Στη Βουλή το νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο – Τι προβλέπει για τα τέλη κυκλοφορίας
Νομοσχέδιο με το οποίο επέρχονται παρεμβάσεις και βελτιώσεις στο νομοθετικό πλαίσιο καταπολέμησης του λαθρεμπορίου κατατίθεται άμεσα στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών. Με το ίδιο νομοσχέδιο επέρχονται και αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά από την 1-1-2021 και μετά. Με τις αλλαγές ενσωματώνεται το νέο πρότυπο ρύπων και δεν προκαλούνται επιβαρύνσεις σε σχέση με τα τέλη που καταβάλλουν σήμερα οι ιδιοκτήτες ΙΧ.
Ειδικότερα, με το Μέρος Α΄ του εν λόγω Σχεδίου Νόμου, πραγματοποιούνται σημαντικές παρεμβάσεις στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για την ενδυνάμωση του επιχειρησιακού συντονισμού των συναρμόδιων υπηρεσιών, καθώς και τον εφοδιασμό τους με νέα σύγχρονα εργαλεία προς ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους, ενώ παράλληλα εισάγεται μια δέσμη νέων μέτρων και αυστηρών κυρώσεων για την περιστολή του λαθρεμπορίου.
Ειδικότερα:
1ον. Αναβαθμίζεται το υφιστάμενο “Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου προϊόντων ειδικού φόρου κατανάλωσης (Σ.Ε.Κ.)” και επεκτείνονται οι αρμοδιότητές του και σε προϊόντα φόρου κατανάλωσης, όπως ο καφές και τα καπνικά.
2ον. Θεσπίζονται ηλεκτρονικά συστήματα παρακολούθησης της εφοδιαστικής αλυσίδας των αλκοολούχων ποτών.
3ον. Δημιουργείται νέο ηλεκτρονικό μητρώο για την απογραφή των δεξαμενών αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων και αυστηροποιούνται τα διοικητικά μέτρα που λαμβάνονται σε περίπτωση νοθείας καυσίμων.
4ον. Θεσπίζεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου των υγραερίων, με την επέκταση του συστήματος εισροών- εκροών σε όλες τις εγκαταστάσεις αποθήκευσής τους, ενώ θεσπίζεται και η χρήση μοριακού συστήματος ιχνηθέτησης και στα εν λόγω προϊόντα.
5ον. Εισάγονται αυστηρές χρηματικές κυρώσεις για παραβάσεις των υποχρεώσεων περί εγκατάστασης ηλεκτρονικού συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού (GPS) σε βυτιοφόρα οχήματα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα (σλέπια).
6ον. Στον τομέα των καπνικών προϊόντων, προβλέπονται, πέραν των υφιστάμενων, και άλλες κρίσιμες δραστηριότητες, που ασκούνται, κατόπιν αδειοδότησης, στο πλαίσιο της εφοδιαστικής αλυσίδας των εν λόγω προϊόντων.
7ον. Προβλέπεται η διασύνδεση και διαλειτουργικότητα του εθνικού Ενιαίου Κεντρικού Μητρώου Εφοδιαστικής Αλυσίδας καπνού και βιομηχανοποιημένων καπνών (Ε.Κ.Μ.Ε.Α.) με το πληροφοριακό σύστημα του Μητρώου Ιχνηλασιμότητας Καπνικών Προϊόντων, ενώ βελτιώνεται το θεσμικό πλαίσιο όσον αφορά στα μέτρα δέουσας επιμέλειας των εταιρειών καπνικών.
8ον. Επέρχονται αλλαγές στον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα, ν. 2960/2001 (Α΄265), ως προς την επιβολή χρηματικών κυρώσεων για συγκεκριμένες τελωνειακές παραβάσεις, καθώς και αυστηροποίηση του πλαισίου των προβλεπόμενων ποινών φυλάκισης και κάθειρξης για το αδίκημα της λαθρεμπορίας.
Με το Μέρος Β΄ του Σχεδίου Νόμου, κυρώνεται το διεθνές Πρωτόκολλο για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου προϊόντων καπνού, οι προβλέψεις του οποίου αποτελούν τη βάση για τη διακρατική συνεργασία και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας στον κρίσιμο τομέα του ελέγχου για τον εντοπισμό του παράνομου εμπορίου καπνικών προϊόντων και την περιστολή της λαθρεμπορίας.
Με το Κεφάλαιο Α΄ του Μέρους Γ΄ του Σχεδίου Νόμου, ρυθμίζονται ζητήματα κοινωφελών περιουσιών, ιδρυμάτων, σχολαζουσών κληρονομιών κ.λπ., όπως κυρίως ζητήματα που αφορούν όργανα διοίκησης και εκκαθάρισης αυτών, τις εμπορικές-επαγγελματικές μισθώσεις ακινήτων ιδιοκτησίας τους και τη δημοσίευση των οικονομικών τους στοιχείων.
Νέα τέλη κυκλοφορίας
Με το Κεφάλαιο Β΄ του Μέρους Γ΄ προσαρμόζονται οι υφιστάμενες διατάξεις υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας επιβατικών οχημάτων, ενόψει εφαρμογής σε όλη την Ε.Ε., για τα ταξινομούμενα από 1-1-2021, της νέας μεθόδου WLTP υπολογισμού ρύπων CO2 για τον προσδιορισμό των αναλογούντων τελών κυκλοφορίας, ώστε να μην υπάρξει σχετική επιβάρυνση για αυτά, σε σχέση με τα ισχύοντα, και περαιτέρω διασφαλίζεται ο ήδη υφιστάμενος μέχρι σήμερα τρόπος υπολογισμού των εν λόγω τελών ως και του τέλους ταξινόμησης, ώστε να μην υπάρξει σχετική επιβάρυνση για τα λοιπά επιβατικά αυτοκίνητα. Τέλος, στο Κεφάλαιο αυτό εισάγεται ρύθμιση, η οποία καλύπτει το υφιστάμενο νομοθετικό κενό ως προς τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης υβριδικών επιβατικών οχημάτων και καθορίζεται ποια τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO2) επιλέγεται μεταξύ διαφορετικών τιμών για τη διαφοροποίηση των συντελεστών τέλους ταξινόμησης.
cnn.gr