχρεώσεων.
  • Ταυτοποίηση επωνυμικών στοιχείων με αρχείο Ελληνικής Αστυνομίας.
  • Αυτοματοποίηση της έκδοσης πράξεων επιβολής προστίμου κατά την υποβολή δηλώσεων.
  • Αυτόματη ενημέρωση βάσης Μητρώου Φορολογουμένων μέσω Διασύνδεσης με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) -Ανώνυμες Εταιρείες
  • Επιλογή ΚΑΔ κατά την έναρξη ή μεταβολή επιχείρησης
  • Βεβαιώσεις Μητρώου με ενσωμάτωση QR Code
  • Ψηφιοποίηση διαδικασίας για τη χορήγηση απαλλαγής τελών κυκλοφορίας σε αναπήρους
  • Επέκταση της ψηφιακής υποβολής δηλώσεων Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων για τροποποιητικές δηλώσεις και για λοιπές περιπτώσεις αρχικών δηλώσεων (μεταβίβαση σε εκτέλεση προσυμφώνου)
  • Ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ που εκδίδονται με χειρόγραφη διαδικασία (Πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ μετά από έλεγχο)
  • Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ) – Διασύνδεση με Κτηματολόγιο.
  • Επέκταση εφαρμογής για ψηφιακή υποβολή δηλώσεων φόρου κληρονομιάς για προγενέστερα του 2022 έτη

Η έκδοση ΑΦΜ θα είναι πλέον απαραίτητη, καθώς θα αποτελέσει «εργαλείο» στους ελέγχους των υποθέσεων φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Μεταξύ των νέων μέτρων περιλαμβάνονται η χορήγηση ΑΦΜ σε όλα τα ανήλικα παιδιά, νέα διαδικασία έκδοσης ΑΦΜ και κλειδαρίθμου, ψηφιακή έκδοση φορολογικής ενημερότητας σε περιπτώσεις οφειλής με παρακράτηση, ενημέρωση ανά τρίμηνο των κληρονόμων αποβιωσάντων ως προς τις υποχρεώσεις τους αλλά και αυτόματη ενημέρωση του Ε9 για όσες δηλώσεις υποβάλλονται μέσω του myPROPERTY.

Έργο για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την προώθηση των ΑΠΕ στις μεταφορές, αναθέτει το ΥΠΕΝ (βλ. απόφαση από ΔΙΑΥΓΕΙΑ)

διαβάσαμε στο energypress.gr

Στην ανάθεση συμβουλευτικών υπηρεσιών για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πλαισίου για την προώθηση της ενέργειας από ΑΠΕ στον τομέα των μεταφορών, προχωράει το ΥΠΕΝ.

Σύμφωνα με απόφαση που αναρτήθηκε στην Διαύγεια, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προσκαλεί τις Grant Thornton, E3-Modelling και DIADIKASIA, για την υποβολή προσφοράς για τη σύναψη σύμβασης, ύψους 74.000 ευρώ.

Η σύμβαση εντάσσεται στα πλαίσια του έργου, «Αναδιάρθρωση και ενίσχυση των εσόδων του λογαριασμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας – Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας (ΑΠΕ – ΣΗΘΥΑ) – ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ», στο ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αναθέτουσα αρχή του έργου είναι η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του ΥΠΕΝ.

Mirela Atanasiu (Clean Hydrogen Partnership): Έρχονται δύο Κοιλάδες Υδρογόνου σε Κόρινθο και Κρήτη – Συμμετοχή του ομίλου Motor Oil

Η επικεφαλής της Μονάδας Λειτουργίας και Επικοινωνίας στην ευρωπαϊκή «Σύμπραξη για το Καθαρό Υδρογόνο» παρουσιάζει τα φιλόδοξα σχέδια για την ανάπτυξη «Κοιλάδων Υδρογόνου»και στην Ελλάδα- Νέες ευκαιρίες για χρηματοδότηση έργων υδρογόνου

διαβάσαμε στο newmoney.gr (ΣΥΜΕΛΑ ΤΟΥΧΤΙΔΟΥ)

Στην Κόρινθο έχει την κωδική ονομασία TRIERES (Τριήρης): πρόκειται για επένδυση 320 εκατομμυρίων ευρώ μίας κοινοπραξίας 27 εταίρων, υπό τον όμιλο Motor Oil. Στόχος είναι η ανάπτυξη ενός πλήρους οικοσυστήματος υδρογόνου με επίκεντρο τις περιοχές της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Αττικής. Η «πρωτεύουσα» της «Κοιλάδας» θα βρίσκεται στα Διυλιστήρια Κορίνθου της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους.

Στην Κρήτη έχει την κωδική ονομασία CRAVE-H2: πρόκειται για μία κοινοπραξία στην οποία μετέχουν ερευνητικοί φορείς, αλλά και η Περιφέρεια Κρήτης. Το έργο προβλέπει τη δημιουργία πάρκου φωτοβολταϊκών, η ενέργεια του οποίου θα χρησιμοποιείται για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Το υδρογόνο θα αξιοποιείται σε μία σειρά χρήσεων, μεταξύ των οποίων η λειτουργία λεωφορείου περιήγησης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού.

Όπως αποκάλυψε στο newmoney η Mirela Atanasiu, επικεφαλής της  Μονάδας Λειτουργίας και Επικοινωνίας στη Σύμπραξη για το Καθαρό Υδρογόνο (Clean Hydrogen Partnership) πρόκειται για τις δύο από τις συνολικά οκτώ Κοιλάδες Υδρογόνου που θα χρηματοδοτήσει η Σύμπραξη στην Ευρώπη.

«Βρισκόμαστε στη διαδικασία ολοκλήρωσης των συμφωνιών επιχορήγησης για δύο πολλά υποσχόμενες κοιλάδες υδρογόνου στην Ελλάδα» είπε. «Η ερευνητική κοινότητα στην Ελλάδα είναι πολύ δραστήρια στον τομέα του υδρογόνου και της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου. Τα τελευταία χρόνια είχαμε πολυάριθμα έργα Ε&Α. Σε μια πολύ θετική σημείωση, είδαμε πρόσφατα μια έξαρση της δραστηριότητας σε παρουσίαση έργων από Έλληνες δικαιούχους στο πλαίσιο του προγράμματός μας»

Τι είναι οι Κοιλάδες Υδρογόνου

Με την Ευρώπη να αναζητά εναγωνίως εναλλακτικές των ορυκτών καυσίμων πηγές ενέργειας, το «πράσινο» υδρογόνο (δηλαδή αυτό που προέρχεται από ηλεκτρόλυση νερού με χρήση ενέργειας από ΑΠΕ) βρίσκεται στο επίκεντρο ελπιδοφόρων για την πράσινη μετάβαση έργων.

«Οι Κοιλάδες Υδρογόνου έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν τις πρώτες περιφερειακές “οικονομίες υδρογόνου”, ως από κάτω προς τα πάνω σκαλοπάτια για την ανάπτυξη της νέας οικονομίας υδρογόνου συνολικά» εξηγεί η Μ. Atanasiu. «Τα τελευταία χρόνια, η Clean Hydrogen Partnership έχει δημιουργήσει, σε συνεργασία με ευρωπαϊκές πόλεις και περιφέρειες, τις λεγόμενες “κοιλάδες υδρογόνου” (Hydrogen Valleys) – μια έννοια που έχει ως στόχο να επιτρέψει την ανάδυση τοπικά ολοκληρωμένων οικοσυστημάτων υδρογόνου για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη.

Οι κοιλάδες υδρογόνου περιλαμβάνουν συνήθως επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες εκτείνονται σε ένα καθορισμένο γεωγραφικό πεδίο και καλύπτουν σημαντικό μέρος της αλυσίδας αξίας, από την παραγωγή, την αποθήκευση και τη μεταφορά υδρογόνου έως την τελική του χρήση σε διάφορους τομείς (βιομηχανία, μεταφορές, ενέργεια). Τα τελευταία χρόνια, οι κοιλάδες υδρογόνου έχουν γίνει παγκόσμιες, με νέα έργα να εμφανίζονται σε όλο τον κόσμο.»

Σήμερα υπάρχουν συνολικά 25 κοιλάδες υδρογόνου στην Ευρώπη, οι οποίες βρίσκονται σε διάφορα στάδια υλοποίησης. Από αυτές δύο έχουν χρηματοδοτηθεί από τη Σύμπραξη για το Καθαρό Υδρογόνο ( Clean Hydrogen Partnership): η κοιλάδα υδρογόνου HEAVENN της Ολλανδίας και η κοιλάδα GreenHysland στη Μαγιόρκα.

Εννέα άλλες κοιλάδες υδρογόνου βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας επιχορήγησης και πρόκειται να λάβουν χρηματοδότηση ύψους 105,4 εκατομμυριών ευρώ.

Ευκαιρίες χρηματοδότησης

Παράλληλα, «τρέχει» η πρόσκληση υποβολής προτάσεων για έργα υδρογόνου, πρόσκληση που απευθύνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και η προθεσμία της λήγει στις 18 Απριλίου. Το πρόγραμμα είναι ανοικτό σε όλες τις νομικές οντότητες με πολύ λίγες εξαιρέσεις, όπως οντότητες από την Κίνα στην περίπτωση των δράσεων καινοτομίας και οντότητες που είναι εγκατεστημένες στη Ρωσία, τη Λευκορωσία ή τα μη κυβερνητικά ελεγχόμενα εδάφη της Ουκρανίας.

«Παρόλο που το υδρογόνο θεωρείται ο ενεργειακός φορέας του μέλλοντος, ήδη σήμερα χρησιμοποιείται εκτενώς» σημειώνει η Μ. Atanasiu. «H τρέχουσα ζήτηση για υδρογόνο ανέρχεται ήδη σε περίπου 80 εκατομμύρια τόνους, με δύο από τους μεγαλύτερους καταναλωτές να είναι η βιομηχανία διύλισης και η παραγωγή αμμωνίας για τη βιομηχανία λιπασμάτων. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι η πλειονότητα αυτού του υδρογόνου παράγεται σήμερα από ορυκτές πηγές που έχουν υψηλές εκπομπές ρύπων. Επομένως, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια διττή πρόκληση, αφενός να “πρασινίσουμε” τις υπάρχουσες χρήσεις του υδρογόνου με την παραγωγή του με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για παράδειγμα μέσω ηλεκτρόλυσης, και αφετέρου να δημιουργήσουμε νέες χρήσεις για το υδρογόνο, όπως στη λειτουργία βαρέων οχημάτων, καθώς και να επεκτείνουμε τη χρήση του και σε άλλους βιομηχανικούς τομείς.

Πρέπει να βελτιωθεί η απόδοση και να μειωθεί το κόστος των ηλεκτρολυτών και στη συνέχεια να εγκατασταθούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας πέραν αυτών που απαιτούνται για τον άμεσο εξηλεκτρισμό. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να αναπτυχθούν υποδομές για την αποθήκευση και τη διανομή του υδρογόνου, ενώ οι διάφορες βιομηχανικές, μεταφορικές και ενεργειακές χρήσεις θα πρέπει να αναπτυχθούν ή/και να μετασκευαστούν έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανανεώσιμο υδρογόνο, εξασφαλίζοντας μια βιώσιμη επιχειρηματική υπόθεση. Για τη δημιουργία αυτής της νέας ενεργειακής αγοράς θα πρέπει, ταυτόχρονα, να δημιουργηθούν οι σχετικές δεξιότητες μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης.»

Η συμβολή της Ελλάδας

Σε αυτό το κομμάτι, η Κρήτη φαίνεται ότι βρίσκεται στην πρωτοπορία, γεγονός που συνετέλεσε ώστε να επιλεγεί ως μία από τις περιοχές όπου θα εγκατασταθούν οι επόμενες Κοιλάδες Υδρογόνου.

«Το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχει μία σημαντική ερευνητική ομάδα, που μελετά τρόπους αποθήκευσης υδρογόνου» μας είπε ο Γιώργος Αλεξάκης, εντεταλμένος σύμβουλος για ευρωπαϊκά και διεθνή θέματα της περιφέρειας Κρήτης. «Μια άλλη ομάδα, στο Πολυτεχνείο Χανίων, μελετά τις χρήσεις υδρογόνου στα αυτοκίνητα. Επίσης, μία ομάδα στο ΙΤΕ μελετά τις πιθανές εφαρμογές του υδρογόνου. Στο νησί, αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχουν μονάδες παραγωγής υδρογόνου. Ωστόσο θα δημιουργηθούν νέες υποδομές για την παραγωγή αμιγώς πράσινου υδρογόνου που θα διατίθεται κυρίως στον τομέα των μεταφορών».

Εκτός από τις δύο Κοιλάδες Υδρογόνου, η Clean Hydrogen Partnership αποφάσισε να χρηματοδοτήσει στην Ελλάδα και το έργο EPHYRA (Εφύρα).

«Πρόκειται για ένα ένα εμβληματικό έργο εγκατάστασης ηλεκτρολύτη. Ένας ηλεκτρολύτης 30MW θα εγκατασταθεί σε διυλιστήριο στην Κόρινθο, όπου το υδρογόνο, το οξυγόνο και η θερμότητα που παράγονται από τον ηλεκτρολύτη θα χρησιμοποιούνται στις διεργασίες του διυλιστηρίου» μας είπε η Μ. Atanasiu.

Τέλος, η Περιφέρεια Πελοποννήσου συγκαταλέγεται μεταξύ των 15 ευρωπαϊκών περιφερειών που επιλέχθηκαν να λάβουν στήριξη για την Αναπτυξιακή Βοήθεια Έργων (PDA for Regions) από την Clean Hydrogen Partnership. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου  θα λάβει ειδική υποστήριξη από ομάδα έμπειρων συμβούλων στον τομέα του υδρογόνου, με εξατομικευμένη στις ειδικές ανάγκες της περιοχής υποστήριξη για τον λεπτομερή σχεδιασμό και την ανάπτυξη έργων.

Κύπρος – Καταγγελίες για υπερχρεώσεις εκατομμυρίων από εταιρείες πετρελαιοειδών

Στα 20 εκατ. ευρώ καθ’ έτος ανέρχονται οι υπερχρεώσεις των εταιρειών πετρελαιοειδών προς τους πρατηριούχους, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Αγησιλάου οικονομικό εμπειρογνώμονα και ειδικό για θέματα ανταγωνισμού. Μιλώντας στο Σίγμα και στην εκπομπή Μεσημέρι και Κάτι με αφορμή την καταγγελία πρατηριούχων κατά εταιρειών πετρελαιοειδών στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο κ. Αγησιλάου ανέφερε πως το όλο ζήτημα εστιάζεται σε περιορισμούς στις συμφωνίες εταιρειών πετρελαιοειδών με πρατηριούχους, οι οποίες περιορίζουν τη δυνατότητα ανταγωνισμού. 

Αν λειτουργούσε σωστά ο ανταγωνισμός στην περίπτωση της χονδρικής αγοράς, θα υπήρχαν πολύ πιο υγιείς συνθήκες και ενδεχομένως χαμηλότερες τιμές, ανέφερε ο κ. Αγησιλάου. Όσον αφορά το θέμα της καταγγελίας στην ΕΠΑ, ο κ. Αγησιλάου ανέφερε ότι θα υπάρξει μια προκαταρκτική εκτίμηση και στη συνέχεια θα δοθούν οδηγίες για διερεύνηση. Συνήθως, ανέφερε τέτοιου είδους έρευνες μπορεί να διαρκέσουν και 2-3 χρόνια, ωστόσο, σύμφωνα με τους πρατηριούχους υπάρχουν πολύ δυνατά στοιχεία στη συγκεκριμένη περίπτωση και ενδεχομένως η έρευνα να ολοκληρωθεί νωρίτερα.

Υπενθυμίζεται ότι η Επαρχιακή Επιτροπή Λευκωσίας και Κερύνειας του Παγκύπριου Συνδέσμου Πρατηριούχων Υγρών Καύσιμων κατέθεσε ενώπιον της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού καταγγελία εναντίον των εταιρειών Petrolina (Holdings) Public Ltd, EKO Cyprus Ltd, Coral Energy Products Cyprus Ltd και ExxonMobil Κύπρου Ltd. για πιθανολογούμενες παραβάσεις του περί της Προστασίας του Ανταγωνισμού Νόμου του 2022.
https://economytoday.sigmalive.com

Υπερκέρδη 1,7 δισ. ευρώ για τη Motor Oil το 2022

Τριπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2021 με κύριες αιτίες την αύξηση του περιθωρίου διύλισης και την άνοδο του δολαρίου

διαβάσαμε στην «Εφημερίδα των Συντακτών»

Εκρηκτική αύξηση της κερδοφορίας και του κύκλου εργασιών ανακοίνωσε ο Ομιλος Motor Oil για το 2022, ξεπερνώντας ακόμη και τα θηριώδη οικονομικά αποτελέσματα της Helleniq Energy (πρώην ΕΛΠΕ) τα οποία είχαν ανακοινωθεί μερικές εβδομάδες νωρίτερα.

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου έφτασε στα 16,63 δισ. ευρώ (+61,99%), παρά τον μειωμένο (-2,32%) όγκο πωλήσεων πετρελαιοειδών, αποτέλεσμα που αποδίδεται κυρίως στο αυξημένο περιθώριο διύλισης και στην ενδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ. Αντίστοιχα μεγέθη καταγράφει και η εταιρεία διύλισης, με κύκλο εργασιών στα 12,24 δισ. ευρώ (+71,12%) και καθαρά κέρδη 735 εκατ. ευρώ (+301,28%), παρουσιάζοντας τριπλάσια έξοδα διοίκησης για το 2022 (122,37 εκατ. ευρώ έναντι 46,93 εκατ. ευρώ το 2021) στο οποίο πρέπει να προσθέσουμε και το υπό έγκριση μέρισμα 177,25 εκατ. ευρώ (ή 1,60 ευρώ ανά μετοχή) μέρος του οποίου θα καταγραφεί στη χρήση 2003 για την οποία προβλέπεται εξίσου εντυπωσιακή κερδοφορία.

Τα κέρδη προ Τόκων, Αποσβέσεων και Φόρων (EBITDA) ξεπέρασαν τα 1,69 δισ. ευρώ για τον όμιλο και τα 1,395 δισ. ευρώ για την εταιρεία, σχεδόν τριπλάσια σε σύγκριση με το 2021, αφού περίπου τριπλάσια σε σχέση με το 2021 διαμορφώθηκαν και τα περιθώρια διύλισης (141,86 δολάρια/μετρικό τόνο, έναντι 52,18 το 2021, κατά μέσον όρο) γεγονός που καταγράφεται και ως βασική επιδίωξη του ομίλου στην ετήσια οικονομική έκθεση (σελ. 15).

Εξαγωγές και ναυτιλία

Σύμφωνα με τα οικονομικά μεγέθη που ανακοινώθηκαν, ο όμιλος καταγράφει το 2022 αυξημένο όγκο πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα (+82,69%). Αυξημένους όγκους πωλήσεων καταγράφει και στην εσωτερική αγορά (+34,09%) επιτυχία που αντισταθμίζεται όμως από σημαντικές απώλειες στα λιπαντικά (-52,07%) και στην εμπορία (-30,19%) στην εγχώρια αγορά. Μειωμένοι όγκοι καταγράφονται και στις εξαγωγές καυσίμων (-2,04%) με σημαντικές απώλειες και στο κομμάτι της εμπορίας τους (-38,56%), πρακτική που αντισταθμίστηκε από τα πολύ αυξημένα περιθώρια διύλισης που διαμορφώθηκαν στην ελληνική αγορά. Συνολικά ο όμιλος καταγράφει σε εξαγωγές και ναυτιλία το 79,48% του κύκλου εργασιών του.

Στην αύξηση του κύκλου εργασιών του ομίλου συνέβαλαν η αύξηση εσόδων από παροχή υπηρεσιών από τις θυγατρικές RENEWABLE ENERGY MAE, NRG Α.Ε, OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E., αποθηκεύσεις και άλλες υπηρεσίες.

Ψαλιδισμένο κοινωνικό μέρισμα

Εχει ενδιαφέρον ότι και ο Ομιλος Motor Oil (όπως και η HelleniQ Energy – ΕΛΠΕ που προηγήθηκε στις ανακοινώσεις) προϋπολογίζει μειωμένο ποσόν για την «έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης» έτους 2022 -δηλαδή στα 358,225 εκατ. ευρώ, αντί των 436,9 εκατ. ευρώ που προκύπτουν από την μεθοδολογία της Ε.Ε., προφανώς «διαβάζοντας» διαφορετικά τον νόμο που ψήφισε η ελληνική Βουλή. Επιπλέον, ειδικά στις εταιρείες Ενέργειας αυτή η έκτακτη εισφορά αφαιρείται από τα φορολογητέα κέρδη.

Ο Τσέχος δικηγόρος που αγοράζει «ότι καπνίζει» και «σορτάρει» την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης κερδίζοντας δισεκατομμύρια

διαβάσαμε στο mononews.gr

Παρά τις προσπάθειες της Κομισιόν να πείσει ότι η Ευρώπη προχωράει με αργά μεν, σταθερά δε βήματα προς την απελευθέρωσή της από τα ορυκτά καύσιμα, ένας Τσέχος πρώην δικηγόρος δεν φαίνεται να έχει πεισθεί, κάνοντας business δισεκατομμυρίων στη λεγόμενη «βρώμικη» ενέργεια, δηλαδή αυτή των ορυκτών καυσίμων.

Διακριτικός, επιλέγοντας πάντα το παρασκήνιο, ο Ντάνιελ Κρετίνσκι φέρεται να βρίσκεται πίσω από δεκάδες εξαγορές στην παραγωγή ενέργειας από άνθρακα, έχοντας φτιάξει μια αυτοκρατορία που «κοροϊδεύει» τους στόχους της Κομισιόν για μια «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση.

Πώς έχτισε μια αυτοκρατορία 17 δις δολαρίων

Μέσα σε μία δεκαετία, ο Κρετίνσκι έχει φτιάξει ένα από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια ορυκτών καυσίμων στην Ευρώπη. Η εταιρεία EPH, στην οποία είναι πλειοψηφικός μέτοχος συμβάλει σε μεγάλο ποσοστό στη ρύπανση της Ευρώπης.

Ο 47χρονος Τσέχος επενδύει σε μία τολμηρή υπόθεση: Η περίφημη πράσινη μετάβαση της Ευρώπη είναι προσδοκία με «ακατάστατο» στόχο και χρονοβόρα αποτελέσματα και θεωρεί ότι θα χρειαστεί πολύ περισσότερη καύση άνθρακα και φυσικού αερίου από αυτή που υπολογίζουν οι αισιόδοξοι Ευρωπαίοι.

Και πάνω σε αυτό το στοίχημα, πήρε μόλις 10 χρόνια στον πρώην δικηγόρο και νυν έναν από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους της «βρώμικης» ενέργειας στην Ευρώπη για να δημιουργήσει μια αυτοκρατορία 17 δις δολαρίων από περιουσιακά στοιχεία που σχετίζονται με ορυκτά καύσιμα και οι πρώην ιδιοκτήτες τους έσπευσαν να τα ξεφορτωθούν στο πλαίσιο της απανθρακοποίησής τους.

Οι εξαγορές έγιναν κυρίως από τον δημόσιο τομέα ή από εισηγμένες εταιρείες, οι οποίες δέχονταν πιέσεις από τις ρυθμιστικές αρχές για τις εκπομπές ρύπων. Αντίθετα η EPH και ο μεγαλοεπενδυτής της, μακριά από τα ασφυκτικά πλαίσια, συνέχισαν τις εξαγορές κερδίζοντας δισεκατομμύρια.

Φυσικά η τύχη ήταν με το μέρος του Τσέχου Κρετίνσκι, καθώς η εισβολή στην Ουκρανία πήγε πίσω πολλά πράσινα σχέδια και ενίσχυσε τις τιμές της ενέργειας.

Ο κερδοσκόπος επενδυτής με προσωπική περιουσία 9 δις δολάρια

Σύμφωνα με το Forbes, ο Κρετίνσκι έχει δημιουργήσει μία περιουσία 9 δις δολαρίων. Και το ανήσυχο επενδυτικό του πνεύμα τον οδήγησε σε νέες επενδύσεις όπως στο real estate γαλλικών κάστρων αλλά και μερίδια σε εταιρείες όπως η FootLocker αλλά και τα Βασιλικά Ταχυδρομία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Αποτελεί έναν από τους πιο χαρακτηριστικούς εκπροσώπους της αλλαγής χεριών από εισηγμένες σε μη εισηγμένες της ενέργειας από ορυκτά καύσιμα αλλά και μιας ανησυχητικής τάσης που ενισχύεται από τις μακροοικονομικές συνθήκες της Ευρώπης.

Σύμφωνα με το Bloomberg Green, ιδιωτικές μη εισηγμένες ταιρείες απέκτησαν περιουσιακά στοιχεία παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου αξίας 13,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων από εισηγμένες εταιρείες το 2022, αύξηση 31% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Αυτό το μοτίβο παρατείνει τη διάρκεια ζωής ορισμένων από τις πιο ρυπογόνες εγκαταστάσεις στον κόσμο και εμποδίζει τις προσπάθειες της Ευρώπης να πράσινη οικονομία της. Είναι επίσης ένας βασικός λόγος που οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα συχνά αυξάνονται.

Και μεταξύ όσων κερδοσκοπούν, επωφελούμενοι από ρυπογόνα περιουσιακά στοιχεία ο Κρετίνσκι είναι ένας από τους μεγαλύτερους νικητές. «Δεν είναι μόνο ότι είναι σκεπτικιστής για τον ρυθμό της πράσινης μετάβασης της Ευρώπης», λέει Τζαν Οσίκα, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Masaryk, ο οποίος μελέτησε τις εξαγορές του 42χρονου επενδυτή και υπολόγισε το μέγεθος του χαρτοφυλακίου του. Επειδή έχει χρήματα που οι άλλοι δεν έχουν «αγοράζει ό,τι καπνίζει», αναφέρει.

Κύπρος: Καταγγελία Πρατηριούχων Υγρών Καύσιμων για παραβάσεις νόμου περί ανταγωνισμού

Καταγγελία εναντίων των εταιρειών Petrolina (Holdings) Public Ltd, EKO Cyprus Ltd, Coral Energy Products Cyprus Ltd και ExxonMobil Κύπρου Ltd. για πιθανολογούμενες παραβάσεις του περί της Προστασίας του Ανταγωνισμού Νόμου του 2022 κατέθεσε σήμερα ενώπιον της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού η Επαρχιακή Επιτροπή Λευκωσίας και Κερύνειας του Παγκύπριου Συνδέσμου Πρατηριούχων Υγρών Καύσιμων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του συνδέσμου, η καταγγελία αφορά σε παράβαση του άρθρου 6(1)(α) του Νόμου λόγω της εφαρμογής αθέμιτων τιμών χονδρικής πώλησης υγρών καυσίμων που εκδηλώθηκε με υπερβολική τιμολόγηση από τις καταγγελλόμενες σε πρατήρια που φέρουν το εμπορικό τους σήμα ή/και σήματα και παράβαση του άρθρου 6(1)(α) του Νόμου λόγω της εφαρμογής αθέμιτων τιμών που εκδηλώθηκε με πρακτική συμπίεσης περιθωρίου κέρδους από τις EKO, Petrolina και Coral.

Αφορά επίσης σε παράβαση του άρθρου 6(1)(γ) του Νόμου λόγω της εφαρμογής άνισων όρων επί ισοδύναμων συναλλαγών από την EKO ή/και του άρθρου 6(1) του Νόμου λόγω προτιμησιακής συμπεριφοράς που επέδειξε η EKO προς όφελος συγκεκριμένης εταιρείας ή εταιρείας ιδίων συμφερόντων με αυτήν ή/και τους μετόχους αυτής, με αποτέλεσμα πρατηριούχοι που διαχειρίζονται γειτονικά πρατήρια με το εμπορικό σήμα «ΕΚΟ» να τίθενται σε μειονεκτική θέση στον ανταγωνισμό.

Επιπλέον, καταγγέλλεται παράβαση του άρθρου 3 του Νόμου από τις παραπάνω εταιρείες λόγω απαγόρευσης των αμοιβαίων προμηθειών μεταξύ πρατηριούχων που διαχειρίζονται πρατήρια με το ίδιο εμπορικό σήμα ή/και άλλους προμηθευτές ή μεταπωλητές των σχετικών προϊόντων των Καταγγελλομένων, καθώς και παράβαση του άρθρου 3 του Νόμου από την Petrolina λόγω επιβολής μη αναλογικής ρήτρας απαγόρευσης ανταγωνισμού στις συμφωνίες της με διαχειριστές πρατηρίων με τα εμπορικά της σήματα.

Επιδότηση 1,36 δισ. ευρώ σε ενεργοβόρες βιομηχανίες για μειωμένο κόστος ρεύματος, με κάλυψη των έμμεσων εκπομπών ρύπων

Σε εφαρμογή τίθεται η στήριξη των ενεργοβόρων επιχειρήσεων έως το 2030 για το κόστος των έμμεσων εκπομπών ρύπων, καθώς την Πέμπτη, 6 Απριλίου, δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η Απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, η οποία καθορίζει τη διαδικασία με την οποία θα χορηγούνται οι ενισχύσεις στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα.

Μεταξύ των δικαιούχων συγκαταλέγονται ο όμιλος Viohalco, η Αλουμίνιον της Ελλάδος της Mytilineos, καθώς και οι δύο εγχώριες εταιρείες διύλισης Motor Oil και Helleniq Energy.

Η Απόφαση έρχεται σε συνέχεια της έγκρισης στις αρχές Φεβρουαρίου από την Κομισιόν του ελληνικού σχήματος, το οποίο προβλέπει αποζημιώσεις συνολικού ύψους έως 1,36 δισ. ευρώ έως το τέλος της 10ετίας. Όπως έχει γράψει το Insider.gr, το προηγούμενο ανάλογο καθεστώς έχει λήξει από την 1η Ιανουαρίου 2021, με συνέπεια στο διάστημα που μεσολάβησε να μην καλύπτονται από αποζημίωση («αντιστάθμιση») οι εταιρείες που το δικαιούνται.

Επομένως, η 2ετής και πλέον ολιγωρία στη δρομολόγηση του νέου καθεστώτος (αφού θα έπρεπε να είναι έτοιμο για εφαρμογή στις αρχές του 2021) ισοδυναμεί με καθυστέρηση στο να επιστραφούν στις επιλέξιμες εταιρείες τα σχετικά κόστη που κατέβαλαν το 2021, τα οποία αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ. Ποσά που, αν το νέο σχήμα είχε θεσπισθεί έγκαιρα, θα είχαν λάβει μέσα στο 2022.

Ωστόσο, η εγκριτική απόφαση της Κομισιόν άφηνε «παράθυρο» για την καταβολή και του ποσού αυτού αναδρομικά στις επιλέξιμες επιχειρήσεις, υπό τον όρο ότι αυτό θα γίνει έως τις 30 Απριλίου 2030. Η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης δημιουργεί τις προϋποθέσεις αυτό να συμβεί, αν και θα πρέπει μέχρι το τέλος του μήνα να ανοίξει η σχετική πλατφόρμα από τον ΔΑΠΕΕΠ για να εγγραφούν οι ενεργοβόρες επιχειρήσεις και να καθορισθούν οι δικαιούχοι.

Οι δικαιούχοι

Εφεξής, και μέχρι το 2030, οι επιλέξιμες βιομηχανίες να αρχίσουν να αποζημιώνονται σε τακτική βάση. Ξεκινώντας από την καταβολή ενίσχυσης εντός του 2023, για το κόστος των έμμεσων εκπομπών ρύπων με το οποίο επιβαρύνθηκαν οι δικαιούχοι το 2022 και ανέρχεται σύμφωνα με εκτιμήσεις στα επίπεδα των 110 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι με ενίσχυση (αντιστάθμιση ρύπων) καλύπτονται οι ευρωπαϊκές ενεργοβόρες επιχειρήσεις που εκτίθενται σε σημαντικό κίνδυνο «διαρροής άνθρακα», λόγω του κόστους των δικαιωμάτων ρύπων το οποίο μετακυλίεται στις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας (κόστος έμμεσων εκπομπών). Ο κίνδυνος «διαρροής άνθρακα» αφορά τη μειωμένη ανταγωνιστικότητά τους έναντι ανάλογων επιχειρήσεων σε χώρες όπου η ηλεκτροπαραγωγή δεν επιβαρύνεται με κόστος δικαιωμάτων ρύπων. Γεγονός που, θεωρητικά, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μεταφορά βιομηχανικής παραγωγής εκτός Ε.Ε., στην περίπτωση που δεν υπάρχει το αντίμετρο της αντιστάθμισης.

Νέες Κατευθυντήριες Γραμμές

Ο μηχανισμός αντιστάθμισης εφαρμόζεται στην Ε.Ε. από το 2013, επιστρέφοντας στους δικαιούχους κάθε έτος σημαντικό μέρος του κόστους έμμεσων εκπομπών με το οποίο επιβαρύνθηκαν την προηγούμενη χρονιά. Στο νέο σχήμα, το μέγιστο ποσό ενίσχυσης ανά δικαιούχο θα ισούται με το 75% του προκύψαντος κόστους έμμεσων εκπομπών.

Από το 2021 και έως το τέλος του 2030, ισχύουν νέες Κατευθυντήριες Γραμμές, στη βάση των οποίων υποβλήθηκε και η ελληνική πρόταση.

Μία βασική αλλαγή στις νέες Κατευθυντήριες είναι η διαφοροποίηση των επιλέξιμων βιομηχανιών.

Έτσι, πλέον η Ε.Ε. έχει εντάξει και τα διυλιστήρια, τη βιομηχανία χαλκού και την παραγωγή υδρογόνου, στους κλάδους με κίνδυνο «διαρροής άνθρακα», ενώ απεντάχθηκαν οι κλωστοϋφαντουργίες και οι βιομηχανίες λιπασμάτων.

(με στοιχεία από το insider.gr)