“Διπλό χτύπημα στον ελληνικό εφοπλισμό από κοροναϊό και πετρέλαιο”.
Η συντριπτική πλειοψηφία των πλοιοκτητών καλείται να λειτουργήσει υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.
Το «δίδυμο» πλήγμα που δέχεται η παγκόσμια ναυτιλία από τον κοροναϊό και τη μεγάλη πτώση της διεθνής τιμής του πετρελαίου έχει οδηγήσει πολλές ελληνικές εφοπλιστικές επιχειρήσεις σε αναθεώρηση στρατηγικής.
Η συντριπτική πλειοψηφία των πλοιοκτητών καλείται να λειτουργήσει υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες και οι ιδιοκτήτες βάζουν το χέρι στην τσέπη προκειμένου να επιδοτήσουν τη λειτουργία των πλοίων τους. Πολλοί προχωρούν σε πωλήσεις πλοίων – ακόμη και σε βεβιασμένες- και άλλοι αδρανοποιούν μερικώς το στόλο τους.
Επίδραση στα έσοδα που εισφέρει ο εφοπλισμός στην ελληνική οικονομία λόγω κοροναϊού
Αλλά και η εικόνα στην αγορά του πετρελαίου είναι πρωτόγνωρη με την τιμή του μαύρου χρυσού να καταγράφει χθες πτώση 24%, τη μεγαλύτερη ημερήσια υποχώρηση τις 17 Ιανουαρίου 1991 όταν και είχε ξεκινήσει η Καταιγίδα της Ερήμου στο Ιράκ. Η πτώση αυτή σχετίζεται αφενός με την διαμάχη Ρωσίας – Σαουδικής Αραβίας, αλλά και με την πτώση της ζήτησης από την Κίνα. Όταν μειώνεται η ζήτηση για αργό πετρέλαιο, μειώνονται τα ναύλα και οι αποδόσεις των μετοχών των δεξαμενόπλοιων και τα αποθέματα αργού πετρελαίου αυξάνονται.
Αυτή η δυσμενής εικόνα στην ναυτιλία από τον κοροναϊό και τη μεγάλη πτώση της διεθνής τιμής του πετρελαίου, επιδρά και στα έσοδα που εισφέρει ο εφοπλισμός στην ελληνική οικονομία. Το 2019 εισέρευσαν 17 δισ. ευρώ από την ποντοπόρο ναυτιλία στην ελληνική οικονομία, χρήματα που με τη σειρά τους στήριξαν τη δραστηριότητα και την απασχόληση σε άλλους κλάδους της οικονομίας.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως σήμερα ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 3.968 πλοία όλων των τύπων, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται 158 πλοία όλων των κατηγοριών.
ΠΗΓΗ: insider.gr