Skip to main content
| Notaka |

Συζήτηση στη Βουλή για λαθρεμπόριο και πρόστιμα

vouliΑποκλείει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο χρηματοδότησης των συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών από το ΕΣΠΑ.

Επίσης, χωρίς απάντηση έμεινε το αίτημα που διατύπωσαν βουλευτές της αντιπολίτευσης για επαναφορά και ψήφιση της διάταξης για την οριστική, νομοθετική επίλυση του προβλήματος με τα πρόστιμα μέσω «Ήφαιστου».

Αυτά προκύπτουν από τη συζήτηση που έγινε την Παρασκευή στη Βουλή  για το παρεμπόριο και το λαθρεμπόριο καυσίμων, μετά από επίκαιρη επερώτηση που κατέθεσαν οι ανεξάρτητοι βουλευτές, κα Ντόρα Μπακογιάνη, και οι κ.κ. Ελ.  Αυγενάκης, Χρ.  Μαρκογιαννάκης και Γ. Κοντογιάννης στην οποία απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κ. Σ. Ξυνίδης.

Στη συζήτηση ο βουλευτής Ηρακλείου κ. Λ.Αυγενάκης επεσήμανε για το θέμα των προστίμων ότι «Ακόμα και σήμερα δεν έχει ξεκαθαρίσει η κατάσταση με τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε καθ’ όλα νόμιμους επιχειρηματίες, εξαιτίας των συνεχών αλλαγών στο νομικό καθεστώς, που εύλογα δημιουργούσε σύγχυση σε ολόκληρο τον κλάδο» και κάλεσε τον κ. Ξυνίδη να μεταφέρει στον υπουργό Οικονομικών να επαναφέρει τη διάταξη αναστολής της επιβολής προστίμων σε περιπτώσεις που αποδεδειγμένα δεν συνιστούν λαθρεμπορία. «Είχε ξεκινήσει, είπε, να μπει στο νόμο για τις επείγουσες ρυθμίσεις που αφορούσαν την εφαρμογή του μεσοπροθέσμου πλαισίου. Η εν λόγω διάταξη υπήρχε στο προσχέδιο του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα στο άρθρο 3, αλλά για άγνωστο λόγο αποσύρθηκε από το σχέδιο νόμου, προκαλώντας εύλογη αγωνία στους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των καυσίμων».

Ο κ. Ξυνίδης επανέλαβε τη δέσμευση του πρωθυπουργού για εγκατάσταση των συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών σε όλη την αλυσίδα διακίνησης των καυσίμων (πάντως η ισχύουσα απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης προβλέπει την εγκατάστασή ους μόνο στα πρατήρια), ενώ δήλωσε ότι δεν μπορεί να υπάρξει επιχορήγηση της εγκατάστασής τους από προγράμματα του ΕΣΠΑ και ότι η κυβέρνηση είναι σε αναζήτηση λύσης για τον τρόπο χρηματοδότησης.

Ο ίδιος ανέφερε ότι έχει συνταχθεί νέο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων «το οποίο, όπως είπε, περιλαμβάνει ρυθμίσεις που αφορούν και τα λευκά βυτιοφόρα –δηλαδή αυτά να φέρουν εταιρική σήμανση- και τον εφοδιασμό τους με GPS, ούτως ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε την κίνησή τους και με πολύ αυστηρές κυρώσεις, με κατασχέσεις όλου του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται σε περίπτωση λαθρεμπορίας κ.λπ., αλλά και με δυνατότητα δημοσίευσης των ονομάτων αυτών που διενεργούν λαθρεμπόριο κ.λπ.»

Αναφέρθηκε επίσης στους ελέγχους για ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων από τις αντλίες οι οποίοι όπως ανέφερε γίνονται με ειδικά τροποποιημένο αυτοκίνητο που ογκομετρεί την ποσότητα του καυσίμου που παραδίδεται στο ρεζερβουάρ και αν διαπιστωθούν αποκλίσεις ακολουθεί κλιμάκιο ελεγκτών.

Υπέρ της εξίσωσης των φόρων στα ντήζελ κίνησης και θέρμανσης με ταυτόχρονη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης τάχθηκε η κα Μπκογιάννη και ο κ. Γ. Βλάχος από τη ΝΔ ο οποίος ζήτησε μέτρα για το ναυτιλιακό πετρέλαιο και τις εικονικές εξαγωγές. Ο κ. Δ.Παπαδημούλης (ΣΥΡΙΖΑ) ανέφερε ότι το κύκλωμα του λαθρεμπορίου κερδίζει 1,25 ευρώ για κάθε λίτρο καυσίμου που διακινεί.

Δείτε  εδώ τα πρακτικά της Βουλής από τη συζήτηση της Παρασκευής 10 Φεβρουαρίου και  εδώ το Δελτίο Τύπου του κ. Αυγενάκη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!