Skip to main content
| Notaka

«-ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΝΤ.- Λαθρεμπόριο Καυσίμων».

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Παναγιώτη Σκουρλέτη.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Παναγιώτη Σκουρλέτη. 

Θέμα: Λαθρεμπόριο Καυσίμων

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ», το λαθρεμπόριο καυσίμων στερεί από το Δημόσιο έσοδα ενός δις ευρώ κάθε χρόνο. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επανειλημμένως έχει δηλώσει ότι θα πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο προς την κατεύθυνση αυτή. Η κατάσταση στην αγορά των καυσίμων, βάσει του δημοσιεύματος, έχει ως εξής: «Άγνωστος παραμένει ο αριθμός των πρατηρίων, των εγκαταστάσεων εμπόρων πετρελαίου θέρμανσης αλλά και των υπόλοιπων αποθηκευτικών χώρων (δεξαμενές επιχειρήσεων, ΚΤΕΛ, ΔΕΚΟ κλπ) αφού οι περισσότερες περιφέρειες δεν έχουν ενημερωμένο αρχείο και κανείς φορέας δεν προχώρησε σε απογραφή. Καμιά εικόνα δεν υπάρχει για την έκταση της παράνομης διακίνησης ναυτιλιακού καυσίμου. Είναι χαρακτηριστικό πως αν και αγοράστηκαν δύο ειδικά σκάφη του Λιμενικού έναντι 2.030.000 ευρώ, εντούτοις παραμένουν παροπλισμένα και δεν διενεργούν ελέγχους στη θάλασσα. Ανεφάρμοστη παραμένει διάταξη του νόμου 4072 του 2012 για την τοποθέτηση ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών. Δεν έχει λάβει «σάρκα και οστά» η εγκατάσταση ηλεκτρονικού σήματος εντοπισμού σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα με δυνατότητα τηλεματικής μεταφοράς όπως προβλέπει πάλι ο ν. 4072/2012. 

Χωρίς εφαρμογή βρίσκεται άλλη διάταξη του ίδιου νόμου, σύμφωνα με την οποία όλες οι ποσότητες υγρών καυσίμων που καταναλώνονται, διακινούνται και αποθηκεύονται θα πρέπει να ιχνηθετηθούν με ραδιοϊσότοπα ή μοριακής τεχνολογίας ιχνηθέντες. Κανείς δεν ξέρει αν υπάρχει Σύστημα Διαχείρισης Στοιχείων και Πληροφοριών για την αναλυτική παρακολούθηση της παραγωγής, διύλισης, αποθήκευσης, εισαγωγής, εξαγωγής και διακίνησης αργού πετρελαίου, ημικατεργασμένων και πετρελαιοειδών προϊόντων, όπως προβλέπει υπουργική απόφαση του 2012.

Δεν έχει εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση που προβλέπει ο ν. 4177/2013 για την εφαρμογή συστημάτων ελέγχου και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών σε όλες τις εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα καθώς και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων. Τα πρατήρια ιδιωτικών και δημόσιων επιχειρήσεων, οργανισμών και υπηρεσιών εκτιμώνται σε πάνω από 500 και διακινούν ποσότητες ίσες με το 40% της νόμιμης και μετρημένης ποσότητας του ντίζελ κίνησης.

Δεν προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών σε εταιρείες που διαθέτουν χώρους στάθμευσης οχημάτων κι αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για τη φύλαξη και συντήρησή τους.Τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διενεργούν ελέγχους μόνο στα πρατήρια της Αττικής όπως καταγγέλλουν οι βενζινοπώλες. Η αρμοδιότητα επεκτείνεται, όπως συμπληρώνουν, σε, σε όλο το φάσμα της διακίνησης και αποθήκευσης καυσίμων.»

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Σχεδιάζεται να γίνει απογραφή των πρατηρίων, των εγκαταστάσεων και των αποθηκευτικών χώρων καυσίμων ανά την επικράτεια;

2. Θα εφαρμοστεί η διάταξη του νόμου 4072 περί τοποθέτησης ολοκληρωμένων συστημάτων εισροών – εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών και θα αξιοποιηθούν τα δύο παροπλισμένα ειδικά σκάφη ελέγχου του Λιμενικού Σώματος;

3. Θα εφαρμοστεί Σύστημα Διαχείρισης Στοιχειών και Πληροφοριών για την παρακολούθηση και των έλεγχο της παραγωγής, διύλισης, αποθήκευσης, διακίνησης και εμπορίας πετρελαίου και λοιπών καυσίμων;

Η ερωτώσα Βουλευτής   

Ντόρα Μπακογιάννη

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!