“Π.Ο.Π.Ε.Κ. Ψηφιακό Μητρώο Πρατηρίων”.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κραυγαλέο παράδειγμα μετατροπής του κράτους από υπηρέτη σε δυνάστη των πολιτών και των επιχειρήσεων αποτελεί η υπόθεση της απογραφής των πρατηρίων καυσίμων. Η απογραφή, σύμφωνα με το νόμο που ψηφίστηκε το 2016 ανατέθηκε στις κατά τόπους διευθύνσεις μεταφορών των Περιφερειών, που είναι και οι μόνες οι οποίες έχουν τον πλήρη φάκελο για κάθε πρατήριο από ιδρύσεως του.
Δυστυχώς η αδιαφορία, η ανεπάρκεια, η γραφειοκρατία και το χάος που επικρατεί στο Δημόσιο οδήγησε την Πολιτεία στην απόφαση – αντί να διορθώσει την τριτοκοσμική εικόνα που επικρατεί στις κρατικές υπηρεσίες – να φορτώσει στις πλάτες των επαγγελματιών πρατηριούχων την ευθύνη για τη συμπλήρωση των στοιχείων που απαιτούνται για την τήρηση του ψηφιακού μητρώου πρατηρίων καυσίμων.
Σημειώνουμε ειδικότερα ότι:
-Η τήρηση ψηφιακού µητρώου πρατηρίων καυσίµων προβλέπεται σε νόμο που ψηφίστηκε το 2016 (4439/2016, άρθρο 21 παρ. 5).
-Την 1η Μαρτίου 2017 με Εγκύκλιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καλούνται οι Γενικοί Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας, να ενημερώσουν όλες τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, προκειµένου το μητρώο να συµπληρωθεί από κάθε αδειοδοτούσα Υπηρεσία, µέχρι 31/5/2017.
-Στις 6 Φεβρουαρίου του 2018 διαπιστώνεται καθυστέρηση στην υλοποίηση του μέτρου και καλούνται οι περιφερειακές Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών, με νέα εγκύκλιο που φέρει την υπογραφή του Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου κ. Θάνου Βούρδα να συµπληρώσουν, έως τις 28-2-2018, όλα τα υποχρεωτικά πεδία του πίνακα καταχώρησης δεδοµένων των πρατηρίων.
– Τελικά με νεότερη απόφαση αφού διαπιστώθηκε η αδυναμία, ή η αδιαφορία των αρμοδίων υπηρεσιών να κάνουν τη δουλειά τους, μεταφέρεται η ευθύνη της συμπλήρωσης των πινάκων του ψηφιακού μητρώου στους πρατηριούχους και υπό την απειλή μάλιστα ανάκλησης των αδειών λειτουργίας.
Αυτό σημαίνει ότι οι τελευταίοι θα πρέπει να αναζητήσουν τα στοιχεία που ήδη διαθέτουν οι αρμόδιες διευθύνσεις (αλλά αρνούνται να ψάξουν να τα βρουν στα αρχεία τους) για να τα υποβάλουν ηλεκτρονικά. Και να επωμιστούν βέβαια την ταλαιπωρία, τη γραφειοκρατία και το κόστος της απασχόλησης του μηχανικού ή του λογιστή που θα αναλάβει να διεκπεραιώσει την υπόθεση, κόστος το οποίο ανέρχεται σε αρκετές εκατοντάδες ευρώ.
Η Π.Ο.Π.Ε.Κ είναι υποχρεωμένη να καταγγείλει τη στάση τόσο των υπηρεσιών όσο και της πολιτικής ηγεσίας που ανέχεται αυτή την κατάσταση. Δηλώνουμε επίσης ότι η λύση δεν είναι η παράταση της προθεσμίας για την υποβολή των στοιχείων αλλά η επιστροφή της σχετικής υποχρέωσης εκεί που ανήκει. Δηλαδή στις περιφερειακές Υπηρεσίες Μεταφορών και μόνο.