“Εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων: -33,7% πρώτο εξάμηνο του 2020 · -20,3% τον Ιούνιο”.
Βρυξέλλες, 23 Ιουλίου 2020 – Τον Ιούνιο του 2020, η ζήτηση για νέο επαγγελματικό όχημα σε ολόκληρη την ΕΕ παρέμεινε ασθενής (-20,3%), αν και ο ρυθμός μείωσης επιβραδύνθηκε σε σύγκριση με τον Απρίλιο και τον Μάιο.
Σύνολο νέων επαγγελματικών οχημάτων
Τον Ιούνιο του 2020, η ζήτηση για νέο επαγγελματικό όχημα σε ολόκληρη την ΕΕ παρέμεινε ασθενής (-20,3%), αν και ο ρυθμός μείωσης επιβραδύνθηκε σε σύγκριση με τον Απρίλιο και τον Μάιο. Η πτώση ήταν λιγότερο έντονη στο τμήμα van, μειώνοντας το συνολικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, τα τμήματα φορτηγών και λεωφορείων εξακολουθούν να αγωνίζονται. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής σημείωσαν διψήφια ποσοστιαία μείωση τον περασμένο μήνα: Γερμανία (-30,5%), Ισπανία (-24,2%) και Ιταλία (-12,8%), ενώ η Γαλλία σημείωσε μέτρια αύξηση (+ 2,2% ).
Καθ ‘όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, οι εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 33,7% λόγω των ζημιών που καταγράφηκαν τους προηγούμενους μήνες. Καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφια ποσοστιαία μείωση μέχρι στιγμής φέτος, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Ισπανία (-44,8%), Ιταλία (-35,4%), Γαλλία (-32,0%) και Γερμανία (-28,6%) .
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση για φορτηγά μειώθηκε κατά 10,4% σε 142.799 μονάδες. Ωστόσο, αυτή είναι μια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σύγκριση με την απότομη πτώση του 41,3% που καταγράφηκε τον Μάιο. Η Γαλλία – η μεγαλύτερη αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων – συνέβαλε σημαντικά, σημειώνοντας αύξηση 7,8% τον Ιούνιο με 51.849 μονάδες καταχωρημένες. Η ανάπτυξη σημειώθηκε επίσης στο Βέλγιο (+ 8,4%), τη Ρουμανία (+ 6,4%) και το Λουξεμβούργο (+ 3,1%). Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία (-19,8%) και η Γερμανία (-17,7%) υπέστησαν ακόμη διψήφιες απώλειες, ακολουθούμενη από την Ιταλία με πιο μέτρια μείωση (-5,3%).
Έξι μήνες μέσα στο έτος, η αγορά νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 31,8%. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (-45,7%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-35,9%), τη Γαλλία (-31,2%) και τη Γερμανία (-25,1%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω
Τον Ιούνιο του 2020, οι εγγραφές της ΕΕ στον τομέα των βαρέων φορτηγών επλήγησαν σοβαρά (-55,6%), με την Εσθονία και τη Λετονία να καταγράφουν ποσοστιαίες απώλειες άνω του 80%. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης αρνητικά αποτελέσματα, ιδίως τη Γερμανία (-57,4%), την Ισπανία (-55,7%) και την Ιταλία (-51,8%). Αντίθετα, η Κύπρος ήταν τα μόνα κράτη μέλη της ΕΕ που σημείωσαν ανάπτυξη τον περασμένο μήνα.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, 92.278 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μειωμένα κατά 44,2%% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Η ζήτηση μειώθηκε κατά 41,3% στη Γερμανία, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-40,6%), την Ισπανία (-37,3%) και την Ιταλία (-34,2%).
Νέα μεσαία και βαριά επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Τον Ιούνιο του 2020, η ζήτηση για νέα φορτηγά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε για δωδέκατο συνεχή μήνα. Οι εγγραφές υπερδιπλασιάστηκαν (-54,3%), από 43.876 μονάδες τον Ιούνιο του 2019 σε 20.064 μονάδες τον περασμένο μήνα. Η Γερμανία – η κορυφαία αγορά αυτού του είδους οχημάτων – σημείωσε υψηλότερη ποσοστιαία μείωση (-56,4%) από ό, τι τον Μάιο. Η Ισπανία (-54,7%), η Ιταλία (-48,3%) και η Γαλλία (-33,8%) αντιμετώπισαν παρόμοιες μειώσεις στη ζήτηση.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, η Ευρωπαϊκή Ένωση καταμέτρησε συνολικά 115.224 νέα φορτηγά ταξινομημένα, ή 42,0% λιγότερο από την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ συρρικνώθηκαν σημαντικά: Γαλλία (-39,4%), Γερμανία (-38,5%), Ισπανία (-36,2%) και Ιταλία (-33,7%).
Νέα μεσαία και βαριά λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Τον περασμένο μήνα, οι εγγραφές λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν κατά 41,5% στην ΕΕ, ελαφρά βελτίωση σε σύγκριση με τη μείωση του Μαΐου (-56,5%). Μόνο τρεις από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσαν θετικά αποτελέσματα τον Ιούνιο του 2020: Κύπρος, Λουξεμβούργο και Σλοβακία. Οι άλλες 24 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών, υπέστησαν διψήφια ποσοστιαία μείωση τον Ιούνιο.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, η ζήτηση για λεωφορεία και πούλμαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 35,1%, με 12,508 νέα οχήματα ταξινομημένα στην περιοχή. Οι εγγραφές μειώθηκαν περισσότερο από το ήμισυ στην Ισπανία (-52,3%), ενώ η Ιταλία (-21,3%), η Γερμανία (-19,2%) και η Γαλλία (-18,9%) παρουσίασαν πιο μέτριες μειώσεις μέχρι στιγμής φέτος.
ΠΗΓΗ: acea.be