“Ο Μητσοτάκης «βάζει στην πρίζα» την ηλεκτροκίνηση”.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η οποία γιορτάζεται αύριο Παρασκευή, η κυβέρνηση «κόβει την κόκκινη κορδέλα» εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στη βιώσιμη κινητικότητα.
Τη σφραγίδα της σε ένα μεγαλόπνοο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα σχέδιο βάζει την Παρασκευή η κυβέρνηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να παρουσιάζει το Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση και να ανοίγει ουσιαστικά το δρόμο στις καθαρές μεταφορές.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η οποία γιορτάζεται αύριο Παρασκευή, η κυβέρνηση «κόβει την κόκκινη κορδέλα» εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στη βιώσιμη κινητικότητα, μια εποχή η οποία σηματοδοτείται από την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου, την παροχή κινήτρων και την υλοποίηση μετρήσιμων στόχων.
Τα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνουν γενναίες επιδοτήσεις έως και 8.000 ευρώ ενώ οικονομικά κίνητρα θα δοθούν και για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου ή σκούτερ. Παράλληλα, εξετάζεται να δοθούν και άλλα κίνητρα όπως είναι η δυνατότητα κυκλοφορίας ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς περιορισμούς στα μεγάλα αστικά κέντρα, ελεύθερου πάρκινγκ σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης των δήμων, φοροαπαλλαγές σε ιδιωτικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης κ.λπ.
Όπως αναφέρθηκε πρόσφατα σε διαδικτυακή που συζήτηση με θέμα το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (ΗΑΕΕ) σε συνεργασία με το Insider.gr, η βιώσιμη κινητικότητα παύει αν είναι ένα «άπιαστο όνειρο» για τους ελληνικούς δήμους καθώς αίρονται σταδιακά τα εμπόδια που φράσσουν το δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση και δημιουργούνται πλέον οι προϋποθέσεις ανάπτυξης των λεγόμενων «έξυπνων πόλεων».
Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα πολύ χαμηλά στην κατάταξη χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και αυτό οφείλεται στην έλλειψη θεσμικού πλαισίου, δέσμης κινήτρων καθώς και στην ελλιπή πληροφόρηση των κέντρων λήψης αποφάσεων για τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και τους τρόπους ένταξης των έργων στα ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα. Αυτά όμως τα εμπόδια σε λίγο καιρό θα αποτελούν παρελθόν….
Παράλληλα, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο Ecofest 2020, «στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρυσι κατέλαβαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%».
«Θέλουμε πρώτα από όλα να ρυθμίσουμε την αγορά της ηλεκτροκίνησης δημιουργώντας ένα προβλέψιμο πλαίσιο για τις επενδύσεις. Διότι μόνο με επενδύσεις θα μπορέσει η Ελλάδα να καλύψει την απόσταση που τη χωρίζει από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επιδιώκουμε να χρησιμοποιήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους, όπως το ΕΣΠΑ, ως καταλύτες ενεργοποίησης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Η οποία θα είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης. Οι νομοθετικές παρεμβάσεις που θα φέρουμε θα περιλαμβάνουν και κίνητρα, όπως κίνητρα χρήσης, δωρεάν στάθμευση κ.λπ», ανέφερε σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο insider.gr ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.
ΠΗΓΗ: insider.gr