“Οι εναλλακτικοί παίκτες καυσίμων ζητούν από την ΕΕ τη συνοχή της πολιτικής σε κοινή δήλωση”.
Οι κατασκευαστές οχημάτων και ο συνασπισμός για τα καύσιμα απαιτούν συνεκτικότητα στον καθορισμό των εναλλακτικών καυσίμων που θα οδηγήσουν στη μετάβαση στην ενέργεια.
Οι μακροπρόθεσμοι στόχοι ενεργειακής μετάβασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν εξαρτώνται μόνο από την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών αλλά και από λύσεις εναλλακτικών καυσίμων που ήδη μειώνουν τις επιβλαβείς εκπομπές. Καθώς η ΕΕ επαναδιατυπώνει τη σημαντική περιβαλλοντική και ενεργειακή νομοθεσία στο πλαίσιο της Πράσινης Πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν πρέπει να εγκαταλείψει καθαρές, αποδεδειγμένες και οικονομικά αποδοτικές λύσεις, όπως αειφόρα ανανεώσιμα καύσιμα και υγραέριο.
Αυτό είναι το μήνυμα από μια ευρεία συμμαχία κατασκευαστών οχημάτων και παραγωγών και προμηθευτών εναλλακτικών καυσίμων, οι οποίοι, σε νέα κοινή δήλωση, καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υιοθετήσει μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση στην επικείμενη αναθεώρηση της οδηγίας για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων. Ο συνασπισμός περιλαμβάνει την ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), την Liquid Gas Europe, την ePURE (ευρωπαϊκή ένωση ανανεώσιμης αιθανόλης), την EBB (European Biodiesel Board) και την UPEI (που αντιπροσωπεύουν ανεξάρτητους Ευρωπαίους προμηθευτές καυσίμων).
“Είναι επιτακτικό ότι όλα τα εναλλακτικά καύσιμα παίζουν ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση”, ανέφερε ο συνασπισμός. “Ενώ είναι σημαντικό να θέσουμε μακροπρόθεσμους στόχους, η Ευρώπη δεν πρέπει να απορρίπτει λύσεις που είναι ήδη διαθέσιμες, οικονομικά αποδοτικές, εμπορικά βιώσιμες και που συμβάλλουν θετικά στη μετάβαση στην ενέργεια”.
Η ομάδα προτρέπει την Επιτροπή να διατηρήσει τον τρέχοντα ορισμό των εναλλακτικών καυσίμων στην επικείμενη αναθεώρηση της οδηγίας για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, διασφαλίζοντας τη συνεπή χάραξη πολιτικής και ένα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον. Η οδηγία αποσκοπεί στην οικοδόμηση της αγοράς εναλλακτικών καυσίμων όπως το αέριο, η αιθανόλη, το βιοντίζελ και το βιοαέριο, τα οποία έχουν ήδη φθάσει σε ορισμένο βαθμό ωριμότητας, και να ξεκινήσουν μια αγορά για τους νεοεισερχομένους, όπως η ηλεκτρομαγνητική ικανότητα και το υδρογόνο.
“Δεδομένης της επείγουσας ανάγκης για την κλιματική αλλαγή και την κρίση της ποιότητας του αέρα, η ΕΕ πρέπει να υιοθετήσει μια πρακτική προσέγγιση. Αυτό περιλαμβάνει την προώθηση καθαρών καυσίμων που είναι ήδη εμπορικά βιώσιμα και ανταγωνιστικά, τα οποία προσφέρουν άμεσα οφέλη και δεν απαιτούν δραστικές και δαπανηρές αλλαγές στις υποδομές ή στις τεχνολογίες κινητήριων συστημάτων », δήλωσε το κοινό δελτίο τύπου.
Popek.gr