Skip to main content
| Notaka

“Α. Σδούκου: Ανακοίνωση έως τον Μάιο των κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα και φορτιστές”.

Αποτέλεσμα εικόνας για Α. ΣΔΟΥΚΟΥ

Το ΥΠΕΝ έχει δεσμευθεί να νομοθετήσει έως τον Μάιο όλο το πλέγμα κινήτρων τόσο για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης. Αυτό ανέφερε πριν από λίγο η γενική γραμματέας Ενέργειας, σε εκδήλωση που πραγματοποίησε ο  ΔΕΔΔΗΕ, για την παρουσίαση μελέτης του γερμανικού ερευνητικού κέντρου FGH και του ΑΠΘ, σχετικά με την επίδραση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο μεταφοράς ρεύματος.

Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, ένα καλό μοντέλο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης θα ήταν οι Δήμοι μέσω ΣΔΙΤ να αξιοποιήσουν εγκαταστάσεις τους καθώς και δημοτικά πάρκινγκ, ώστε με αυτό τον τρόπο να ενισχυθεί η πρόσβαση σε δημόσια σημεία φόρτισης.

Αποτέλεσμα εικόνας για Α. ΣΔΟΥΚΟΥ

Έχουμε δεσμευθεί να αναπτύξουμε όλες τις πτυχές αυτής της αγοράς, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε ένα αυτοκίνητο να είναι προσιτό. Μπορεί το δίκτυο να στηρίξει τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων. 

Στον χαιρετισμό του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Αναστάσιος Μάνος, επισήμανε πως η ηλεκτροκίνηση είναι σημαντική για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αφού παγκοσμίως το 23% των ρύπων από τις μεταφορές.

Σημείωσε πως, με βάση την ευρωπαϊκή Οδηγία για την ανάπτυξη των δημόσιων σημείων φόρτισης, ο Διαχειριστής μπορεί να αναλάβει μόνο τον ρόλο του «φορέα τελευταίου καταφυγίου» για τη δημιουργία τους, σε περίπτωση που δεν καρποφορήσει το ανταγωνιστικό μοντέλο. Ωστόσο, έχει καταλυτικό ρόλο συμβούλου προς την Πολιτεία, καθώς μεταξύ άλλων είναι εκείνος που θα αναλάβει τη σύνδεση των σημείων φόρτισης στην αγορά.

Παρουσιάζοντας τη μελέτη, ο Θεόφιλος Ξάνθος από το FGH σημείωσε ότι όσων αφορά την επιβάρυνση του προφίλ τάσης από την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την έρευνα δεν υπήρξαν παραβιάσεις των ορίων ασυμμετρίας, αν και είναι πιθανή η παραβίαση ορίων λειτουργίας τάσης-ρεύματος.

Ωστόσο, τα όποια προβλήματα φάνηκε πως θα είναι τοπικά, και μάλιστα σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες τον χρόνο. Επομένως, η μελέτη έδειξε πως οι λύσεις «έξυπνης» φόρτισης είναι προτιμότερες από τη λύση επέκτασης και αναβάθμισης τοπικά του δικτύου διανομής. 

Παράλληλα, η έρευνα έδειξε πως η διαδικασία δήλωσης και έγκρισης εγκατάστασης νέων σταθμών επιτρέπει την αποτελεσματική αξιολόγηση των πιθανών προβλημάτων, ενώ μια μορφή πιστοποίησης των σταθμών θα επισπεύσει τη διαδικασία αξιολόγησης. Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνεται ο ΔΕΔΔΗΕ να εγκαθιδρύσει τοπικούς μηχανισμούς αγοράς διαχείρισης της ζήτησης, καθώς και να υιοθετήσει περαιτέρω λύσεις καινοτομίας.

Από την πλευρά του ο Ηρακλής Μενεγάτος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου, υπογράμμισε πως η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης δεν αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα ως προς την κάλυψη της επιπλέον ζήτησης σε ηλεκτρική ενέργεια. Επίσης, στην περίπτωση που διευρυνθεί η «έξυπνη» φόρτιση, με τα πολυζωνικά τιμολόγια, δεν θα υπάρξει πρόβλημα ούτε με τις αιχμές ζήτησης.

Όσον αφορά τις υποδομές του δικτύου μέσης τάσης, που είναι και οι πιο χρονοβόρες για αναβάθμιση, ακόμη και στην Αττική (όπου αναμένεται η μεγαλύτερη «πυκνότητα» ηλεκτρικών οχημάτων) επαρκούν για την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, με δεδομένα τα έργα που είναι ήδη προγραμματισμένα στο Λεκανοπέδιο, ακόμη και χωρίς την έξυπνη φόρτιση, δεν αναμένονται σημαντικές δυσλειτουργίες.

Ωστόσο, με την έξυπνη φόρτιση, θα μειωθεί η ανάγκη για νέες υποδομές, ενώ επίσης θα είναι μικρότερα τα κόστη λειτουργίας του δικτύου. Επομένως, θα πρέπει να ενθαρρυνθεί, ειδικά για τις υπάρχουσες οικιακές παροχές ρεύματος.

ΠΗΓΗ: worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!