Skip to main content
| Notaka

06:40 “Λάθος καύσιμο! Τι γίνεται εάν βάλω βενζίνη αντί για πετρέλαιο;”.

ΠΟΠΕΚ: Οι υψηλές τιμές των καυσίμων ευθύνονται για την ύφεση ...

Εάν νομίζετε ότι κάτι τέτοιο είναι απίθανο να συμβεί, σκεφτείτε ξανά. Οι στατιστικές λένε ότι τέτοια λάθη συμβαίνουν συνεχώς ανά τον πλανήτη, κάθε λίγα λεπτά της ώρας. Το να προσπαθήσει να ανεφοδιάσει κανείς ένα βενζινοκίνητο όχημα με πετρέλαιο είναι λίγο δύσκολο, καθώς τα ακροφύσια πλήρωσης καυσίμου έχουν μεγαλύτερη διάμετρο και μάλλον δεν θα χωρέσουν στην οπή πλήρωσης του ρεζερβουάρ. Το αντίθετο, όμως, γίνεται. Για κάποιον που δεν έχει το μυαλό του εκείνη την ώρα εστιασμένο ή για ένα νέο υπάλληλο πρατηρίου που απλά θα κάνει λάθος, το μοιραίο δεν είναι τόσο μακριά όσο φαίνεται.

Θα πρέπει, όμως, να μιλάμε για κάτι μοιραίο; Είναι τόσο κακό να μπερδέψει κανείς τα καύσιμα και να βάλει βενζίνη, έστω και λίγη, σε ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για να καταναλώνει πετρέλαιο; Στην πράξη, ναι. Πρόκειται για δύο καύσιμα που μπορεί να έχουν την ίδια βάση, οι ομοιότητές τους όμως σταματούν εκεί. Άλλο σημείο ανάφλεξης, διαφορετικά πρόσθετα, διαφορετική συμπεριφορά.

Εδώ υπάρχει μία άποψη που λέει πως εάν αναμιχθεί ένα μικρό ποσοστό βενζίνης μέσα στο πετρέλαιο, σε αναλογία κάτω του 5%, τότε είναι αρκετά πιθανό να μην συμβεί τίποτα και ο κινητήρας να το κάψει κανονικά. Όλο αυτό, όμως, αποτελεί ένα ρίσκο που ο καθένας θα πρέπει να αναρωτηθεί πολύ σοβαρά εάν θέλει να το πάρει. Η άποψή μας είναι πως καλύτερα να μην το κάνει. Για την ακρίβεια, δεν θα πρέπει καν να γυρίσει το κλειδί του κινητήρα.

Ακόμα και αν δεν βάλει μπροστά, με το γύρισμα του κλειδιού ενεργοποιούνται διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, φώτα, κ.λπ.), μεταξύ των οποίων και η αντλία του καυσίμου. Το ότι θα τραβήξει, λοιπόν, κάποια ποσότητα λάθους καυσίμου, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Ας δούμε τώρα τι ρισκάρουμε σε αυτή την περίπτωση.

Κατ’ αρχήν θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι για να επιτευχθεί ο συνδυασμός υψηλής ισχύος και χαμηλών εκπομπών ρύπων, ένας πετρελαιοκινητήρας χρειάζεται να χρησιμοποιεί κοινή γραμμή τροφοδοσίας υψηλής πίεσης και άλλα συστήματα που είναι πολύ πιο ευαίσθητα από αυτά ενός βενζινοκινητήρα. Η αντλία καυσίμου, για παράδειγμα, λιπαίνεται από το ίδιο το πετρέλαιο. Η βενζίνη δεν έχει τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά. Έτσι, μετά από λίγο, θα αυξηθεί η τριβή και η φθορά στο εσωτερικό της.

Ακόμα χειρότερα, τα υψηλής πίεσης μπεκ ψεκασμού του καυσίμου έχουν πολύ μικρές και ευαίσθητες σωληνώσεις, ενώ δεν είναι σχεδιασμένα να αντέχουν στην πολύ υψηλότερη θερμοκρασία καύσης της βενζίνης. Μετά από λίγη ώρα λειτουργίας με λάθος καύσιμο, θα αχρηστευθούν. Και δεν χρειάζεται να πούμε ότι αυτά αποτελούν και το πιο ακριβό υποσύστημα ολόκληρου του κινητήρα.

Για τους παραπάνω λόγους αλλά και για άλλες φθορές που θα έρθουν γρήγορα στον κινητήρα και στο σύστημα εξαγωγής του, είναι σημαντικό σε περίπτωση που βάλουμε λάθος καύσιμο στο αυτοκίνητό μας, να μην γυρίσουμε το κλειδί στη μίζα. Αντιθέτως, θα πρέπει να σταματήσουμε άμεσα την πλήρωση του ρεζερβουάρ και να ενημερώσουμε σχετικά τον υπεύθυνο του πρατηρίου.

Για να μην παραμένει το αυτοκίνητό μας μπροστά από τις αντλίες, είναι φρόνιμο με τη βοήθεια των υπαλλήλων να το σπρώξουμε (σβηστό, δεν το βάζουμε μπροστά) σε μία άκρη, όπου δεν θα εμποδίζει. Κατόπιν, θα πρέπει να φροντίσουμε για την απομάκρυνση του λάθος μίγματος και τον καθαρισμό του ρεζερβουάρ, πριν ξαναπροσθέσουμε -το σωστό αυτή τη φορά- καύσιμο.

Κάποια πρατήρια υγρών καυσίμων μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό. Αλλιώς καλούμε την οδική βοήθεια και φροντίζουν αυτοί για τα υπόλοιπα, είτε επί τόπου (μία διαδικασία που κρατάει περίπου 40 λεπτά) είτε μεταφέροντας το αυτοκίνητό μας σε κάποιο συνεργείο. Σε αυτό θα υπάρχει πιθανά κάποιο κόστος, πολύ μικρότερο όμως από το να ξεκινούσαμε κανονικά και τελικά να καταστρέφαμε τον κινητήρα μας. Φυσικά, εάν το λάθος δεν είναι δικό σας αλλά του υπαλλήλου του πρατηρίου, τότε η επιχείρηση θα πρέπει να αναλάβει τη σχετική ευθύνη.

ΠΗΓΗ: caranddriver.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!