Accessibility Tools

Skip to main content

“Επίδομα Πετρελαίου Θέρμανσης 2019-2020 “.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΑΔΕ

Επίδομα Πετρελαίου Θέρμανσης 2019-2020

 ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1. Ε Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην Εφαρμογή Δικαιούχων του Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης;

Α α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet. β. Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας Α.Φ.Μ. και αριθμό ειδοποίησης κάποιας από τις Πράξεις Προσδιορισμού Φόρου Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων των τελευταίων πέντε (5) ετών. Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον Α.Φ.Μ. σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Γι’ αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασής σας μέσω των σχετικών διαδικασιών.

2. Ε Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης;

Α Μέχρι 20 Δεκεμβρίου 2019.

3. Ε Πόσες αιτήσεις μπορώ να υποβάλλω για το Επίδομα Θέρμανσης της περιόδου 2019- 2020;

Α Μπορείτε να υποβάλλετε όσες αιτήσεις θέλετε μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2019 όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, όμως μόνο η τελευταία υποβληθείσα αίτησή σας θα είναι σε ισχύ. Οι αιτήσεις θα πρέπει να αφορούν μόνο την κύρια κατοικία σας. ΠΡΟΣΟΧΗ! Κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη.

4. Ε Ποιες αγορές πετρελαίου θέρμανσης θα συμμετέχουν στο Επίδομα της περιόδου 2019-2020;

Α Οι αγορές που πραγματοποιήθηκαν από 15 Οκτωβρίου 2019 έως και 31 Δεκεμβρίου 2019.

5. Ε Τα τετραγωνικά μέτρα της οικίας μου επηρεάζουν το ποσό του επιδόματος;

Α Όχι.

6. Ε O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων;

Α Ο προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει σε εσάς στοιχεία για την υποβολή της αίτησής σας, αντιθέτως, εσείς δίνετε σε αυτόν τον Α.Φ.Μ. αγοραστή και τον αριθμό παροχής ρεύματος στα οποία θα εκδώσει το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης. Μετά την έκδοση του παραστατικού, το κάθε μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ. (πρατηριούχος) υποχρεούται να υποβάλλει ηλεκτρονικά στην Υπηρεσία μας το παραστατικό εντός 14 ημερών, στο οποίο αναγράφονται τα λίτρα αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, ο Α.Φ.Μ. αγοραστή και ο αριθμός παροχής ρεύματος της οικίας.

Αυτά που πρέπει να προσέξετε είναι:  Αν πρόκειται για μονοκατοικία: Την σωστή αναγραφή του Α.Φ.Μ. που αντιστοιχεί στους κωδικούς TAXISnet με τους οποίος θα υποβληθεί η αίτηση στην εφαρμογή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης και την σωστή αναγραφή του αριθμού παροχής ρεύματος της μονοκατοικίας σας.  Αν πρόκειται για πολυκατοικία: Την σωστή αναγραφή του Α.Φ.Μ. διαχειριστή/εκπροσώπου που αντιστοιχεί στους κωδικούς TAXISnet με τους οποίους θα δημιουργηθεί το προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης ή του Α.Φ.Μ. Πολυκατοικίας εφόσον έχει εκδοθεί τέτοιος και έχει δηλωθεί από το διαχειριστή στο σχετικό προφίλ (βλ. ερώτηση 7) και την σωστή αναγραφή του κοινόχρηστου αριθμού παροχής ρεύματος της πολυκατοικίας.

7. Ε Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ότι αφορά στην εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης μιας Πολυκατοικίας ;

Α Η Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών και σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά – κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1.000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής, όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος. Αν πρόκειται για αλλαγή διαχειριστή ενδιάμεσα της περιόδου του επιδόματος θέρμανσης δείτε σχετική ερώτηση 10.

Στα παραστατικά των αγορών πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στην Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί Α.Φ.Μ. για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον Α.Φ.Μ., θα πρέπει να ορίσετε τον Α.Φ.Μ. αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας το σχετικό δεσμό «Ορισμός Α.Φ.Μ.». Ο Α.Φ.Μ. πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί Α.Φ.Μ. πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του διαχειριστή.

8. Ε Είμαι διαχειριστής, πως μπορώ να αλλάξω τα στοιχεία που εμφανίζονται στην κατανομή ενοίκων στα πεδία Επώνυμο και Όνομα Ενοίκου;

Α Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στοιχείων. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά. Σε περίπτωση που στο προφίλ της πολυκατοικίας εμφανίζεται το όνομα κάποιου πρώην ενοίκου, τότε αν ο νέος ένοικος επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση για το επίδομα θέρμανσης, θα πρέπει ως διαχειριστής να τον ενημερώσετε με τον αριθμό του διαμερίσματος, ο οποίος εμφανίζεται στο προφίλ της πολυκατοικίας και τον οποίο θα επιλέξει για να υποβάλλει την αίτηση του (ας αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).

9. Ε Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν έχουμε κοινόχρηστο αριθμό παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;

Α Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιος θα «παίξει» τον ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα στην εφαρμογή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιανού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης.

10. Ε Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

Α Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο προφίλ με τον Α.Φ.Μ. του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής θα πρέπει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ. ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν ο διαχειριστής αλλάζει ενδιάμεσα της περιόδου θέρμανσης τότε θα πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί το νέο προφίλ και να υποβάλλουν αιτήσεις όλοι οι δικαιούχοι και μετά να γίνει οποιαδήποτε αγορά πετρελαίου θέρμανσης ώστε οι ημερομηνίες αιτήσεων να είναι προγενέστερες της ημερομηνίας αγοράς και να μπορέσει να προκύψει η διασταύρωση.

11. Ε Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

Α Θα κάνετε χωριστές αιτήσεις ο καθένας ως κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε πετρέλαιο με διαφορετικά παραστατικά αγοράς. Τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού παροχής ρεύματος πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης και αντίστοιχα στην αίτηση κάθε δικαιούχου.

12. Ε Πώς θα προκύψει η υπολογισθείσα αξία των παραστατικών αγοράς πετρελαίου θέρμανσης;

Α Η αξία των παραστατικών αγοράς πετρελαίου θέρμανσης για κάθε δικαιούχο θα υπολογιστεί από την Υπηρεσία μας πολλαπλασιάζοντας, τα συνολικά λίτρα αγοράς του δικαιούχου, τα οποία προκύπτουν από το άθροισμα των λίτρων όλων των αγορών του, με την τιμή 1,042 ευρώ/λίτρο που ορίζει η Απόφαση του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης για την περίοδο 2019-2020. Στην περίπτωση πολυκατοικίας, τα παραπάνω αναφερόμενα συνολικά λίτρα αγοράς του δικαιούχου προκύπτουν σε συνάρτηση με τα χιλιοστά θέρμανσης που αναλογούν στο διαμέρισμα του.

13. Ε Έχω υποβάλει την αίτησή μου στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης, το παραστατικό αγοράς όμως αναγράφει τον Α.Φ.Μ. της συζύγου μου (ήτο αντίστροφο). Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;

Α Η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού παροχής ρεύματος πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και στην αίτησή σας. Για να προκύψει η διασταύρωση θα πρέπει να προβείτε σε μία μόνο από τις δύο παρακάτω ενέργειες: α) πριν την λήξη υποβολής αιτήσεων δηλαδή πριν τις 20 Δεκεμβρίου 2019, να κάνετε ανάκληση της αίτησης σας και να υποβάλλει εκ νέου αίτηση η σύζυγος σας με τους TAXISnet κωδικούς της ή β) αν δεν έχουν περάσει 14 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς του πετρελαίου θέρμανσης, να ζητήσετε από τον πρατηριούχου να αλλάξει τον Α.Φ.Μ. αγοραστή και να δηλώσει της συζύγου σας.

14. Ε Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω ανενεργού IBAN που έχω δηλώσει. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;

Α Θα δηλώσετε τον νέο IBAN από την αντίστοιχη επιλογή στην οθόνη “Προβολή Διασταυρωμένων Αγορών Πετρελαίου”.

15. Ε Το ποσό που επιδόματος που θα λάβω έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019 μπορεί να μου ζητηθεί να το επιστρέψω;

Α Ναι, αν δεν διασταυρωθούν αγορές με την ελάχιστη απαιτούμενη αξία όπως ορίζει η Απόφαση. Μετά τις 15 Ιανουαρίου 2020 η Α.Α.Δ.Ε. θα προχωρήσει σε διασταύρωση των αγορών πετρελαίου θέρμανσης για κάθε δικαιούχο και σε περίπτωση που δεν βρεθούν υποβληθείσες αγορές πετρελαίου θέρμανσης (που να πραγματοποιήθηκαν στο χρονικό διάστημα μεταξύ 15/10/2019 – 31/12/2019) υπολογισθείσας αξίας ίσης ή μεγαλύτερης από το διπλάσιο του ποσού επιδόματος που λάβατε, τότε θα σας ζητηθεί να επιστρέψετε μέρος του επιδόματος.

Σε περίπτωση που η υπολογισθείσα αξία αγορών πετρελαίου θέρμανσης υπολείπεται από το διπλάσιο του ποσού επιδόματος που λάβατε, τότε θα σας ζητηθεί να επιστρέψετε την διαφορά μεταξύ του αρχικού ποσού που λάβατε και του ήμισυ (1/2) της υπολογισθείσας αξίας των αγορών που βρέθηκαν καταχωρημένες.

Αν δεν έχει υποβληθεί καμία αγορά, τότε θα σας ζητηθεί να επιστρέψετε όλο το ποσό επιδόματος που αρχικώς σας καταβλήθηκε.

 

ΠΗΓΗ: aade.gr

“Διευκρινήσεις για την επιστροφή Ε.Φ.Κ. πετρελαίου κίνησης σε επιχειρήσεις”.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΑΔΕ

«Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με τη διαδικασία υποβολής αίτησης επιστροφής Ε.Φ.Κ. πετρελαίου κίνησης από βιομηχανικές, βιοτεχνικές, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, δημόσια και ιδιωτικά νοσηλευτικά και προνοιακά ιδρύματα».

Η Εγκύκλιος είναι διαθέσιμη  ΕΔΩ,

https://www.aade.gr/sites/default/files/2019-10/e2186_2019.pdf

“Έκδοση παραστατικών για πωλήσεις καυσίμων από οντότητες- εκμεταλλευτές πρατηρίων καυσίμων και από πωλητές πετρελαίου θέρμανσης προς άλλες οντότητες.”.

 Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΑΔΕ

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
 
Θέμα: Έκδοση παραστατικών για πωλήσεις καυσίμων από οντότητες- εκμεταλλευτές πρατηρίων καυσίμων και από πωλητές πετρελαίου θέρμανσης προς άλλες οντότητες.


Για τις διενεργούμενες χονδρικές πωλήσεις καυσίμων του άρθρου 1 της Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. ΠΟΛ.1195/2018, από οντότητες- εκμεταλλευτές πρατηρίων καυσίμων, καθώς και από πωλητές πετρελαίου θέρμανσης προς άλλες οντότητες, εφόσον τα καύσιμα αυτά θεωρούνται μη εμπορεύσιμα για τον αγοραστή και η αξία τους δεν υπερβαίνει τα 100€ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., ανά συναλλαγή, παρέχεται η δυνατότητα να εκδίδεται απλοποιημένο τιμολόγιο, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 10 του ν. 4308/2014.

Όπως διευκρινίζεται δε με την παράγραφο 10.2.2 της εγκυκλίου ΠΟΛ.1003/2014, επέχουν θέση απλοποιημένου τιμολογίου και οι αποδείξεις λιανικής πώλησης αγαθών.

“Διαβίβαση εγκυκλίου διαταγής του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων”.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΑΔΕ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ.
Δ/ΝΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ
ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ
Θέμα: Διαβίβαση εγκυκλίου διαταγής του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων με αντικείμενο
διευκρινίσεις ως προς τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 31 του νόμου 4608/2019 (ΦΕΚ 66 Α/2019) ο οποίος τροποποίησε το άρθρο 31 του νόμου 3784/2009 (ΦΕΚ 137 Α/ 2009), αναφορικά με την εγκατάσταση συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών- εκροών και φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού
Σχετικά: Η αρ. 78836- 26/07/2019 εγκύκλιος διαταγή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων
Σε συνέχεια της αρ. E. 2127 από 02/07/2019 εγκυκλίου διαταγής της Διεύθυνσής μας και της Δ/νσης Ελέγχων (Α.Δ.Α.: Ψ19746ΜΠ3Ζ-ΕΛΚ), σας διαβιβάζουμε την ανωτέρω σχετική εγκύλιο διαταγή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, όπου παρέχονται διευκρινίσεις ως προς τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 31 του νόμου 4608/2019 (ΦΕΚ 66 Α/2019), ο οποίος τροποποίησε το άρθρο 31 του νόμου 3784/2009 (ΦΕΚ 137 Α/ 2009), αναφορικά με την εγκατάσταση συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών και φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού όπου απαιτείται.

“Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την επιβολή προστίμου για τη μη διαβίβαση δεδομένων παραστατικών πωλήσεων”.

 «Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την επιβολή προστίμου για τη μη διαβίβαση δεδομένων παραστατικών πωλήσεων από οντότητες-εκμεταλλευτές πρατηρίων καυσίμων, από πωλητές πετρελαίου θέρμανσης και από προμηθευτές υγραερίου ή πεπιεσμένου φυσικού αερίου σε πρατήρια, για πωλήσεις καυσίμων.

H  Εγκύκλιος  ΕΔΩ,

https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%A77%CE%A346%CE%9C%CE%A03%CE%96-%CE%9A30?inline=true

“ΑΑΔΕ: Συγκρότηση επιτροπής προς αξιολόγηση προϊόντων μοριακής τεχνολογίας για να χρησιμοποιηθούν ως ιχνηθέτες πετρελαίων”. (2)

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΑΔΕ

 «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) της Επιτροπής Αξιολόγησης, που προβλέπεται στην αριθ. ΔΕΦΚΦ Α 1076050ΕΞ2019/23-5-2019 (ΑΔΑ: Ψ2ΨΟ46ΜΠ3Ζ-Δ7Γ) Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την υποβολή προς αξιολόγηση προϊόντων μοριακής τεχνολογίας κατάλληλων να χρησιμοποιηθούν ως ιχνηθέτες πετρελαίων εσωτερικής καύσης».

Η  Απόφαση είναι διαθέσιμη  ΕΔΩ,

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%A0%CE%9F%CE%A446%CE%9C%CE%A03%CE%96-8%CE%92%CE%A9?inline=true

“Διευκρινίσεις από την ΑΑΔΕ για την απόσβεση των δαπανών ανάπτυξης”.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΑΔΕ

Η ΑΑΔΕ με την Ε.2134/9-7-2019 έδωσε διευκρινίσεις σχετικά με την απόσβεση των δαπανών ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα, διευκρινίζεται ότι:
1. Σύμφωνα με τα ΕΛΠ οι δαπάνες ανάπτυξης ανγνωρίζονται ως περιουσιακό στοιχείο όταν και μόνο όταν πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις, δηλ. όταν:

– Υπάρχει πρόθεση και τεχνική δυνατότητα εκ μέρους της οντότητας να ολοκληρώσει τα σχετικά στοιχεία, ούτως ώστε να είναι διαθέσιμα προς χρήση ή διάθεση.

– Εκτιμάται ως σφόδρα πιθανό ότι τα στοιχεία αυτά θα αποφέρουν μελλοντικά οικονομικά οφέλη.

– Υπάρχει αξιόπιστο σύστημα επιμέτρησης των αποδοτέων σε αυτά ποσών κόστους.

Ως ανάπτυξη (development) ορίζεται η εφαρμογή ευρημάτων έρευνας ή άλλης γνώσης σε ένα πλάνο ή σχέδιο για την παραγωγή νέων ή ουσιωδώς βελτιωμένων υλικών, εργαλείων, προϊόντων, διαδικασιών, συστημάτων ή υπηρεσιών, πριν την έναρξη της παραγωγής ή χρήσης αυτών. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι από 1/1/2015 και μετά οι δαπάνες ανάπτυξης οι οποίες δεν συνδέονται με συγκεκριμένα πάγια στοιχεία θα αποσβένονται με συντελεστή 10% (ως λοιπά πάγια στοιχεία).

2. Σϋμφωνα με την Αρ.Πρωτ. 2356ΕΞ/24-10-2016 γνωμ. ΣΛΟΤ διευκρινίστηκε ότι στις δαπάνες ανάπτυξης περιλαμβάνονται όλες οι δαπάνες που επιρρίπτιονται άμεσα ή έμμεσα στο στάδιο της παραγωγής (μισθοδοσία, αναλώσεις υλικών, αποσβέσεις κ.λπ.) μέχρι το στοιχείο να είναι έτοιμο για τη χρήση που προορίζεται. Αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού των δαπανών ανάπτυξης, οι σχετικές δαπάνες αναγνωρίζονται στα έξοδα της περιόδου που πραγματοποιούνται.

3. Αν οι δαπάνες αυτές, μόλις ολοκληρωθούν παράγουν περιουσιοακό στοιχείο έτοιμο για χρήση που περιλαμβάνεται στα πάγια της παρ. 4 του άρθρου 4 του Ν.4172/2013, όπως οι δαπάνες ανάπτυξης λογισμικού, τότε αποσβένονται με τον συντελεστή του εν λόγω παγίου (π.χ. 20% για το λογισμικό), ειδάλλως αποσβένονται με συντελεστή 10% όπως τα λοιπά πάγια. Επσισημαίνεται τέλος ότι εφόσον οι δαπάνες αυτές εμπ’ιπτυονυ και στον ορισμό των δαπανών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας του άρθρου 22Α εκπίπτουν προσαυξημένες κατά 30%.

Η  Εγκύκλιος είναι διαθέσιμη  ΕΔΩ,

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A96%CE%A7%CE%9F46%CE%9C%CE%A03%CE%96-%CE%9C%CE%A54?inline=true

“Κοινοποίηση των διατάξεων μετάδοσης δεδομένων του εισροών- εκροών και Φ.Η.Μ.”

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΑΔΕ - ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ     
Α.Δ.Α.: Ψ19746ΜΠ3Ζ-ΕΛΚ  Aθήνα, 02/07/2019  Αριθ. Πρωτ.: E. 2127

 Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 30 και 31 του νόμου 4608/2019 (ΦΕΚ 66 Α/2019) οι οποίες τροποποίησαν το άρθρο 31 του νόμου 3784/2009 (ΦΕΚ 137 Α/ 2009), αναφορικά με την εγκατάσταση συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών και φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού Φ.Η.Μ.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΑΔΕ - ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ
Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις των άρθρων 30 και 31 του νόμου 4608/2019 (ΦΕΚ 66 Α/2019), οι οποίες τροποποίησαν το άρθρο 31 του νόμου 3784/2009 (ΦΕΚ 137 Α/ 2009), αναφορικά με την εγκατάσταση συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών και φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού όπου απαιτείται, προς ενημέρωσή σας και από μέρους σας εφαρμογή.
Συγκεκριμένα, οι βασικές τροποποιήσεις που επήλθαν στο νόμο 3784/2009 αφορούν στα ακόλουθα:
(α) Καθορισμός του πεδίου εφαρμογής των υπόχρεων εγκατάστασης του συστήματος εισροών-εκροών και όπου απαιτείται του φορολογικού μηχανισμού
(β) Κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και των προστίμων στις περιπτώσεις παραβίασης των σχετικών με την υποχρέωση εγκατάστασης των συστημάτων διατάξεων
(γ) Καθορισμός των αρμόδιων αρχών για τον έλεγχο εφαρμογής των συστημάτων εισροών-εκροών
(δ) Διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων εισροών- εκροών των υπηρεσιών που ορίζονται ως αρμόδιες για το έλεγχο
(ε) Δυνατότητα συγκρότησης μικτών κλιμακίων ελέγχου για τον από κοινού έλεγχο κατά λόγο αρμοδιότητας, της εφαρμογής των διάταξεων για τα συστήματα εισοών- εκροών
(στ) Ογκομέτρηση των δεξαμενών των βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς καυσίμων ως προϋπόθεση της κυκλοφορίας τους, και πρόβλεψη κυρώσεων σε περίπτωση παραβίασης της εν λόγω υποχρέωσης
(ζ) Πρόβλεψη εξουσιοδοτικών διατάξεων για την έκδοση σχετικών κοινών υπουργικών αποφάσεων
(η) Μεταβατικές διατάξεις.
Ιδιαίτερα εφιστούμε την προσοχή σας στα ακόλουθα τρία σημεία:
1. Στην παράγραφο 9 γ του άρθρου 31 Ν. 3784/2009 όπως τροποποιείται με το άρθρο 30 του Ν. 4608/2019, ορίζεται ότι αρμόδιος για την έκδοση της πράξης επιβολής των προστίμων της περίπτωσης α της παραγράφου 10 είναι ο προϊστάμενος της τελωνειακής αρχής στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης ή η διεύθυνση κατοικίας του παραβάτη. Οι αρμόδιες για τη διενέργεια ελέγχων υπηρεσίες, όπως αυτές ορίζονται στην παράγραφο 9 α, σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης, συντάσσουν έκθεση ελέγχου, την οποία διαβιβάζουν στον αρμόδιο προϊστάμενο της τελωνειακής αρχής, προκειμένου αυτός να προβεί απευθείας στην έκδοση της σχετικής πράξης επιβολής προστίμων. Πριν τη σύνταξη της έκθεσης ελέγχου, ο παραβάτης καλείται εγγράφως να υποβάλει τις απόψεις του εντός είκοσι (20) ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν σημειώματος διαπιστώσεων ελέγχου.
Συνεπώς, οι τελωνειακές αρχές καθίστανται πλέον αρμόδιες για την έκδοση της πράξης επιβολής των προστίμων που προκύπτουν μετά από ελέγχους που διενεργούν οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες της παραγράφου 9 α για κάθε παράβαση των διατάξεων για την εγκατάσταση συστήματος εισροών- εκροών η οποία προβλέπεται από την παράγραφο 10 α, από τους υπόχρεους της παραγράφου 7 του άρθρου 31 Ν. 3784/2009 όπως τροποποιείται με το άρθρο 30 του Ν. 4608/2019.
2. Η παράγραφος 10 δ του άρθρου 31 Ν. 3784/2009 όπως τροποποιείται με το άρθρο 30 του Ν. 4608/2019, προβλέπει ότι κατά της απόφασης επιβολής των προστίμων ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ασκήσει προσφυγή ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Δικαστηρίου σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας. Με την άσκηση της προσφυγής αναστέλλεται η καταβολή ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) του διοικητικού προστίμου, υπό την προϋπόθεση ότι έχει καταβληθεί το υπόλοιπο πενήντα τοις εκατό (50%).
Τα ως άνω πρόστιμα αποτελούν δημόσια έσοδα και εισπράττονται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (παράγραφος 10 ε του άρθρου 31 Ν. 3784/2009 όπως τροποποιείται με το άρθρο 30 του Ν. 4608/2019).
Οι καταλογιστικές πράξεις λοιπόν που εκδίδουν στο εξής οι τελωνειακές αρχές περί επιβολής των προστίμων της παραγράφου 10 α, δεν υπόκεινται πλέον σε ενδικοφανή προσφυγή, όπως προέβλεπε το προϊσχύσαν άρθρο, αλλά μόνο σε προσφυγή ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων.
3. Το άρθρο 31 του τροποποιητικού νόμου 4608/2019 προβλέπει τις ακόλουθες μεταβατικές διατάξεις: 
 Ενδικοφανείς προσφυγές οι οποίες έχουν υποβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του τροποποιητικού νόμου 4608/2019 εξετάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 Ν. 3784/2009 όπως αυτό ίσχυε μέχρι την έναρξη ισχύος του τροποποιητικού Ν. 4608/2019.
 Εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4608/2019 έλεγχοι ολοκληρώνονται κατά τη διαδικασία και από τα όργανα που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 31 Ν.3784/2009, όπως αυτό ίσχυε έως την αντικατάστασή του με το Ν. 4608/2019. Ως εκκρεμείς νοούνται οι έλεγχοι για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί πράξη επιβολής προστίμου. Επί των πράξεων αυτών επιβολής προστίμου δεν ασκείται ενδικοφανής προσφυγή.
Για κάθε παράβαση των διατάξεων του άρθρου 31 Ν. 3784/2009, η οποία διαπιστώνεται από ελέγχους που ολοκληρώνονται μετά την έναρξη ισχύος του τροποποιητικού Ν. 4608/2019, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στις παραγράφους 9 και 10 του ως άνω άρθρου 31 Ν. 3784/2009 όπως τροποποιήθηκε. Μέχρι την έκδοση των αποφάσεων της περίπτωσης ε της παραγράφου 9 και της περίπτωσης στ της παραγράφου 10, τα οριζόμενα σύμφωνα με το άρθρο 2 της Φ2/1871/2013 (ΦΕΚ Β 2173) κοινής υπουργικής απόφασης εξακολουθούν να ισχύουν.
Οι κανονιστικές πράξεις που έχουν εκδοθεί πριν τη δημοσίευση του Ν. 4608/2019 για το σύστημα παρακαλούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών ή/ και εκροών, δυνάμει των παραγράφων 7 έως 11 του άρθρου 31 Ν. 3784/2009, εξακολουθούν να ισχύουν, εφόσον δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του τροποποιητικού Ν. 4608/2019.

“ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΩΣ ΙΧΝΗΘΕΤΕΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ”.

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, κ. Γεώργιος Πιτσιλής, υπέγραψε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή προς αξιολόγηση προϊόντων μοριακής τεχνολογίας κατάλληλων να χρησιμοποιηθούν ως εθνικοί ιχνηθέτες καυσίμων. Με τον τρόπο αυτό ξεκινά η διαδικασία υλοποίησης μιας, κομβικής σημασίας, δράσης για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της νοθείας στα καύσιμα και την πάταξη της φοροδιαφυγής. Ο στόχος είναι η εφαρμογή ενός βελτιωμένου συστήματος ιχνηθέτησης ορισμένων καυσίμων και συγκεκριμένα στο πετρέλαιο εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιείται για τη ναυτιλία και τη θέρμανση, τομείς υψηλού κινδύνου για την διάπραξη πράξεων λαθρεμπορίου και νοθείας, στο πλαίσιο της υλοποίησης όσων ορίζονται στην πρόσφατα εκδοθείσα Απόφαση υπ’ αριθμ. 30/004/000/539/2019 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 803) «Διαδικασίες και προδιαγραφές ιχνηθέτησης υγρών καυσίμων που διατίθενται στην κατανάλωση ή διακινούνται ή αποθηκεύονται εντός της Ελληνικής Επικράτειας με ιχνηθέτες μοριακής τεχνολογίας. Διαδικασία δειγματοληψίας και ελέγχου των ιχνηθετημένων καυσίμων και απαιτήσεις τεχνολογικού εξοπλισμού». Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος καλούνται τα ενδιαφερόμενα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα (ατομικές επιχειρήσεις) ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, να υποβάλουν προσφορές για προϊόντα κατάλληλα να χρησιμοποιηθούν ως εθνικοί ιχνηθέτες μοριακής τεχνολογίας σε πετρέλαια εσωτερικής καύσης.

 Η  Πρόσκληση  εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι διαθέσιμη ΕΔΩ,

https://www.aade.gr/sites/default/files/2019-05/%CE%A0%CE%95%CE%95_%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%B7%CE%B8%CE%B5%CF%84%CF%89%CE%BD%CE%A4%CE%95%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F_%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%93%CE%95%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%9F-24-05-2019XX%281%29.pdf