ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.), συμμετέχοντας στη Δημόσια Διαβούλευση του νομοσχεδίου, διατύπωσε τις απόψεις και τις παρατηρήσεις της επί του άρθρου 35, ως εξής:
Άρθρο 35 – Τροποποιήσεις του ν. 2963/2001 (Α’ 268) για την οργάνωση και τη λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία http://www.opengov.gr/yme/?p=4262
Με το άρθρο 35 . <………., διευκολύνεται και μάλιστα θεσμοθετημένα, η διακίνηση λαθραίων καυσίμων και ανοίγουν οι πύλες για να μπορέσει να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο αυτό, που όλες οι κυβερνήσεις διατείνονται πως προσπαθούν να περιορίσουν, το λαθρεμπόριο και η νοθεία καυσίμων!!!
Με τη διάταξη αυτή δίνεται η δυνατότητα στα γήπεδα των εγκαταστάσεων των ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων να εγκαθίστανται ανεξέλεγκτα, χωρίς καμία απολύτως έγκριση ή έκδοση άδειας, από κανέναν φορέα, δεξαμενές καυσίμων απεριόριστης χωρητικότητας!!
Προφανώς αυτό θα αποτελέσει το πρώτο βήμα, ώστε να υπάρχει αντίστοιχα απελευθέρωση και στις υπόλοιπες ιδιωτικές εγκαταστάσεις, π.χ των μεταφορικών εταιρειών, των βιομηχανιών – βιοτεχνιών και άλλων εμπορικών επιχειρήσεων που διαθέτουν οχήματα.
Ήδη με το ν. 4530/18 Στο άρθρο 70 παρ. 4α όπως τροποποίησε το εδαφίου 2.α της υποπαραγράφου ΣΤ19 του άρθρου 1 του ν. 4254/2014 ., επιτρέπεται στις μεταφορικές εταιρίες, η εγκατάσταση δεξαμενών υγρών καυσίμων έως 7 κ.μ , χωρίς καμία έγκριση και έκδοση άδειας.
Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να καταργήσει αυτή τη διάταξη, αντίθετα θεσμοθετεί άλλη διάταξη, που επεκτείνει τη δυνατότητα εγκατάστασης δεξαμενών καυσίμων, χωρίς περιορισμό χωρητικότητας !!
Αυτό προφανώς είναι απαράδεκτο και ανεπίτρεπτο, σε μία ευνομούμενη Πολιτεία.
Ηδη με το υπ’ αριθμ.62247Φ.701.10/2-10-19 έγγραφο του Αρχηγείου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Η Πυροσβεστική Υπηρεσία αρνείται να εκδώσει πιστοποιητικό πυροπροστασίας σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων, όπως οι παραπάνω, οι οποίες δεν διαθέτουν έγκριση από κανέναν αρμόδιο φορέα!!
Δηλαδή οι εγκαταστάσεις αυτές πέραν του ότι θα υπάρχουν ανεξέλεγκτες, αφού δεν θα είναι καταγεγραμμένες, δεν θα ελέγχονται ούτε στοιχειωδώς, από πλευράς πυρασφάλειας!!!
Εννοείται φυσικά ότι δεν θα διαθέτουν συστήματα εισροών εκροών, όπως όλα τα πρατήρια δημόσιας χρήσης.
Αναρωτηθείτε λοιπόν πού άραγε θα διοχετεύονται τα παράνομα ή λαθραία καύσιμα, αν όχι εκεί που δεν υπάρχει κανένας έλεγχος;;
Μοιάζει κυριολεκτικά να μην συναισθάνεται η κυβέρνηση ότι με την διάταξη αυτή σπέρνει ανέμους και θα θερίσει θύελλες στο χώρο του λαθρεμπορίου καυσίμων!!
Δεν υπάρχει ίχνος ισονομίας και χρηστής διοίκησης διότι οι πρατηριούχοι έχουν τοποθετήσει τα συστήματα εισροών εκροών στα πρατήρια τους διασυνδεδεμένα με τη ΓΓΠΣ, ενώ η κυβέρνηση αντί να θεσμοθετήσει αντίστοιχες διατάξεις για όλα τα στάδια διακίνησης καυσίμων, θεσμοθετεί διατάξεις που δίνουν χώρο στην ασυδοσία, στην παρανομία και στην ανασφάλεια.
Για όλους αυτούς τους λόγους, πρέπει αμέσως να αποσυρθεί από το νομοσχέδιο η διάταξη αυτή και άμεσα να καταργηθεί και το άρθρο …..του ν. 4530/18.
Οποιαδήποτε εγκατάσταση αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων, πρέπει να διαθέτει άδεια λειτουργίας, συστήματα εισροών εκροών, πιστοποιητικό πυρασφάλειας και πιστοποιήσεις από αρμόδιους μηχανικούς για την ασφαλή λειτουργία τους, όπως ακριβώς συμβαίνει και στα πρατήρια καυσίμων δημόσιας χρήσης. 》