“Η ηλεκτροκίνηση στην υπηρεσία της μεταφοράς αστικών εμπορευμάτων”.
Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει στην υπηρεσία των αστικών διανομών. Στην Ευρώπη ήδη μεγάλες εταιρείες χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνητα οχήματα, τρίκυκλα αλλά και ποδήλατα, καθώς μέσα στους στόχους της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, έχουν εντάξει τη μείωση του ενεργειακού τους αποτυπώματος, απαλλάσσοντας τα ούτως ή άλλως πολύβουα αστικά κέντρα από παραπάνω εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αλλά και από μερικά ντεσιμπέλ ηχορύπανσης.
Το ecopress παρουσιάζει τρεις περιπτώσεις ευρωπαϊκών πόλεων, στις οποίες έχει εφαρμοστεί επιτυχώς η αειφόρος διανομή εμπορευμάτων με τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, βάν και δικύκλων.
Διανομή με ηλεκτρικά οχήματα στο Παρίσι
Η εταιρεία διανομών Speed Distribution Logistipue, η εταιρεία καλλυντικών Guerlain καθώς και η αυτοκινητοβιομηχανία Renault ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μία συνεργασία που βασίζεται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης. Το 100% ηλεκτροκίνητο φορτηγό των 16 τόνων της Renault πραγματοποιεί τις εμπορευματικές διανομές καλλυντικών και αρωμάτων στο Παρίσι, διανύοντας πάνω από 200 χιλιόμετρα καθημερινά. Στόχος του εγχειρήματος είναι η μείωση του διοξειδίου του άνθρακα και του θορύβου που προκύπτουν από τη μεταφορά εμπορευμάτων στο κέντρο της γαλλικής πρωτεύουσας.
Διανομή με ηλεκτρικά οχήματα στο Ντόρτμουντ
Η εξυπηρέτηση του ιστορικού κέντρου της πόλης Ντόρτμουντ της Γερμανίας, λόγω των στενών δρόμων και των περιορισμένων χώρων στάθμευσης απαιτεί τη χρήση οχημάτων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η εταiρεία UPS ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε σε καθημερινή βάση υβριδικά οχήματα πριν από μία πενταετία και εδώ και αρκετό καιρό συμμετείχε αρχικά σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα αστικών διανομών με τη χρήση ηλεκτρικών τρικύκλων, που σήμερα λειτουργεί σε πιο ευρεία βάση. Ως εκ τούτου, η παράδοση των οχημάτων πραγματοποιείται με τον ελάχιστον περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
Ηλεκτρικά οχήματα στο Γκέτεμποργκ
Η ανάγκη να αναπτυχθεί ένα πράσινο σύστημα διανομών σ΄αυτήν την πόλη της Σουηδίας, οδήγησε στη δημιουργία ενός αστικού κέντρου ενοποίησης εμπορευμάτων και στη χρήση ηλεκτρικών φορτηγών για τις αστικές διανομές. Μάλιστα, η πρώτη πιλοτική δράση ξεκίνησε το 2012, οπότε και δημιουργήθηκε ένα κέντρο ενοποίησης σε ένα χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση οκτώ έως δέκα πελατών. Μέσα σε ένα χρόνο, οι πελάτες έφτασαν τους 200 ενώ προστέθηκαν και ηλεκτρικά ποδήλατα στο στόλο των οχημάτων.
ΠΗΓΗ: ecopress.gr