11:03 “Η εμπορική συμφωνία του Ηνωμένου Βασιλείου: Οι αυτοκινητιστές της ΕΕ ζητούν μακρόπνοη συμφωνία”.
Βρυξέλλες, 6 Απριλίου 2020 – Η κλίμακα και η φιλοδοξία της εμπορικής συμφωνίας που αντικαθιστά τη συμμετοχή του Ηνωμένου Βασιλείου στην ΕΕ πρέπει να αντικατοπτρίζει τον βαθιά αλληλένδετο χαρακτήρα του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αν όχι, αυτό όχι μόνο θα έβλαπτε σοβαρά τη βιομηχανία και την ευρύτερη οικονομία, αλλά θα μπορούσε επίσης να εμποδίσει την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων.
Κάθε χρόνο, μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου διακινούνται σχεδόν 3 εκατομμύρια μηχανοκίνητα οχήματα αξίας 54 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ το εμπόριο διαφόρων καναλιών αυτοκινήτων αντιπροσωπεύει περίπου 14 δισεκατομμύρια ευρώ. Με περίπου 30.000 εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή ενός και μόνο αυτοκινήτου, η αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται σε χρονοδιαγράμματα κατασκευής ακριβώς του χρόνου.
“Με αυτή την αλληλεξάρτηση, είναι απαραίτητο τα ελεύθερα εμπορίου και η ανοικτή ροή αγαθών και υπηρεσιών να αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου”, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. “Κάθε μελλοντική εμπορική συμφωνία πρέπει συνεπώς να συνδυάζει μηδενικούς δασμούς, εφαρμόσιμους κανόνες καταγωγής, απλουστευμένες τελωνειακές απαιτήσεις και να εξασφαλίζει την απουσία τεχνικών εμποδίων στο εμπόριο”.
Οι κανόνες καταγωγής των μηχανοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν το πολύ υψηλό επίπεδο ολοκλήρωσης μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου και τη μοναδική περίσταση στην οποία διεξάγεται αυτή η διαπραγμάτευση, σύμφωνα με την ACEA. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει επίσης να δοθεί στο εμπόριο ηλεκτρικών στηλών για ηλεκτροκίνητα οχήματα, δεδομένης της έλλειψης δυνατοτήτων παραγωγής μπαταριών στην ΕΕ ή το Ηνωμένο Βασίλειο.
“Η ανάπτυξη και η ανάπτυξη των τεχνολογιών των μπαταριών αποτελεί θεμελιώδη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και κλειδί για το φιλόδοξο κλίμα της Ευρώπης για το κλίμα”, εξήγησε ο κ. Huitema. “Οι κανόνες της μελλοντικής εμπορικής συμφωνίας δεν θα πρέπει να περιορίζουν την ικανότητα των κατασκευαστών να προσφέρουν στην αγορά τεχνολογίες χαμηλών και μηδενικών εκπομπών”.
Η αποκλίνουσα νομοθεσία θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο στο εμπόριο, απαιτώντας από τους κατασκευαστές να προσαρμόσουν ή να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες προκειμένου να συμμορφωθούν με διαφορετικές απαιτήσεις. Huitema: “Για το κοινό τους συμφέρον, η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να διατηρήσουν ενεργά την ευθυγράμμιση σε όλες τις βασικές νομοθεσίες για την αυτοκινητοβιομηχανία.” Αυτό περιλαμβάνει την ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με την έγκριση τύπου, την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις, καθώς και το πλαίσιο για τις μελλοντικές τεχνολογίες όπως τα αυτοματοποιημένα οχήματα.
“Το ρολόι ταιριάζει για αυτές τις περίπλοκες διαπραγματεύσεις και ανησυχούμε πολύ για το ότι ο χρόνος που απομένει κάτω από τη μεταβατική ρύθμιση είναι ανεπαρκής, ιδιαίτερα δεδομένης της τρέχουσας κρίσης του COVID-19”, προειδοποίησε ο Huitema. Η μη σκόπιμη συνέπεια αυτού του γεγονότος θα μπορούσε να είναι ένα σενάριο χωρίς προσφορά. Μόνο από πλευράς τιμολογίων, αυτό θα είχε τεράστιο αντίκτυπο, ενώ περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ θα προστεθούν στο κόστος των συναλλαγών μεταξύ των διαμερισμάτων της Μάγχης.
“Ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα ήταν καταστροφικό για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και για την ευρωπαϊκή οικονομία γενικά και θα πρέπει να αποφευχθεί με κάθε λογικό κόστος”.
ΠΗΓΗ: acea.be