«Σταθάκης: Διεξάγονται Ερευνες για τις Μεγάλες Διαφορές στην Τιμή της Βενζίνης – Σύντομα η Άρση των Τραπεζικών Περιορισμών».
Οι φόροι είναι σημαντικό ποσοστό στην τελική τιμή της βενζίνης, δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης σε συνέντευξη Τύπου κάνοντας απολογισμό του έργου του, σχολιάζοντας το ότι οι λιανικές τιμές της βενζίνης που δεν ακολουθούν την πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου. Ωστόσο γνωστοποίησε ότι ήδη διεξάγεται έρευνα στον τομέα της διακίνησης καθώς εντοπίζονται μεγάλες διαφορές τιμής στην ίδια περιοχή ή από περιοχή σε περιοχή, ενώ έρευνα γίνεται και για την τιμή του υγραερίου.
Οι φόροι είναι σημαντικό ποσοστό στην τελική τιμή της βενζίνης, δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης σε συνέντευξη Τύπου κάνοντας απολογισμό του έργου του, σχολιάζοντας το ότι οι λιανικές τιμές της βενζίνης που δεν ακολουθούν την πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου. Ωστόσο γνωστοποίησε ότι ήδη διεξάγεται έρευνα στον τομέα της διακίνησης καθώς εντοπίζονται μεγάλες διαφορές τιμής στην ίδια περιοχή ή από περιοχή σε περιοχή, ενώ έρευνα γίνεται και για την τιμή του υγραερίου.
Παράλληλα, ο κ. Σταθάκης τόνισε ότι γίνονται συνεχώς βήματα για τη χαλάρωση των τραπεζικών περιορισμών με στόχο την εξομάλυνση της εισροής εισαγωγών και των εξαγωγών. Όπως είπε, η κυβέρνηση βλέπει θετικά την ικανοποίηση του αιτήματος των εμπόρων για εισαγωγές αξίας μέχρι 20.000 ευρώ, χωρίς παραστατικά ενώ σχετικά με το χρόνο διεκπεραίωσης των αιτημάτων έγκρισης από τις τράπεζες σχολίασε ότι αυτή διαρκεί 7-10 μέρες, αν και υπάρχουν περιπτώσεις που διαρκεί περισσότερο και δεν οφείλεται αυτό μόνο στις τράπεζες αλλά και στη γραφειοκρατία.
Για τα κόκκινα δάνεια ανέφερε ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς και το θέμα βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Σημείωσε ότι δεν γίνονται πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας ενώ σχολίασε, για τα εταιρικά δάνεια, ότι η κυβέρνηση απέτρεψε την ιδέα να δοθεί λύση για τα κόκκινα δάνεια μέσω ενός παράλληλου συστήματος, προς το τραπεζικό, που θα διαχειριζόταν το θέμα με όρους αγοράς.
Ο υπουργός ανέφερε ότι από την 1η Αυγούστου υπάρχει πολύ υψηλή απορρόφηση χρηματοδότησης, η οποία δεν θα πρέπει να διακοπεί λόγω των εκλογών.
Ο Αλέξης Χαρίσης, γενικός γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού Αναφοράς διευκρίνισε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία δεν θα χαθούν πόροι για το ΕΣΠΑ 2007-2013 ενώ γίνεται προσπάθεια να αποφευχθεί η επιβάρυνση, μεγάλου μέρους του νέου ΕΣΠΑ από τα προγράμματα του προηγούμενου τα οποία θα μεταφερθούν.
Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζεται ο διάλογος με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να χρηματοδοτηθούν. «Έχουμε προχωρήσει στην πρόσθεση 50 εκατ ευρώ επιπλέον μέσω της ΕΤΕπ για τρέχουσες ανάγκες ρευστότητας και 1 δις δάνειο για το προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα δοθεί προκαταβολή 300 εκατομμύρια ευρώ, άμεσα, ώστε να αρχίσουν να τρέχουν οι πληρωμές. Για τη χρηματοδότηση των αυτοκινητόδρομων θα γίνει αύριο σύσκεψη με στελέχη της ΕΤΕπ, ενώ σύντομα αναμένεται να ανακοινωθούν 4 δράσεις από το νέο ΕΣΠΑ για τους μικρομεσαίους».
Σε ότι αφορά στο διαγωνισμό για τα αεροδρόμια ο υπουργός ανέφερε ότι προχωράει κανονικά η συμφωνία ιδιωτικοποίησης, που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2016 και όσον αφορά τις πληροφορίες για τα προβλήματα που, όπως υποστηρίζεται, ενδεχομένως θα αντιμετωπίσει ο γερμανικός όμιλος στην αναζήτηση χρηματοδότησης ο κ. Σταθάκης ανέφερε ότι δεν υπάρχει καμία επίσημη κοινοποίηση.
Για τα θέματα εφαρμογής της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ (νούμερο 1), ο υπουργός ανέφερε ότι για την διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος αλλά και για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων, θα συνεχιστεί ο διάλογος μέχρι τον Οκτώβριο. Σε ερώτηση δημοσιογράφου για την αλλαγή στάσης του κ. Σταθάκη, ως υπουργός, για την χρησιμότητα της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, απάντησε ότι “ούτε τώρα την επικροτώ αλλά είναι μέρος της συμφωνίας. Τα συμφωνηθέντα είναι συμφωνηθέντα και θα εφαρμοστούν”.
Ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή και Εμπορίου Αντώνης Παπαδεράκης είπε ότι γίνονται συνεχώς έλεγχοι στην αγορά, όπου λόγω των τραπεζικών περιορισμών δεν παρατηρήθηκε αισχροκέρδεια, όμως είναι γνωστά τα προβλήματα στη διακίνηση προϊόντων χωρίς παραστατικά και σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζονται μέτρα για τη φοροδιαφυγή.
Πηγή : Energia.gr