10:00 “Η Ιαπωνία στέλνει τη δεύτερη ομάδα στον Μαυρίκιο μετά την καταστροφή της πετρελαιοκηλίδας”.
Μια δεύτερη ομάδα ιαπωνικών εμπειρογνωμόνων αναχώρησε για τον Μαυρίκιο την Τετάρτη με ειδικά απορροφητικά υλικά για να καθαρίσει τους τόνους πετρελαίου που διέρρευσε από ένα ιαπωνικό πλοίο που είχε διαρρεύσει στις αρχές του μήνα.
“Η διαρροή πετρελαίου από το λανθάνον πλοίο προκάλεσε σοβαρές ζημιές στον λαό του Μαυρίκιου, η οικονομία του οποίου βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό και στον όμορφο ωκεανό”, δήλωσε ο αξιωματούχος του υπουργείου περιβάλλοντος Γιούκιχιρο Χάισα σε δημοσιογράφους πριν από την αναχώρηση.
“Είμαι πολύ στενοχωρημένος.”
Έξι μέλη της ομάδας ταξιδεύουν στον Μαυρίκιο από την Ιαπωνία, με τον αρχηγό της ομάδας να ενώνεται από τη Νέα Υόρκη.
Η Haisa είπε ότι η κυβέρνηση του Μαυρίκιου ζήτησε από την ομάδα να αξιολογήσει την επίδραση της διαρροής στους τοπικούς κοραλλιογενείς υφάλους.
Ο ιαπωνικός MV Wakashio έτρεξε σε μια κοραλλιογενή ύφαλο στις 25 Ιουλίου και άρχισε να διαρρέει πετρέλαιο περισσότερο από μια εβδομάδα αργότερα, χύνοντας περισσότερους από 1.000 τόνους και απειλώντας ένα προστατευόμενο θαλάσσιο πάρκο με δάση μαγκρόβια και απειλούμενα είδη.
“Θα θέλαμε να εφαρμόσουμε τις τεχνικές μας δεξιότητες για να βοηθήσουμε στον καθαρισμό των μαγγροβίων που καλύπτονται από πετρέλαιο”, δήλωσε ο Noriaki Sakaguchi, περιβαλλοντικός εμπειρογνώμονας στον Οργανισμό Διεθνούς Συνεργασίας της Ιαπωνίας.
“Μόλις καταστραφεί, θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να ανακάμψει ένα οικολογικό σύστημα”, είπε.
Η ομάδα φέρνει 20 κουτιά ειδικών απορροφητικών υλικών που μπορούν να απορροφήσουν συνολικά 1.200 λίτρα (265 γαλόνια) λαδιού.
Πολύπλοκες ρίζες
Το υλικό έχει δωρηθεί από την εταιρεία M-TechX με έδρα το Τόκιο και χρησιμοποιήθηκε σε ατύχημα διαρροής πετρελαίου στην Ιαπωνία πέρυσι.
“Θα ήθελα να δω πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το απορροφητικό υλικό για να καθαρίσουμε την παράκτια περιοχή και τη σύνθετη ριζική δομή των δασών που μολύνονται από λάδι”, δήλωσε η Haisa.
Το Τόκιο έχει ήδη στείλει μια ομάδα έξι εμπειρογνωμόνων, συμπεριλαμβανομένης μιας ακτοφυλακής και διπλωματών, για να βοηθήσει στην απάντηση.
Τόσο η κυβέρνηση του Μαυρικίου όσο και η ιαπωνική κυβέρνηση δέχτηκαν πυρά επειδή δεν έκαναν περισσότερα άμεσα για να αποτρέψουν μια μεγάλης κλίμακας διαρροή.
Οι αρχές του Μαυρικίου συνέλαβαν την Τρίτη τον Ινδό καπετάνιο του πλοίου.
Αξιωματούχοι δεν έχουν ακόμη αποκαλύψει γιατί το πλοίο, το οποίο πήγαινε από τη Σιγκαπούρη στη Βραζιλία, ήρθε τόσο κοντά στο νησί, το οποίο τώρα ξεχειλίζει από οικολογική καταστροφή.
Το σκάφος μετέφερε 4.000 τόνους πετρελαίου και τα πληρώματα διάσωσης κατάφεραν να αντλήσουν περίπου 3.000 τόνους από το φορτηγό χύδην πριν χωριστεί στα δύο την Κυριακή, αποτρέποντας μια πολύ μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή.
ΠΗΓΗ: aljazeera.com