14:13 “Μαζική αύξηση της χρέωσης φορτηγών και ανανέωση της υποδομής που χρειάζονται, αποκαλύπτουν νέα δεδομένα”.
Βρυξέλλες, 3 Απριλίου 2020 – Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχει εκδώσει νέα στοιχεία για τον αριθμό των σημείων φόρτισης και των σταθμών ανανεώσιμης ενέργειας που απαιτούνται για φορτηγά με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές CO2 για να επιτευχθούν οι στόχοι για το 2025 και το 2030 για το CO2. Όσον αφορά τα σημεία χρέωσης για ηλεκτρικά φορτηγά, αυτό σημαίνει ότι θα φθάσουμε από σχεδόν το μηδέν σήμερα σε περίπου 90.000 δημόσια σημεία κατά την επόμενη δεκαετία, προκειμένου να καταστεί δυνατή η μετάβαση στις οδικές μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
“Προφανώς, η βιομηχανία μας αντιμετωπίζει άμεσα προβλήματα σχετικά με την κρίση COVID-19”, δήλωσε ο Henrik Henriksson, Πρόεδρος του Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων της ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος της Scania. “Παρόλα αυτά, διατηρούμε τους μακροπρόθεσμους στόχους για το κλίμα. Ούτε η βιομηχανία φορτηγών ούτε οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής έχουν την δυνατότητα να εγκαταλείψουν την μπάλα αυτή τη στιγμή. “
Το περασμένο έτος, η ΕΕ υιοθέτησε τα πρώτα της πρότυπα εκπομπών CO2 για βαρέα οχήματα, τα οποία θα ισχύουν το 2025 (-15%) και το 2030 (-30%). Henriksson: “Αυτοί οι στόχοι για τα καύσιμα CO2 θέτουν εξαιρετικά δύσκολα ορόσημα στο δρόμο προς την ουδετερότητα του άνθρακα. Για να επιτύχουμε αυτές τις απότομες μειώσεις, δεσμευόμαστε και είμαστε έτοιμοι να φέρουμε στην αγορά έναν αυξανόμενο αριθμό φορτηγών με μηδενικές εκπομπές ρύπων ».
Ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των φορτηγών που πωλούνται στην Ευρώπη σήμερα εξακολουθεί να λειτουργεί με ντίζελ, καθώς είναι ο πιο βολικός και οικονομικά αποδοτικός φορέας ενέργειας που διατίθεται στους μεταφορείς. Για πρώτη φορά, τα στατιστικά στοιχεία αποκαλύπτουν τώρα την ακριβή σύνθεση της αγοράς της ΕΕ για νέα φορτηγά ανά τύπο καυσίμου. Αυτοί οι νέοι αριθμοί ACEA δείχνουν ότι το 97,9% όλων των μέσων και βαρέων φορτηγών που πωλούνται το 2019 έτρεξε με ντίζελ, το 0,1% έτρεξε με βενζίνη, 1,7% με φυσικό αέριο, 0,2% με ηλεκτρικό φορτίο και 0,1% με υβριδικό ηλεκτρικό.
Αν προχωρήσουμε γρήγορα στο 2030, θα πρέπει να λειτουργήσει στην ΕΕ ένας στόλος περίπου 200.000 ηλεκτροκίνητων φορτηγών ηλεκτρικών στηλών, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για το CO2 που καθορίστηκε για το συγκεκριμένο έτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ACEA. Με περίπου 700 μεσαία και βαριά ηλεκτρικά φορτηγά (πάνω από 3,5 τόνους) που πωλήθηκαν πέρυσι, αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών θα πρέπει να αυξηθούν 28 φορές κατά τα επόμενα 10 χρόνια.
Henriksson: “Η ανάπτυξη ενός πυκνού δικτύου υποδομής για φορτηγά με εναλλακτική κίνηση είναι μια από τις βασικές προϋποθέσεις για την επίτευξη οδικών εμπορευματικών μεταφορών με ουδέτερο άνθρακα. Χρειαζόμαστε επειγόντως την Ευρώπη να εισαγάγει δεσμευτικές δεσμεύσεις για την ανάπτυξη τουλάχιστον 37.000 σημείων χρέωσης, 50 σταθμών υδρογόνου και 750 σταθμών LNG κατάλληλων για βαρέα επαγγελματικά οχήματα ήδη από το 2025. “
Τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα απλά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υποδομή των επιβατικών αυτοκινήτων λόγω της πολύ υψηλότερης ζήτησης ενέργειας και ενέργειας, καθώς και συγκεκριμένων χώρων, απαιτήσεων στάθμευσης και πρόσβασης. Προκειμένου η Ευρώπη να επιτύχει αυτά τα ελάχιστα επίπεδα ανάπτυξης, οι δεσμευτικοί στόχοι υποδομής φορτηγών για τα κράτη μέλη πρέπει να καθοριστούν τώρα από την οδηγία για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, καλεί η ACEA.
Θα πρέπει επίσης να καθοριστούν ελλείποντα τεχνικά πρότυπα και οι απαραίτητες διαδικασίες τυποποίησης πρέπει να ξεκινήσουν αμέσως. Τέλος, οι επενδύσεις στη χρέωση και την ανανέωση της υποδομής θα απαιτήσουν σημαντική οικονομική και διοικητική υποστήριξη από την ΕΕ και τις εθνικές κυβερνήσεις. Ειδικότερα, οι φορείς εκμετάλλευσης μεταφορών θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να επενδύσουν νωρίς σε ιδιωτικούς και ημι-δημόσιους σταθμούς φόρτισης αποθηκών.
ΠΗΓΗ: acea.be